- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (170 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (188 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (49 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (152 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Zajrzyj do międzywojennych witryn (37 opinii)
Dolny Wrzeszcz z ładniejszym obliczem ul. Białej
Mur oporowy torów kolejowych wzdłuż ul. Białej we Wrzeszczu doczeka się wreszcie remontu. Prace mogą wystartować już w przyszłym roku. Nieco wcześniej pasażerowie skorzystają z dodatkowego peronu SKM, a oko cieszyć będą odnowione kamienice obok przejazdu pod torami kolejowymi.
Po stronie Górnego Wrzeszcza mur jest nieco dłuższy - sięga wiaduktu na wysokości ul. Miszewskiego-Wyspiańskiego i został już w całości wyremontowany przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe.
Teraz także SKM chce poprawić estetykę i dokonać niezbędnych napraw muru przyległego do infrastruktury kolejowej. Niedawno ogłoszono przetarg na wykonawcę niezbędnej dokumentacji budowlanej.
- Przebudowę będziemy najprawdopodobniej próbowali wpisać w plan inwestycji na rok 2017. Wszystko będzie zależało od zakresu prac i kwoty, jaka zostanie oszacowana w kosztorysie inwestorskim, sporządzonym przez projektantów - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
W ramach prac przewiduje się m.in. wypełnienie wszystkich ubytków, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i odwodnienia oraz zabezpieczenie przed graffiti. Ozdobna balustrada, która jest w znacznym stopniu skorodowana i nie spełnia obecnych wymogów technicznych, zostanie wykonana na nowo z zachowaniem historycznego kształtu (podobnie postąpiła PLK po swojej stronie muru).
Na pozostałym odcinku wzdłuż ul. Białej SKM na razie nie planuje robót budowlanych.
- Nie rozważamy wymiany ogrodzenia na odcinku Waryńskiego-Wyspiańskiego. Na pewno nie będziemy też przedłużali istniejącego muru oporowego - dodaje Głuszek.
Nieco szybciej, bo już za kilka tygodni, powinny ruszyć na większą skalę remonty kamienic wzdłuż ul. Białej. Są to budynki komunalne, przeznaczone od pół wieku do wyburzenia w związku z planowaną budową Drogi Czerwonej.
Ponieważ wciąż nie ma żadnych terminów realizacji tej arterii, postanowiono poprawić zarówno ich estetykę, jak i komfort mieszkań m.in. poprzez montaż okien dźwiękoszczelnych czy docieplenia ścian (z wyjątkiem elewacji frontowych). W pierwszej kolejności prace budowlane skupią się na budynkach przy ul. Białej 12, 13, 14 . Zgodnie z umową, wykonawcy robót będą mieli 120 dni na odnowienie kamienic od momentu jej podpisania.
- Wpłynęły oferty od potencjalnych wykonawców. Obecnie je analizujemy i dlatego też przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty - informuje Agnieszka Kukiełczak, rzecznik Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych.
Praktycznie zakończone są już natomiast prace przy innej gminnej kamienicy - przy ul. Wajdeloty 14 . Stojący tuż obok rezerwy Drogi Czerwonej budynek zyskał m.in. odnowioną elewację, nową stolarkę okienną oraz częściowo zagospodarowany fragment podwórza.
Czytaj też: Remont budynków przy Drodze Czerwonej we Wrzeszczu
W pobliżu trwają też zaawansowane prace na budowie Galerii Metropolia, której otwarcie przewidziano na wrzesień-październik br. Od kilku tygodni można w pełni zobaczyć szklaną elewację od strony ul. Białej i Wajdeloty. W tej części budynku przewidziano miejsce na poprowadzenie wspomnianej Drogi Czerwonej w kubaturze obiektu.
- Do czasu realizacji Drogi Czerwonej będzie funkcjonował tutaj tymczasowy ogólnodostępny parking. Wjazd będzie otwarty i nie będzie w żaden sposób zamaskowany [pod względem architektonicznym - dop. red.] - mówi Magdalena Kosmus, przedstawiciel Galerii Metropolia w kontaktach z mediami.
Na poziomie torów kolejowych od strony Galerii Metropolia powstaje również dodatkowa krawędź peronowa, która pozwoli wysiąść z pociągu bezpośrednio po stronie centrum handlowego. W godzinach pracy obiektu drzwi pociągu będą otwierane na dwie strony - na peron przy galerii, jak i "podstawowy" peron SKM.
W godzinach nocnych obowiązywała będzie obecna organizacja ruchu pociągów, choć w samej galerii będzie działało przez całą dobę centrum fitness - dostęp do niego będzie wiódł kładką nad torem kolejowym SKM w stronę Gdyni .
Plac budowy Galerii Metropolia w październiku 2014 r.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (68) 2 zablokowane
-
2016-04-01 07:07
A ja słyszałem dziś, że w Gdyni będą OPAT budować. Podobno Gdynia chce budować sama bo ma 800 mln nadwyżki w budżecie miasta (7)
- 36 18
-
2016-04-01 07:39
Ale to artykuł o Gdańsku, więc po co ta wstawka. (1)
- 13 2
-
2016-04-01 07:41
A w Tczewie mają budować most wzdłuż Wisły
- 29 2
-
2016-04-01 07:45
Próbuje blysnac na 1 kwietnia ale to co się dzieje w Gdyni dawno przestało być śmieszne
- 26 2
-
2016-04-01 09:07
Prima Aprilis
- 8 0
-
2016-04-01 09:20
W Pucku będą port budować. Odtąd (1)
promy do Karlskrony będą odpływać tylko z Pucka
- 8 1
-
2016-04-01 09:51
Taaak jest, będą odpływać, bo przypływać będą do mola w Brzeźnie.
- 6 1
-
2016-04-01 11:35
Bełtstrasse i nasyp wstydu.
- 5 1
-
2016-04-01 07:17
(3)
Droga czerwona do kosza!
- 76 27
-
2016-04-01 08:51
a świstak co zawija sreberka też tam będzie?
- 4 7
-
2016-04-01 08:59
Ale to bardzo logiczne że Droga Czerwona będzie biegła po szarej ulicy Białej... No bo jak inaczej miałaby się nazywać? Droga Szaro-Bura?
- 8 4
-
2016-04-01 11:50
Oby
Byloby dobrze, gdyby przy okazji remontu tego muru zamontowano ekrany akustyczne dla torow.
A jesli chodzi o wykorzystanie tego muru dla uatrakcyjnienia okolicy to na ulicy bialem moglby byc namalowane "murale" np. o Historii Gdanska, a z drugiej strony np. o historii Polski czy Europy/Kaszub. Czegokolwiek.
To moglaby byc nawet atrakcja turystyczna, gdyby zrobil to odpowiedni artysta- 10 8
-
2016-04-01 07:27
Paradoksalnie nazwa tej ulicy zaprzecza sobie ! Ul. Biała a od lat jest szara i brudna (12)
Akurat w tym przypadku jest wrecz paradoks ze cos nazywane ul. Biała z biela i czystoscia nie ma nic wspolnego. Zaniedbania miasta to niby norma lecz wiekszym problemem jest iz budynki tam sa tez brudne a chyba wspolnoty mieszkaniowe mialy czas po 89 aby choc na farbe uzbierac i odmalowac fasady itd. Kto tam zamieszkuje ze nie dba o swoja wlasnosc ? moze lepiej wysiedlac mieszkancow centrum miast a zasiedlac ludzmi z kultura ktorzy beda choc dbac o swoje. To dzis wrecz patologia iz ludzie maja akty notarialne a nadal nie pojmuja ze o swoja wlasnosc trzeba dbac a nie sa to az takie koszty jak sie latami odklada po 5 zl. miesiecznie bo na farbe sie uzbiera spokojnie. Fleje wiecznie pewnie mysla ze jest PRL i im ktos cos da i zrobi za nich. Zalosne !.
- 57 30
-
2016-04-01 08:00
Mądry się znalazł...
Akurat we wspólnotach, gdzie większość mieszkań nie należy do miasta jakoś idzie przegłosować większy FR, czy kredyt na jakieś remonty. Więc nie wiem skąd bajki o nie dbaniu o swoją własność.- 6 2
-
2016-04-01 08:21
jakie wspólnoty skoro tam większość mieszkan należy do GZNK
- 12 0
-
2016-04-01 08:32
1. To jest historyczna nazwa ulicy, a nie z czasów PRL-U, więc możesz mieć uwagi do Niemców
2. Najbardziej zaniedbane kamienice i podwórka należą do miasta, a nie do prywatnych właścicieli.
3. Pewnie jesteś słoikiem spod Olsztyna, więc najlepiej wiesz, jak powinno być, żeby było lepiej ;-)- 18 1
-
2016-04-01 09:14
Tak jak ulica Równa (1)
która jest najmniej równa w Gdańsku
- 7 0
-
2016-04-01 13:57
A ulica Lawendowa jest lawendowa bo na niej śmierdziało.
- 2 0
-
2016-04-01 10:27
do waszej wiadomości - o historii ulic (3)
Ulica Biała została wybudowana z kostki granitowej (jasnoszarej). ulica Czarna (nazwa przedwojenna) czyli dzisiejsza Mireckiego/Zator-Przytockiego została wybudowana z kostki bazaltowej (czarnej). I stąd właśnie Czarna (z czarnej kostki) i Biała (z "białej" kostki). Dziś też by się zgadzało, bo Czarna ma czarny asfalt.
- 14 0
-
2016-04-01 11:50
to moze na bialej czas polozyc nowy asfalt i pomalowac go na bialo )
)
- 4 2
-
2016-04-02 00:40
O historii inaczej..
A ja czytałem, że "stara" Czarna, która miała przed 2 wojną, ciągłą zabudowę od kościoła w dół, do Miszewskiego i Lidla (wzdłuż torów) była przez większą część dnia zacieniona przez budynki, w stosunku do dobrze nasłonecznionej Białej. Na Czarnej rośnie dodatkowo sporo kasztanowców (niestety, w ostatnich latach, mocno przetrzebionych), które dodatkowo dają cień.
- 2 1
-
2016-04-02 23:16
trzeba łysych pokryć papą a czarnych asfaltem:)
- 1 1
-
2016-04-01 14:12
Paradoksalnie...
Kiedyś były dwie ulice: Biała i Czarna.Biała pozostała. Czarna stała się Montwiła Mireckiego , od lat jest już ul. Ks. Przetora Przetockiego. A Czarna , też przy torze tylko obok BMW.
- 4 0
-
2016-04-01 20:13
pod spodem
jest biała
- 1 1
-
2016-07-12 13:11
biała
jak byś znał temat to baranie nie pisał głupot to wina miasta wszystkie mieszkania są komunalne
- 0 0
-
2016-04-01 07:33
dajcie tam ładniejszy areszt. Taki w kwiatki.
Bo kiedy tam mnie zamykają to już patrzyć na te szarości nie mogę.
- 37 8
-
2016-04-01 07:43
Codziennie o nowych gdańskich inwestycjach a w Gdyni? ?? Tam za milion złotych 50 znajomych będzie liczyć rowerzystów. -
- 32 6
-
2016-04-01 07:55
"Gruntowny remont"
Od kiedy wymiana okien i obklejenie styropianem to gruntowny remont?
- 40 8
-
2016-04-01 08:00
a po co komu Droga Czerwona (2)
stare komunistyczne pomysły
- 58 28
-
2016-04-02 08:32
sam jesteś komunistyczny
- 4 4
-
2016-04-16 11:12
bij tramwaj bo czerwony!
- 1 0
-
2016-04-01 08:20
na ulicy Białej jest strefa tempo 30 (2)
niestety nawet policja nie przestrzega tego i jeździ 70 km/h
- 29 9
-
2016-04-01 08:47
(1)
Trudno jechać nawet 60 po tych wybojach...
- 11 3
-
2016-04-01 08:54
Jak się ma 18 letniego paska bez amortyzatorów to na pewno jest to wyzwanie.
- 6 4
-
2016-04-01 08:37
Prima Aprilis
rozumiem że to kolejny artykuł z serii Prima Aprilis- bardzo bardzo śmieszne
- 22 13
-
2016-04-01 08:50
Uważajcie z tą Białą (1)
bo już taka jedna miała przez to kłopoty ... Jej perypetie skończyły się tak:
...To wszystko tak długo trwało,
Że przez ten czas całą Białą
Przemalowano na zielono,
A do Zielonej stonogi nie proszono.- 17 5
-
2016-04-04 14:32
Bla bla
Taka z niej biala ze jak zrobili remont wyszla szara a teraz juz pomazali graficiarze hahah
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.