- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Droga Czerwona: umowa na przygotowania podpisana. 20 mln zł od CPK dla GDDKiA
W poniedziałek podpisano umowę w sprawie sfinansowania prac przygotowawczych do budowy Drogi Czerwonej w Gdyni. Spółka Centralny Port Komunikacyjny przekaże regionalnemu oddziałowi GDDKiA na ten cel 20 mln zł.
W poniedziałek Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK, członek zarządu CPK, Radosław Kantak i wiceszef GDDKiA, Grzegorz Dziedzina podpisali umowę w sprawie sfinansowania prac przygotowawczych do budowy drogi.
Rozwój portu i znaczenie dla CPK
- Będzie to tzw. ostatnia mila bezpośrednio włączająca gdyński port do sieci dróg ekspresowych i autostrad, co poprawi atrakcyjność inwestycyjną Trójmiasta dla przedsiębiorców z całego świata. Droga Czerwona zapewni dalszy rozwój Portu Gdynia, ale będzie miała ogromne znaczenie również dla ogólnopolskiego Programu CPK - mówi wiceminister infrastruktury Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Koszty procesu przygotowawczego, które zostaną sfinansowane przez spółkę CPK, to ok. 20 mln zł. Pieniądze ma zapewnić Program Społeczno-Gospodarczy CPK, wchodzący w skład Programu Wieloletniego CPK.
- Droga Czerwona przebiegać będzie w obszarze silnie zurbanizowanym, z którego na co dzień korzystają przede wszystkim mieszkańcy Gdyni, ale również lokalni i krajowi przedsiębiorcy. Jest to więc niezwykle złożony obszar do analiz, ale i projekt niezbędny dla dalszego rozwoju gospodarczego Polski. Inwestycja przyczyni się do poprawy przepustowości i bezpieczeństwa transportu towarów pomiędzy Portem Gdynia a siecią dróg szybkiego ruchu - dodaje Grzegorz Dziedzina z GDDKiA.
W październiku rozstrzygnięcie przetargu na studium
W październiku tego roku ma zostać rozstrzygnięty przetarg na wykonawcę studium. Dokument ma być gotowy w 2024 roku.
Budowa Drogi Czerwonej zostanie podzielona na trzy odcinki o łącznej długości 8,8 km. Będzie trasą dwujezdniową z pięcioma węzłami. Jej koszt jest szacowany obecnie na 2,7 mld zł. W całości ma być sfinansowana z budżetu państwa.
Podpisanie umowy z wykonawcą budowy Drogi Czerwonej jest planowane na 2026 rok. Prace przy budowie drogi mogą potrwać do 2029 roku.
Miejsca
Opinie (158) 2 zablokowane
-
2022-04-11 15:37
Opinia wyróżniona
(20)
Ta droga mogła już być dawno gotowa gdyby nie budowano estakady przez las, koszt podobny ale ta droga jest po płaskim, a estakada już się sypie a miała rozwiązać problemy transportowe portu.Plany żeby przedłużyć obwodnicę do portu były w tatach 1970 jak budowano obwodnicę
- 64 46
-
2022-04-11 18:38
Przez las budowało miasto (1)
Drogę czerwoną wybuduje państwo. Ciesz się z tego co jest i nie narzekaj
- 5 3
-
2022-04-12 09:12
Jak wybuduje... Bo już wiele inwestycji regionalnych/centralnych w Gdyni obiecywano. Głównie przed wyborami.
Gdyby miasto wówczas owej drogi przez las nie zbudowało, dzisiaj sytuacja wyglądałaby nawet nie tyle kiepsko, co tragicznie.- 4 0
-
2022-04-11 16:59
(6)
Coś ci się powaliło z tymi estakadami; tą przez las zbudowało miasto bo zanim powstała, cały ruch z terminali na Obluzu, odbywał się albo przez centrum albo przez Chylonię a ta prawdziwa estakada nigdy w lesie nie była. Poczytaj zanim następny raz głupoty napiszesz
- 21 5
-
2022-04-11 17:52
odcinek leśny estakady faktycznie został zbudowany przez miasto (5)
Wbrew opinii zarządcy dróg, który uważał to za mało rozwojowe działanie. Chciał w zamian budować przedłużenie obwodnicy na drugą stronę torów, czyli podstawową część "drogi czerwonej". Miasto się uparło i ma drogę... miejską, bo to co zbudowało nie ma parametrów drogi krajowej.
- 12 3
-
2022-04-11 18:33
dokończenie estakady (2)
w większości budowano w ramach funduszu phare, które Gdyni udało się pozyskać jeszcze przed wstąpieniem do UE. Był to wielki sukces i pokazanie, że z nowych funduszy Polska bardzo skorzysta. Dziś funduszami odbudowy się gra głupio i politycznie, aż wstyd, że w ramach polityki wewnętrznej PiS nie mogą się dogadać, a społeczeństwo będzie cierpieć
w większości budowano w ramach funduszu phare, które Gdyni udało się pozyskać jeszcze przed wstąpieniem do UE. Był to wielki sukces i pokazanie, że z nowych funduszy Polska bardzo skorzysta. Dziś funduszami odbudowy się gra głupio i politycznie, aż wstyd, że w ramach polityki wewnętrznej PiS nie mogą się dogadać, a społeczeństwo będzie cierpieć gospodarczo i rozwojowo.
Tu trzeba jasno powiedzieć Szczurek stanął na wysokości zadania i wiele miast zazdrościło nam wtedy tak kreatywnego prezydenta.- 9 7
-
2022-04-12 14:01
"tak kreatywnego prezydenta"
Szkoda że kreatywność kończy się na PR i wciskaniu kitu o budowie park(ingu) oraz kolejnych pretekstów nie pozwalających na podjęcie działań...
- 3 0
-
2022-04-11 18:48
" w ramach polityki wewnętrznej PiS nie mogą się dogada"
Dogadać to się nie mogą praktycznie "od zawsze".
A efekty widzimy - i co się stało, że z tej "kreatywności" tak niewiele zostało?- 7 3
-
2022-04-11 18:09
coś słyszałem ale nie sprawdziłem (1)
cała "estakada" jest w zarządzie miasta, więc o jakim "zarządcy" piszesz ?!
- 3 7
-
2022-04-11 18:44
a kto zarządza drogami krajowymi?
Miasto zbudowało drogę, bo tenże miał inne widzenie sprawi oraz tradycyjny brak środków. W efekcie wozimy się z utrzymaniem tek przestarzałej już wtedy konstrukcji.
- 6 2
-
2022-04-11 15:48
(10)
Koszt Drogi Czerwonej wg dzisiejszych szacunków to ko. 2 miliardy PLN.
- 2 4
-
2022-04-12 10:14
no i ?? (2)
20 mln jest na planowanie a później będą konkretne finasowania, właśnie od rządu. .który wręcz musi w to zainwestować ! Ps. Gdynia już dawno mogła wiele rzeczy zrobić ale skupiano się na lotnisku czy innych niepotrzebnych rzeczach ... Oczywiście w centrum Gdyni pełno dziur... nawet koło dworca głównego i sądu aż strach jechać autem aby nie
20 mln jest na planowanie a później będą konkretne finasowania, właśnie od rządu. .który wręcz musi w to zainwestować ! Ps. Gdynia już dawno mogła wiele rzeczy zrobić ale skupiano się na lotnisku czy innych niepotrzebnych rzeczach ... Oczywiście w centrum Gdyni pełno dziur... nawet koło dworca głównego i sądu aż strach jechać autem aby nie uszkodzić zawieszenia a co dopiero bardziej na obrzeżach !!! Ps. Zwracam uwagę. że z roku na rok samorządy dostają coraz większe dofinansowania ale jak je wykorzystują ??
- 1 3
-
2022-04-12 11:52
(1)
Droga Czerwoana to zupełnie nie ten poziom.
Poza tym, dlaczego rząd ma tego nie finansować? Porty przynoszą krociowe zyski. W przypadku Gdańska to dostrzeżono, pora na Gdynię. Chociaż Elbląg może być ważniejszy...- 3 2
-
2022-04-12 13:02
dostrzeżono?
Zauważyli to Brytole i Australijczycy, którzy sfinansowali, zbudowali i zarobili na DCT...
Cała reszta kula się byle do emerytury...- 3 0
-
2022-04-11 18:10
mogła być budowana na początku wieku, gdy miasto postanowiło dokończyć leśny odcinek estakady (5)
Taki szybki i efektowny ruch po wyborców z północy.
Następna szansa była w 2014 ale Euro zjadło kasę.
Wtedy ceny były inne...- 12 3
-
2022-04-12 12:13
Mogła być, ale lotnisko dla Prezydenta Szczurka było priorytetem... (1)
....jak widać bezsensownym całkowicie i nikt do dziś nie poniósł odpowiedzialności. A samo Euro to było wydarzenia, które wyniosło 3city z poziomu "ledwo ponad Bydgoszcz/Szczecin" na 2 ośrodek w Polsce po Warszawie. Bez Euro i inwestycji powiązanych (lotnisko, obwodnica, tunel itd.) dalej bylibyśmy za Poznaniem.
- 4 0
-
2022-04-12 13:00
i nadal nie jesteśmy
przed...
- 2 1
-
2022-04-11 20:23
(2)
mogła być już dawno wybudowana gdyby nie i**otyczne inwestycje jak port lotniczy, plany budowy na nieswoich działkach, 4 hamaki za 125 tyś, napis #Gdynia i parę doniczek przy oceanarium za 700tyś itd ;D
uzbierało by się na wkład własny reszta z funduszy celowych ale po co w mieście infrastruktura? ;)- 20 12
-
2022-04-12 11:49
(1)
Tak, na pewno - w zamian za hamaki, doniczki a nawet adaptację istniejącego lotniska (bo to nie jest nowe lotnisko) zbudowałbyś drogę za 2-3 mld złotych.
Nawet nasz stołeczny Gdańsk takich tematów sam nie jest w stanie udźwignąć - tej rangi inwestycje (jak Obwodnica Południowa) są finansowane zewnętrznie.- 6 2
-
2022-04-12 12:59
ale tunel, Sucharskiego, Słowackiego, most wantowy...
Ciągnęło miasto.
- 2 0
-
2022-04-11 17:54
czyli tyle, na ile się szacuje koszt organizacji Igrzysk Europejskich w Krakowie
I Kraków wyszarpie te kasę od rządu.
Nie wspominając o szarpaniu kasy na "zakopiankę"...
Czyli igrzyska wystarczają, chleb może poczekać...- 20 2
-
2022-04-11 15:39
Opinia wyróżniona
(1)
Jak będzie podpisana umowa na budowę to będzie jakiś konkret. Na razie daleka droga do tego, a bez tego nie będzie rozwoju portu.
- 109 1
-
2022-04-11 21:35
Droga powinna być zielona
Obecna nazwa może się źle kojarzyć.
- 0 9
Wszystkie opinie
-
2022-04-11 14:53
2029 planowane zakończenie robót. Zapisuję sobie w kalendarzu, żeby wpaść i ocenić postęp prac ;-) (7)
- 71 0
-
2022-04-11 14:59
Fakt. Trochę długo.
- 5 0
-
2022-04-11 15:31
(3)
Oddziaływanie na środowisko, planowanie, projekt, przetargi i odwołanie do sądu najczęściej, sama budowa trwa najkrócej, takie przepisy na zamówienia publiczne obowiązują w UE i tego nie skrócisz.
- 5 6
-
2022-04-11 18:49
nie wycieraj sobie mo rdy UE, bo ten bajzel jest typowo PISowski (2)
ale zawsze winni inni
tylko w pyskowaniu PIS jest pierwszy- 6 3
-
2022-04-11 19:37
(1)
Ty totalny nie pyskuj :) chyba, że jesteś po korepetycjach z " darcia mordy" sponsorowanych przez platformę :)) w tym jesteście najlepsi, było widać podczas spędów nawiedzonych błyskawic. Więc kultury trochę synku totalny, bo widać coraz większy ból tyłka, że Polacy już was nie chcą. :)
- 4 8
-
2022-04-11 19:41
Zamknij się złodzieju z PiS
- 5 4
-
2022-04-11 18:34
no wiesz w 2014 Marcin Horała wbijał łopatę w Chylonii (1)
Wtedy już symbolicznie rozpoczeli budowę. Po 10 latach bedzie studium, wiec realizacja ciekawe kiedy?
- 14 2
-
2022-04-12 10:22
w 2014 to Tusk uwalił OPAT
Której główna część (jak każdej wersji rozwiązania kolejowo drogowego węzła gordyjskiego Gdyni) jest przedłużenie obwodnicy na drugą stronę torowiska portu i magistrali kolejowe.
- 0 3
-
2022-04-11 14:56
20 mln za wyznaczenie czegoś co już jest na mapie ? (2)
Ktoś tu niezły wałek zrobił.
- 82 19
-
2022-04-11 19:25
kasa
kasa tym mieście jest tylko na planowanie ,studium i projektowanie.
Na wykonawstwo już kasy Nima i nie będzie- 5 1
-
2022-04-11 19:35
kasa
Tak się trwoni kasę podatników.
Tylko planowanie ,studium i projektowanie.
Lodowisko przy Mosir -projekt był, potem nowe studium ,projekt na Grabówku, a lodowiska nima -kasa poszła.
Drogi fatalne -wykonawstwo MTM (my tylko my)- 4 3
-
2022-04-11 14:58
(7)
Droga Czerwona jest potrzebna Gdańskowi jak tlen do życia! Oby jak najszybciej rozpoczęła się ta inwestycja!
- 11 48
-
2022-04-11 15:01
akurat mowa jest o Gdyni... (1)
- 25 1
-
2022-04-11 15:09
a to nie znam
- 12 7
-
2022-04-11 15:12
Jak tlen do zycia (2)
To potrzebne jest zezlomowanie twojego audika tedei i innych podobnych. A jak masz ochotę na autostradę przez środek miasta, to sobie pojedź do USA i zobaczysz jak się tam "rewelacyjnie" żyje.
- 5 18
-
2022-04-11 16:12
(1)
W USA autostrady mają po sześć pasów w jedną stronę.
- 2 2
-
2022-04-12 08:50
Ale tylko w miescie co prawda.
- 0 2
-
2022-04-11 15:19
Zgadzam się
Ta inwestycja Gdyni jest bardzo potrzebna.
- 11 0
-
2022-04-11 21:17
Jeśli chodzi o Gdańsk to Droga Zielona! Owszem jest tak samo potrzebna jak Czerwona w Gdyni! Mam nadzieję, że powstaną obie, bo wielu alternatynych dróg do Obwodnicy i głównego traktu przez Trójmiasto nie mamy!!!
- 1 0
-
2022-04-11 15:00
2029...to już wszyscy z buta będą chodzić
Ilość samochodów będzie niebotyczna.
Na Obłuże będziemy chodzić pieszo- 63 2
-
2022-04-11 15:01
Z w linii autobusowej a teraz droga czerwona
go*wnoburzy ciąg dalszy :D
- 24 3
-
2022-04-11 15:03
a czu Horała z Arciszewską, Śniadkiem i Sellinem
maja jeszcze swoje łopaty? Mam nadzieję, ze pomogą w budowie i ją jeszcze przyspieszą...
- 43 21
-
2022-04-11 15:16
2029... (1)
Chyba komuś jedynkę zjadło. Powinno być 2129
- 38 12
-
2022-04-11 16:39
W sedno
- 3 0
-
2022-04-11 15:18
Czy Szczurek i Kucyk już przypisali sobie zasługi? (2)
Czy jeszcze czekają. W sumie pasowałaby konferencja i odtrąbienie sukcesu (do którego nie przyłożyło się ręki).
Ale taki jest modus operandi gdyńskiego ratusza...- 31 13
-
2022-04-11 15:47
tu nie ma żadnego postępu, tylko zapowiedź
tu nie ma żadnego postępu, tylko zapowiedź że projekt Drogi Czerwonej podpięty zostanie pod dość księzycową inwestycję CPK...
- 4 5
-
2022-04-11 20:18
Nie bój sie o to
Ten szkodnik już chwali się wiaduktem nad Pucką tylko nie wspomina że nie chodzi o skrzyżowanie z skm tylko z linią towarową pod lasem. Kompletny impotent.
- 3 2
-
2022-04-11 15:26
CPK to bnak czy bankomat? (3)
Rano dozorca łąki pod Baranowem oświadczył, że Centralna Pralnia Kasy przechodzi pod skrzydła wc-premiera od kopertowych wyborów. Teraz już będzie jazda bez trzymanki. Szczurek ze sołtysem z Kosakowa mogą śmiało wystąpić o uruchomienie lądowiska
- 19 23
-
2022-04-11 18:17
lotnisko w Kosakowie jest ;)
Wojskowe i coś mi się wydaje że długo takie pozostanie. Na odpalenie cargo lub cywilnego nie ma kasy. Pamiętaj też że sprawa nadal w sądzie europejskim się toczy.
- 3 1
-
2022-04-11 19:43
Jedna banda złodziei z PiS
- 4 2
-
2022-07-17 11:59
Dozorca laki
Ty chyba jesteś właścicielem baranów,którzy myślą,że przygotowanie do budowy CPK trwa tydzień,
- 0 0
-
2022-04-11 15:36
co dla powstania tej drogi zrobił prezydent miasta? (10)
rządzi w Gdyni od 25 lat a to co przygotował okazało się bublem.
- 60 15
-
2022-04-11 15:48
to droga krajowa;) (9)
drogi tegj rangi budują wszystkie rządy w Unii europejskiej. Tylko u nas pisowscy działacze chcą by zrobił to lokalny samorząd...
- 9 14
-
2022-04-11 15:54
dlaczego tego nie wybudowały władze PO KO? (3)
rządzili 8 lat i nic nie zrobi dla Gdyni
- 15 6
-
2022-04-11 18:14
A przypomnij mi z jakiej partii jest Prezydent miasta ? (2)
- 3 6
-
2022-04-11 18:24
(1)
POpiera trzasnietego i stoi murem za tymi z Gdańska i Sopotu. Przychodzi na ich lewackie spedy i je popiera, więc to chyba oczywiste...
- 9 6
-
2022-04-11 22:43
A Marcinek
to wazelina kogo jest?
- 1 1
-
2022-04-11 16:14
Toć swięta trójca z Trojmiasta zajmuje sie krajowymi sprawami ale tylko wtedy kiedy mogą zaszkodzić a nie zrobić coś pożytecznego jak wlasnie droga czerwona.
- 9 5
-
2022-04-11 18:02
nie pisowscy działacze a zaprzeszły "płemier" własnoręcznie: (2)
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
"Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane".- 10 4
-
2022-04-12 00:14
(1)
wystarczy sprawdzic jakie sa wymogi dla drogi krajowej, okreslane w ustawie o drogach publicznych i nie po pis ywac sie kolejny raz niezrozumieniem tekstu pisanego
- 1 4
-
2022-04-12 08:40
jesli zarzadzanie zastepuje sie regulaminem
To nic dziwnego, ze jest jak jest. Regulamin zawsze zabije sens dzialania i da pretekst do odmowy.
Dlatego tak dobrze w tym miescie maja sie prawnicy. Tylko czasem sie zakiwaja i zamiast totniska wychodzi stadion.- 3 1
-
2022-04-12 20:06
tak chcą wrzucić to samorządowi, że przeprowadzili ustawę
zobowiązującą Skarb Państwa do finansowania tej budowy.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.