- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (168 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (132 opinie)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (97 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (76 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (465 opinii)
Dobroczynny parking przeniesie się z Lawendowej na 3 Maja
Parking społecznie odpowiedzialny, z którego dochód przeznaczony jest na wsparcie osób wymagających pomocy, przeniesie się niebawem z Lawendowej na ul. 3 Maja w Gdańsku. W jego miejsce powstanie parking podziemny.
Mija rok od uruchomienia przy ul. Lawendowej "parkingu odpowiedzialnego społecznie" prowadzonego przez Fundację Gdańską, Fundację Społecznie Bezpieczni i podopiecznych Towarzystwo Pomocy Brata Alberta.
Dochody z parkingu wspierają bezdomnych i wykluczonych
Zebrano 60 tys. zł dla potrzebujących
Połowa tych środków przeznaczona została na zakup łóżek do schroniska dla bezdomnych w Sobieszewie, druga połowa leży na koncie i również zostanie przeznaczona na wsparcie osób bez dachu nad głową.
Ponadto ze zgromadzonych pieniędzy kupiono też pralkę, kierowcy wykupili ok. 100 bonów obiadowych w cenie 10 zł za sztukę, datki składano także do puszki ustawionej w budce parkingowej - w ciągu miesiąca udało się w ten sposób zebrać ok. 1 tys. zł - środki te przeznaczono na zakup żywności.
Nowe miejsce, stare zasady
Licznik klientów i zysków wciąż bije, ale wkrótce parking przeniesie się w inne miejsce, bo na działce wzdłuż Podwala Staromiejskiego rozpoczną się prace archeologiczne, będące wstępem do budowy parkingu kubaturowego.
Parking przy Lawendowej zakończy swoją działalność w ciągu najbliższych kilku, maksymalnie kilkunastu dni. Potem przeniesie się - prawdopodobnie na parking przy skrzyżowaniu ul. 3 Maja i Rogaczewskiego i będzie tam funkcjonować na identycznych zasadach, jak przy Lawendowej.
- Jesteśmy po obiecujących rozmowach z miastem, przedstawiliśmy nasze rozliczenie parkingu i plany na kontynuowanie działalności w innym miejscu. Nasze pomysły zostały pozytywnie zaopiniowane, dogrywamy ostatnie szczegóły - mówi Dominik Kwiatkowski z Fundacji Społecznie Bezpieczni.
Alternatywą pozostaje też plac na tyłach Pałacu Młodzieży przy Ogarnej, ale jak usłyszeliśmy - to mniej prawdopodobny scenariusz.
- Jako miasto nie wskazujemy, gdzie parking powinien się przenieść. Podoba nam się sama idea, by zyski z jego prowadzenia wspierały osoby zagrożone wykluczeniem społecznym - mówi Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.
Będą opłaty na parkingu przy urzędzie
Parking przy ul. 3 Maja , znajdujący się nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, dotychczas był darmowy. Korzystają z niego głównie urzędnicy, klienci Urzędu Miejskiego, ale też pracownicy pobliskiego centrum Forum Gdańsk i jego klienci.
Po przekształceniu w "parking społecznie odpowiedzialny" trzeba będzie płacić. Prawdopodobnie zostaną zmienione godziny poboru opłat na wcześniejsze, gdyż przy Lawendowej płacić trzeba w godzinach 9-17. Niewykluczone, że parking będzie płatny także w weekendy (przy Lawendowej opłaty funkcjonowały tylko w dni powszednie).
Niewykluczone, że jego operator będzie się musiał mierzyć z podobnymi problemami, jak dotąd.
- Jedynym problemem, z jakim mierzyliśmy się w ostatnich miesiącach były pozostawiane przez kierowców "auta na minuty". Ich kierowcy nie do końca chyba zdawali sobie sprawę, że parkują na parkingu de facto prywatnym, a nie miejskim. Jednak udało nam się wypracować współpracę z firmą Traficar, która na podstawie naszych zdjęć i wyliczeń otrzymuje od nas faktury i je reguluje, prawdopodobnie obciążając opłatami kierowców, którzy je tam pozostawili - informuje Kwiatkowski.
Miejsca
Opinie (109) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-05 10:11
Dworzec autobusowy nad torami przy dworcu PKP Gdańsk Główny
Potrzeby transportu miejskiego i parkingowe w Gdańsku są ogromne. W ramach kompleksowego porządkowania Dworca PKP w Gdańsku Władze i Architekci wspólnie z PKP i Komunikacją miejską oraz PG powinni opracować kompleksowe zagospodarowanie powierzchni nad torami PKP wykorzystując naturalne ukształtowanie terenu od strony mostu Błędnika ulicy 3 Maja i głownej trasy przed dworcem PKP do wysokości wiat peronowych a może i nad nimi. Na nowej płycie powinien być 2-3 poziomowy dworzec autobusowy dla wszystkich linii obsługujących miasto i tak skomunikowane ruchomymi schodami aby podróńny z każdego peronu pkp skm i PKM mógł dostać się z bagażem na górę czy odwrotnie oraz na przystanki tramwalowe. Trzeba też rozważyć co zrobić z peronami nr 1 i 2 SKM martwymi po wydłużeniu trasy SKM-ki do Gdańsk Śródmieście. Najlepszą wersją byłoby wydłuenie PKM z Wrzeszcza do Gdańska Głownego o co walczą podróżni z PKM jadąc do pracy i z pracy. PKM idealnie pasują właśnie na perony nr 1 i 2. w Gdańsku Głównym. Jest nad czym myśleć i konkurs o randze minimum wojewódzkiej powinien być od wiosny 2019 roku gdzie mieszkańcy mogą zgłaszać swoje wizje i potrzeby ale rozwiązania powinny być na XXII wiek do obsługi nas mieszkańówi rzeszy turystów jeżeli mamy być jeszcze bardziej przyjaznym miastem
- 4 0
-
2019-02-24 12:30
gdzie a obiecane postoje bezplatne w kilku punktach miasta???? to mowa o kampaniach wyborczych Rady Miasta..1992 a 2019r..
a komunikacja mieska jest drozsza od jazy po miescie autami..- 0 0
-
2019-03-13 14:05
po Gdańsku powinien jeździć busik (odpowiednio często czyli jeden za drugim)
po Gdańsku powinien jeździć busik (podobnie jka obecny nr100) ale z rozleglejszą trasą (albo kilka tras z punktu do punktu przez środek ) - wtedy pozostawienie auta gdziekolwiek jna tych rogatkach nie stanowiłoby problemu. Osoby decydującee powinny zaczac zdawać sobie sprawę, że puszczenie lini to nie wszsytko ! - kuczowa jest częstotlwiość przejazdwó: jelsi jest zimni padai ma isę dzieci pod pachą - to nikt nie widzi wystawać na przystanku. Tak jak w Londynie czy Paryżu metro podjeżdza _co _chwilę !!! - na pewniaka się iedzie i jedzie bez żadnych przestojów - tak samo poinna funkcjonowac rozwózka po Gdańsku.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.