- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (294 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (234 opinie)
- 5 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (96 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (144 opinie)
Dodatkowy lewoskręt ze Słowackiego w Potokową zmniejszy korki?
Powstała wstępna koncepcja budowy dodatkowego lewoskrętu z ul. Słowackiego w Potokową, który ma poprawić bezpieczeństwo i rozwiązać problem korków w godzinach szczytu. Miasto szuka na razie pieniędzy na sfinansowanie inwestycji.
Do jej interpelacji odniósł się Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Samorządowiec przyznał, że w związku z rozwojem dzielnic górnego tarasu Gdańska (przez budowę nowych osiedli, powstawanie nowych połączeń drogowych) znacznie zmniejszyła się przepustowość skrzyżowania ulic Słowackiego, Potokowej i Góralskiej.
- Obecnie relacja do skrętu w lewo obsługiwana jest przez jeden wydzielony pas. Skrzyżowanie jest bardzo obciążone ruchem, w efekcie czego w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego występuje na nim długa kolejka pojazdów oczekujących na skręt w lewo (z ul. Słowackiego w ul. Potokową), która odkłada się na pasie służącym do jazdy na wprost - zauważa Piotr Grzelak.
Urzędnicy stoją na stanowisku, że w istniejącym układzie drogowym jedyną możliwością jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, które miałyby polegać na przeznaczeniu sąsiedniego pasa do jazdy prosto na pas do jazdy prosto i w lewo. Niestety takie rozwiązanie nie przyniosłoby oczekiwanego rezultatu i powodowałoby dodatkowo blokowanie pojazdów jadących prosto ul. Słowackiego.
W związku z powyższym opracowana została wstępna koncepcja budowy drugiego pasa umożliwiającego skręt w lewo w relacji z ul. Słowackiego w ul. Potokową.
Jej zakres obejmuje:
- ułożenie dodatkowej nawierzchni wraz z krawężnikami w obecnym pasie zieleni,
- budowę azylu dla pieszych,
- przebudowę chodnika.
- Z uwagi na wielobranżowość tego zadania konieczne jest zabezpieczenie środków finansowych na realizację inwestycji drogowej, wykonanie projektu, oznakowania, demontaż i montaż sygnalizatorów, przesunięcie masztów sygnalizacji świetlnej wraz z oświetleniem - twierdzi Grzelak.
Inwestycja została zgłoszona do Bazy Priorytetów Inwestycyjnych. Następnie zostanie określony możliwy termin realizacji projektu i zabezpieczenie na niego środków finansowych.
Będzie prawoskręt z ul. Rakoczego w Bulońską?
To jednak nie wszystko. Radna zwróciła bowiem uwagę także na potrzebę stworzenia podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w Bulońską.
Miejscy urzędnicy przeprowadzili na tym skrzyżowaniu analizę ruchu drogowego wraz z symulacją ruchu, która zakładała wprowadzenie zmian w jego organizacji.
Ma to pozwolić na wybór optymalnego rozwiązania zapewniającego zwiększenie przepustowości w tej relacji z równoczesnym zapewnieniem bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, przekraczających wlot ul. Bulońskiej.
- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził analizę kilku wariantów zmian w pracy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Rakoczego-Bulońska pod kątem usprawniania relacji w prawo w kierunku ul. Myśliwskiej. Wariant dający bezinwestycyjną (bez przebudowy skrzyżowania) poprawę przepustowości zakłada realizację skrętu w prawo ze skrajnego prawego pasa oraz z pasa środkowego. Kolejnym krokiem jest opracowanie zmian w programach sygnalizacji świetlnej oraz zmiany na sygnalizatorach - tłumaczy Joanna Bieganowska z gdańskiego magistratu.
Z uwagi na zakres prac realizacja w terenie możliwa jest w 2022 roku w ramach kompleksowego zamówienia na modernizacje sygnalizacji, jakie GZDiZ ogłasza każdego roku.
Opinie wybrane
-
2021-07-16 08:14
Wczoraj o 16 wyjątkowa sytuacja życiowa zmusiła mnie do jazdy samochodem z Żabianki na Lawendowe Wzgórze (51)
Zajęło to 55 minut. Samej jazdy. Jeszcze trzeba dojść do i z samochodu. Tę samą trasę robię e-hulajnogą w 45 minut i to od drzwi do drzwi. Ludzie tak codziennie przepalają paliwo, na stanie w tych korkach!? Ale ok. Każdy niech robi co sam uważa za słuszne.
- 91 62
-
2021-07-16 15:13
Tak jest POlityka miasta aby stać w korkach i przepalać paliwo na darmo. Korki, korki i koreczki. Rowerzyści i piesi to święte krowy wszędzie, jakby ten pieszy czy rowerzysta nigdy już nie miał skorzystać choćby z taxi...
- 0 3
-
2021-07-16 15:05
(2)
to proponuje powtórzyć wersję z hulajnogą w styczniu, po śnieżycy. Wtedy też zazwyczaj są wszędzie korki ;)
- 1 3
-
2021-07-16 15:27
wtedy kto moze niech pracuje w domu lub jedzie komunikacja
- 2 0
-
2021-07-16 15:10
Po ostrej śnieżycy to pieszo może być najszybciej
Prawda jest taka, że po nieodśnieżonej ulicy zwykła osobówka też nie przejedzie.
- 2 0
-
2021-07-16 13:43
Ja motolotnia z zabianki na lawendowe lece 5 minut a teleportacja 5 sekund
- 2 1
-
2021-07-16 11:00
(1)
Dobre, bo ja z Wrzeszcza (Partyzantów) do Gdyni sea towers niecałe 40min. Przedwczoraj ta sama godzina na stare miasto, czas krotki, małe zatory. Chyba jeździsz tym autem 10 minut
- 1 1
-
2021-07-16 13:44
Kurdę, jak to robisz?
Ostatnio jak jechałem na Stare Miasto, to 40 min mi to zajęło, ale od początku Błędnika...
- 1 1
-
2021-07-16 10:47
przedewszystkim za korki odpowiedzialni są pustaki za kierownicą!!Jadac codziennie autem otym sie przekonuje
a szczególności właśnie na takich skrzyżowaniach bo taki pustak nie patrzy na droge tylko na telefon i nic więcej.Nie obchodzi go ze blokuje innym wjazd .bo on ma!!nie obchodzi go ze rusza ze swiateł za późno bo on się smiesci wczasie!! nie obchodzi go zeblokuje wjazd na wolny pas bo jemu nie potrzeba. Korki były by o połowę mniejsze gdyby typowy
a szczególności właśnie na takich skrzyżowaniach bo taki pustak nie patrzy na droge tylko na telefon i nic więcej.Nie obchodzi go ze blokuje innym wjazd .bo on ma!!nie obchodzi go ze rusza ze swiateł za późno bo on się smiesci wczasie!! nie obchodzi go zeblokuje wjazd na wolny pas bo jemu nie potrzeba. Korki były by o połowę mniejsze gdyby typowy buraczek za kierownica przestrzegał przepisów i widział więcej niż czubek własnego nosa!!I to narzekanie na cene beznzyny co dziennie widze jak buraczej pojechał pod klatke i 15 minut na włączonym silniku czyli jednak beznzyna czy ropa jest za tania.W innym kraju ludzie takich nagrywają a potem sowite mandaty unas norma.
- 10 1
-
2021-07-16 10:19
Życia nie znasz?
Żona odbiera dziecko od teściowej,po drodze robi teściowej i sobie zakupy.Zabiera często dokumenty do domu,bo czasem są sprawy dodatkowe.Jak zabrałaby się hulajnogą z dzieckiem,zakupami,plecakiem itd.? Podobnie robi wielu znajomych.Hulanoga jest OK ale nie w każdych warunkach.
- 21 2
-
2021-07-16 09:28
(1)
Nadal szybciej niz komunikacja, choc na to osiedle najlepiej w ogole nie jezdzic. Samochodem nie ma gdzie zaparkowac a komunikacja to wycieczka na pol dnia a na miejscu nic ciekawego nie ma.
- 7 1
-
2021-07-16 13:06
Akurat z parkingiem nie ma problemu
Jest duży i bezpłatny koło pętli tramwajowej. Fakt, trzeba podejść czasami kilkaset metrów, a to jest nie do zaakceptowania dla wielu.
- 1 3
-
2021-07-16 09:14
(4)
A ja jezdze z poludnia Gdańska do Gdyni Dabrowa 25 minut, powrot 40 minut. Moglbym hulajnogą lub komunikacją kilka godzin. Tylko po co? Tak wiem, powinienem zmienic pracę. Ale właśnie zmieniłem na dwa razy lepiej platną i te 25 minut dojazdu nie jest dla mnie problemem.
- 14 3
-
2021-07-16 12:01
(2)
Ciekawe, że ci sami ludzie którzy twierdzą, że do Gdyni obwodnicą jest 25 min płaczą ciągle, że obwodnica ma za mało pasów :)
- 3 1
-
2021-07-16 12:27
Obwodnica nie ma za mało pasów, tylko brakuje jej pasa awaryjnego (1)
- 1 1
-
2021-07-16 13:08
A tu mamy problem z kulturą techniczną Polaków.
Ta żółta lampka na desce nie pali się bez powodu...
- 1 0
-
2021-07-16 10:15
A kto pytał?
- 2 8
-
2021-07-16 09:12
Już widzę te masy e-merytów na e-hulajnogach (9)
Ogarnijcie się. Nie jesteście jedyni na tym łez padole. Starsi niekoniecznie mogą i chcą jeździć w ten sposób, a komunikacja miejska to dramat. Młode pokolenie jest strasznie egoistyczne. Interesuje ich tylko własny czubek nosa, a starsi mogą nie istnieć.
- 27 9
-
2021-07-16 11:44
ktoś kto woła o 8m kwadratowych miasta tylko dla siebie (tyle powierzchni zajmuje VW Passat)
będzie nazywał egoistycznymi ludzi, którzy zajmują powierzchnię 3 osób...
To bardzo ciekawe podejście.
Ilu emerytów jeździ samochodem, bo z moich obserwacji wynika, że nie tak wielu kierowców to emeryci.
Jeśli mówimy o trosce o starszych to należy w ogóle zmienić zasady planowania (albo zacząć planować) miasta. I nie, samochodu nie mogą stać na piedestale. Miasto to więcej niż czas przejazdu samochodem.- 6 3
-
2021-07-16 11:32
emeryt ma czas to niech tramwajem jedzie (3)
sprawni na rower lub hulajkę, w samochodach zostają tylko inwalidzi i zaopatrzenie
- 6 7
-
2021-07-16 17:08
I jeszcze dla wszystkich odpowiednie kolory mundurków
Żeby można było karać tych niesubordynowanych
- 0 0
-
2021-07-16 14:37
Może ma czas, a może nie ma. (1)
Im człowiek starszy tym ten czas nagle może się skończyć. Dlaczego ma marnować pozostały mu na tym leż padole czas w tramwaju?
- 2 2
-
2021-07-16 15:11
Lepiej w korku marnować
Bardziej prestiżowo
- 3 1
-
2021-07-16 10:48
(2)
Polacy sa nieogarnieci, w Kopenhadze emeryci jezdza na rowerach i to nawet nie elektrykach. Mozna ? mozna!
- 6 10
-
2021-07-16 11:04
Czy w Kopenhadze są moreny? (1)
- 14 4
-
2021-07-16 12:00
A po co emeryt ma jechać z górnego tarasu na dolny i odwrotnie?
Do pracy nie idzie, przychodnie są na górze i na dole.
- 3 6
-
2021-07-16 10:27
Ale jak młodzi będą na hulajnogach, to będzie więcej miejsca dla emerytów w samochodach. Win - win.
- 8 0
-
2021-07-16 08:59
Ty przepadasz po 50 zeta na trzy kwadranse na hulajnodze, do której prąd kosztuje pół tony węgla. (2)
- 14 15
-
2021-07-16 09:48
Nikt nie jeździ na co dzień wypożyczoną hulajnogą (1)
A zużycie prądu to 2kwh/100km
- 15 1
-
2021-07-16 10:00
To Pan nie zrozumiał, ze to ten sam ton śmiesznej przesady, co w komentarzy wyżej?
- 2 1
-
2021-07-16 08:36
(21)
Lata zaniedbań w drogach i rozwijanie infrastruktury rowerowej ich kosztem i są efekty
- 39 40
-
2021-07-16 17:15
napisz to mieszkańcom Houston: tam rozwijali infrastrukturę drogową
o możliwościach dojazdu rowerem nawet nie myśleli i teraz tracą codziennie wiele kwadransów w korkach na 4 pasmowych autostradach pseudoszybkiego ruchu i w korkach na pseudobezkolizyjnych wielopoziomowych skrzyżowaniach. Bez sensu.
- 1 0
-
2021-07-16 10:46
(1)
lata zaniedban rozwoju infrastruktury rowerowej
- 5 5
-
2021-07-16 17:04
Oczywiście
Bo rowerem i kanapę przewieziesz, i na narty pojedziesz, i do Biedronki na zakupy, i do kina.
- 1 1
-
2021-07-16 10:13
Budowanie nowych dróg nigdy i nigdzie nie zmiejszyło korków w żadnym kraju na świecie (9)
Sprawdzano to tak czesto, że aż dziw że ludzie wciąż powielają ten strasznie nieaktualny mit. Tylko i wyłącznie inwestowanie w transport publiczny zmiejszy korki.
- 23 13
-
2021-07-16 11:41
to kwestia odrobinę bardziej zagmatwana
w źle zbudowanym mieście (rozciągnięte, bez dobrej infrastruktury pieszej, nastawione tylko na samochody ciągnące się w nieskończoność jednorodzinne przedmieścia) komunikacja zbiorowa może mieć słabe wyniki.
Chodzi o planowanie całego miasta. Pod więcej niż tylko kwestią czasu przejazdu samochodem.- 4 0
-
2021-07-16 10:45
Rozsądne planowanie nowych dróg tam, gdzie dopiero mają powstać osiedla - przynosi rezultaty. (6)
Niestety budując Gdańsk Południe dosłownie na piachach urzędnicy nie byli w stanie tego rozsądnie zaplanować i teraz jest jak jest. Jestem zwolennikime imiennego podpisywania się pod projektami. Gdy to jest i**otyzm - dany urzędnik ponosi konkretne konsekwencje. Gdziekolwiek pracuje. To by spowodowało, że tym baranom z urzędów zaczęłoby chcieć się myśleć. Brak odpowiedzialności powoduje urzędniczą ignorancję i olewanie obowiązków.
- 16 3
-
2021-07-16 17:00
Myślę, że nie tylko.
To nie kwestia lenistwa, bo z tego żadnej kasy nie ma. Tam zatrudnieni są przecież ludzie wykształceni, znający się na swojej robocie. Przecież gdyby inwestor, czy developer miał w umowie zapisaną budowę infrastruktury drogowej, to musiałby się z tego wywiązać. A tak przymykają oko dla jakiś tam korzyści i jakoś to będzie.
- 1 0
-
2021-07-16 12:37
To nie jest odpowiedzialność jednego urzędnika czy projektanta (2)
Zawsze jest ograniczenie budżetu, własności ziemi, gospodarki wodnej. Nie widzę sensu budować dróg i instalacji do powstających jeszcze na papierze osiedli, podczas gdy w innych dzielnicach są drogi któe wymagaja generalnego remontu. Kołderka zawsze będzie zakrótka.
Wszyscy radni odpowiadają za budżet. Nie mozna winić projektanta, aniZawsze jest ograniczenie budżetu, własności ziemi, gospodarki wodnej. Nie widzę sensu budować dróg i instalacji do powstających jeszcze na papierze osiedli, podczas gdy w innych dzielnicach są drogi któe wymagaja generalnego remontu. Kołderka zawsze będzie zakrótka.
Wszyscy radni odpowiadają za budżet. Nie mozna winić projektanta, ani pojedynczego urzędnika. Tak naprawde nie chcemy, zeby cały budzet konsumowała budowa dróg.
Ale jeszcze parenaście lat i nie będziemy potrzebowali tylu dróg.
Drony latają z przesyłkami, będą latały z ludźmi. Czy będzie różnica jechać samochodem czy lecieć dronem skoro auta będą i tak autonomiczne tak jak drony? Tylko koszt vs. czas przejazdu.- 4 3
-
2021-07-16 12:48
Tiaaa... zawsze jest wymówka, by ulegać zachciankom deweloperów i planować rozwój miasta bez głowy (1)
- 3 3
-
2021-07-16 13:07
No zaraz, deweloperzy by narobili w gacie ze szczęścia gdyby dostali dwupasmową Jabłoniową i Niepołomicką.
Od razu by ceny skoczyły 20%.- 1 3
-
2021-07-16 11:54
Zgadzam. Dla tych którzy projektowali Gdańsk Południe należy się kryminał. (1)
- 12 3
-
2021-07-16 15:28
a obecnie letnice...
- 3 1
-
2021-07-16 10:38
ale co ty bredzisz
- 12 12
-
2021-07-16 09:03
No tak lata zaniedbań i wszystko wina tras rowerowych (6)
Człowieku ogarnij się, akurat na lawendowe można jechać cały czas drogą dobrą drogą.
Problemem jest tak naprawdę ilość świateł, które musisz pokonać, bo same pokonanie grunwaldzkiej lub alternatywnie Chłopskiej zajmuje sporo czasu.
Ale taki urok, gdy jedziemy przez miasto z jednego końca na drugi koniec.
Problem w tym, że nawet poCzłowieku ogarnij się, akurat na lawendowe można jechać cały czas drogą dobrą drogą.
Problemem jest tak naprawdę ilość świateł, które musisz pokonać, bo same pokonanie grunwaldzkiej lub alternatywnie Chłopskiej zajmuje sporo czasu.
Ale taki urok, gdy jedziemy przez miasto z jednego końca na drugi koniec.
Problem w tym, że nawet po powstaniu obwodnic typu nowej spacerowej oraz Metropolitarnej, która zdejmie ruch z Trójmiejskiej to taka jazda co najwyżej się skróci do 30-40min.
Więc nie przesadzajmy, bo problem 55min to nie jest a raczej jest to kwestia, że w normalnym szczycie nie wakacyjnym tą trasę to pokonuje się 70-90min. Ale tutaj drogi to nigdy nie rozwiążą, a dobra sieć komunikacji, aby jak najwięcej ludzi przesiadło się z aut.- 20 9
-
2021-07-16 11:39
Skróci się na 2-3 lata (5)
Po czym znowu będą korki. Korki nie wynikają z braku dróg tylko z nadmiaru samochodów.
Jak ludziom pobudujemy pod oknami same autostrady to stwierdzą, że wolą kupić taniej mieszkanie 10 km od miasta.
Są korki, bo tak zdecydowało 20 tys. ludzi.
Dobudowuje się kolejne drogi i kolejne pasy.
JeszczePo czym znowu będą korki. Korki nie wynikają z braku dróg tylko z nadmiaru samochodów.
Jak ludziom pobudujemy pod oknami same autostrady to stwierdzą, że wolą kupić taniej mieszkanie 10 km od miasta.
Są korki, bo tak zdecydowało 20 tys. ludzi.
Dobudowuje się kolejne drogi i kolejne pasy.
Jeszcze gorzej się żyje w mieście. Ludzie stwierdzają, że mają dosyć i wolą żyć w zieleni i ciszy 20km od miasta.
Decyduje tak kolejne 20 tys. ludzi. Znowu są korki.
Znowu rozbudowuje się drogi i nagle się okazuje, że ci pierwsi "sprytni", co wyprowadzali się "za miasto" żyją na jednym wielkim przecięciu autostrad (patrz dzisiejsza Osowa, która 30 lat temu wydawała się zieloną oazą "za miastem", a dziś jest jednym wielkim korkowiskiem).
Trzeba budować miasto i rozwijać komunikację (pieszą, hulajnogową, rowerową, skuterową, współdzielonych samochodów, taksówek, autobusów, tramwajów, kolei, telekomunikację). Budować miasto miasteczek, gdzie wszystkie codzienne sprawy można załatwić w swojej dzielnicy, pieszo albo rowerem. Dawać możliwość rozwiązywania spraw urzędowych przez telefon czy internet, aby nie jeździć do urzędów w godzinach szczytu.
itp. itd.
Miasto to nie drogi. Miasto to ludzie i zapewnianie im dobrego życia w mieście. Bez konieczności (ale z możliwością) posiadania samochodu.- 18 8
-
2021-07-16 16:50
Jeżeli przez 30 lat
w kwestii infrastruktury drogowej na Osowie nic się nie zmieniło, a nie, zmieniło się to, że pojawiła się w kilku miejscach sygnalizacja świetlna, to nie dziwota, że są korki. Od bardzo dawna mówi się o usprawnieniu przejazdu przez Osowę, ale tak naprawdę nikomu na tym nie zależy.
Korki powstają tam, gdzie drogi są niewydolne, czy przezw kwestii infrastruktury drogowej na Osowie nic się nie zmieniło, a nie, zmieniło się to, że pojawiła się w kilku miejscach sygnalizacja świetlna, to nie dziwota, że są korki. Od bardzo dawna mówi się o usprawnieniu przejazdu przez Osowę, ale tak naprawdę nikomu na tym nie zależy.
Korki powstają tam, gdzie drogi są niewydolne, czy przez nadmiar sygnalizacji świetlnej, czy jak na skrzyżowaniu Słowackiego z Potokową, czy Chrzanowskiego, gdzie zastosowane rozwiązania są niewydolne.
I szumnie ogłoszana wielka przebudowa skrzyżowania Słowackiego z Potokową sprowadziła się do tego, że przebudowano przejścia dla pieszych i rowerów oraz ścieżkę rowerową wzdłuż Potokowej. Teraz po dwóch latach będą to wszystko rozwalać i przebudowywać. Tak utylizuje się naszą kasę. I nic w tym temacie się nie zmieni.- 1 0
-
2021-07-16 15:52
Jest taka dziedzina jak urbanistyka
Niektóre miasta się planuje, np. Tychy. W Gdańsku też władze i urzędnicy mogli by zacząć planować jego rozbudowę.
- 1 1
-
2021-07-16 12:26
sama prawda (2)
Ale są recepty na to, tyle, że włodarze ich nie stosują. Można np w planach zagospodarowania "porozrzucać" centrum po mieście, żeby wszyscy rano nie jechali w to samo miejsce. Szkoły i urzędy powinny być wszędzie, a nie tylko wokół centrum, za tym pójdzie biznes, banki... Ludzie dojeżdżają bo urzędy, szkoły, biura są gdzie są. Można też wprowadzić
Ale są recepty na to, tyle, że włodarze ich nie stosują. Można np w planach zagospodarowania "porozrzucać" centrum po mieście, żeby wszyscy rano nie jechali w to samo miejsce. Szkoły i urzędy powinny być wszędzie, a nie tylko wokół centrum, za tym pójdzie biznes, banki... Ludzie dojeżdżają bo urzędy, szkoły, biura są gdzie są. Można też wprowadzić opłaty za wjazd do centrum, można nie wpuszczać diesli itd itp. Trzeba tylko chcieć. Ale zawsze lepiej wydać kasę, zabrać miejsce, które może chłonąć wodę po ulewie, zbudować kolejny prawo czy lewoskręt, który przeniesie korek ulicę dalej :)
- 7 4
-
2021-07-16 13:05
Err, mam dla Ciebie świetną wiadomość. (1)
Szkoły i urzędy już są wszędzie.
Ale co z tego, jeżeli koniecznie trzeba wieźć dziecko na drugi koniec miasta, bo tam akurat dają lepsze mleko na stołówce?- 6 4
-
2021-07-16 15:26
Licea
znajdź sobie licea w Gdańsku na mapach googla, a zrozumiesz o czym pisałem. Podstawówek dla opisanych wyżej "zaobwodniczan" :) też nie za wiele.
- 1 1
-
2021-07-16 08:50
Ha ha ja jaka infrastruktura rowerowa może metr czerwonej farby koło jednego procenta dróg
- 27 19
-
2021-07-16 19:29
Czas na motorówki zamiast samochodów (1)
Są większe korki mimo małego zaludnienia w porównaniu do wielu innych miast na całym świecie. Duża szansa ze to wynika z tego ze miasto jest rozłożone wzdłuż morza i tyle. Są miasta z większym zaludnieniem i bez komunikacji miejskiej/dróg rowerowych w których korków nie ma.
- 4 4
-
2021-07-17 06:40
Tak sobie pier*olisz...
... chyba dla samego pier*olenia. Jakieś konkrety byś podał(a), a nie teksty typu "ktoś, gdzieś". Podaj nazwy konkretnych miast, konkretnych rozwiązań.
- 0 0
-
2021-07-16 11:29
A Słowackiego kierunek lotnisko-morena? (3)
Tam też robi się zator pas do skrętu w prawo na morenę powinien być już dawno, kosztem bezsensownej zatoczki postojowej, z której nikt nie korzysta. No może czasem policja, która lubi sobie popatrzeć na przekraczających prędkość (i oczywiście nic z tym nie robi).
- 31 5
-
2021-07-16 15:26
(1)
trzeba nowe drogi budować, a nie wszystko z czasów II wojny, żeby nie powstał żaden nowy dojazd do trójmiasta to śmiech na sali
- 0 4
-
2021-07-16 16:55
przecież już kilka powstało i obecnie powstaje kolejne
w postaci przedłużenia Kartuskiej - to jest prezent gdańskich podatników dla tych, którzy się z Gdańska wyprowadzili do Żukowa i dalej podkopując bazę podatkową miasta. Droga w ślepy zaułek niezrównoważonego rozwoju
- 3 0
-
2021-07-16 13:24
uważam
że każde auto powinno mieć w Gdańsku swój pas do jazdy w dowolnym kierunku...
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.