• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Doładowała bilet w nowym automacie i dostała mandat

Maciej Korolczuk
6 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Biletomat przy Jagiellońskiej doładowywał karty miejskie na styczeń 1970 r. Biletomat przy Jagiellońskiej doładowywał karty miejskie na styczeń 1970 r.

Jeśli doładowujesz kartę miejską w nowych automatach zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, sprawdź, czy mimo pobrania pieniędzy i wydania potwierdzenia, bilet został przedłużony. O tym, że może być inaczej przekonała się ostatnio pani Elżbieta. Naszej czytelniczce ważność biletu przedłużono do stycznia 1970 roku, więc podczas kontroli dostała mandat.



Czy kiedykolwiek odwołowywałeś się od otrzymanego mandatu?

Niespełna miesiąc temu pani Elżbieta doładowała kartę miejską w nowym biletomacie Mennicy Polskiej przy ul. Jagiellońskiej zobacz na mapie Gdańska. Za odnowienie 30-dniowego biletu zapłaciła gotówką, otrzymała resztę oraz potwierdzenie. Jej uwagę zwróciła wówczas jedynie niewłaściwa, bo sprzed 47 lat, data ważności biletu: 1-30 stycznia 1970 r.

Podobny przypadek opisaliśmy także przed rokiem, wówczas jednak urządzenia innego operatora - firmy Avista - przedłużały ważność biletu do sierpnia 2027 lub cofały do 1970 r.

- Była to jedyna opcja z proponowanych przez biletomat. Uznałam, że skoro urządzenie pobrało pieniądze i wydało potwierdzenie, to pobrane środki znajdą się w postaci doładowania na mojej karcie miejskiej - twierdzi nasza czytelniczka.


Kilka dni temu, podczas kontroli biletów kontroler Renomy poinformował panią Elżbietę, że karta miejska jest niedoładowana, a potwierdzenie (z dopisaną długopisem datą ważności biletu) "jest dziwne i nieważne".

- Usłyszałam, że mojej karty nie ma w systemie i dostałam mandat. Do dziś muszę korzystać z biletów jednorazowych, przez co wliczając kwotę doładowania i mandat straciłam 270 zł. Już po tym zdarzeniu przeczytałam na portalu Trojmiasto.pl o problemie z nowymi biletomatami, w których stwierdzono błąd oprogramowania aplikacji sprzedażowej, przez co wstrzymano uruchomienie kolejnych urządzeń. Czuję się oszukana, kto zwróci moje pieniądze? - dopytuje pani Elżbieta.
Potwierdzenie zakupu biletu ważnego od 1 stycznia 1970 do 30 stycznia 1970 r. Potwierdzenie zakupu biletu ważnego od 1 stycznia 1970 do 30 stycznia 1970 r.
O wyjaśnienie problemu zwróciliśmy się do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, organizatora komunikacji miejskiej oraz zamawiającego nowe urządzenia w Mennicy Polskiej. Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM, nowy automat biletowy przy ul. Jagiellońskiej był jednym z pierwszych uruchomionych przez Mennicę urządzeń po pomyślnie przeprowadzonych testach aplikacji sprzedażowej i działa nieprzerwanie od 1 lipca 2017 r.

- Biletomaty to skomplikowane urządzenia elektroniczne, w których może wystąpić błąd, polegający na niedoładowaniu biletu na karcie i tak zapewne stało się w tym przypadku. Dziękujemy za ten sygnał, zachęcamy pasażerkę do kontaktu z nami oraz operatorem biletomatu i jednocześnie przepraszamy za niekomfortową sytuację - odpowiedział Gołąb.
ZTM zadeklarował, że wszelkie opłaty poniesione przez panią Elżbietę zostaną anulowane.

Co robić w podobnej sytuacji?

- należy zgłosić reklamację do operatora automatu, firmy Mennica Polska S.A. (pod nr telefonu + 48 22 583 91 02, email: telecentrum@mennica.com.pl lub kontakt z ZTM: ztm@ztm.gda.pl)

- napisać odwołanie od nałożonej opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu wraz z kopią otrzymanego wezwania do zapłaty i wysłać do nas mailem na adres ztm@ztm.gda.pl bądź listem lub osobiście (ZTM, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk), celem anulowania nałożonej opłaty.

Miejsca

Opinie (253) 5 zablokowanych

  • RENOMA po raz kolejny stanęła na wysokości zadania.

    • 3 0

  • w 1970 roku nie było biletomatow!

    kazdy kretyn by sie dmyslil ze to blad - majac jeszcze potwierdzenie z czasu obecnego :P kanar na sile chcial miec jeden kwitek wiecej - ale ja na miejscu tej Pani mandatu bym nie przyjela. albo poszlabym dalej albo niech wzywa policje.

    • 4 0

  • Pani pewnie żadnego mandatu nie dostala; A tekst po publikę.

    Nie wierzę że rozgarnieta osoba nic z tym nie robi, reklamacja etc. A zajmuje się pisaniem do trójmiasto.pl

    • 3 3

  • czegoś nie rozumię (1)

    wiedziała a mimo to jechała na błędzie?

    • 3 5

    • ja rozumiem

      • 1 1

  • Mnie też to spotkało (1)

    W dniu dzisiejszym w tym samym biletomacie dwukrotnie została pobrana opłata za doładowanie. Bez potwierdzenia wykonania transakcji oraz bez potwierdzenia doładowania na karcie. Sprawdzałam w innym punkcie. Pozostaje tylko składać reklamację. Do Warszawy....

    • 4 0

    • Współczuję
      W ZTM skladając reklamację sekretarka poinformuje cię, że na rozpatrzenie czeka się 30 dni. Na pytanie: kalendarzowych czy roboczych, usłyszysz, że ona nie wie, bo to nie ona rozpatruje eklamacje

      • 1 0

  • (1)

    Ma szczęście że nie grudzień '70!

    • 3 0

    • Jakby zaczęła kłócić się z kanarem, to pewnie zrobiłby się grudzień...

      • 3 0

  • ;)

    "Biletomaty to skomplikowane urządzenia" - hehehheh hahahahahha. A tabor ZTM to wysoce specjalistyczny sprzęt kosmiczny.... Nie ma dnia bez awarii... " I kto za to płaci ? ... Pan płaci, Pani Płaci, ... , Społeczeństwo płaci " (REJS)

    • 2 0

  • (1)

    Posiadany paragon zapłaty, data 1970 ,czyli ewidentny błąd terminalu ,ale inteligenci z Renomy musieli błysnąć . Tylko dlaczego ta kobieta musi udowadniać że nie jest wielbłądem .Mandat powinien być anulowany automatycznie i wystosowane przeprosiny.

    • 5 0

    • Bilet tak na prawdę nie został doładowany tak więc to nie jest wina tej pani ani pana kontrolera gdyż po zeskanowaniu biletu doładowania nie było wielka mennica Polska dała ciała i po co uwłaczać i insynuować wątpliwa inteligencję kontrolerów

      • 0 0

  • Jak się oszczędza na testowaniu oprogramowania, to w końcu w działaniu wychodzą takie babole. Wina Mennicy Polskiej za niepełne przetestowanie swojego urządzenia.

    • 0 1

  • Przed carrefurem też jest to maszyna do podróżowania w czasie doładowuje bilet 01 01 1970 dodatkowo mennica Polska starała mi wmówić że nie potrafię wybrać odpowiedniej daty .Pieniądze z konta pobiera poprawnie czemu nie ma błędów w drugą stronę na przykład doładuje bilet a pieniędzy nie pobierze ciekawe

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane