• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe połączenia na trasie PKM i na Kaszuby

ms
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach. Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach.

Dodatkowych sześć pociągów dziennie między Gdynią Główną a Wrzeszczem na trasie PKM i jeden poranny z Kartuz do Gdyni wyjedzie na szyny w najbliższy poniedziałek, 14 października. Pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem ze 130 miejscami siedzącymi.



Jak oceniasz funkcjonowanie pociągów na trasie PKM?

Pasażerowie korzystający z pociągów kursujących linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zgłaszali ostatnio, że niektóre pociągi są bardzo przepełnione. Pisała o tym choćby nasza czytelniczka w ostatni weekend, w artykule pt. Trudny los pasażera PKM.

- Samorząd województwa pomorskiego, wychodząc naprzeciw zwiększonym potrzebom przewozowym, postanowił uruchomić dodatkowe połączenia pomiędzy Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem i Kartuzami - mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Dodatkowe pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem PESY SA133, który mieści około 130 osób na miejscach siedzących. Operatorem tych dodatkowych połączeń będą Przewozy Regionalne.

Sześć dodatkowych połączeń w Trójmieście, jedno na Kaszuby



Dodatkowych pociągów będzie siedem. Sześć pojedzie między Gdańskiem Wrzeszczem a Gdynią Główną. Na szlak wyjedzie też jeden dodatkowy, poranny skład z Kartuz przez stację Gdańsk Osowa (z pominięciem linii PKM) do Gdyni Głównej.

- Z Gdyni Głównej składy odjadą o godzinach: 8:41, 14:31, 17:31, z Gdańska Wrzeszcza o 10:01, 15:31 oraz 19:16. Z Kartuz do Gdyni pociąg wyruszy o 7:17 - informuje wicemarszałek Świlski.

Koszt dodatkowych połączeń: 950 tys. zł do końca roku



Za uruchomienie dodatkowych połączeń, samorząd województwa dopłaci kolejarzom z Przewozów Regionalnych 950 tys. zł. To koszt obsługi tych pociągów do końca obecnego rozkładu jazdy, który obowiązuje do końca roku. Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenia kolejowe na Pomorzu, przekonują, że te połączenia zostaną zachowane w kolejnym rozkładzie jazdy.
ms

Opinie (278) ponad 10 zablokowanych

  • ale te Gdynia-Gdańsk to którędy? (2)

    bo jak mają znowu jechać przez Sopot, to mogą sobie darować

    • 12 2

    • (1)

      PKM powinna jeździć po tych torach, dla jakich powstała - czyli 'górą' - i to nawet nie chodzi o lotnisko (choć w XXI wieku to raczej powinno być normalne), ale o obsługę wszystkich dzielnic nieopodal tej trasy

      • 6 0

      • i w godzinach wieczornych

        Na trasie Wrzeszcz-Gdynia w górnym tarasie powinny być jeszcze kursy w okolicach 21-23 (co najmniej) , szczególnie w okolicach weekendu.

        • 2 0

  • I to ma pomoc?

    Ciekawe jak te sklady maja rozladowac poranny tlok skoro nie kursuja w godzinach 7-9 ani 15-17? Kto wpadl na tak genialny pomysl?

    • 34 0

  • Ale jazda! (3)

    Pan marszałek kandydat znalazł sposób na promocję za publiczne pieniądze!! ! Do tej pory nie było kasy na dodatkowe połączenia a tu nagle cud!!! Szkoda tylko, że te dodatkowe pociągi pojadą nie wtedy, kiedy są najbardziej potrzebne ( ranny i popołudniowy szczyt). Dziękujemy bardzo kandydatowi!

    • 23 2

    • Największe cuda robi rząd Pisau rozdaje we wszystkie strony nie swoje pieniądze (2)

      przed wyborami by koryto sobie kupić

      • 1 3

      • A ten tu co, inaczej robi?

        Finansowanie przewozów kolejowych to nie jest prywatna akcja pana Ś., który tak się składa, właśnie kandyduje do Senatu.

        • 6 0

      • Boli ?? Ma boleć. Po niedzieli zaboli jeszcze mocniej. Ha hahaaaaa.....

        • 1 0

  • każdy naród głupi mały karzełek zmanipuluje i kupi

    • 3 7

  • Zalosne.bo po 23 niema zadnego pociavu do wrzeszcza a najwiecej przylotow jest ok 23,24.to po co ten pociag???banda de...i i

    • 16 1

  • Gdynia (5)

    Koncze prace o 16 w centrum Gdyni. Od 1 wrzesnia zniknal pociag o 16:36 w strone Osowy. Teraz jest 15:46, a nastepny 17:11. Gratuluje pomyslu, naprawde czuje sie zachecona do korzystania z transportu zbiorowego...

    • 24 2

    • (1)

      Kończ wcześniej.

      • 1 3

      • Ty zawsze kończysz wcześniej...

        • 3 0

    • (1)

      Przecież jest ten pociąg o 16.36, gdzie sprawdzasz?

      • 0 0

      • Ok, pociąg istnieje, ale z Gdyni do Matarni jedzie przez Wrzeszcz z przesiadką I zajmuje mu to godzinę zamiast 28 minut.

        • 0 0

    • rozkłady pokazują tylko pociągi przez Osowę do Wrzeszcza, a nie pokazują tych, które jadą do Kartuz przez Osowę
      jesteś w Polsce - nie spodziewaj się, że będzie łatwo, przyjaźnie i intuicyjnie

      • 0 0

  • Super! Brawo

    Jeszcze brakuje więcej połączeń rannych z trojmiasta w kierunku Kaszub, ale brawo za uruchomienie większej ilości połączeń.

    • 2 6

  • Czekam na szumnie zapowiadaną rewitalizację odcinka z Sierakowic do Kartuz. (3)

    Tak żeby PKMką z Sierakowic można było bezpośrednio dojechać do pracy do Gdańska.
    Niby już jakieś przetarg na projekt rewitalizacji tej linii jest. Planowo pociągi mają tam jeździć do max. 100 km/h.
    Mają być po dwa przystanki w Sierakowicach, dwa w Miechucinie, po jednym w Reskowie, Garczu, Łapalicach, Prokowie i Grzybnie.

    • 18 0

    • To jeszcze poczekasz. (1)

      Tak samo jak od lat czeka Bytów. Ciągle niby coś się w tej sprawie dzieje, a pociągów nie widać.

      • 4 1

      • Za 20 lat wybudują. Jak w całym Trójmieście i na dojazdówkach z okolicznych powiatów będą tak przeogromne korki, że już tu nie będą nawet informować: "Coraz większe korki w Trójmieście i na obwodnicy ", bo to będzie oczywista oczywistość i chleb powszedni. (W sumie już jest).

        • 5 0

    • Pierwotnie ta linia przebiegała następująco:

      Pruszcz Gdański - Juszkowo - Straszyn Prędzieszyn - Goszyn - Bielkowo - Pręgowo Gdańskie - Kolbudy - Łapino Kartuskie - Niestępowo - Stara Piła - Żukowo Zachodnie - Dzierżążno - Kartuzy - Prokowo - Garcz - Reskowo - Miechucino - Mojusz - Sierakowice - Kamienica Królewska - Niepoczołowice - Linia Zakrzewo - Kętrzyno - Nawcz - Rozłazino - Lębork - Lębork Nowy Świat - Nowa Wieś Lęborska - Garczegorze - Lędziechowo - Wrzeście - Steknica - Łeba.

      Do czerwca 2000 jeździły pociągi na trasie Kartuzy - Łeba - Kartuzy.

      W czasie powodzi w Gdańsku w 2001 pociągi jeździły objazdem po tej linii.

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    A moze wreszcie SKM'ki (6)

    do Pruszcza i Tczewa??? Narzeka się na korki ale transport kolejowy jest niewukorzystany! Jazdzilbym z PRU pociągiem do GDA ale regionalne są "mało plastyczne" godzinowo. Dawniej w godzinach szczytu jeździło co 40min do Tczewa i SKM byly pełne ludzi wiec nie sądzę że się nie opłacało!

    • 70 5

    • (2)

      Przecież z pruszcza masz co 10-20 minut pociąg w szczycie

      • 6 1

      • Zawsze jak jadę autobusem do Przuszcza to podczas wysiadania kierowca mówi... (1)

        do Pruszcza to środkowymi drzwiami wysiadać, bo przód i tył autobusu to już nie Pruszcz :)

        • 8 1

        • Pruszcz dla Polaków ziemia dla buraków

          • 1 0

    • Nie ma to sensu dopóki nie ma jednego biletu. Jak były SKMki do Tczewa to mało kto jeździł bo ludzie woleli kupić miesięczny PR które ma dużo więcej kursów.

      • 9 0

    • Brakuje torów

      Podczas wielkiej modernizacji nie zbudowano dodatkowych torów. To się teraz mści. Nie ma miejsca dla pociągów podmiejskich, bo właśnie jedzie pendolino, a to kontenery z chińszczyzną, a to pospieszny do Bohumina, a to węgiel z Rosji... Bez dodatkowych dwóch torów pomiędzy Gdańskiem Głównym a Pruszczem i jednego dodatkowego pomiędzy Pruszczem a Pszczółkami, nie będzie dobrego rozkładu jazdy.

      • 9 0

    • Przecież SKM nie ma więcej składów.

      Zamiast kupić pociągi remontowali te co mają oraz perony.

      • 0 0

  • (2)

    A co z połączeniami z Gdyni do Kościerzyny. Wybudowali dwa dodatkowe przystanki a zlikwidowali połączenia.

    • 12 0

    • No właśnie! (1)

      Przez dziesiątki lat pociągi jeździły na odcinku Kościerzyna - Gdynia Główna przez Osowę i Wielki Kack/Karwiny. Dla osób dojeżdżających do pracy do Gdyni powstanie PKM spowodowało cofnięcie się o epokę w rozwoju transportu zbiorowego. Pociąg z Kościerzyny do Gdyni przez Wrzeszcz jedzie pól godziny dłużej niż gdyby jechał bezpośrednio.

      • 9 1

      • Takie głosy niestety są mało słyszalne w Zarządzie PKM. Nie jeden raz pisałam, że to pasażerowie z Gdańska powinni dosiadać sie np w Żukowie Wschodnim do pociągu relacji Gdynia Kościerzyna, a nie wszyscy muszą podrózowac pół godziny dłużej!!!

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane