- 1 73 loty Jacka Karnowskiego w pół roku (795 opinii)
- 2 Policjant strzelał w kierunku BMW (230 opinii)
- 3 Urządzał działkę kradzionym towarem wartym 13 tys. zł (32 opinie)
- 4 Pasaż Podwale, nie City Forum. Nowy wygląd (178 opinii)
- 5 Pożar przepompowni nie wstrzyma inwestycji (44 opinie)
- 6 Muszą rozebrać do parteru nowy budynek (83 opinie)
Dodatkowy lewoskręt z Armii Krajowej zostanie na stałe
Od 21 sierpnia na stałe zostanie wprowadzona możliwość skręcania w lewo z dwóch pasów al. Armii Krajowej w al. Havla. Zdaniem drogowców sprawdziło się rozwiązanie testowo wprowadzone w maju. - Poprawiły się czasy przejazdu i zmniejszyły kolejki aut - słyszymy w GZDiZ.
- O 400 aut więcej na godzinę przejeżdża przez skrzyżowanie
- Ani jednej kolizji po wprowadzeniu zmiany na skrzyżowaniu
Odczyty danych z pętli indukcyjnych (detektorów ruchu wtopionych w asfalt) mierzących ruch na skrzyżowaniu wskazały, że w godzinach szczytu (14-18) wprowadzone zmiany pozwoliły przejechać przez skrzyżowanie 40 proc. więcej pojazdów.
O 400 aut więcej na godzinę przejeżdża przez skrzyżowanie
Dla przykładu pik komunikacyjny zmierzony w kwietniu wyniósł 1050 pojazdów na godzinę. Z kolei w maju ta liczba wyniosła 1400-1450 pojazdów.
Zanotowane odczyty w ujęciu globalnym dają wynik skrócenia czasu przejazdu na skrzyżowaniu w kierunku obwodnicy o blisko 40 proc. W ślad za tym zmniejszyły się też kolejki pojazdów oczekujących na przejazd przez skrzyżowanie o 32 proc., a liczba zatrzymań na skrzyżowaniu spadła o 22 proc.
Ani jednej kolizji po wprowadzeniu zmiany na skrzyżowaniu
Przypomnijmy, że zmiana w organizacji ruchu na wspomnianym skrzyżowaniu została wprowadzona 10 maja.
- Według danych policyjnych nie odnotowano w tym czasie ani jednej kolizji pojazdów, co więcej - poprawiła się segregacja pojazdów skręcających w lewo. Już w momencie skręcania kierowcy ustawiają się na właściwym dla siebie pasie, jadąc dalej w stronę pętli tramwajowej lub zjeżdżając na osiedla, co zmniejsza efekt "przeplatania się" pojazdów na pasach, upłynniając ruch i zmniejszając ryzyko kolizji - dodaje Patryk Rosiński.
Opinie wybrane
-
2024-08-14 12:20
Wystarczy nauczyć kierowców (3)
Jak są dwa pasy to korzysta się z dwóch, a nie wszyscy na jednym. Tak jest w wielu miejscach. Są dwa pasy, a kierowcy ustawiają się na jednym
- 43 17
-
2024-08-15 22:07
W Oliwie przed skrzyżowaniem z Opata Rybińskiego
zawsze lewy pas do jazdy prosto w kierunku Sopotu jest pusty. Korek a jeden z pasów pusty.
- 0 0
-
2024-08-14 16:06
tak, tak... najprościej wchodzić innym do podwórka i mówić co robią źle
zacznij od siebie - to jest trudniejsze
- 5 3
-
2024-08-14 14:52
Zawsze taki mądry jesteś? Miś Uszatek normalnie. Idź ucz innych geniuszu.
- 3 8
-
2024-08-14 20:51
Ten dodatkowy lewoskręt nic nie daje (8)
On wręcz spowalnia ruch na lewym pasie Armii Krajowej, gdyż wielu baranów mimo, że ma wolne miejsce na skrajnym pasie do skrętu w lewo to skręca ze środkowego. Przez to spowalnia się ruch na jednym z dwóch pasów Armii Krajowej i korek się wydłuża zamiast skracać. Zrobią wszystko by tego wiaduktu nie postawić.
- 47 30
-
2024-08-15 08:34
Mordeczko (2)
Ale oni mogą skręcać ze środkowego nawet gdy lewy jest pusty i nic tobie do tego, pogódź się z tym
- 5 5
-
2024-08-15 10:19
I dlatego to jest złe rozwiązanie (1)
Wydawałoby się, że inżynierowie ruchu powinni takie rzeczy przewidywać. A oni nie dość, że nie przewidzieli to jeszcze nie zauważyli, gdy ujawniło się w czasie testów.
Do tej pory 2 pasy ma wprost i 1 do skrętu w lewo były wypełnione samochodami. Teraz 2 pasy na wprost są wypełnione autami z tym, że ruch na środkowym jest spowolniony przezWydawałoby się, że inżynierowie ruchu powinni takie rzeczy przewidywać. A oni nie dość, że nie przewidzieli to jeszcze nie zauważyli, gdy ujawniło się w czasie testów.
Do tej pory 2 pasy ma wprost i 1 do skrętu w lewo były wypełnione samochodami. Teraz 2 pasy na wprost są wypełnione autami z tym, że ruch na środkowym jest spowolniony przez auta skręcające w lewo a 1 pas do skrętu w lewo jest niewypełniony autami. I jeszcze im wyszło, że więcej samochodów opuszcza skrzyżowanie co jest niemożliwe na pierwszy rzut oka. O ile nie wydłuży się światła zielonego ale wtedy korki zabiją Łostowicką we wrześniu- 6 1
-
2024-08-16 04:31
Jeśli coś hest dobre
a ktoś uporczywie nazywa złym, to sieje dezinformację. Ocenę pozostawiam rozumnym.
- 0 0
-
2024-08-14 21:01
Jakieś analizy, które to potwierdzają? (4)
Czy Panu specjaliście się tylko tak wydaje?
- 17 4
-
2024-08-14 22:05
Wystarczy popatrzeć i pomyśleć (3)
Trudne co nie?
- 3 12
-
2024-08-16 12:41
Popatrzyłeś ale zapomniałeś pomyśleć
- 1 0
-
2024-08-15 10:21
Kij tam dane z pętli indukcyjnych (1)
Zdzisiek z internetu ma chłopski rozum I wie lepiej, bo przecież on popatrzył
- 8 0
-
2024-08-15 10:48
Dane z pętli można sobie wsadzić
Jeśli przy okazji wydłużono zielone światło korek na Łostowickiej sięgnie Moreny. Do zobaczenia we wrześniu
- 2 2
-
2024-08-14 12:55
Niestety ludzie skręcający w lewo często się ustawiają teraz tylko na prawym pasie (3)
A lewy zostaje cały pusty
Gdyby tak kierowcy poczuli żeby rozłożyć ten ruch na dwa pasy to by miało jakiś ograniczony sens.
Docelowo trzeba puścić estakadę w kierunku obwodnicy- 76 16
-
2024-08-14 18:01
Jak ktoś jedzie w str warszawskiej ustawia się na środkowym jak w str havla na lewym
Proste czego nie rozumiesz?
- 14 1
-
2024-08-14 16:51
A wiesz dlaczego?
Bo za krzyżówka skręcam w warszawska a ten tłum aut z prawego pasa nie wpuści Cię z lewego. Zamiast klaksonów, wyzwisk stoję na prawym i sobie swobodnie skręcam. Cial
- 23 3
-
2024-08-14 16:16
Cały czas powtarzacie że lewy jest do wyprzedzania i żeby przytulać prawy pas - to przytulają. Się w końcu zdecydujcie.
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.