- 1 Dachowanie przy dworcu w Gdańsku (81 opinii)
- 2 Policjant stanął na rękach. Co w tym złego? (384 opinie)
- 3 Remont Grunwaldzkiej do stycznia 2025 (102 opinie)
- 4 Złodziej zatrzymany w skradzionym jeepie (70 opinii)
- 5 Nożownik zatrzymany po 9 miesiącach (36 opinii)
- 6 Kandydat na prezydenta Gdańska odchodzi z partii Hołowni (63 opinie)
Dostał mandat, choć opłacił parkowanie
Nasz czytelnik opłacił parkowanie, a i tak dostał mandat w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania w Gdyni. Opłatę wniósł dwie minuty przed wystawieniem mandatu, ale gdy płacił, nie było go w samochodzie, co jest niezgodne z przepisami.
- Kontroli najwyraźniej dokonano chwilę po zaparkowaniu, w trakcie wnoszenia opłaty za postój. Na zawiadomieniu widoczna jest godzina kontroli (13:01:39) oraz godzina wydruku zawiadomienia (13:04:27). Z kolei dokonana przeze mnie opłata została wniesiona i zarejestrowana przez aplikację bankową o godzinie 13:02, czyli 21 sek. po dokonaniu kontroli w systemie ale blisko 2,5 min. przed wydrukiem zawiadomienia - wylicza czytelnik Trojmiasto.pl.
Kierowca postanowił się odwołać i był przekonany, że mandat zostanie anulowany. Wysłał więc do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni potwierdzenie na wniesienie opłaty, na którym co do sekundy przedstawiony jest moment zapłaty i czekał na odpowiedź.
Właśnie nadeszła.
ZDiZ: płacisz za parkowanie aplikacją? Nie wychodź z samochodu
ZDiZ nie uznał reklamacji powołując się na §5 ust.1 uchwały nr XXI/443/12 Rady Miasta Gdyni z 27 czerwca 2012 r. Mówi on o tym, że opłata za postój w systemach mobilnych musi być wniesiona przed opuszczeniem pojazdu przez kierowcę.
- To absurd. W przepisie nie ma mowy o tym, że jeżeli wybieram aplikację mobilną, to opłatę muszę dokonać przed opuszczeniem pojazdu, a jedynie, że obowiązek wniesienia opłaty powstaje z chwilą zaparkowania. Po drugie może się przecież tak zdarzyć, że przy najbliższym parkomacie zastanę kolejkę dwóch czy trzech kierowców i dopiero wtedy podejmę decyzję, że opłatę szybciej wniosę przez aplikację mobilną - denerwuje się pan Czesław.
Postanowił odwołać się więc od decyzji, ale została ona podtrzymana.
- Obowiązkiem kierowcy parkującego pojazd w obszarze strefy jest opłacenie czasu parkowania, który powstaje z chwilą jego zaparkowania, przy czym opłaty realizowane mobilnie muszą być wnoszone przed opuszczeniem pojazdu - czytamy w uzasadnieniu decyzji.
Miejsca
Opinie (328) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-26 18:35
Opinia wyróżniona
Skąd mam wiedzieć w jakiej strefie jestem? (14)
Place przeważnie aplikacją, ale w nowym miejscu najczęściej wysiadam, rozglądam się za znakiem albo parkometrem, sprawdzam strefę i płace w aplikacji. Automatyczny wybór strefy na podstawie lokalizacji urządzenia nie zawsze działa najlepiej.
I na sprawa to oznaczenia w Gdyni. Niebieska opaska na parkometrze bardziej symbolizuje mi po prostu parking niż strefę. Czy to takie trudne na urządzeniu dać napis słownie strefa niebieska?- 268 6
-
2022-09-29 15:33
Nie dają napisu słownie, bo co chwilę zmieniają kolory i założenia
to tylko wskazuje, jacy ludzie zarządzają w ZDiZ..
- 1 0
-
2022-09-27 10:08
jak masz IQ rozjechanej żaby, to masz takie problemy (1)
ile tych stref jest obecnie w Gdyni>
no ile...?- 0 5
-
2022-09-27 11:08
A ile jest? Jestem z Gdańska, w Gdyni bywam od wielkiego dzwonu. Nie mam pojęcia jakie i ile stref jest w Gdyni czy Sopocie. W Gdańsku jest dużo, skycash proponuje strefę ale jest również ostrzeżenie, żeby się upewnić czy wybrał odpowiednią. Strefa jest napisana na parkometrze, więc siłą rzeczy muszę wysiąść, żeby sprawdzić. I uprzedzając
A ile jest? Jestem z Gdańska, w Gdyni bywam od wielkiego dzwonu. Nie mam pojęcia jakie i ile stref jest w Gdyni czy Sopocie. W Gdańsku jest dużo, skycash proponuje strefę ale jest również ostrzeżenie, żeby się upewnić czy wybrał odpowiednią. Strefa jest napisana na parkometrze, więc siłą rzeczy muszę wysiąść, żeby sprawdzić. I uprzedzając komentarze - nie chcę kupować w parkometrze, bo aplikacja daje możliwość przedłużenia opłaty w razie potrzeby, albo opłaty typu start/stop, kiedy płaci się za dokładnie tyle minut, ile się stało na parkingu.
- 12 0
-
2022-09-27 09:02
Hallo tu ziemia zgłoś się , rozejrzyj się czy aby na pewno jesteś na ziemi bo piszesz jakbyś spadł z księżyca
- 2 1
-
2022-09-26 19:45
w jego przypadku decydowało "21s" - niby nie widział kontrolera przy swoim samochodzie?
wygląda na zwykłe cwaniactwo
- 7 25
-
2022-09-26 18:42
(8)
W aplikacji którą stosuje system sam wyszukuje w jakiej strefie się znajduję i wg tego obciąża moje konto , jeżeli kupujesz w parkometrze strefa jest na nim wypisana
- 3 28
-
2022-09-26 20:03
(1)
w Mobilet nie ma mapy, strefę wybiera się samemu.
Nie, nie będę używał innej aplikacji, bo tą lubię i ta aplikacja obsługuje Gdynię.- 13 2
-
2022-09-26 20:13
skoro lubisz to używaj tej
- 5 1
-
2022-09-26 18:48
(3)
Aplikacja potrafi się pomylić. NIe raz w Gdyni proponowała Sopot.
- 38 4
-
2022-09-27 15:23
I czyj to jest problem, ze sie pomylil?
- 1 0
-
2022-09-26 19:25
proponowała , słowo klucz
- 2 8
-
2022-09-26 19:01
Jeżeli nie wierzysz aplikacji wyjdź , sprawdź i kup bilet w parkometrze , innej rady nie ma
- 3 14
-
2022-09-26 18:51
A co jak stoisz na granicy dwóch stref w obcym mieście? (1)
I zgadzam się że informacja o strefie powinna być czytelna przy wiedzie i wyjedzie z danej strefy plus na parkomacie.
- 18 5
-
2022-09-27 07:20
czyli nie ogarniesz
- 1 12
-
2022-09-26 18:05
Opinia wyróżniona
(17)
Wiele jest absurdów ... Jednym z nich jest wpisywanie rejestracji pojazdu. Gdy pomyślisz się i wciśniesz jedna cyfrę za dużo co w mojej ocenie nie powinno mieć miejsca skoro jest określona długosc rejestracji również 150 zł. Przerabiałam
- 186 18
-
2022-09-28 16:22
Dydrdymal
Nie gadaj głupot ze Ci nienuznali. Miałem taką samą sytuacje, literówka się natrafiła.
Nie było problemu z anulowaniem mandatu.
W takich sytuacjach nie chowa się ogona pod siebie tylko dalej nap- 0 0
-
2022-09-27 15:27
okulary ślepaku
;)
- 0 0
-
2022-09-26 19:55
jaki absórd, pomyłka to pomyłka - w tym wypadku z twojej winy (2)
na parkometrze i na wydruku jest widoczny twój nr rejestracyjny,
w aplikacji wprowadzasz raz w swoim profilu
mniej się spieszyć więcej myśleć- 1 15
-
2022-09-26 21:50
Absórd, pomyłka, czy nieuk. (1)
- 4 2
-
2022-09-27 07:25
pewnie nieuk bo absÓrd
- 3 0
-
2022-09-26 19:44
Współczucia. To jest jedna z tych chwil, kiedy za faktycznie niechcący błąd płaci się jak ktoś kto specjalnie chciał "przycwanić". Raz również zdarzyło mi się po fakcie zauważyć że dwukrotnie wcisnąłem ostatnia literę nr rej. Ale chyba w takich sytuacjach można się od tego odwołać i w sumie powinni to uznać.
- 11 1
-
2022-09-26 18:36
(1)
Numeru rejestracyjnego nie pamiętasz? Jak przelewy w banku robisz sprawdzasz numer konta czy z pamięci piszesz?
- 5 23
-
2022-09-26 22:04
Chlopie masz 1 samochod to moze pamietasz...
Nie mierz wszystkich swoją miarą... ja czestk jezdze różnymi samochodami i wcale nie jest to takie oczywiste jak masz np 8 numerów tablic pod rząd i identyczne prawie pojazdy...
- 17 4
-
2022-09-26 18:20
(4)
Kiedy robię przelew bankowy 2 razy sprawdzam czy aby na pewno się nie pomyliłem przy wpisywaniu nr konta , chcesz uniknąć problemów przy parkowaniu sprawdź czy dobrze wpisałeś wymagane dane.
- 17 50
-
2022-09-26 18:43
(3)
Czworo się z Toba nie zgadza , to ci którzy lubią kłopoty i zawsze jest im pod górę
- 8 20
-
2022-09-26 21:34
Nie- system bankowy nie przyjmie przelewu z za długim numerem konta (2)
Systemy się tworzy dla użytkowników a nie przeciw uzytkownikom
- 32 1
-
2022-09-27 07:23
(1)
Ale jak pomylisz cyfrę to już przyjmie .Co do parkometrów nie chcesz nie sprawdzaj czy dobrze wpisałeś i zatwierdź , to twoje decyzje .
- 3 13
-
2022-09-27 08:16
Nie przyjmie.
Dwie pierwsze cyfry numeru rachunku to liczba kontrolna, ktorą algorytm tworzy na podstawie pozostałych 24 cyfr. Dodatkowo poprawność jest weryfikowana dzięki ośmiu cyfrom związanym z konkretnym bankiem. Jakbyś nie kombinował, to żaden "kąkuter" nie przyjmie numeru z błędem pisarskim.
- 24 0
-
2022-09-26 18:21
8 lub 7 znaków (3)
Rejestracja składa się z 2 liter 5 cyfr albo 3 liter i 5 lub 6 cyfr
- 8 5
-
2022-09-26 23:06
(1)
Ale są przecież jeszcze rejestrację zagraniczne które mogą mieć inną liczbę więc jak system może być dopasowany tylko do polskiej
- 13 0
-
2022-09-27 09:32
Albo polskie blachy sprowadzane ze Stanów.
Te krótkie. Albo na motocykle. Albo blachy specjalne, indywidualne. Zagraniczne też. Blachy z cyrylicą. Tutaj nie da się tej reguły jak w bankach zastosować.
- 2 0
-
2022-09-26 18:33
Bzdury piszesz ! Mogą być również 3 litery jeżeli jesteś z gminy dużego miasta !
- 13 5
Wszystkie opinie
-
2022-09-26 18:03
Albo znasz przepisy albo płać, proste. (5)
- 17 90
-
2022-09-26 18:58
W tym miesiącu powstały nowe przepisy o ktorych nie masz pojęcia (4)
Popierasz ucisk obywateli RP?
- 18 4
-
2022-09-26 20:29
Wyprowadź sie tam gdzie nie ma parkometrów najlepiej (1)
- 3 9
-
2022-09-26 21:55
Zarządzaj porządnie swoimi sprawami
Nie wtrącaj się czyjeś. Dobre rady o wyprowadzeniu się dawaj swoim znajomym o ile zechcą słuchać głupot.
- 7 0
-
2022-09-27 07:26
(1)
nieznajomość prawa nie zwalnia od jego przestrzegania
- 1 0
-
2022-09-27 14:32
Aż zajrzałem do przywołanej w artykule uchwały. Par. 5 ust. 1 mówi:
"Obowiązek uiszczenia opłat powstaje z chwilą zaparkowania pojazdu w okolicznościach określonych w § 1 ust. 2."
Zaś par. 1 ust. 2 stanowi:
"Wprowadza się opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych w dni robocze od poniedziałku do
piątku w godzinach od 9.00 do 18.00, na drogach publicznych w strefie w takich ich częściach, obiektach
i urządzeniach lub w wyznaczonych miejscach, w których dozwolony jest postój tych pojazdów na podstawie
ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz zatwierdzonej organizacji ruchu. Opłaty są pobierane przez Zarząd Dróg
i Zieleni w Gdyni (zwany dalej ZDiZ)."
W tych punktach nie widzę zapisu mówiącego o tym, czy z poziomu aplikacji należy opłacić parkowanie przed opuszczeniem, czy po opuszczeniu pojazdu.
Czy ktoś wyszukał w którym miejscu uchwały na kierowców został narzucony taki obowiązek?- 1 0
-
2022-09-26 18:05
Opinia wyróżniona
(17)
Wiele jest absurdów ... Jednym z nich jest wpisywanie rejestracji pojazdu. Gdy pomyślisz się i wciśniesz jedna cyfrę za dużo co w mojej ocenie nie powinno mieć miejsca skoro jest określona długosc rejestracji również 150 zł. Przerabiałam
- 186 18
-
2022-09-26 18:20
(4)
Kiedy robię przelew bankowy 2 razy sprawdzam czy aby na pewno się nie pomyliłem przy wpisywaniu nr konta , chcesz uniknąć problemów przy parkowaniu sprawdź czy dobrze wpisałeś wymagane dane.
- 17 50
-
2022-09-26 18:43
(3)
Czworo się z Toba nie zgadza , to ci którzy lubią kłopoty i zawsze jest im pod górę
- 8 20
-
2022-09-26 21:34
Nie- system bankowy nie przyjmie przelewu z za długim numerem konta (2)
Systemy się tworzy dla użytkowników a nie przeciw uzytkownikom
- 32 1
-
2022-09-27 07:23
(1)
Ale jak pomylisz cyfrę to już przyjmie .Co do parkometrów nie chcesz nie sprawdzaj czy dobrze wpisałeś i zatwierdź , to twoje decyzje .
- 3 13
-
2022-09-27 08:16
Nie przyjmie.
Dwie pierwsze cyfry numeru rachunku to liczba kontrolna, ktorą algorytm tworzy na podstawie pozostałych 24 cyfr. Dodatkowo poprawność jest weryfikowana dzięki ośmiu cyfrom związanym z konkretnym bankiem. Jakbyś nie kombinował, to żaden "kąkuter" nie przyjmie numeru z błędem pisarskim.
- 24 0
-
2022-09-26 18:21
8 lub 7 znaków (3)
Rejestracja składa się z 2 liter 5 cyfr albo 3 liter i 5 lub 6 cyfr
- 8 5
-
2022-09-26 18:33
Bzdury piszesz ! Mogą być również 3 litery jeżeli jesteś z gminy dużego miasta !
- 13 5
-
2022-09-26 23:06
(1)
Ale są przecież jeszcze rejestrację zagraniczne które mogą mieć inną liczbę więc jak system może być dopasowany tylko do polskiej
- 13 0
-
2022-09-27 09:32
Albo polskie blachy sprowadzane ze Stanów.
Te krótkie. Albo na motocykle. Albo blachy specjalne, indywidualne. Zagraniczne też. Blachy z cyrylicą. Tutaj nie da się tej reguły jak w bankach zastosować.
- 2 0
-
2022-09-26 18:36
(1)
Numeru rejestracyjnego nie pamiętasz? Jak przelewy w banku robisz sprawdzasz numer konta czy z pamięci piszesz?
- 5 23
-
2022-09-26 22:04
Chlopie masz 1 samochod to moze pamietasz...
Nie mierz wszystkich swoją miarą... ja czestk jezdze różnymi samochodami i wcale nie jest to takie oczywiste jak masz np 8 numerów tablic pod rząd i identyczne prawie pojazdy...
- 17 4
-
2022-09-26 19:44
Współczucia. To jest jedna z tych chwil, kiedy za faktycznie niechcący błąd płaci się jak ktoś kto specjalnie chciał "przycwanić". Raz również zdarzyło mi się po fakcie zauważyć że dwukrotnie wcisnąłem ostatnia literę nr rej. Ale chyba w takich sytuacjach można się od tego odwołać i w sumie powinni to uznać.
- 11 1
-
2022-09-26 19:55
jaki absórd, pomyłka to pomyłka - w tym wypadku z twojej winy (2)
na parkometrze i na wydruku jest widoczny twój nr rejestracyjny,
w aplikacji wprowadzasz raz w swoim profilu
mniej się spieszyć więcej myśleć- 1 15
-
2022-09-26 21:50
Absórd, pomyłka, czy nieuk. (1)
- 4 2
-
2022-09-27 07:25
pewnie nieuk bo absÓrd
- 3 0
-
2022-09-27 15:27
okulary ślepaku
;)
- 0 0
-
2022-09-28 16:22
Dydrdymal
Nie gadaj głupot ze Ci nienuznali. Miałem taką samą sytuacje, literówka się natrafiła.
Nie było problemu z anulowaniem mandatu.
W takich sytuacjach nie chowa się ogona pod siebie tylko dalej nap- 0 0
-
2022-09-26 18:05
to robią ludzie ludziom (2)
szok
- 95 6
-
2022-09-26 18:27
W większości tego typu przypadków człowiekowi nie chce się użerać i macha ręką... i płaci
Brawo dla Pana Czesława, nagłaśniajmy tego typu absurdy i walczmy z nimi. Gdzie tu logiczne myslenie? Czy urzędnik widzi tylko przepis a nie człowieka? Kto podpisał się pod decyzją ZDiZ? Chcielibyśmy wiedzieć jaki to urzędnik.
- 24 4
-
2022-09-26 22:32
Czyli jak chcę przedłużyć to muszę wrócić do auta?
Tak samo jest z abonamentami dla mieszkańca, muszę mieć PIT i meldunek - czemu nie wystarczy np. karta mieszkańca czy np. sam meldunek?
A te przepisy są specjalnie tak tworzone po to, żeby biurwy i milicja miały dupochron na wypadek jakby komuś udało się wymigać od płacenia. Wtedy nagle cudownie znajduje się paragraf, że i tak musisz zapłacić, bo co prawda byłeś w aucie, ale nie miałeś zapiętych pasów, potem, że miałeś wyłączone wycieraczki gdy deszcz padał i tak dalej hehe
Mnie np. kiedyś nacięli na parkingu przy lotnisku, zapłaciłem za bilet i wg regulaminu był ważny tydzień, ale jak się okazało później, na tylko jeden wjazd/wyjazd - po co ktoś miałby kupować na tydzień by raz wjechać? Po to, żeby się naciął - to oczywiste niestety, tak to w tym kraju jest zorganizowane, że każdy każdego chce naciąć z rządem i senatem na czele.- 4 0
-
2022-09-26 18:07
(2)
Gdynia to kraina absurdów,my dlatego od dobrych paru lat omijamy to miejsce.
- 125 10
-
2022-09-26 18:22
Całe szczęście ze omijasz , o jeden absurd w Gdyni mniej
- 9 24
-
2022-09-26 18:33
Masz rację stęchłe rodos lepsze dla ciebie.
Ahahahaha
- 8 8
-
2022-09-26 18:07
"Pani lekkich obyczajów"-estwo
- 47 4
-
2022-09-26 18:08
Jest regulamin, jest punkt, w czym problem? (12)
Jeśli zapis jest i**otyczny i się z nim nie zgadzamy to po prostu nie parkujemy. Parkując świadomie akceptujemy regulamin. A teraz odwołania bo się nie chciało czytać i zapoznać warunków.
- 28 119
-
2022-09-26 18:11
(5)
Przepisy powinny być dla ludzi, a nie skonstruowane tak, żeby kogoś złapać. Ale Gdynię najlepiej już teraz omijać szerokim łukiem.
- 38 3
-
2022-09-26 18:46
(4)
Setki ludzi codziennie z tego korzysta i tylko nieliczni mają problemy , może wiesz kto to ci z problemami....?
- 6 21
-
2022-09-26 18:51
(3)
Wiem. Ci, którzy mają odwagę powiedzieć, że coś jest nie halo zamiast machnąć ręką i zapłacić mandat.
- 27 4
-
2022-09-26 19:19
(2)
Coś pomyliłeś , ci co zapłacą za to za co powinni zapłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami nie płaca mandatów
- 4 8
-
2022-09-26 21:57
Halo, to prsepisy dla ludzi (1)
Jeżeli są niesłuszne to trzeba z nimi walczyć a nie akceptować jak owca.
- 7 0
-
2022-09-27 07:28
to napisz co tobie w regulaminie parkowania przeszkadza , z czym się nie zgadzasz i co byś w nich zmienił
- 0 0
-
2022-09-26 19:00
Regulamin jest glupi
Czego nie rozumiesz? W życiu też lubisz podążać za bzdurami wymyślanymi przez biurokratów?
- 19 4
-
2022-09-26 21:31
(2)
a czy regulamin został umieszczony w taki sposób aby możliwe było zapoznanie się z nim przed zaparkowaniem i bez wychodzenia z auta?
- 23 2
-
2022-09-27 00:29
tak (1)
- 0 7
-
2022-09-28 13:25
gdzie?
- 0 0
-
2022-09-26 22:47
xxx
Dobrze, ze nie ma i**otycznego przepisu, byś nie oddychał, to musiałbyś go złamać, albo....
- 3 1
-
2022-09-27 00:29
w tym że na tym portalu piszą foliarze - nie ma sensu nawet tu wchodzić
a już na pewno nie dyskutowac z tą trollnią
- 0 0
-
2022-09-26 18:10
Przecież to logiczne, że nie anulują mandatu. (2)
Trochę to przykre, że samorządy zostały pozbawione dotacji i budżety są rozdymane przez rozdawnictwo, COVID, lockdown itp. Władza jest scentralizowana. Na Nowogrodzkiej podejmują decyzje kto ile dostanie pieniędzy gdyby w samorządzie był hajs to by nie musieli ściągać z ludzi. Proste? Głosujcie dalej na tą bandę komuchów.
- 39 51
-
2022-09-26 22:56
I bardzo dobrze
Peowczyk zobaczył auto kontroli i szybko po 21 sek. dokonał zapłaty. A teraz robi z siebie świętego
- 0 8
-
2022-09-27 12:15
Każdy człowiek,
Każdy człowiek ma prawo się mylić, jednak Ty nadużywasz tego przywileju.
- 0 0
-
2022-09-26 18:10
Uśmiechnij się, jesteś w Dyni! (3)
Czekam z niecierpliwością na uchwałę nakazującą dokonanie opłaty w parkometrze be odrywania rąk od kierownicy.
- 175 4
-
2022-09-26 19:04
Usmiechnij się jesteś w czarnej Dyni (1)
Dziś przejazdem byłem w centrum ale zrezygnowałem z zakupów w sklepach znanych mi od dekad. Nie było miejsc parkingowych, ściemy z opłatami. Kupię to samo taniej online i mi kurier przywiezie. Mam nadzieję, że przedsiębiorcy w centrum zauważą problem i coś razem zdziałają z tym opresyjnym systemem Szczurka albo pójdą z torbami.
- 29 1
-
2022-09-26 22:00
Chyba byłeś w czarnej . upie, bo miejsc do parkowania jest pełno.
- 1 17
-
2022-09-26 19:43
Z włączonym silnikiem i mrugajacymi awaryjnymi
Żeby się przypadkiem nie okazało, że siedzisz tam dłużej niż minute i wyłudzasz dodatkowe minuty parkowania w tym mieście absurdów
- 24 1
-
2022-09-26 18:10
Żyjemy w kraju absurdów, więc skąd nagle zdziwienie? (1)
- 72 4
-
2022-09-26 22:35
Przypomina mi się jakiś program, gdzie widz się skarżył, że mu nie uznali gwarancji
w regulaminie producenta było "po otwarciu opakowania gwarancja jest nieważna"
A klasyk to "po odejściu od stanowiska reklamacji nie uwzględnia się" - jeszcze pewnie wisi w jakiś urzędach w Pcimiu :)- 3 1
-
2022-09-26 18:11
Cala ekipa sws do wymiany i to szybko. A dyrektor parkowania pan Kozak razem z nimi (1)
I to szybko! Ja bym tych dusigroszy podal do prokuratury za proby wyludzenia a z cywila odszkodowanie za nerwy i tzw. Straty moralne..
Dno dno dno- 100 3
-
2022-09-27 14:17
no to podaj
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.