• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe połączenia na trasie PKM i na Kaszuby

ms
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach. Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach.

Dodatkowych sześć pociągów dziennie między Gdynią Główną a Wrzeszczem na trasie PKM i jeden poranny z Kartuz do Gdyni wyjedzie na szyny w najbliższy poniedziałek, 14 października. Pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem ze 130 miejscami siedzącymi.



Jak oceniasz funkcjonowanie pociągów na trasie PKM?

Pasażerowie korzystający z pociągów kursujących linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zgłaszali ostatnio, że niektóre pociągi są bardzo przepełnione. Pisała o tym choćby nasza czytelniczka w ostatni weekend, w artykule pt. Trudny los pasażera PKM.

- Samorząd województwa pomorskiego, wychodząc naprzeciw zwiększonym potrzebom przewozowym, postanowił uruchomić dodatkowe połączenia pomiędzy Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem i Kartuzami - mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Dodatkowe pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem PESY SA133, który mieści około 130 osób na miejscach siedzących. Operatorem tych dodatkowych połączeń będą Przewozy Regionalne.

Sześć dodatkowych połączeń w Trójmieście, jedno na Kaszuby



Dodatkowych pociągów będzie siedem. Sześć pojedzie między Gdańskiem Wrzeszczem a Gdynią Główną. Na szlak wyjedzie też jeden dodatkowy, poranny skład z Kartuz przez stację Gdańsk Osowa (z pominięciem linii PKM) do Gdyni Głównej.

- Z Gdyni Głównej składy odjadą o godzinach: 8:41, 14:31, 17:31, z Gdańska Wrzeszcza o 10:01, 15:31 oraz 19:16. Z Kartuz do Gdyni pociąg wyruszy o 7:17 - informuje wicemarszałek Świlski.

Koszt dodatkowych połączeń: 950 tys. zł do końca roku



Za uruchomienie dodatkowych połączeń, samorząd województwa dopłaci kolejarzom z Przewozów Regionalnych 950 tys. zł. To koszt obsługi tych pociągów do końca obecnego rozkładu jazdy, który obowiązuje do końca roku. Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenia kolejowe na Pomorzu, przekonują, że te połączenia zostaną zachowane w kolejnym rozkładzie jazdy.
ms

Opinie (278) ponad 10 zablokowanych

  • Super, a może tak godzinę wcześniej coś puścić? (11)

    Te mają zabierać pasażerów, którzy nie dadzą rady się zmieścić w porannych pociągach?

    • 157 0

    • (6)

      Godziny dodatkowych pociągów z d*py wzięte. Najbardziej oczekiwane dodatkowe połączenia są w godzinach szczytowych (6:00-8:00 i 15:00-17:00), że o połączeniach nocnych dla pasażerów z i do lotniska nie wspomnę.

      • 79 1

      • Ale właśnie wtedy cały tabor jest wykorzystany. (5)

        A co do nocki, to... port lotniczy jest tak samo chętny do dopłacania do kursów jak Gdańsk,Gdynia czy Kościerzyna.

        • 12 0

        • co wy macie z tym dopłacaniem? (4)

          wystarczy uwolnić rynek kolejowy ... wejdą czesi i niemcy i rozpi er...ą w try miga całe to PKP...

          • 4 7

          • przecież jest Arriva (1)

            no i co?
            Jakoś przetargów nie wygrywa. Nie wozi rowerów...
            A jak działa, to zapytaj w bydgoskiem...

            • 0 1

            • Jak

              Jak ma wygrywać przetargi, skoro nikt ich nie ogłasza!

              • 0 0

          • Kolejny "ekspert" (1)

            Tak, bo u siebie Czesi i Niemcy jeżdżą na kolei aglomeracyjnej bez dotacji, żadnej nic... xD

            • 7 0

            • a wystarczy nie kraść

              i nie gadać... że te nagrody nam się po prostu należały

              • 1 2

    • Kto wymyślił te godziny? (1)

      Te godziny w żaden sposób nie rozładują porannych ścisków w PKM, ani popołudniowych.
      Godziny szczytu trwają od 6 do 8 oraz od 15 do 17 i to w tych godzinach powinno coś więcej kursować. To w tych godzinach najwięcej osób podróżuje do pracy i z pracy. Kilka razy jeździłem pociągami poza szczytem i wożą one głównie powietrze, więc puszczanie tam dodatkowych składów nie przyniesie żadnych korzyści tylko zwiększy koszty.

      Gratulacje pomysłu.

      • 22 0

      • Od 15 do 20. Wracam z pracy o 19.35 z Wrzeszcza - to jest kpina z pasażerów.

        • 1 0

    • Ale jadą godzinę wcześniej (1)

      Tłok na Jasieniu wynika z przepełnienia pociągów z Kartuz i Kościerzyny. Stąd dodatkowy pociąg o 7 rano z Kartuz do Gdyni który ma odciążyć obecne. Po tej godzinie dodatkowy skład wzmocni częstotliwość na trasie Gdynia-lotnisko-Wrzeszcz

      • 1 5

      • Jak ktoś jedzie rano do Gdańska z Kartuz

        To jakim cudem nagle wybierze kurs na Gdynię i odciąży tłok na Jasieniu???

        • 4 0

  • brawo (17)

    idą wybory i wszystko się da...:)

    • 121 17

    • Dokładnie, tania kiełbasa wyborcza (8)

      A problem można naprawdę łatwo rozwiązać - fakt - mało efektownie, ale za to efektywnie.
      Wystarczyłoby do porannych dwuwagonowych zestawów doczepić po jednym tradycyjnym wagonie bezprzedziałowym i już prawie 150 miejsc więcej. Te wagony po porannym kursie odstawić na bocznice w Gdyni i we Wrzeszczu i doczepić do kursu popołudniowego.
      Takie "bonanzy" jeździły z Gdyni na Hel i do Kościerzyny, więc nie ma argumentu, że Pesy są za słabe do pociągnięcia. I tak wloką się niemiłosiernie wolno ze względu na oszczędności paliwa.

      • 12 5

      • Mylisz się, pociągi do Kościerzyny nigdy nie były wzmacniane dodatkowym wagonem dołączanym do pojedynczego autobusu szynowego. (7)

        Na linii helskiej można sobie na to pozwolić, bo podjazdy są znacznie krótsze i nie ma zatrzymań w trakcie pokonywania wzniesień.

        • 7 3

        • I tu to Ty się mylisz

          Wiele razy jechałem bonanząna tej linii więc nie siej taniej propagandyI

          • 0 0

        • A Rekowo, Swarzewo? (2)

          Jest mniej, ale sa.
          Podobne sklady jezdza na linii do Szczecinka.

          • 3 1

          • Porównywanie Rekowa czy Swarzewa do linii PKM jest co najmniej nie na miejscu, bo różnica jest pewnie dziesięciokrotna. (1)

            A na linii do Szczecinka jeżdżą zwykłe szynobusy bez dodatkowych wagonów.

            • 0 0

            • podjazd w Rekowie

              Kępa Oksywska ma ok. ok. 100m npm, Swarzewska podobnie. I pewnie dlatego tam jeżdżą dwa (!) szynobusy z bonanzą. 10x to by Tatry przejechał (przełęcz Żdziarska z szosą 1100m) a nie Wieżycę.
              Nie jeżdżą, powiadasz, do Szczecinka... To czym ja jechałem?
              Może już nie jeżdżą... Albo nie zawsze. Jeżdziły pojedyncze szynobusy Regio z bonanzą do Tczewa. Tylko że to raczej nie były Pesy.

              • 0 0

        • bo jakiś baran z drugim niepodPiSanym baranem wybrali se składy trój a nie cztero członowe (2)

          • 0 4

          • Mylisz się (1)

            Te za krótkie składy kupili panowie marszałkowie. Chcieli przyoszczędzić na spalinówkach, bo zbliża się elektryfikacja...tylko, że elektryfikacja na liniach PKM będzie najwcześniej za 3-4 lata, a ruch ciągle rośnie. W tej sytuacji...nie wiem jak Państwo, ale ja sp...am do Senatu! ;)

            • 5 0

            • mam nadzieje, że ci się nie uda sp... do senatu. trzymam kciuki

              • 3 0

    • Morawiecki :

      obiecyjemy wszystko obiecywać to co ludzie chcą by im obiecano

      • 0 1

    • (1)

      Nie, nic się nie da, przejazdy o tych godzinach nic nie zmienią. Problem jest w godzinach szczytu a nie o 19.

      • 5 0

      • dokładnie powinny podwójne składy jechać po 6:oo i 7:oo

        a wracać podwójnie ok 16:oo i 17:oo
        ... a reszta może zostać bez zmian

        • 2 0

    • obywatel Pisuar (2)

      a ile przed wyborami Pis rozdaje forsy klerowi i Rydzykowi dla zyskania głosów ok. 3 milionów rydzykowych babć i namawianych wiernych na kogo trzeba głosować w kościołach ,co?

      • 3 4

      • Kup te glosy

        Skoro to takie latwe. Wolny rynek-wolna cena.

        • 0 0

      • No ile?

        • 4 1

    • Raczej teraz będzie korekta rozkładu jazdy na PLK i można coś zrobić

      • 2 1

    • Zgadza się.
      Swilski liczy na poparcie w wyborach.

      • 11 3

  • Godziny szczytu

    Problem w tym, że pociągi są przepełnione w godzinach umożliwiających dojazd do Gdańska i Gdyni na na 7.30-8.00, a w drugą stronę są przepełnione odjeżdżające w godz. 15.30-17.00. Wprowadzone dodatkowe połączenia nie wpłyną na poranny o popołudniowy tłok, dalej będzie przepełnione.

    • 2 0

  • Bilety

    A jak wyglada kwestia biletow na pkm skm i pkm regio? Jeden bilet jest?

    • 2 1

  • A o Kościerzynie znowu zapomnieli

    • 3 0

  • Gdynia (5)

    Koncze prace o 16 w centrum Gdyni. Od 1 wrzesnia zniknal pociag o 16:36 w strone Osowy. Teraz jest 15:46, a nastepny 17:11. Gratuluje pomyslu, naprawde czuje sie zachecona do korzystania z transportu zbiorowego...

    • 24 2

    • (1)

      Przecież jest ten pociąg o 16.36, gdzie sprawdzasz?

      • 0 0

      • Ok, pociąg istnieje, ale z Gdyni do Matarni jedzie przez Wrzeszcz z przesiadką I zajmuje mu to godzinę zamiast 28 minut.

        • 0 0

    • rozkłady pokazują tylko pociągi przez Osowę do Wrzeszcza, a nie pokazują tych, które jadą do Kartuz przez Osowę
      jesteś w Polsce - nie spodziewaj się, że będzie łatwo, przyjaźnie i intuicyjnie

      • 0 0

    • (1)

      Kończ wcześniej.

      • 1 3

      • Ty zawsze kończysz wcześniej...

        • 3 0

  • (12)

    Pociągi PKM powinny jeździć do Gdańska Głównego. Od Wrzeszcza po torach SKM i zatrzymywać się w Gdańsku Głównym przy peronie IV i V.

    • 178 14

    • PKM ma odciążać SKM? (10)

      Przecież to PKM ma braki połączeń. Gdy PKM będzie wzmacniać częstotliwość kursów na starej linii SKM Gdańsk - Gdynia, to mniej taboru zostanie na połączenia PKM. Skutek będzie odwrotny do zamierzonego, mianowicie jeszcze mniej kursów PKM i większy tłok w PKM. O to chodzi?
      W sytuacji braków taboru PKM należy zrobić dokładnie odwrotnie. Skasować wszystkie kursy PKM po starej linii Gdańsk - Gdynia i skierować te składy do Kartuz i Kościerzyny.

      • 17 9

      • Nie, ma wygodnie dowiezc tam gdzie mozna (5)

        I tam, gdzie kieruje sie strumien podroznych. I pamietaj, ze nie ma zunifikowanej taryfy(wspolny bilet) , wiec przesiadka to koszt...
        I tak ma byc! Wszyscy zarobia na potrzebowskim.

        • 5 6

        • Ekspercie (4)

          Po linii PKM i SKM obowiązuje ten sam bilety.

          • 10 1

          • Na linii PKM (3)

            We Wrzeszcz zmieniasz przewoznika. SKM swiadczy usluge dla PKM. Nawet na linii PKM masz pociagi z roznymi regulaminami, bo czesc skladow prowadz Regio.

            • 0 6

            • Doucz się (1)

              Jest jeden bilet. Bilety skm są ważne w pociągach PR na rej trasie. Plus na to wszystko są ważne też bilety metropolitalne

              • 3 0

              • Na trasie PKM

                Bo część składów prowadzi Regio. Z innym regulaminem i tez można sie zdziwić. Ale nie na trasie 501 (250) czy e65. Czasem ogłasza się dyspensę w związku z remontami czy awariami. Na szczęście w Regio praktycznie nie ma kontroli. W SKM nie radzę...
                Za metropolitalny dziękuję.
                250pln co w Wawie kosztuje 100.
                Ogólnie SKM jest bardzo kreatywne w odstępstwach od ogólnego regulaminu przewozów kolejowych PKP.

                • 1 0

            • Bilety są wzajemnie honorowane. Nawet bilet PR do Gdańska Głównego jest ważny aż do Śródmieścia. Jedyny problem to brak biletów 24h w PR.

              • 1 0

      • PKMki jeżdzą rzadko. Z skmki wysiądziesz na wrzeszczu i co? Musisz czekać 20 minut na kolejną pkmkę. A tak wsiadasz w głównym i w 10-15 min. jesteś już na strzyża bez zbędnego czekania.

        • 1 1

      • (2)

        Kaszuby won z trójmiasta!!!

        • 1 17

        • (1)

          No jak, przecież Gdańsk to stolica kaszub - tak mówią ci z POKO....

          • 6 1

          • Nie tylko kaszub. Stolicą też dla Gdyni.

            • 1 1

    • tak jest. 100 % popieram - Gdańsk Główny

      • 21 2

  • A SKM?

    Kiedy coś się zmieni? w godzinach szczytu, rano i po 17 zawsze zapelnione na Sardynke i nic się z tym nie robi. Ludzie są zachęcani aby poruszać się komunikacja ale jak? Skoro wiecznie przepełnione składy są

    • 4 0

  • Koszt dodatkowych połączeń? (3)

    To znaczy że komunikacja PKM jest darmowa? Sprzedawane są bilety i to powinno pokrywać koszta! Co innego, że w godzinach porannych nawet nie ma gdzie stać. Często jest, że PKM nie zabiera wszystkich ludzi ze stacji, a jazda przez obecny tłok jest bardzo niekomfortowa. Dodatkowo przydałoby się chociaż jedno połączenie po 24:00

    • 4 1

    • Każda komunikacja publiczna wymaga dopłat (1)

      Np. w Gdańsku wpływy z biletów pokrywają ok. 50 proc. kosztów utrzymania komunikacji.

      • 1 0

      • Tak jest wszędzie, że wpływy z biletów pokrywają około połowę kosztów.

        • 1 0

    • dotacja pozwala żyć

      z biletów to przyjemny dodatek...

      • 1 0

  • 96954 Kościerzyna -> Gdynia przez Wrzeszcz (7:45) to jest challenge (3)

    Dodatkowe składy poza godzinami największego ruchu niewiele zmienią. Wyrzucone (podatników) pieniądze. Powinni dołożyć wagonów do tych przepełnionych, np pociąg 96954 dojeżdżający z Kościerzyny do Gdyni przez Gdańsk Wrzeszcz (przyjazd 7:45) "zapycha się już" za Rębiechowem, pasażerowie wsiadający w Kiełpinku i Jasieniu są pakowani jak "śledzie" to zajmuje czas w rezultacie pociąg łapie spore opóźnienie. SKM "nieweluje" sobie to opóźnienie w Gd-Wrzeszczu bo jest tam zmiana kierunku składu w kierunku Gdyni i mają na to sporo czasu. Więc w statystykach jest OK. A pasażerowie spóźniają się do pracy/szkoły nie mówiąc o warunkach podróży z czasów komuny.
    Jeśli nie mają większych składów to niech przekierują większe Newag'i z Polregio zamiast Pesy.

    • 8 0

    • (2)

      Dokładnie o tym pisałam do Trójmiasto. Jak widać na nic się to zdało, bo zarząd oczywiście wie lepiej. Szkoda było czasu mojego i redaktora.

      • 4 0

      • (1)

        Dokładnie, jakiś pic na wodę. W ogóle nie rozumiem po co te dodatkowe pociągi, mają powietrze wozić? Są potrzebne w godzinach szczytu a nie o 19...

        • 2 0

        • wicemarszałek chciał zaplusować

          przed wyborami...

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane