- 1 Nowy park w centrum Gdyni w tym roku (76 opinii)
- 2 Ulica "łata na łacie" wreszcie do remontu (66 opinii)
- 3 Łowcy pedofilów namierzyli policjanta (107 opinii)
- 4 260 darmowych wiat na przystankach (56 opinii)
- 5 Chciał w nocy ukraść leki. Groził "bronią" (44 opinie)
- 6 Puzzle z desek na molo w Brzeźnie (37 opinii)
Dodatkowy 1 mld zł z UE na Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta
Budowa Metropolitalnej Obwodnicy Trójmiasta oraz podwarszawskiego odcinka drogi ekspresowej S7, prowadzącej do Trójmiasta, uzyskały właśnie ponad 2,3 mld zł unijnego dofinansowania.
Ponad 1 mld zł na Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta
Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta, rozpoczęta w listopadzie 2022 r., pochłonie blisko 2,9 mld zł.
- Dzięki unijnemu programowi FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko), 34 proc. tej kwoty - ponad 1 mld zł - zostanie pokryte z przyznanego właśnie dofinansowania - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Licząca 32 km droga, będąca częścią ekspresówki S7, zostanie oddana do użytku w 2025 r. Będzie jej towarzyszyć 6-kilometrowa obwodnica Żukowa.
Inwestycja została podzielona na dwa zadania realizowane przez osobne firmy:
- Chwaszczyno - Żukowo (zaawansowanie: 90 proc., termin oddania: kwiecień 2025 r., wykonawca: Budimex),
- Żukowo - Gdańsk Południe (zaawansowanie: 65 proc., termin oddania: październik 2025 r., wykonawca: Mirbud/Kobylarnia).
Na obu odcinkach trwają prace w różnych branżach, a na części z nich jest już układana masa bitumiczna.
W ramach inwestycji powstaną trzy nowe węzły drogowe: Miszewo, Żukowo i Lublewo, a węzły Gdańsk Południe oraz Chwaszczyno zostaną gruntownie rozbudowane. Dodatkowo przewidziano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) w miejscowości Widlino.
Czy węzeł Gdańsk Południe zakorkuje się od razu po otwarciu?
-
Lubię to
-
Super
-
Trzymaj się
-
Ha ha
-
Wow
-
Przykro mi
-
Wrr
- Wszystkie 0
Węzeł Chwaszczyno nie dla mieszkańców Chwaszczyna. Wjazd musi zniknąć
Obwodnica przetnie liczne drogi regionalne różnych kategorii (wojewódzkie, powiatowe, gminne), które również zostaną częściowo przebudowane.
1,2 mld zł na S7 pod Warszawą
Z tego samego programu unijnego wsparto budowę 35-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 z Płońska do Czosnowa, zlokalizowanego na północ od Warszawy. Całość inwestycji, warta 2,8 mld zł, otrzymała 1,2 mld zł dofinansowania.
Droga będzie posiadała dwie jezdnie, a jej poszczególne fragmenty mają być oddane do użytku w okresie od maja do sierpnia 2025 r.
Droga S7 - 750-kilometrowa arteria łącząca północ z południem
Droga ekspresowa S7, sukcesywnie rozbudowywana, łączy trzy z sześciu największych miast w Polsce: Trójmiasto, Warszawę i Kraków. Trasa zapewnia także dogodny dostęp do mniejszych miejscowości, takich jak Elbląg, Radom czy Kielce.
Docelowo S7 będzie liczyć około 750 km, co czyni ją jedną z najdłuższych dróg ekspresowych w kraju.
Opinie wybrane
-
2024-12-09 12:52
Ostatnie pokolenie ma jednak rację (31)
Te miliardy można przeznaczyć na Polski Bilet 50 zł na Wszystko w kraju.
I tak przy ETS2 mało kto będzie jeździć autostradami jak litr benzyny będzie po 10 zł a do tego zgodnie z KPO płatność za przejazd krajówkami.
A Przy Fit for 90 to w ogóle będzie nie jazda!- 58 272
-
2024-12-10 17:49
to ja wyjadę z UE. (1)
A wy się męczcie.
- 1 0
-
2024-12-28 15:36
Tylko Rosja...
... Reszta cywilizowanego swiata ma formy gospodarowania i placenia za wytworzone odpady. Wiec sobie wyjezdzaj. Na zlosc mamie odmrozisz sobie uszy.
- 0 0
-
2024-12-09 22:28
Ta droga nie jest budowana dla ruchu pasażerskiego.
- 4 0
-
2024-12-09 20:27
Zmień ty lekarza chłopie bo dzieci będą narzekać że ojciec sfiksował
- 15 0
-
2024-12-09 15:25
Na bilecie pojedziesz gdzieś?
Potrzebne są drogi.
- 12 2
-
2024-12-09 14:40
(1)
Żeby dostać się do Dobrzewina z Gdańska muszę jechać ponad 2h komunikacją (2 przesiadki). Tak więc wolę samochód
- 19 2
-
2024-12-09 21:44
No bo miliard zamiast na zbiorkom idzie na asfalt :)
No to i jedziesz 2 godziny zbiorkomem.
- 1 11
-
2024-12-09 13:51
Ostatnie pokolenie (10)
Ma częściowo rację. Powinny być wydatki 50 na 50 na transport publiczny.
Jakbyśmy tak działali to byśmy mieli i pksy i kolej dużych prędkości- 13 15
-
2024-12-09 19:00
Ostatnie pokolenie to terroryści. (1)
- 17 3
-
2024-12-10 21:59
Pokolenie pod egidą C.ampusu Cz.aska
Transport publiczny jest bardzo drogi I zawsze nierentowny/deficytowy.
Transport prywatny jest motorem biznesu i rozwoju gospodarczego- 1 0
-
2024-12-09 14:21
Gdyby pociąg na drugi koniec polski nie jechał wolniej niż samochód, sporo ludzi by się przesiadło. (7)
- 16 6
-
2024-12-09 15:53
A tu jest kwestia kultury (5)
miedzy duzymi miastami obecnie jedzie sie najszybciej koleja i to nie tylko drogim Pendolino ale tez tanim TLK.
ale np moj znajomy z rodzina jedzie autem zeby pokazac Warszawe, bo slyszal ze PKP to syf i nie jezdzi.
Cos jak z praca z domu i pandemia. Dopoki kultura sie nie zmienila ( tutaj w sposob wymuszony) dopoty ludzie bedamiedzy duzymi miastami obecnie jedzie sie najszybciej koleja i to nie tylko drogim Pendolino ale tez tanim TLK.
ale np moj znajomy z rodzina jedzie autem zeby pokazac Warszawe, bo slyszal ze PKP to syf i nie jezdzi.
Cos jak z praca z domu i pandemia. Dopoki kultura sie nie zmienila ( tutaj w sposob wymuszony) dopoty ludzie beda myslec ze pkp to syf
ale tak tak finansowanie kolei to tez marketing. No i cena biletu. Moze nie za 50 zlotych, ale Pendolino powinno jezdzic czesciej i byc z 10 20 procent tansze- 4 3
-
2024-12-09 19:04
Jedni jeżdżą pociągami bo to lubią. (1)
Drudzy do których należę, lubią jeździć samochodem. Zjeść po drodze dojechać do celu spokojnie bez pośpiechu.
- 4 0
-
2024-12-09 21:45
...znaczy w pociągu się nie je i człowiek się ciągle śpieszy?
Ty kiedyś w pociągu byłeś?
- 3 2
-
2024-12-09 17:06
(2)
Wyobraź sobie że niektórzy lubią podróż w komforcie, gdzie jest ciepło i nie trzeba mieć ubranej kurtki w przedziale (moja podróż tlk tydzień temu), gdzie nikt Ci nie drze się do ucha i nie kopie po nodze bo mama mu nie chce puścić baji. Tak zbiorkom to jest i zawsze będzie syf. Jak tylko skończę studia i będę pracował nigdy już nie wsiądę do tego g*wna
- 9 5
-
2024-12-09 17:13
(1)
skończę studia? No to strasznie "mundrych" mamy teraz studentów. "Elyta"
- 4 6
-
2024-12-10 08:01
to sa stusia w Wyzszej Szkole Gotowania na Gazie Srednim
- 0 1
-
2024-12-09 14:42
Wolę do Krakowa siedzieć 5h w pociągu niż 5h za kółkiem
Ale w 3 osoby muszę za taką podróż koleją dać 700 zł. Autem połowę tego.
- 15 2
-
2024-12-09 13:43
Którym tramwajem
Na Warszawę?
- 4 4
-
2024-12-09 13:37
Ale po co się krygować.
Proponuję przelać od razu na prywatne konta mieszkańców (wybranych).
- 3 1
-
2024-12-09 13:39
Proszę (3)
Się łaskawie popukac w głowę
- 6 3
-
2024-12-09 14:39
Nie masz waść pojęcia o tym jakie zobowiazania (2)
wzięliśmy na nadchodzącą przyszłość.
Radzę poszperać: ETS2 w transporcie, fit for 90....- 6 7
-
2024-12-10 22:04
Olać te "zobowiąznia"
Wszyscy na świecie już wiedzą co to jest i "robiom" swoje a niby my mamy dotrzymywać zobowiązań, notabene nie moich
- 0 0
-
2024-12-09 15:00
Niektórzy to widzą tylko euro a
Są koszta tej unii ważniejsze,np.suwerenność.
- 4 10
-
2024-12-09 13:06
Tylko na chwilę załóżmy, że ten miliard dofinansowania to calkowity koszt jednego z odcinków obwodnicy. Jeżeli ten miliard rozdamy i nawet 1.6mln obywateli będzie miało przez rok dostęp do komunikacji miejskiej w ramach darmowego biletu (nie wiem skąd te 50zł, skoro miesięczny kosztuje 3x tyle w Gdańsku), to po roku ciągle nie będziemy mieli
Tylko na chwilę załóżmy, że ten miliard dofinansowania to calkowity koszt jednego z odcinków obwodnicy. Jeżeli ten miliard rozdamy i nawet 1.6mln obywateli będzie miało przez rok dostęp do komunikacji miejskiej w ramach darmowego biletu (nie wiem skąd te 50zł, skoro miesięczny kosztuje 3x tyle w Gdańsku), to po roku ciągle nie będziemy mieli odcinka drogi ekspresowej, który docelowo ma służyć dekady.
Domeną ludzi biednych jest myślenie o potrzebach najbardziej palących, bez myślenia długoterminowego. Ja to bym chciał, żeby lepiej były wydane pieniądze z niewycelowanych programów socjalnych. Drogi, koleje i komunikacja miejska są szalenie ważne, ale inwestujmy w podstawy, którymi są jezdnie, torowiska i trakcja, a nie sponsorowanie biletów- 22 4
-
2024-12-09 13:00
Drogi nie są tylko dla przejazdu osobowego ... (5)
- 18 1
-
2024-12-09 15:03
Ludzie .To chodzi o (3)
Tranzyt Niemcy-wschód.Polska jest tylko przeszkodą.
- 4 7
-
2024-12-09 19:07
Biedaczysko. Na twoje urojenia.
Najlepsza szklanka rycyny z trzema kroplami cytryny. Pij małymi łykami przez dwie godziny.
- 2 2
-
2024-12-09 17:14
biedny jesteś, główka boli, żal
- 2 3
-
2024-12-09 15:19
Dlatego dofinansowanie dostała droga północ -południe, ma to sens
- 7 2
-
2024-12-09 13:17
Zwłaszcza ta droga, która ma służyć do odciążenia aktualnej obwodnicy z ruchu ciężarowego
- 9 2
-
2024-12-09 15:01
S7 (4)
Super, super, super po trzykroć super. nie jęczeć tylko się cieszyć. Transport drogowy to jak tlen dla gospodarki, i trzeba pamiętać , że mamy dwa duże ambitne porty.
- 122 10
-
2024-12-10 10:58
OK. zgadzam się z Tobą ale wolałbym aby transport ciężki trafił jednak na tory !!
- 4 0
-
2024-12-09 20:30
Jak pada deszcz to nowe rondo w lublewie do tej obwodnicy jest pod wodą
bo nie zrobili studzienki w najniższym miejscu. Tyle jeśli chodzi o jakość wykonania tego odcinka.
- 3 0
-
2024-12-09 16:45
pod warunkiem, że bedzie buspas
i przejścia naziemne co 30m
- 7 5
-
2024-12-09 15:34
oceń czyny a nie słowa jak laik i amator - cieszymy sie z tego co widzimy i co mamy a nie z tego co ktoś obicyje
- 3 6
-
2024-12-09 13:54
Żadna łaska (34)
To nie są pieniądze Unijne tylko niewielka część naszych pieniędzy które odprowadzamy do budżetu Unijnego
- 155 231
-
2024-12-10 13:31
Woj
Ruski trol
- 3 3
-
2024-12-10 09:28
Dokladnie. Ale ludziki tego nie rozumieja, oni autentycznie wierza, ze ktos "da" pieniadze - to ten sam poziom finansowej "swiadomosci" (czyli glupoty), co np. robienie przelewow BLIKiem. To tylko pozyteczne dzbany, ktore maja klaskac i wyskakiwac ze swoich chudych portfeli. Cala UE jest piramida finansowa, ale to i tak nic przy USA, ktore jest
Dokladnie. Ale ludziki tego nie rozumieja, oni autentycznie wierza, ze ktos "da" pieniadze - to ten sam poziom finansowej "swiadomosci" (czyli glupoty), co np. robienie przelewow BLIKiem. To tylko pozyteczne dzbany, ktore maja klaskac i wyskakiwac ze swoich chudych portfeli. Cala UE jest piramida finansowa, ale to i tak nic przy USA, ktore jest tak skorumpowane, ze obecnie caly $ ma wartosc smieciowa (ladnie to widac po wartosci btc, ktory jako jedyny pokazuje faktyczna wartosc dolara, jak typowy spekulacyjny srodek platniczy - to nie btc ma tak wysoka wartosc, ale $ ma tak niska) - co juz niedlugo zatrzesie tym bankrutem.
- 3 7
-
2024-12-10 06:59
No i po co ta dezinformacja i klamstwa? (1)
Dlaczego to robisz?
- 9 3
-
2024-12-10 07:30
Z dwóch możliwych powodów:
Rozsiewa dezinformację bo chce szkodzić Polsce, albo jest już zainfekowany dezinformacją i ją powiela
- 9 1
-
2024-12-10 03:57
No właśnie łaska, że zwracają nam cześć mogli by dać komuś innemu. To tak jak płacisz podatki i cześć odzyskujesz. Mogliby całość oddać patusom.
- 1 5
-
2024-12-09 16:29
(3)
Hehehehehe nie masz racji.
- 23 15
-
2024-12-10 06:23
Polska jest płatnikiem Netto (1)
Otrzymuje więcej niż wpłaca. Dzięki UE zrobiliśmy skok cywilizacyjny !
Prorosyjski element robi wszytko żeby Polska wyszła z UE !
Nawrocki ma kontakty z sutenerami z Gdańska- 14 6
-
2024-12-10 09:31
"Dzięki UE zrobiliśmy skok cywilizacyjny !" - nie dzbanie, Polacy sa w tym miejscu w ktorym sa tylko i wylacznie dzieki swojej ciezkiej pracy i silnemu kregoslupowi moralnemu. I tylko dlatego. Dla UE przyjecie Polski mialo na celu przyciagnieice taniej sily roboczej i otwarcie bezclowego rynku, Polska - jako taka - g* ich obchodzila.
- 3 9
-
2024-12-10 06:39
Polska jest płatnikiem Netto
Dostaje więcej niż wpłaca. Dzięki UE Polska zrobiła skok cywilizacyjny
- 9 5
-
2024-12-09 15:59
(4)
Brawo za komentarz, ciemnogród polski tylko widzi co dają, ale nie wie ile zabierają, jeszcze są jednostki myślące w tym kraju, ale na wyginięciu :(
- 26 38
-
2024-12-10 00:36
Tak, a przed wejściem do UE Polska była krajem dobrobytu. Serbia jest krajem dobrobytu, Czarnogóra, Rosja i Białoruś też. Wyjedź tam.
- 16 2
-
2024-12-09 17:16
(2)
ciemnogród polski wierzy że za wszystko płaci Kaczyński z własnej kieszeni a Polska utrzymuje Niemcy, Francję, Włochy i tak dalej. Tak jak ty
- 36 14
-
2024-12-09 19:10
Toć to teksty kremlowskich trolli. (1)
Że my się w świecie nie liczymy. Co nasze to złe.
- 14 1
-
2024-12-09 22:39
poszukiwacz ruskich onuc w akcji...
- 4 0
-
2024-12-09 14:40
Powtórka z historii (3)
Kiedyś zamiast Berlina to Moskwa tworzyła prawo i dzieliła pieniądze.
- 14 30
-
2024-12-09 15:04
Tak, mieliśmy przedstawicieli w Moskwie i tam głosowali w parlamencie. (2)
Puknij się.
- 31 9
-
2024-12-09 20:38
tak, glosowali... za wstrzymaniem dotacji... (1)
Dla kraju, ktory ich tam wyslal dla reprezentowania interesow tego wlasnie kraju.
Istnialo RWPG, byli przedstawiciele i, a jakze, glosowania tez... Puknij sie we wlasna kiepele, tylko nie wystrasz sie echa...- 5 7
-
2024-12-09 21:01
Wania jak tam się pracuje w zamtuzie Putina? Ile razy dziennie musisz świadczyć usługi?
- 5 2
-
2024-12-09 14:31
Saldo 20 lat w UE +163mld euro (6)
Od 2004 do 2024 r. wartość transferów z budżetu UE do Polski wyniosła blisko 250 mld euro.
Płatności Polski na rzecz UE ukształtowały się w tym okresie na poziomie ok. 86 mld euro.
Saldo 20 lat transferów między Polską a UE było w latach 2004-2024 było dodatnie i wyniosło ponad 163 mld euro.
Sprawia to że Polska jest największym beneficjentem środków z Unii.- 60 18
-
2024-12-10 22:10
Ale te pożyczki trzeba spłacać
Np. przez Ustawę wiatrakową...
No ale fakt, bez tych pożyczek nie mielibyśmy kapitału na wstępie, jednak wszystko ściśle kontrolowane przez Uniję- 0 2
-
2024-12-09 14:55
Ale też i rynkiem zbytu
Dla niemieckiej unii.
- 16 33
-
2024-12-09 14:35
Słabo wyceniliśmy ponad 2 mln młodych obywateli (3)
Którzy wsparli ekonomikę zachodu :((
- 18 28
-
2024-12-09 14:48
(2)
te 2 miliony pracowitych ludzi to tylko drobna czesc rachunku.A otwarcie rynku zbytu na ich drogie towary?A oddanie handlu wielkopowierzchniowego?zaoranie stoczni?zamkniecie kopalni weglowych jako najtanszego zrodla pradu i ciepla? A to tylko pierwsze z brzegu!
- 19 22
-
2024-12-09 17:20
(1)
Zaoranie stoczni i w ogóle przemysłu - tak piszesz. To dlaczego Polacy woleli kupować dobre towary z Zachodu a nie przestarzała tego naszego wspaniałego przemysłu? A niby dlaczego mamy ciągle dopłacać miliardy do kopalń? A kto rozwalił polskie stocznie i inne zakłady (jak Ursus" jak nie "słuszne" postulaty związkowców? A jak to się dzieje że polskie produkty sa sprzedawane w Unii bez cła? Taki przypadek, jakoś tak, bez powodu...
- 20 10
-
2024-12-09 20:34
"...sa sprzedawane w Unii bez cła..."
Bo najczesciej nie my je sprzedajemy i nie my na tym zarabiamy...
Nie sztuka sie narobic, sztuka jest zarobic...- 3 1
-
2024-12-09 14:16
Nie wiem jakim szurem trzeba być, by twierdzić, że to Polska utrzymuje kraje zachodniej Europy (6)
Płacą ci za głupotę, czy tak genetycznie?
- 49 19
-
2024-12-09 19:12
To nie szur, to troll białorusko ruski.
Teksty negujące są w kółeczko powtarzane. Nawet nie chce się im treści zmieniać.
- 12 4
-
2024-12-09 15:02
Jakby nie patrzeć Niemcy zrobiły sobie z unii prywatny bank. (2)
Stopy procentowe ustawiają sobie pod siebie. Zobacz ile wypłacili sobie pieniędzy na uratowanie portów, kolei, lotniska, stoczni, przemysłu zbrojeniowego, fabryki samochodów i inne takie, podpowiem dostali najwięcej. Tymczasem w Polsce nie opłaca się ratować ani utrzymywać. Najlepiej zamknąć, więc te ochłapy które otrzymujemy z panskiego stołu w
Stopy procentowe ustawiają sobie pod siebie. Zobacz ile wypłacili sobie pieniędzy na uratowanie portów, kolei, lotniska, stoczni, przemysłu zbrojeniowego, fabryki samochodów i inne takie, podpowiem dostali najwięcej. Tymczasem w Polsce nie opłaca się ratować ani utrzymywać. Najlepiej zamknąć, więc te ochłapy które otrzymujemy z panskiego stołu w porównaniu z tym co z mogliśmy mieć utrzymując przemysł to drobne.
Innym przykładem jest umowa na żywność z Ameryki południowej pod Niemcy, nikt na tym nie skorzysta prócz niemieckiego pana, przypadek nie sądzę. Kolejny przykład nord stream 2 za unijne ojro które opłacało się głównie Niemcom. Obecnie unia europejska to mokry sen Niemców o władaniu Europą, mają to we krwi tak samo jak ruscy.- 17 21
-
2024-12-09 17:22
(1)
no popatrz, i jeszcze mieli na dopłacanie do Polski (skoro Unia to Niemcy to nam te 180 miliardów odpalili, tak?). Myślenie nie boli ale trzeba je najpierw włączyć a nie słuchać propagandy Riespubliki
- 13 7
-
2024-12-10 08:22
Dali Kredyt który trzeba oddać z odsetkami
kpo to kredyt.
- 2 1
-
2024-12-09 14:39
(1)
To zależy od kiedy liczysz :) jak od zeszłego roku to już wpłacamy więcej niż odbieramy.
Trzeba jeszcze dodać to że żeby wogole coś odebrać o EU to musimy zgadzać się na dyrektywy unijne, które mogą (nie muszą) ograniczyć rozwój naszych firm- 14 19
-
2024-12-09 15:05
I znowu kłamstwo.
Co ciekawe, zawsze to jest "od zeszłego roku". Widzę ten tekst od dobrych 5 lat.
- 19 11
-
2024-12-09 14:06
Dobrze że tyle i nie zostały rozkradzione
- 4 3
-
2024-12-09 14:11
Za duzo pis ssania w twojej wypowiedzi
- 16 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
