• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dortmundy przydadzą się podczas remontów torów. Zobacz zmiany na liniach tramwajowych

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dotychczas tylko podczas remontu we Wrzeszczu, wykorzystywano w ruchu liniowych drugą kabinę tramwaju N8C. Dotychczas tylko podczas remontu we Wrzeszczu, wykorzystywano w ruchu liniowych drugą kabinę tramwaju N8C.

Od 1 września ponownie wprowadzone zostaną zmiany w trasach tramwajów. Na szczęście przyniosą one ulgę mieszkańcom Przymorza, Zaspy oraz po części także Siedlec, gdzie trwają remonty torowisk.



Schemat funkcjonowania linii tramwajowych podczas remontów. Schemat funkcjonowania linii tramwajowych podczas remontów.
Wprawdzie remonty torowisk potrwają jeszcze co najmniej do listopada, to już 1 września częściowo na stare trasy wrócą linie numer 2 oraz 10. Zmiany mają na celu rozładowanie tłoku w tramwajach i autobusach zastępczych w związku ze zwiększoną ilością pasażerów - uczniów szkół.

Linia numer 2 nie będzie już zawracać na pętli Brzeźno Plaża, lecz zostanie skierowana z centrum do nowej, tymczasowej "pętli" na al. Legionów.

- Za przystankiem Legionów zobacz na mapie Gdańska, znajdującym się przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, powstanie na okres remontu torowisk rozjazd między torami, który pozwoli zawrócić dwukierunkowym "Dortmundom". - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.

Czy w Gdańsku potrzebne są tramwaje dwukierunkowe?

Będzie to pierwszy przypadek pełnego wykorzystania możliwości sprowadzonych z Niemiec tramwajów. Dotychczas możliwość liniowej jazdy w obu kierunkach wykorzystano jedynie na linii wahadłowej w trakcie remontów torowisk w rejonie Galerii Bałtyckiej. Jednak wówczas na trasie Jaśkowa Dolina - Opera Bałtycka kursował jeden pojazd, gdyż nie wykonano rozjazdów między torami.

W przypadku obecnego remontu, tramwaje na linii 2 będą kursować z normalną częstotliwością na całym odcinku Centrum - Legionów.

Niestety, umowa z ZKM nie precyzuje, czy linię 2 będą obsługiwać "Dortmundy" z częścią niskopodłogową, czy jeszcze te sprzed modernizacji.

Ponadto od 1 września na tory wraca linia numer 10. Będzie ona kursować z Nowego Portu do centrum, gdzie zawracać będzie, jadąc przez przystanki: Hucisko - Centrum - Brama Wyżynna (pętla wykonywana w kierunku odwrotnym do linii 12).

Wciąż nie wiadomo także, czy 1 listopada uda się w pełni uruchomić trasę na Siedlce. Tego dnia, pomimo trwających prac wykończeniowych, tramwaje wyjątkowo miałyby pojechać ul. Nowe Ogrody i Kartuską tak, by usprawnić dojazd na cmentarz łostowicki.

- Gdyby nie udało się do 1 listopada wykonać przystanków na trasie, tramwaje będą zabierać pasażerów na Hucisku, a kolejnym - końcowym przystankiem - będzie dopiero pętla Siedlce. - informuje Zomkowski.

Pomimo wprowadzenia zmian na liniach tramwajowych, nadal funkcjonować będą z dotychczasową częstotliwością autobusy zastępcze T2 i T12.

Opinie (95) 4 zablokowane

  • Dortmundy nie niskopodłogowe

    Czy redaktor przeszedł się do dyrekcji ZKM z pytaniem ile taboru dwukierunkowego zarówno niskiego jak i wysokiego posiadamy? Na pewno nie
    Wszystkich Dortmundów mamy 29 w tym aż dwa bez niskiego członu! A od poniedziałku przyjedzie następny niski i zapewne zabierze jakiegoś bez niskiej wstawki

    • 5 1

  • MOŻNA WIĘCEJ !!!!!

    CZEMU NIEDADZĄ WIĘCEJ TRANWAJI Z BRZEZNA LUB CHEŁMU LUB PORTU TEGO BRAKUJE JAK JEŻDZĄ CO DRUGI LUB TRZECI....!!!!

    • 4 3

  • a co z Nowym Portem?

    Ulicą Wolności, Rybołowców? albo torami koło wiaduktu w Brzeźnie? tylko cud sprawia, że jeszcze nie doszło tam do wykolejenia tramwajów, tym bardziej, że koło 23 sznur większości gdańskich tramów mknie właśnie tędy do zajezdni. Mam nagranie jak 3 lata temu Chadamowicz obiecał remont już 2 lata temu tej drogi i jak zwykle na obietnicach się skończyło i jak zwykle sznureczek inteligentów z tego miasta zapewni mu niedługo kolejne kilka lat kadencji i będzie się zachwycać kolejną Galerią Bałtycką, zamiast np remontem dróg czy torowisk

    • 5 2

  • LINIA 9 (1)

    Dokładnie linia nr 9 powinna być przedłużona na stogi,

    • 1 2

    • NIE!!!

      Linia 9 pozostać w takim stanie jak jest. 9-tka jest mało zapchana, dobrze się jedzie. Można jedynie przedłużyć do Oliwy ale nie do Stogów bo to będzie tragedia! Zresztą na Przeróbce można dupsko ruszyć i się przesiąść na 3/8/111

      • 0 0

  • Rozjazdy nie są ... (1)

    do tego aby umożliwiać organizowanie komunikacji zastępczej a do tego aby można było je wykorzystywać w przypadkach awaryjnych !!! Skoro zrezygnowano ze stałych rozjazdów to ekonomiczną bzdurą jest modernizacja wszystkich chyba 44 czterech składów Dortmundów jako dwu kierunkowe . Dobrze niech by było ich 10 ale na pewno nie 44 !!! Moim zdaniem to wyrzucone pieniądze w błoto . Chyba że planuje się budowę nowych linii tramwajowych bez pętli końcowych to ma uzasadnienie ale dla czego wtedy Pesy są zamawiane jako jedno kierunkowe ? Co do ilości potrzebnych na czas remontów tramwajów dwu kierunkowych to na obecnie planowaną linię 2 będzie ich potrzeba góra 4 sztuki. Stąd moje założenie że w Gdańsku nie ma potrzeby na więcej niż 6 składów tramwajowych dwu kierunkowych.

    • 0 4

    • Oczywiście masz sporo racji, bo w każdej sprawie jest kilka puntów widzenia. Jednak jest inny punkt widzenia, mianowicie taki oto: skoro już te tramwaje są dwukierunkowe, to po co wydawać kolejne pieniądze na pozbawianie ich tej dwukierunkowości, kiedy nigdy nie wiadomo gdzie i kiedy się ona przyda?Wiadomo, że usunięcie dwukierunkowości poprawiłoby komfort podróży, bo zamiast schodów mogłyby być miejsca do stanie lub siedzenia. Jednakże wtedy byłoby równie dużo zarzutów, że pozbawianie tramwajów dwukierunkowości jest nieuzasadnione, tak jest teraz są opinię że złe jest jej pozostawienie....
      W przyszłości dwukierunkowość może być bardzo pożądana, bo gdańską sieć tramwajową czekają jeszcze remonty i rozbudowy, a wtedy dwukierunkowe tramwaje będą jak znalazł. A kto wie, może kiedyś N8C zostaną przerobione na jednokierunkowe?

      Podsumowując: rozumiejąc i szanując Twój punkt widzenia, pozostawiłbym dwukierunkowe tramwaje takimi jakie są.

      • 1 0

  • niemieckie tramwaje sa najlepszymi jakie obeznie mamy bo te onowe są beznadziejne.

    Ale juz Autobusy to porazka śmierdząco dymioące ropniaki mercedesa zostawiajace chmure czarnego dymu za soba a miały niby spełniac normy ekologiczne ale widocznie tylko na papierku . Bo ktos dostał włape za przetarg zamiast kupowac tak jak wszyscy Busy na Gaz CNG czy LPG

    • 1 4

  • 10 (2)

    ciekawe jak ta 10 ma skręcić z huciska w 3 maja skoro tam nie ma takich torów by można była tak pojechać ! tory są położone tylko w jednym kierunku - w tym wypadku odwrotnym !!!

    • 0 4

    • Jest OK (1)

      Huciskiem jadąc w górę można skręcić w lewo w kierunku Armii Krajowej, tory są. ;)

      • 2 1

      • i w prawo, jest jeden tor skręcający w stronę Dworca PKS

        • 0 0

  • a ja bym się cieszył gdyby remont się przedłuzył

    bo teraz każdym tramwajem ze Śródmieścia dojadę do domu

    • 7 0

  • "Dortmundy"

    najcichsze ! trwawaje w taborze ZKM-u.
    Żeby tak pozostałe..

    • 1 1

  • fajnie jakby 7 nie likwidowali po tym remoncie (3)

    Chełm to zdecydowanie lepszy węzeł końcowy dla mieszkańców Nowego Portu czy Letniewa, niż z całym szacunkiem Siedlce, ale by mieszkańcy Siedlec nie byli pokrzywdzeni można by przedłużyć 1 na Siedlce i zostawić 10 jako linię kursującą w godzinach szczytu i byłoby super

    • 2 0

    • (1)

      i zatrzymuje sie przy locie i nie trzeba pare minut wiecej przebijac sie przez tlumy kolo tunelu

      • 0 0

      • tylko, że w "7" zawsze tłum...może to dlatego, że teraz siódemka , która funkcjonuje za 10tkę jeździ rzadziej niż normalnie 10 przed remontami.;) Plus ze zatrzymuje się przy locie i nie trzeba zasuwać z huciska- to fakt:)

        • 0 0

    • nie tyle zeby mieszkańcy siedlec nie byli pokrzywdzeni :P tylko zeby chełm był szcześliwszy... :P

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane