- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (158 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (45 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (228 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (171 opinii)
Dom towarowy Neptun do rozbiórki. Zamiast niego - wieżowiec
Rozpoczęły się przygotowania do budowy najwyższego wieżowca w Gdańsku - biurowca Neptun o wysokości 83 metrów. Powstanie w miejsce dawnego domu towarowego Neptun, który właśnie został ogrodzony płotem.
Żeby zbudować nowy biurowiec, jego deweloper, czyli firma Hines Polska, musi najpierw zrównać z ziemią gmach dawnego Neptuna przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu . W tym celu właśnie pojawiły się stalowe ogrodzenie, które szczelnie otacza nie tylko budynek, ale również przylegającą do niego przestrzeń. Stanowi to znaczne utrudnienie dla mieszkańców ul. Brzozowej , którzy by dojść do Grunwaldzkiej muszą iść przez ul. Klonową lub aż do ul. Dmowskiego .
Rozbiórkę obiektu planowano już rok temu, jednak inwestor zdecydował najpierw zakończyć budowę czterech mieszkalnych wież kompleksu Quattro Towers przy ul. Partyzantów . Do tych budynków wprowadzają się już pierwsi lokatorzy.
Budynek po przeciwnej stronie al. Grunwaldzkiej będzie mieć inny charakter - nie powstaną w nim mieszkania, lecz wyłącznie biura. Neptun będzie też sporo wyższy od Czterech Wież i przekroczy "magiczną" wysokość 55 m. Dla 18-piętrowego budynku o wysokości 83 m zaplanowano ok. 160 miejsc parkingowych pod ziemią.
Na parterze dominować będą lokale usługowe. Na pierwszym piętrze powstanie kantyna i sale konferencyjne. Przypuszczalnie nie będzie tarasu widokowego lub restauracji na ostatnim piętrze (takie lokale funkcjonują w Zieleniaku i Olimpie), gdyż plan zagospodarowania narzuca wyłącznie lokalizację obiektu gastronomicznego powyżej poziomu parteru (czyli np. na pierwszym piętrze).
Planowane zakończenie budowy biurowca to I kw. 2014 roku.
Opinie (287) 10 zablokowanych
-
2011-11-13 09:06
(11)
Proponuje zostawic obiekt i otworzyc w nim wielopoziomowy klub.Przynajmniej bedzie z tego jakis pozytek,bo to paskudztwo jakie chca tu postawic do niczego nie podobne...
- 162 181
-
2011-11-14 21:45
co ci sie w nim nie podoba? (1)
wszedzie musisz miec rozowy tynk i nie wynikajace z niczego kolumienki? taki budynek jak ma powstac to znak czasow postmodernimu. era lotow w kosmos i klonowania swiecacych myszy ma swoje odzwierciedlenie rowniez w architekturze. dzis modna jest prostota ksztaltu i nowoczesne materialy typu szklo i aluminium. przeciez to jest piekne.
- 3 3
-
2012-01-06 21:20
Dla Ciebie piękne
A dla niektórych rażące i śmieszne. I tak też będzie widziane za kilka lat, gdy moda na brzydotę minie. Może wtedy go zburzą i postawią coś innego...
- 1 1
-
2011-11-13 12:59
ciekawe, że (4)
pierw, zdaje się, Cristal był w remoncie, a teraz obok niego będą rozbierać całkiem spory budynek i budować kolejny - nad kolejnością działań by się ktoś zastanowił. Przeca może się wszystko poniszczyć...
- 11 11
-
2011-11-13 18:17
hmmm, to nie socjalizm aby planować centralnie (3)
każdy właściciel sam planuje
- 17 3
-
2011-11-13 22:55
ależ nie chodzi o centralne planowanie, (2)
bo to faktycznie już było, ale po co (ewentualnie, a różnie może być) dwa razy robotę robić.Cóż - tu jest Polska, zapomniałem - nie może się jeden z drugim dogadać, nie?mnie to tam nie robi, nie moja brożka, daleko mieszkam :P pomyślałem sobie tylko o jakieś współpracy, a nie socjalizmie
- 3 8
-
2011-11-14 09:19
rozkładający na łopatki tok myślenia. (1)
- 3 2
-
2011-11-14 10:01
?
tylko spytałem...
- 0 0
-
2011-11-13 13:08
to otwieraj tam ten wielopoziomowy klub skoroś taki mądry (3)
- 12 6
-
2011-11-13 15:30
(2)
Nie ja decydentem jestem niestety,przeczytaj pierwsze slowo mojego postu ,a potem od nowa caly to wtedy jest szansa ze zrozumiesz to co napisalem :)
- 3 6
-
2011-11-13 20:12
(1)
Proponować to możesz conajwyzej mamie, by w piatek nie robila ryby na obiad kmiocie.
- 7 5
-
2011-11-13 22:10
Nie goraczkuj sie tak bo Ci zylka peknie,jesli Ci w zyciu nie idzie nie wyzywaj sie na ludziach w necie :D
- 7 2
-
2011-11-13 09:06
Katastrofa, (13)
dzika pogoń za wzorcami - no właśnie skąd.czy tkanka wrzeszcza musi być porośnięta grzybami w postaci wysokościowców?Ich miejsce należało by znaleźć gdzieś np na PRZYMORZU I zASPIE, gDZIE I TAK budowano wysoko.
- 139 163
-
2011-12-20 02:52
IDZ SIE WYPALUJ ciulU !
- 0 1
-
2011-11-14 21:47
wg mnie to nieuniknione
grunty w miastach drozeja zatem naturalna konsekwencja jest oszczedzanie miejsca i budowanie w gore. wrzeszcz przy grunwaldzkiej to miejsce typowo uslugowe. to oczywiste ze beda tam wierzowce. slodko i sielsko jest poza miastem.
- 2 0
-
2011-11-13 09:08
(6)
Wyprowadz się na wies
- 40 21
-
2011-11-13 09:19
Mieszkam na wsi (5)
- 32 2
-
2011-11-13 10:22
tak ci sie tylko wydaje...... dziadek. (4)
- 6 13
-
2011-11-13 18:39
tak ci się tylko wydaje? dziadek ??? (3)
gorszego komentarza tu jeszcze nie przeczytałam
- 4 3
-
2011-11-13 18:41
Bo tu same dzieci chyba komentują. (2)
Myślą, że będą mieszkały tak jak w filmach amerykańskich.
- 3 2
-
2011-11-13 19:25
wolę mieszkać jak w filmie amerykańskim (1)
niż jak w filmie "sami swoi"
- 6 4
-
2011-11-14 08:49
no to jednak dzieciak!
- 3 3
-
2011-11-13 10:57
Lepiej budować w górę niż wycinać lasy pod zabudowę. (1)
Pomyśl trochę.A ludzi przybywa i będą musieli gdzieś mieszkać.Poza tym tej okolicy Wrzeszcza niewiele może zaszkodzić.Choć... łza się może w oku zakręcić sentymentalnym (w tym i mi).
- 24 12
-
2011-11-13 11:36
Przeczytaj artykuł jeszcze raz i znajdź w nim informację, że
w "biurowcu Neptun" będą MIESZKAĆ ludzie
- 15 3
-
2011-11-13 09:56
(1)
wrzeszcz jest bardzo dobra lokalizacja dla takich budynkow
- 34 18
-
2011-11-13 10:38
Srebrzysko jest bardzo dobrą lokalizacją dla takich urbamistów
- 18 27
-
2011-12-20 02:50
bye -bye syfie komunistyczny !
w koncu cos na miare naszych czasow !!! stadion super i to teraz bedzie supper jeszcze dworzec zeby tak !
- 0 2
-
2011-12-19 20:26
wieżowiec
ŁADNIE BĘDZIE KORESPONDOWAŁ Z ODRAPANĄ BUDĄ POMIĘDZY WIEŻOWCAMI Z KTÓREJ DYM KOPCI W OKNA .
- 0 0
-
2011-11-13 09:12
(10)
czym jest 160 miejsc parkingowych jak w tak wielkim budynku pewnie będzie ponad tysiąc jak nie więcej pracowników
- 231 19
-
2011-11-14 14:45
no jasne (1)
bo w takiej Barcelonie, Nowym Yorku czy Berlnie wszyscy jeżdżą do centrum przecież samochodami i są tam parkingi dla miliona samochodów prawda? Niektórzy na wioskach o komunikacji miejskiej nie słyszeli, ale się wypowiadają.
- 3 0
-
2011-11-15 02:34
dokładnie - wolą się kisić godzinę w smrodzie niż pół godziny zdrowego ruchu na rowerze.
Napisze ktoś - przyjadę śmierdzący do pracy - jak po przejechaniu po prostej lub zjechaniu z górki śmierdzisz, to zacznij używać dezodorantu albo idź do lekarza.
- 0 0
-
2011-11-14 07:30
Phe, ale Polska w budowie
ryży powie
- 4 3
-
2011-11-13 11:59
... (3)
Buahahahaha, tysiac????Moze milion??
- 7 10
-
2011-11-13 12:22
a beda nowe... (2)
miejsca parkingowe w około???
- 3 2
-
2011-11-13 20:49
(1)
Jak litr wachy będzie po 20 PLN a płace jak teraz, to tłoku na parkingu nie będzie.
- 16 0
-
2011-11-14 01:52
Jak litr "wachy" będzie po 20 PLN, to nie będzie już niczego. ;)
- 7 1
-
2011-11-13 09:20
miejsca są dla managementu, (2)
- 25 7
-
2011-11-13 10:32
plebs jeździ komunikacją miejską (1)
a alter plebs rowerkami!
- 27 4
-
2011-11-13 11:35
Niech żyje alter plebs!
- 38 1
-
2011-11-13 09:11
:) (11)
A może kolejny kościół? tak mało ich mamy i naprawdę są coraz bardziej pełne : )
- 144 79
-
2011-11-14 10:32
Coś taki antykościelny? (1)
Morderca ks. Popiełuszki pisze pod pseudonimami dla "Faktów i Mitów” - tygodnika, którego współwłaścicielem i redaktorem naczelnym jest Roman Kotliński (poseł Ruchu Palikota). Grzegorz Piotrowski jest jednym z głównych reporterów, zwalcza Kościół - czytamy w "Rzeczpospolitej". Informacje te potwierdziło dwóch byłych pracowników tygodnika, którzy niezależnie od siebie, zdradzili, że Piotrowski używa dwóch kobiecych pseudonimów: Dominika Nagel i Anna Tarczyńska. REKLAMA Czytaj dalej Piotrowski co wtorek pojawia się w redakcji, gdzie przygotowuje swoje teksty do druku. "Rzeczpospolita" przeanalizowała opublikowane teksty byłego esbeka i doszła do wniosku, że Piotrowski zajmuje się dokładnie tym samym, czym zajmował się jako funkcjonariusz SB - zwalczaniem Kościoła. Teksty Piotrowskiego o Kościele ociekają nienawiścią do duchownych, co widać już po samym tytułach: "Macharski cappo di tutti capi", "Kuria twoja mać", "Stan wysokiego Rydzyka", "Ksiądz żywemu nie przepuści", "Biskup w zalotach". Zadziwiającą publikacją Piotrowskiego jest tekst "Zabić księdza II" z 2003 r., w którym pisał o śledztwie IPN w sprawie mordu na ks. Popiełuszce. Tekst miał nadtytuł "Instytut pie..nia o niczym". Zarobione pieniądze nie trafiają na jego konto, ale na konto jego żony Janiny. Kotliński jeszcze dwa tygodnie temu zaprzeczał współpracy z Piotrowskim. Dziennikarzowi "Rzeczpospolitej", który wypytywał o pracę Piotrowskiego w "Faktach i Mitach", Kotliński zarzucił kłamstwo i groził pozwem sądowym zdecydowanie zaprzeczając pracy Piotrowskiego w tygodniku.
- 3 5
-
2011-11-15 02:31
szatan!
- 0 0
-
2011-11-13 09:40
(4)
i po co prowokujesz
- 23 12
-
2011-11-13 10:33
Racja nie ma sie co spinać i wjeżdżać na nikogo. (3)
Ja tej religii daje w obecnych czasach jeszcze jakieś 120lat istnienia.
- 11 13
-
2011-11-13 11:12
a ja... (2)
maksymalnie 38 lat!
- 8 7
-
2011-11-13 20:26
zakład?
o ile?
- 0 2
-
2011-11-13 20:06
a JA Tuskolandii daje 5 lat istnienia
- 4 2
-
2011-11-13 14:24
biedny zakompleksiony the bill (1)
pospiesz się na razie psychiatra tylko 120 zł z seans - promocja dla antykatoli
- 8 8
-
2011-11-13 20:15
Widze dobrze poinformowany. :) I co pomaga?
- 4 1
-
2011-11-13 17:18
Naprawdę jesteś debilem
- 2 3
-
2011-11-13 12:33
Nie czytałeś ;)
uważnie przedostatnie piętro zarezerwowane będzie własnie na kościół taki nowy trend prowadzić go będzie zapewne Ojciec Dyrektor będzie patrzył z gory na swoje owieczki
- 5 5
-
2011-11-13 09:06
Bardzo dobrze! (4)
Nie mogę się doczekać ten inwestycji,moźe ten budynek na stałe zmieni tą okolice w mały wrzeszczański manhatanik..Jestem za!Bravo!
- 172 110
-
2011-11-13 10:37
(1)
Tylko żeby ten manhatanik nie okazał się później za ciasny dla tych pięknych wizji.
- 22 1
-
2011-11-15 02:24
co wy z tym brawo przez "V"???
ja p....
- 0 0
-
2011-11-13 11:58
Ja bym zakazał budowy bez zapewnienia 400 miejsc parkingopwych (1)
Przecież oczywiste jest, że 160 miejsc nie starczy nawet dla personelu firm, które tam wynajmą biura. A gdzie petenci? Jestem smutno przeświadczony, że pracownicy, mimo przystanku tramwajowego pod drzwiami nadal w znacznej części będą pchać się samochodami, aż pod swoje biurko.
- 32 11
-
2011-11-13 20:26
tak jak piszesz
sam pracowalem w takim biurowcu-no moze mniejszym-i miejsca postojowe byly juz zajete dla kierownikow. Nie bedzie gdzie parkowac! Ok, moze i lepiej bo tamci pracownicy beda musieli przerzucic sie na ZKM, tylko ze juz teraz tramwaje sa zapchane, bo sa krotsze, ZKM oczywiscie czestotliwosci nie zwiekszy i nowej linii nie dorzuci. Jedynym sposobem dostania sie do Wrzeszcza bedzie tramwaj, poniewaz korki beda ogromne i to dodatkowo przez mieszkancow Quatro Towers - tylko jak oni beda wyjezdzac z budynku to nie wiem - przeciez korek przy Manchattanie w kierunku Moreny robi sie ogromny z rana i popoludniu. Wrzeszcz jest ladny, rewitalizacja i piekna dzielnice mamy, ale z komunikacja i rozplanowaniem budowy tych wiezowcow to slabo przemyslane - widac dla kasy jak zawsze, a mieszkancy niech sami sie martwia.
- 9 1
-
2011-11-13 09:07
Czy w wieżowcu będzie można robić zakupy? (8)
- 32 50
-
2011-11-13 09:50
będzie mozna robić kupy (4)
- 32 5
-
2011-11-13 10:23
Robić za kupy tez będzie można. (3)
Będzie można usiąść w kącie i udawać kupę.
- 45 4
-
2011-11-15 00:02
masz u mnie pozytywa
lubie blyskotliwe komentarze
- 2 1
-
2011-11-14 09:14
Jak zatrudnisz się w tym wieżowcu jako szeregowy pracownik... (1)
I firma nie wykupi Ci miejsca parkingowego to próbując codziennie rano zaparkować w centrum Wrzeszcza na pewno poczujesz się jak kupa
- 2 2
-
2011-11-14 21:28
trzeba mieć inteligencje kupy by pchać się codziennie autem w takie miejsce
Zwłaszcza kiedy ma się świadomość, że ciężko będzie znaleźć miejsce by zaparkować. Jak się w końcu takie miejsce parkingowe znajdzie to nasze auto zablokuje je dla interesantów, klientów czy choćby kurierów na kolejne osiem godzin.
- 0 2
-
2011-11-14 18:02
Będzie można...
Będzie można,ale przez internet.
- 1 0
-
2011-11-13 20:40
a czy ty masz kase na zakupy ??? i czy nie mozesz kupic ci w galeriach ??? CZY MALO CI SKEPOW ???
kolejna malkontentka i frustratka ha ha ha
- 1 6
-
2011-11-13 09:39
będą tylko biura, więc nie
- 11 3
-
2011-11-13 09:07
:) (2)
I bardzo dobrze - wbrew opinii małomiasteczkowych maruderów, które na pewno zaraz się wykładniczo pojawią.
- 78 69
-
2011-11-14 21:49
juz sie pojawili
patrz na posty powyzej. ich postulaty to barokowa, ewentualnie renesansowa budowla, ewentualnie w drodze wyjatku czworaki lub familok. wszystko pomalowane na rozowo z zoltymi kolumienkami i czerwonym dachem
- 2 1
-
2011-11-13 09:24
masz rację mistrzu architektury
- 9 5
-
2011-11-13 09:11
omegatissot (9)
Standard centrum miasta super wieżowiec, i jak to zwykle u Nas bywa na 18 piętrowy biurowiec 180 miejsc parkingowych. Reszta bedzie zapychała pobliskie uliczki blokując i tak juz niewielką ilośc miejsc oparkingowych mieszkańców. Kto siez gadza na takie inwestycje pytam sie kto?pozdrawiam
- 250 25
-
2011-11-13 09:24
(2)
Może ktoś kto wie że pupa nie jest przyspawana do siedzenia samochodu i można się poruszać tramwajem albo pociągiem? Słowem wariat jakiś.
- 27 10
-
2011-11-14 10:53
a spróbuj dojechać tam z najbliższej dzielnicy - Moreny (1)
samochodem (którym nie ma gdzie zaparkować) - 10 min., autobusem - godzinę (bo stoi w korkach na Słowackiego lub na Chełmie jeszcze zanim dotrze na Morenę), tramwajem, którego od 30 lat nie ma - kiedyś będzie można przez centrum miasta albo przez Zaspę (pewnie min. pół godziny trzeba liczyć) lub kiedyś koleją metropolitarną - też przez Zaspę, czas j.w. wybór środka lokomocji jest prosty.
- 3 3
-
2011-11-14 21:35
To wszyscy, którzy będą tam pracować mieszkają na Morenie?
To faktycznie kiepska sprawa. Zwłaszcza, że akurat do Wrzeszcza, komunikacją miejską można dojechać z tak wielu dzielnic całego trójmiasta w mniej niż 30 min.
- 2 0
-
2011-11-13 11:24
znaczy, trzeba wprowadzić i egzekwować ograniczenie możliwości darmowego parkowania (2)
samochodów w miejscach dobrze obsługiwanych komunikacją publiczną. Im więcej miejsc do parkowania samochodów w centrum, tym więcej korków na dojazdach do niego.
- 13 7
-
2011-11-13 18:43
tylko niech ktoś tą komunikację najpierw ulepszy (1)
- 2 2
-
2011-11-14 02:05
z tego miejsca dwie minuty do tramwaju
i trzy do SKM. Tak, wiem, za daleko. I jeszcze powinno być metro i lądowisko UFO.
- 6 0
-
2011-11-13 20:14
Rowerkiem do biurka |
Otóż rower zajmuje bardzo mało miejsca a poza tym ścieżka rowerowa jest już ułożona tak więc po zdrowie a nie zamartwiać się o miejsca parkingowe
- 4 1
-
2011-11-13 09:17
zgadzam sie (1)
i tak jest nie tylko we wrzeszczu ale w calym trojmiesicie, budynki wysokie byle jak najwiecej osob weszlo ale bez parkingow to niech teraz na piechote zap..... a nie czlowiek nigdzie nie moze spokojnie zaparkowac, a jeszcze lepiej niech zrobia wokol wiezowca miejsca za okazaniem indentyfikatorow bo musza gdzies parkowac a zwykly czlowiek niech se szuka,
- 19 7
-
2011-11-13 10:30
Bo generalnie mieszkając w mieście jadąc do CENTRUM miasta trzeba się poruszać samochodem. Idealny wybór jechać w szczycie
poranym i popołudniowym dzień w dzień do centrum miasta autem. Rozumiem ludzi którzy będą tam jechali do pracy z innych miast ale ilu takich będzie? 100%?
- 23 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.