- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (360 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (263 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (38 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (102 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (300 opinii)
Dolny Wrzeszcz z ładniejszym obliczem ul. Białej
Mur oporowy torów kolejowych wzdłuż ul. Białej we Wrzeszczu doczeka się wreszcie remontu. Prace mogą wystartować już w przyszłym roku. Nieco wcześniej pasażerowie skorzystają z dodatkowego peronu SKM, a oko cieszyć będą odnowione kamienice obok przejazdu pod torami kolejowymi.
Po stronie Górnego Wrzeszcza mur jest nieco dłuższy - sięga wiaduktu na wysokości ul. Miszewskiego-Wyspiańskiego i został już w całości wyremontowany przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe.
Teraz także SKM chce poprawić estetykę i dokonać niezbędnych napraw muru przyległego do infrastruktury kolejowej. Niedawno ogłoszono przetarg na wykonawcę niezbędnej dokumentacji budowlanej.
- Przebudowę będziemy najprawdopodobniej próbowali wpisać w plan inwestycji na rok 2017. Wszystko będzie zależało od zakresu prac i kwoty, jaka zostanie oszacowana w kosztorysie inwestorskim, sporządzonym przez projektantów - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
W ramach prac przewiduje się m.in. wypełnienie wszystkich ubytków, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i odwodnienia oraz zabezpieczenie przed graffiti. Ozdobna balustrada, która jest w znacznym stopniu skorodowana i nie spełnia obecnych wymogów technicznych, zostanie wykonana na nowo z zachowaniem historycznego kształtu (podobnie postąpiła PLK po swojej stronie muru).
Na pozostałym odcinku wzdłuż ul. Białej SKM na razie nie planuje robót budowlanych.
- Nie rozważamy wymiany ogrodzenia na odcinku Waryńskiego-Wyspiańskiego. Na pewno nie będziemy też przedłużali istniejącego muru oporowego - dodaje Głuszek.
Nieco szybciej, bo już za kilka tygodni, powinny ruszyć na większą skalę remonty kamienic wzdłuż ul. Białej. Są to budynki komunalne, przeznaczone od pół wieku do wyburzenia w związku z planowaną budową Drogi Czerwonej.
Ponieważ wciąż nie ma żadnych terminów realizacji tej arterii, postanowiono poprawić zarówno ich estetykę, jak i komfort mieszkań m.in. poprzez montaż okien dźwiękoszczelnych czy docieplenia ścian (z wyjątkiem elewacji frontowych). W pierwszej kolejności prace budowlane skupią się na budynkach przy ul. Białej 12, 13, 14 . Zgodnie z umową, wykonawcy robót będą mieli 120 dni na odnowienie kamienic od momentu jej podpisania.
- Wpłynęły oferty od potencjalnych wykonawców. Obecnie je analizujemy i dlatego też przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty - informuje Agnieszka Kukiełczak, rzecznik Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych.
Praktycznie zakończone są już natomiast prace przy innej gminnej kamienicy - przy ul. Wajdeloty 14 . Stojący tuż obok rezerwy Drogi Czerwonej budynek zyskał m.in. odnowioną elewację, nową stolarkę okienną oraz częściowo zagospodarowany fragment podwórza.
Czytaj też: Remont budynków przy Drodze Czerwonej we Wrzeszczu
W pobliżu trwają też zaawansowane prace na budowie Galerii Metropolia, której otwarcie przewidziano na wrzesień-październik br. Od kilku tygodni można w pełni zobaczyć szklaną elewację od strony ul. Białej i Wajdeloty. W tej części budynku przewidziano miejsce na poprowadzenie wspomnianej Drogi Czerwonej w kubaturze obiektu.
- Do czasu realizacji Drogi Czerwonej będzie funkcjonował tutaj tymczasowy ogólnodostępny parking. Wjazd będzie otwarty i nie będzie w żaden sposób zamaskowany [pod względem architektonicznym - dop. red.] - mówi Magdalena Kosmus, przedstawiciel Galerii Metropolia w kontaktach z mediami.
Na poziomie torów kolejowych od strony Galerii Metropolia powstaje również dodatkowa krawędź peronowa, która pozwoli wysiąść z pociągu bezpośrednio po stronie centrum handlowego. W godzinach pracy obiektu drzwi pociągu będą otwierane na dwie strony - na peron przy galerii, jak i "podstawowy" peron SKM.
W godzinach nocnych obowiązywała będzie obecna organizacja ruchu pociągów, choć w samej galerii będzie działało przez całą dobę centrum fitness - dostęp do niego będzie wiódł kładką nad torem kolejowym SKM w stronę Gdyni .
Plac budowy Galerii Metropolia w październiku 2014 r.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (68) 2 zablokowane
-
2016-04-02 16:08
Przebudowę będą najprawdopodobniej próbowali wpisać....
Jeżeli tę przebudowę będą dopiero najprawdopodobniej próbowali wpisać na listę inwestycji na przyszły rok, to o czym tu w ogóle jest mowa?
- 0 0
-
2016-04-02 23:58
Bohomazy ...
Pewnie jakiś debil sprajem zaraz pomaluje ...
- 2 2
-
2016-04-03 17:27
te dwie dziury to rezerwa pod drogę? ani autobus z cng na dachu ani straż ani tir nie wjedzie, jakaś żenada!!!
fuszera podobna do tunelu pod monciekiem w stolicy narkoimprez Sopotu.
- 2 0
-
2016-04-03 18:48
noga moja w tej galerii nie postanie
developer mi sie nie podoba
- 1 1
-
2016-04-16 23:53
A co w Gdyni???
W Gdyni pan Prezydent ze świta będą myśleć nad nowym lotniskiem!!!!!!!!!!!
Śmiech na sali w Gdyni nic sie nie robi.To co sie robi to o pomste do Nieba woła!
Kolejka na Kamienna Góre-ludzie trzymajcie mnie-czyj to pomysł!!!!!- 0 0
-
2016-04-17 11:29
co z tego że odnowiono mur po stronie dawnej Czarnej jak nikt nie sprząta i jest gorzej niż było bo bardziej brud widać na
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.