• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe połączenia na trasie PKM i na Kaszuby

ms
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach. Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach.

Dodatkowych sześć pociągów dziennie między Gdynią Główną a Wrzeszczem na trasie PKM i jeden poranny z Kartuz do Gdyni wyjedzie na szyny w najbliższy poniedziałek, 14 października. Pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem ze 130 miejscami siedzącymi.



Jak oceniasz funkcjonowanie pociągów na trasie PKM?

Pasażerowie korzystający z pociągów kursujących linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zgłaszali ostatnio, że niektóre pociągi są bardzo przepełnione. Pisała o tym choćby nasza czytelniczka w ostatni weekend, w artykule pt. Trudny los pasażera PKM.

- Samorząd województwa pomorskiego, wychodząc naprzeciw zwiększonym potrzebom przewozowym, postanowił uruchomić dodatkowe połączenia pomiędzy Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem i Kartuzami - mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Dodatkowe pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem PESY SA133, który mieści około 130 osób na miejscach siedzących. Operatorem tych dodatkowych połączeń będą Przewozy Regionalne.

Sześć dodatkowych połączeń w Trójmieście, jedno na Kaszuby



Dodatkowych pociągów będzie siedem. Sześć pojedzie między Gdańskiem Wrzeszczem a Gdynią Główną. Na szlak wyjedzie też jeden dodatkowy, poranny skład z Kartuz przez stację Gdańsk Osowa (z pominięciem linii PKM) do Gdyni Głównej.

- Z Gdyni Głównej składy odjadą o godzinach: 8:41, 14:31, 17:31, z Gdańska Wrzeszcza o 10:01, 15:31 oraz 19:16. Z Kartuz do Gdyni pociąg wyruszy o 7:17 - informuje wicemarszałek Świlski.

Koszt dodatkowych połączeń: 950 tys. zł do końca roku



Za uruchomienie dodatkowych połączeń, samorząd województwa dopłaci kolejarzom z Przewozów Regionalnych 950 tys. zł. To koszt obsługi tych pociągów do końca obecnego rozkładu jazdy, który obowiązuje do końca roku. Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenia kolejowe na Pomorzu, przekonują, że te połączenia zostaną zachowane w kolejnym rozkładzie jazdy.
ms

Opinie (278) ponad 10 zablokowanych

  • PKM

    Wybory za pasem to i pociągi znalazły się dla ludu.Nie zapomnijcie kto je załatwił.

    • 7 0

  • Jak ja kocham takie teksty :)

    "- Samorząd województwa pomorskiego, wychodząc naprzeciw zwiększonym potrzebom przewozowym....... ", Dobrze, ze Samorząd czasami wychodzi, bo to dobre jest ogolnie dla zdrowia.

    • 15 0

  • (1)

    Przecież Gdynia główna z wrzeszczem jest dobrze skomunikowana...są SKM i PKP. Co to ma dać?

    • 7 3

    • Pkm nie służy przemieszczaniu się wzdłuż Grunwaldzkiej i Niepodległości. Są jeszcze inne dzielnice, bliżej obwodnicy. Też chcą jakoś dojechać :)

      • 3 2

  • 8.41 taka godzina szczytu ale tak jakby po szczycie (1)

    8.41 to średnia godzina porannego szczytu tłoku w PKM. Dodatkowe kursy między 6 a 9 pewnie by coś zmieniły ale jeden pociag o 8.41 to raczej pudrowanie syfa niż realna pomoc pasażerom

    • 18 0

    • Popieram, między 7-8 godziną jest największy tłok w pkm, więc ta zmiana nic nie daje.

      • 0 0

  • Komentarze z lokalnego serwisu informacyjnego obejmującego nie tylko Trójmiasto.

    "Przecież to z Kartuz są przepełnione pkm."

    "Zobaczycie co będzie działo jak puszczą PKM z Sierakowic. Do Kartuz będzie już tłoczno w szynobusie, a co dopiero Trójmiasto. Powinni jeszcze więcej szynobusów puścić w stronę Kartuz"

    "Jeszcze chwila i znów będzie tłoczno. Jak tylko będzie prowadzona elektryfikacja PKM to tyle pociągów napewno nie pojedzie w czasie budowy trakcji i przystanku Firoga "

    • 9 0

  • Co to za godziny z d***?!

    Największy tłok jest z rana między 6:30-8 w stronę Wrzeszcza, a jeszcze gorzej jest w godzinach popołudniowych o 15-16:30 z Wrzeszcza. Ludzie na Strzyży to są dopychani i niektórzy nie dają rady wejść, a tu zaledwie 1 pociąg mieści się w tych przedziałach.

    • 16 0

  • Poranki bez zmian

    O 7:17 to ten pociąg powinien być już co najmniej na lotnisku. Na godzinę 8:00 jeździ do Gdańska najwięcej uczniów i dorosłych. Wtedy nie da się wejść do pociągu. Do kolejnych kolejek nie ma takiego tłoku. Może przed ustaleniem nowych połączeń ktoś by zrobił jakieś badania, albo się przejechał tą PKMką lub przeczytał dokładnie artykuł czytelniczki, który był na Trojmiasto.pl. Bez sensu wydane pieniądze.

    • 17 0

  • Czekamy na nowe połaczenia na ujeścisku

    A kiedy zmieni się coś na chełmie i ujeścisku? Codziennie nie można wejść do tramawaju już na wysokości płockiej. Kiedy bezpośrednie autobusy z ujeściska nie podróżujące po wszystkich osiedlach? Komunikacja miejska w Trójmiescie to porażka. Jestem codziennym pasażerem dwóch środków transportu skm i tramwaju. Nie ma dnia, żeby podróż przebiegała zgodnie z planem. A za bilet płace 230 zł. Wstyd, że miasto do tej pory nie zadbało o mieszkańców południa. Wiadomo, że Gdańsk buduje się głownie na południu.

    • 5 2

  • to powinno śmigać po całym trojmieście

    był czas na budowanie torowisk. teraz już tylko po dachach albo pod ziemią.

    • 6 0

  • Nowe połączenia w proponowanych godzinach

    Nowe połączenia w proponowanych godzinach to jakaś farsa i mydlenie ludziom oczu.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane