Droga Czerwona obojętna dla Gdyni?

Koniec obwodnicy w Chyloni. Tu miał zaczynać się OPAT, a teraz planowany jest początek Drogi Czerwonej i Via Maris.
Koniec obwodnicy w Chyloni. Tu miał zaczynać się OPAT, a teraz planowany jest początek Drogi Czerwonej i Via Maris. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

- Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni. Z punktu widzenia miasta i gdynian ważniejsze są inwestycje kolejowe - przyznaje wiceprezydent Gdyni Marek Stępa, który spotkał się z unijnymi komisarzami i przedstawicielami portu w sprawie planowanych inwestycji wartych 12 mld zł.



Czy Droga Czerwona rozwiąże problemy korków na północy Gdyni?

Zobacz wyniki (1440)
Gdynia wydaje średnio 100 mln zł rocznie na inwestycje. Tymczasem w programie, który ma przedłużyć "morską autostradę" Bałtyk-Adriatyk, jest do wydania aż 3 mld euro do 2030 roku. To ok. 1 mld zł rocznie przez najbliższe 12 lat, czyli 10 razy więcej niż udaje się co roku zainwestować Gdyni. To nie miejscy urzędnicy będą jednak dzielić ten tort. Większość pieniędzy trafi do PKP, GDDKiA oraz do Portu Gdynia.

Co za to powstanie? Jakie inwestycje są jednak najważniejsze z punktu widzenia miasta? Do tej pory najwięcej mówiło się o Drodze Czerwonej.

Nowa droga do portu



Wiadomo którędy Droga Czerwona miałaby przebiegać, ale wciąż nie ma nawet jej projektu.
Wiadomo którędy Droga Czerwona miałaby przebiegać, ale wciąż nie ma nawet jej projektu. graf. Trojmiasto.pl
Droga Czerwona to nowa droga ekspresowa, która ma połączyć gdyński port zobacz na mapie Gdyniobwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni. Ma być powiązana z dwupasmową drogą Via Maris, która zacznie się na końcu obwodnicy w Chyloni zobacz na mapie Gdyni i pobiegnie do granicy z Rumią. Obie drogi - Droga Czerwona i Via Maris - spotkają się na odcinku między obwodnicą a nowym węzłem w Chyloni zobacz na mapie Gdyni.

Ten odcinek ma zostać sfinansowany w całości przez budżet państwa. Będzie najtrudniejszy, bo częściowo drogę trzeba będzie poprowadzić pod ulicami Morską zobacz na mapie Gdyni, Chylońską zobacz na mapie GdyniHutniczą zobacz na mapie Gdyni. Dalej trasa powiedzie ponad torami.

To właśnie ten fragment, jako część drogi Via Maris, nad którą trwają prace koncepcyjne, będzie budowany prawdopodobnie w pierwszej kolejności. Cała trasa Via Maris do Rumi będzie dwupasmowa, a dalej do Władysławowa zbudowana będzie jako jednopasmowa droga krajowa.

Więcej szczegółów o Via Maris

Na budowę dwóch pozostałych odcinków pieniądze muszą w większości wyłożyć miasto i port. Pierwszy z etapów tego odcinka Drogi Czerwonej będzie kończył się na Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni. Kolejny w dalszej perspektywie finansowej w okolicach ronda przy ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni. Razem to kilka kilometrów. 

Rozwój portu może być problemem dla miasta



Na początku tygodnia w Gdyni i Karlskronie przez dwa dni debatowali unijni urzędnicy, władze portu, Gdyni i Karlskrony. Rozmawiali o korytarzu Bałtyk-Adriatyk, który dzięki "autostradzie morskiej" z Gdyni do Karlskrony ma przynieść wymierne korzyści portowi i miastu Gdynia. Tylko, że władze miasta zwracają uwagę na jeden, za to bardzo istotny element:

- Zwiększony transport towarów, który niewątpliwie przyczyni się do rozwoju portu, nie może zmniejszyć komfortu przemieszczania się ludzi, mieszkańców Gdyni - podkreśla Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Dlatego niezbędne są inwestycje infrastrukturalne, które ograniczą negatywny wpływ rozwoju na miasto - dodaje Marek Stępa.
Jakie? Na liście prof. Kurta Bodewiga, koordynatora korytarza Bałtyk-Adriatyk oraz Briana Simpsona, koordynatora Autostrad Morskich, są m.in.: modernizacja nabrzeży portu, remont linii kolejowej 201 oraz budowa Drogi Czerwonej. Władze portu mają już nawet swoją listę rankingową.

- Co roku bijemy rekordy przeładunków, chcemy, aby każdy kolejny rok był lepszy od poprzedniego, ale pod względem możliwości rozwoju doszliśmy już praktycznie do ściany - podkreśla Adam Meller, prezes zarządu Portu Gdynia. - Dla nas najbardziej istotne jest połączenie kolejowe, więc rozbudowa linii 201 jest najważniejsza. Ale kluczowa jest również budowa publicznego terminala promowego, na który będzie można zaprosić innych przewoźników, nie tylko Stena Line. No i Droga Czerwona, która odciąży mającą już swoje lata i ograniczenia techniczne Trasę Kwiatkowskiego - wylicza prezes portu.

Po co miastu Droga Czerwona?



Port stawia na transport kolejowy, co powinno cieszyć wszystkich mieszkańców Trójmiasta. Bo im więcej kontenerów na wagonach pociągu, tym mniej ciężarówek na ulicach, korków na obwodnicy i zniszczonych dróg, nadających się do remontu. Hasło "Tiry na tory" cieszy też władze Gdyni.

- Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni. Z puntu widzenia mieszkańców miasta ważniejsza jest budowa Via Maris, która wyprowadzi ruch tranzytowy z północy Gdyni. A także linia kolejowa przejeżdżająca choćby przez Chylonię - podkreśla Marek Stępa.
Na razie rozmowy z PKP w sprawie wiaduktów (kolejowego oraz drogowego) w okolicy ul. Północnej trwają. Via Maris jest natomiast w sferze przedwyborczych zapowiedzi, a wszystkie dokumenty, które istnieją, przygotowywane były pod biegnący innym śladem OPAT.

Najważniejsze jednak, że UE gwarantuje współfinansowanie projektów, a perspektywa czasowa do 2030 roku wskazuje, że nie będzie można ich odkładać na kolejne kadencje.

Opinie (331) 4 zablokowane

  • (13)

    Inwestycje kolejowe? Rozumiem, ze Stepa ma na mysli SKM do Oksywia, Pogorza czy Karwin lub Wiczlina oraz tunel w Chylonii, w koncu to pod torami wiec dotyczy kolei.

    • 187 16

    • (3)

      Ja bym zaczął od wypie.rzenia wizjonera Stępy i trochę się powietrze odświeży

      • 50 10

      • (2)

        a ja w koncu bym wycial trole z tego forum

        • 11 15

        • na szczescie nie macie um takiej wladzy zeby ludzi zabijac, chociaz pewnie sie wam to marzy. (1)

          • 12 3

          • wystarczy CBA na ciebie

            • 3 7

    • stępa, gruszecka, szczurek odejdzcie już!! działacie na szkodę miasta!!! (2)

      • 39 12

      • jezu nie ma lepszych nie rozumiecie? (1)

        goście są "w domu" i niech chcą go rozwalić, a przyjezdne piski będą tylko chłapać kasiorke, więć luuz trole

        • 7 14

        • nie docieniasz ludzi szczurka. rozwalaja i chapia na poziomie swiatowym.

          • 12 4

    • Za tak debilne wypowiedzi powinni go strącić ze stołka... Nie no po co rozwijać miasto jak można nic nie robić?

      • 21 6

    • Stępa - relikt PRL-u (3)

      • 16 6

      • a kto z nas nie jest reliktem PRLu?

        chyba jedynie młodzież

        • 7 7

      • a ty ile masz lat? (1)

        • 3 2

        • x

          y

          • 0 0

    • x
      y

      • 0 0

  • (3)

    W takim razie obwodnica Witomina!!!

    • 108 22

    • Też "się nie da"

      • 16 4

    • Ale po co obwodnica Witomina? (1)

      Cały ruch przez Witomino generuje buraczarnia i alkoholicy spoza obwodnicy.

      • 9 20

      • obwodnica Witomina

        bardzo by się przydała ale to nie za "tego właściciela" Gdyni; takie inwestycje przerastają jego możliwości

        • 0 1

  • Brak korków (9)

    Nie ma sensu budować tej drogi, mądrzy kierowcy będą omijać te miejsce.

    • 22 69

    • co to za nonsens

      • 11 6

    • Najbardziej roszczeniowa grupa blachosmrodziarska prowadzi inteligentną dyskusję o sprawach (5)

      które są dla niej, jak rozmowy świń o gwiazdach!

      • 11 19

      • Najbardziej roszczeniowa grupa to sa cyklisci (3)

        Tylko czesto zapominaja ze to wlasnie te blachosmrody dostarczaja wszystko co ta grupa potrzebuje.

        • 12 10

        • ktoś im na to pozwolił, ktoś sprawił, że uważają ze wszystko im wolno.

          • 8 6

        • A cyklistów skąd wyjąłeś? (1)

          I co takiego dostarcza mi 20 letni Passat?

          • 7 2

          • Weki:)

            • 8 2

      • Gaciarz musial swoje trzy grosze wtrącić..rowerarz przyglupi jakis..

        • 8 7

    • Najważniejsze aby tej drogi nie omijali kierowcy TIR-ów.

      To przede wszystkim dla nich powinna być wybudowana ta droga.

      • 12 0

    • Ręce opadają...

      Czyli to, że znacząco zmniejszy się ruch tirów na innych drogach miejskich nie ma znaczenia? Nawet "pośredniego"?? Porażająca logika, brawo!

      • 10 0

  • (20)

    Tak jak mówi pan i wladca:
    Nie da się.

    • 117 22

    • kiepsko u Ciebie z rozumieniem treści artykułu który (9)

      tłumaczy sprawę jasno

      • 8 13

      • To Szczur, wierzysz mu? (8)

        • 13 7

        • (7)

          Tak, nie ma powodów, by nie wierzyć. Wszystkie te wasze trollowe są wyssane z placa.

          • 6 7

          • To że w Gdyni największym pracodawcą jest urząd miasta jest tez wyssane z palca :) ? (6)

            • 6 5

            • (5)

              Nie, to, że masz mózg jest wyssane z palca.

              • 4 4

              • cienka jesteś, dziewczynko z urzędu miasta. (3)

                • 3 4

              • znów przegrałeś na argumenty pisowski trolu (2)

                • 2 4

              • gdzie tu masz argumenty? Piszesz tylko inwektywy. (1)

                • 2 1

              • kazda dyskusja z tymi samimi trolami zmierza do oskarzen

                ze my to pracownicy urzedu miasta :)
                tak w waszej instrukcji napisano zapewne :)

                • 4 3

              • x
                y

                • 0 0

    • sczzur i stępa opanowali te formułę do perfekcji, (8)

      • 17 8

      • nie czytałeś artykułu? szkoda :) (7)

        • 6 8

        • nie płacą mu za czytanie

          • 4 2

        • wszyscy czytamy z uwagą wypowiedzi pana stępy. od lat. (5)

          znakomicie ilustrują one czyje interesy ten człowiek reprezentuje i gdzie ma interes obecnychmieszkańców miasta.

          • 6 5

          • wszyscy rozpoznajemy trolowe wpisy (4)

            i olewamy je za kazdym razem :)

            • 4 5

            • urzędasy olewają mieszkańców od lat. widzimy to. (3)

              • 6 3

              • i dlatego Gdynia jest najlepszym miastem do życia w Polsce (2)

                i tak od 20 lat,
                z tego samego powodu Gdynia ma jedne z najlepszych wyników w kraju i przoduje w rankingach

                oj kogoś tu zazdrość zżera do kości

                • 3 8

              • Widzę, że wreszcie się obudziłeś. Gdynia BYŁA najlepszym miastem (1)

                do życia do około roku 2010. Potem to już równia pochyła w sprawie inwestycji.

                • 7 3

              • jakieś dowody?

                dla troli równia pochyła do wody :)

                • 3 4

    • To ciekawe - port nie potrzebuje rozbudowy dróg dojazdowych...

      Pan Stępa uważa, że Gdynia potrzebuje wyłącznie dróg do wożenia furmankami mleka i słomy z Obłuża na Witomino.
      Otóż - rozwój tego miasta jest w 100% zależny od rozwoju portu. Inaczej miasto będzie konkurować ze Słupskiem, Bydgoszczą i Olsztynem mając jako atuty wykwalifikowaną jako tako siłę roboczą i trochę kapitaliku zgromadzonego przez mieszkańców w dawnych czasach. Gdyby pan Stępa miał wizję rozwoju Gdyni, to wiedziałby, że każde udrożnienie dostępu do portu i połączenie go z tzw. zapleczem i przedpolem zwróci się w zwiększaniu przeładunków, liczby firm obsługujących tą masę i w podateczkach, które popłyną do UM.

      • 13 3

  • Zamiast tej bezsensownej drogi (41)

    Przydałby się tunel Śródmieście - Oksywie. To by rozwiązało korki.

    Szczurek, weź Budynia za rękę i sobie gdzieś idźcie tylko z dala od trójmiasta.

    • 132 64

    • tunel Śródmieście - Oksywie wlałby potok samochodów do śródmieścia i zakorkowałby je na amen (33)

      Potrzebna jest zwodzona kładka pieszo - rowerowa z Oksywia do placu Gombrowicza i dalej kilka korytarzy ruchu pieszego i rowerowego do śródmieścia Gdyni.

      Jak budujesz z myślą o samochodach, masz w mieście samochody i korki.

      Jak budujesz z myślą o ludziach, w mieście masz ludzi.

      Warto poznać koncepcję "szczęśliwego miasta" i wyzwolić się z prosamochodowego myślenia o ruchu w mieście.

      • 65 21

      • brawo (4)

        piękny komentarz, i nawet łapiesz za niego plusy, czyżby cos się zaczęło zmieniać w świadomości ludzi...?

        • 18 9

        • dziękuję za plusy, kropla drąży skałę (3)

          pisuję tutaj nie od wczoraj.

          To nie jest pierwszy sukces konsekwentnego promowania aktywnych form mobilności ;-)

          • 5 5

          • (2)

            W aucie aktywnie używa się pedałów do tego aby jechać, to chyba też aktywna forma mobilności, czy nie?

            • 1 2

            • jest to na pewno dużo mniej aktywna forma mobilności (1)

              niż chodzenie pieszo i jazda rowerem lub rowerem wspomaganym elektrycznie.

              Jazda na hulajnodze też jest dużo bardziej aktywną formą mobilności

              • 0 2

              • A jak mam samochod hybryde i jade "na pradzie" to juz jestem rownie aktywny jakbym jechal rowerem ze wspomaganiem elektrycznym?

                • 1 0

      • Podzielam ta opinie (1)

        Czy w końcu kto zaczyna myśleć o Gdyni przyszłościowo?

        • 8 4

        • jest takich wielu, nie wszyscy mają dość cierpliwości

          • 0 1

      • (3)

        Oczywiście rowrowa musi być, bo inaczej sie nie da, co?

        • 7 1

        • Bo kosztuje śmiesznie mało w porównaniu do przepustowości. (1)

          • 1 3

          • może tak - jeśli patrzysz tylko na dwa końce mostu

            oczywiście można zrobić założenie że kładka ma służyć tylko dla mieszkańców Oksywia i Śródmieścia, ale wtedy trzeba się trzy razy zastanowić nad jej ekonomicznym uzasadnieniem

            • 1 0

        • wgl dla rowerów tylko

          po co dla pieszych?

          • 0 2

      • Miasta dla ludzi nie dla rowerów! (1)

        • 6 2

        • A ten dalej swoje.

          Rozumiem zawiść...
          Daj namiary na siebie, odpalilmy jakieś siępomaga czy innego patreona i kupimy Ci ten rower jak Cię nie stać :)

          • 2 4

      • Przesadź wszystkich starszych mieszkańców (a w dzielnicach Gdyni jest ich sporo) (12)

        na rowery. Na szczęście jest sporo takich którzy zapracowali na swój samochód, a nie dostali z firmy, i mają prawo z tego korzystać. Gdynia była miastem ludzi bogatych z własnej pracy (rzemieślnicy, kupcy) oraz pływających. Oni mają prawo korzystać z tego czego się dorobili i Twoje rowerowe projekty nie powinny ich ograniczać. Chcesz ich wysiedlić? Zostaną tylko przyjezdni z innych miast, odprowadzający tam podatki, w wynajętych mieszkaniach.

        • 9 3

        • Akurat wśród starszych ludzi rower jest bardzo popularny (11)

          Bo mogą mieć już gdzieś, że ktoś pomyśli, że są biedni, jak nie pojądą szrotem po bułki...

          W jaki sposób rowerowe projekty ograniczają prawa kierowców?
          Dróg buduje się nieporównywalnie więcej, niż infrastruktury rowerowej.

          A pamiętaj, że ludzie, którzy zarobili ma samochód i na rower też płacą podatki i też mają prawo dostać coś od miasta :)

          • 4 6

          • Słusznie, wszyscy powinni mieć prawo do tego. (7)

            Dlatego jestem przeciwny argumentom, że trzeba zabronić wjazdu samochodami do śródmieścia. Może trochę ograniczyć np. strefy współdzielone. Rower staje się popularny, ale jest sporo ludzi, którzy nie są fizycznie zdolni do jazdy rowerem (z Oksywia do centrum jest kilka kilometrów), a samochodem jeszcze tak. Komunikacja miejska, z której bardzo często korzystam jest OK, ale czasami muszę podjechać po jakieś większe zakupy lub podwieźć kogoś do lekarza. Myślę, że przy dobrym zarządzaniu miastem można pogodzić wszystkich, a nie tylko: "zabronić wjazdu" lub "to się wyprowadź". Kładka rowerowo - piesza będzie faworyzowała jednych za pieniądze wszystkich.
            Z tą budową infrastruktury drogowej to w Gdyni akurat przesadzasz.

            • 4 1

            • brak kładki rowerowej dyskryminuje wszystkich (6)

              twoje poglądy można zaliczyć do poglądów tzw. psa ogrodnika: sam nie zje i drugiemu nie da.

              Kładka pieszo rowerowa będzie dla wszystkich mieszkańców. Wszyscy mogą poruszać się pieszo - chyba że są niepełnosprawni. Ci ostatni często nie mogą korzystać samodzielnie z samochodu . Teraz muszą być wożeni naukoło: jak będzie kładka, nadal będą mogli być wożeni np. rikszą rowerową wspomaganą elektrycznie dużo sprawniej niż teraz byliby wożeni objazdami.

              Jej brak to brak dla wszystkich.

              Samochód nie jest jedynym ani nie głównym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście. Ta prawda jest naprawdę nietrudna do ogarnięcia, chyba że ktoś nie wie, że cierpi na samochodozę.

              • 0 4

              • Ale ja nie chcę dyskryminować nikogo. (2)

                Jeżeli można to zbudować przejazd właśnie dla wszystkich. Tych na rowerach i tych w samochodach. Nie cierpię na żadną samochodozę, jak pisałem korzystam z komunikacji zbiorowej (tani bilet miesięczny). Nie wszyscy mogą poruszać się pieszo na dłuższych odcinkach i nie wszyscy, na szczęście, są niepełnosprawni. Są ludzie, którzy są z częściową niepełnosprawnością, mogą korzystać z samochodu (bezpośrednio spod domu), ale na dłuższy spacer się nie wybiorą i noszenie siatek z zakupami sprawia im trudność. Wszystko można pogodzić tylko trzeba chcieć, ale przede wszystkim pamiętać, że też będziesz w podeszłym wieku, daj Boże w pełni sprawny. Czego ci serdecznie życzę.

                • 3 0

              • Ty nie cierpisz na samochodozę (1)

                Ale za to inni cierpią na samochodofobię. Niestety, medycyna jest bezradna.

                • 3 1

              • Długie lata Janusze motoryzacji obrzydzali wszystkim swój styl życia

                Jakby chociaż połowa kretynów za kółkiem znała przepisy i chociaż próbowała ich przestrzegać, byłoby dużo łatwiej wszystkim...

                • 2 1

              • Np. niepełnosprawni umysłowo poruszają się głównie rowerem (1)

                Nie miałem o tym pojęcia, dopóki nie zacząłem czytać tutejszych komentarzy.

                • 3 1

              • Rozumiem, że chciałbyś dołączyć do swojej grupy niepełnosprawnych umysłowo

                Tylko nie stać cię na rower?

                • 2 2

              • stały dojazd rikszą rowerową?

                ludzie, ogarnijcie się, mamy XXI wiek. w Szwecji wszyscy seniorzy z niepełnosprawnością ruchową poruszają się na wózkach elektrycznych i prowadzą zupełnie normalne życie w sensie przemieszczania się, bo mają do tego odpowiednie warunki socjalne. A u nas nie dość, ze seniorzy przymierają z głodu i braku leków, to Ty ich jeszcze chcesz przesadzić na jakieś dorożki. Z czym do ludzi w ogóle?

                • 3 0

          • we wszystkich słoikowach typu Toruń czy Brodnica ludność chłopska dojeżdża do miast rowerami (1)

            stamtąd przychodzą takie pomysły ale ich przeszczepianie na grunt milionowej metropolii to jakaś gruba pomyłka. Nie da się oszczędzić na zamrożeniu infrastruktury drogowej.

            • 2 2

            • dziękuję za przejaw refleksji

              Mam wrażenie, że właśnie w milionowych metropoliach takie pomysły mają największą produktywność.

              W Londynie i w Nowym Jorku potrafią liczyć pieniądze i dlatego tam dynamika rozwoju infrastruktury dla rowerów jest bardzo wysoka.

              • 0 1

          • Ty tak na serio o tych starszych ludziach na rowerach?

            Wg mnie to zbyt glupie nawet na trolling....

            • 2 0

      • Wiadomo (3)

        Jak budujesz z myślą o samochodach miasto okupują kosmici. Jak tam tinfoil hat?

        • 3 1

        • Jak nie myślisz o niczym innym, niż samochody, tak. (2)

          Zobacz, jak ładnie wyszło na tym Detroit :)

          Już nie wspomnę o ufoludkach, którzy potrzebują chyba wersji PORD napisanej w kręgach w zbożach...

          • 2 3

          • Ma wrażenie (1)

            Że Detroit: Become Human jest bliższe rzeczywistości niż to legendarne Detroit z łzawych opowieści niezrównoważonych cyklistów.

            • 3 1

            • Argh, nie dość, że nie stać Cię na rower, to jeszcze nie masz na komputer?

              Bieda...

              Poza tym, zobacz, gdzie ludzie najwolniej dostają się do pracy. Los Angeles, Detroit, Moskwa.
              Tam, gdzie na miasto patrzy się z perspektywy samochodu...

              • 1 3

      • Ci ludzie z Oksywia już jeżdżą do centrum, tyle tylko że przez zakorkowaną estakadę! (2)

        • 3 1

        • kładką pieszo rowerową dostaną się do centrum dużo szybciej za dużo mniejsze pieniądze

          • 0 4

        • jakoś rowerowa Estakada też im gwno dała w tym temacie

          prawda jest taka, że miasto ma w nosie rozwiazywanie realnych problemów komunikacyjnych

          • 0 1

    • (5)

      Ludzie gumby pokupowali mieszkania na obrzeżach miasta i się dziwią, że są korki ;)))
      Jak się ma tam nie korkować jak w te rejony prowadzą 2 drogi a miasto ma w d*pie budowę nowych jak modernizacje Puckiej oraz budowę kolejnych bezkolizyjnych przejazdów kolejowych...

      • 8 3

      • (4)

        Zwróć uwagę że dużo ludzi pokupowało domy i mieszkania na przedmieściach ale znacznie więcej już tam mieszkało od lat. A w korkach stoją teraz razem.

        • 5 0

        • Jo? I co to zmienia w temacie? Jak się nie chce stać w korkach to się mieszkanie kupuje/wynajmuje blisko miejsca pracy :)
          ale Polacy to jakaś dziwna nacja kupuje mieszkania daleko od miejsca zamieszkania bo taniej i narzeka, że stoją w korkach...
          albo kupują mieszkanie obok wysypiska śmieci i narzeka na okazjonalny smród
          albo kupują mieszkanie obok linii kolejowej, głównej drogi, lotniska i nażera na hałas
          albo na Monciaku i narzeka na tłok w sezonie
          albo na terenach zalewowych i zdziwieni, że powódź...

          • 5 5

        • Jednocześnie ceny domów/mieszkań skoczyły im astronomicznie (2)

          Sprzedajesz, kupujesz jeszcze dalej, znowu masz ciszę i spokój i jeszcze niezły pieniądz zostanie :)

          • 2 3

          • Życzę ci abyś w wieku 50 - 60 lat tak sprzedawał i kupował te domy (1)

            i się przeprowadzał z miejsca na miejsce.

            • 3 0

            • Jeżeli przed emeryturą będę mógł sprzedać mieszkanie i kupić sobie za to dom

              Jak najbardziej skorzystam. Jak odejdzie potrzeba dojazdu do pracy, to i nie ma po co się kisić w centrum...

              • 3 0

    • puknij sie w ten durny łeb

      Gdyni nie stać na położenie 2 km torów, albo wybudowanie drogi na płaskim terenie, a Ty tunel byś chciał pod terenami przemysłowymi i dodatkowo portowymi. Idiota do kwadratu, biorąc pod uwagę, że Oksywie nie ma żadnego znaczenia w gospodarce miasta. Zadnego! Takie pajace jak ty zapodają takie pomysły od 30 lat i efekt, jest taki, że nikt nie zastanawia się nad tańszymi i dużo sensowniejszymi rozwiązaniami.

      • 3 3

  • Obudzili się? (10)

    A jak Miasto Wspólne proponowało temat PKM z Chyloni i dofinansowania kursów, to było że "jak Gdańsk da, to się zastanowimy"

    • 75 14

    • a po co z Chyloni? (2)

      przecież tam w zasadzie nikt nie wsiada do polregio do Elbląga/Malborka czy innego ?Smętowa.

      • 5 10

      • Jak się zrobi dojazd z północy, to północ nie będzie jechać do głównej (1)

        • 9 3

        • połaczenie przez Chylonię musi mieć wiadukt na Hutniczej i Puckiej

          Połaczenie z Głównej przez torowisko rozrządowe i łącznicę przy porcie jest znacznie krótsze i tańsze do realizacji. Przesiadka peronu za Pocztą na peron pierwszy może być zorganizowana bardzo sprawnie (ruchome schody i windy w miejsce dawnych wind towarowych poczty)

          • 0 1

    • trwają analizy w urzędzie miasta::))) (1)

      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-pracujemy-nad-koleja-na-polnoc-n107728.html

      • 6 4

      • rząd cały czas planuje i debatuje

        a postępów brak

        • 3 4

    • zwróćcie uwagę (2)

      ze ta linia 201 bedzie dla portu. nie dla ludzi.
      z ludzi nie ma tyle pieniedzy dla miasta co z portu

      • 2 0

      • nie tylko... (1)

        modernizacja linii "poprzecznych" w okolicach Czerska i Chojnic mocno pomoże ludziom tam mieszkającym. Podobnie elektryfikacja Kartuzy-Gdańsk nigdy nie miałaby miejsca bez 201. Rego właśnie uruchamia pociągi na tej trasie, może pojedziemy na południe z pominięciem Warszawy?

        • 3 0

        • Po modernizacji

          Nie będzie to głupie.

          • 3 0

    • Miasto wspolne - banda oszołomow z ulicy Starowiejskie

      • 0 0

    • x

      yy

      • 0 0

  • Akurat tu się ciężko z p. Stępą nie zgodzić (18)

    Zwiększony ruch tranzytowy, niezbędny z kolei rozwojowi naszego portu, dołoży swoje do i tak ogromnych problemów komunikacyjnych.

    Obwodnica mojego Witomina, tunel do dzielnic północnych itd.

    • 34 57

    • na tym polega rozwój, Gdynia powstała jako miasto portowe . (1)

      • 25 4

      • Ale Stępa najchetniej usunąłby port z Gdyni. Dba tylko o interes deweloperów.

        • 12 3

    • podatki, dzięki temu będzie więcej na inwestycje

      • 1 1

    • nie ma szans, aby ze Stępą się zgodzić...

      Takie wypowiedzi oznaczają jedynie znajomość własnego "podwórka" widzianego zza szyby własnego samochodu.
      Witomino... A co tam daje kasę? PIT mieszkańców?
      Cenne ale nie wystarczające...

      • 5 5

    • Po to buduje się nowe drogi i infrastrukture żeby rozwiązywać problemy. (13)

      Schemat jest prosty Nie ma drogi nie będzie rozwoju portu i nie będzie więcej pieniędzy. Jak nie będzie pieniędzy nie będzie inwestycji np drogi i nie będzie rozwoju miasta. Inna sprawa ze patrząc jak wybudowali leśny docinek estakady to może lepiej ze ta ekipa nie bierze się za tą budowę.

      • 4 3

      • budowa dróg rozwiązuje doraźnie jedne problemy (12)

        ale generuje wiele innych.

        Jeśli planujesz dla ruchu samochodów i ruchu kołowego (spalin i hałasu)
        to masz w mieście samochody, spaliny i hałas.

        Jeśli planujesz dla ludzi, mas w mieście ludzi

        • 1 6

        • To działa przy śmiałym założeniu (4)

          Że samochodami jeżdżą źli kosmici. Jeśli masz taki problem, to podobno Haloperidol pomaga.

          • 5 1

          • Patrząc na zrozumienie zasad współżycia w mieście, to ziemianie to to nie są... (2)

            • 1 3

            • mówisz o rowerzystach jeżdżących chodnikami (1)

              i straszących ludzi? Wjeżdżających z dużą prędkością z chodnika na przejście dla pieszych?

              • 6 1

              • Jaki whataboutism.

                Tak, tak, jeździsz zgodnie z przepisami, co?

                • 1 1

          • samochodami jeżdżą ludzie, którzy często nie wiedzą, że szybciej i wygodniej by docierali do wielu celów podróży

            innymi sposobami.

            Wystarczy, że korzystający z samochodu zaczną rozumieć, że jak wszyscy chcą ich naśladować (nawet na krótkie odległości) wszyscy stoją.

            Im więcej ludzi przesiądzie się na mniej przestrzeniożerne/terenochłonne sposoby poruszania się po mieście, to ludzie korzystający z samochodów będą mieli lepsze warunki.

            Nie wprowadzaj kategorii "moralnych" do normalnej dyskusji o polityce kształtowania infrastruktury miejskiej.

            Jazda samochodem powoduje raka w organizmach użytkowników samochodów i wielu innych osób.

            • 3 4

        • Ale ta droga ma być zbudowana z daleka od osiedli mieszkaniowych. (5)

          Na terenie przemysłowym, portowym i dla obsługi tego portu.
          Poza tym budujesz dla ludzi i oni będą chcieli dojechać do domu. Budujesz w centrum będziesz miał dużo ludzi i samochodów. Odetniesz ich od wjazdu na teren własnego budynku i do garażu podziemnego? Powiedz jak dojadą do ulicy Waszyngtona, do osiedla Portova lub do Waterfrontu? przypadkiem nie przez Świętojańską, Plac Kaszubski lub Skwer Kościuszki?

          • 7 0

          • mieszkańcy zwykle chcą dotrzeć do swojego domu tak czy inaczej (4)

            Jak myślisz wyłącznie o dojeżdżaniu do domu samochodem, to znaczy że masz problem.

            Z samochodem w mieście jest tak jak z teściową: jeśli jest to jedyna ważna kobieta w twoim życiu, to znaczy że masz problem.

            • 2 5

            • OK, to znaczy, że przekonasz wszystkich nabywców mieszkań (3)

              w Śródmieściu (zwłaszcza tych w apartamentowcach), aby zostawiali swoje samochody przed centrum i do domu dochodzili na piechotę. Powodzenia! Ja nie mam z tym problemu, mieszkam na przedmieściu i najczęściej (prawie zawsze) do centrum jadę komunikacją. Nie wiem dlaczego nie lubisz teściowej i jeżeli masz tylko jedną ważną kobietę w swoim życiu, to Twój problem. Można mieć pieszych, rowerzystów i samochody w mieście, tak samo jak można mieć Matkę, Żonę i Teściową i wszystkie dla Ciebie powinny być równie ważne.

              • 7 0

              • Powinni zostawiać samochody pod apartamentowcem. (1)

                Wyjeżdzasz za miasto, spoko, to mały odsetek ruchu :)

                • 1 0

              • Mały odsetek?

                Policz ilość mieszkań x minimum 1,5 samochodu na mieszkanie. Samych miejsc w parkingach wewnętrznych nie starczy dla wszystkich lokatorów.

                • 0 0

              • mam wrażenie,że twoim problemem jest niedostatek zdolności do myślenia systemowego

                jeśli infrastruktura transportowa miasta jest budowana z myślą głównie lub wyłącznie z myślą o ruchu samochodów (tak jak układanie sobie życia z myślą głównie o potrzebach teściowej), to osoby chcące poruszać się inaczej mają coraz większe problemy z wygodą i bezpieczeństwem docierania do wielu funkcji miejskich.

                W tych warunkach, jeśli wszyscy chcieliby jechać samochodem, wreszcie mogą zauważyć, że dla nich problemem są samochody innych użytkowników samochodów. A to pogarsza szanse również tym, którzy to potrafili przewidzieć i wybierają inne opcje poruszania się po mieście.

                Wystarczy, byś zrozumiał prostą tezę: samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście.

                • 0 1

        • mowimy o komunikacji towarowej

          A nie o transporcie osobowyn. Twoje postulaty sprawdzaja sie w ograniczonym zakresie jedynie w tym dugim przypadku.
          I to po spelnieniu warunku koniecznego - sprawnej I bezkolizyjnej sieci transportu drogowo-kolejowego. Mozna dodac jeszcze pare przymiotnikow, ilustracja jednego z nich jest rowerowa estakada przy Kontenerowej I brak rowerowego polaczenia z Morska na estakadzie.

          Wystepowanie z pozycji pryncypialnych, bbez oceny sytuacji I argumentow innych uczestnikow dyskusji jest przeciwskuteczne.

          • 1 0

  • Szkoda kasy (2)

    Pewnie lepiej nie robić... nie ma sensu... lepiej wybudować kolejny szklany dom ...

    • 104 15

    • Może jakiś pomnik? (1)

      • 9 2

      • rząd to jedynie potrafi

        • 3 0

  • Jak pan Stępa stawia na kolej

    Proponuje poprowadzić linie kolejową ul Morską po pasie rozdzielczym jezdnie ciekawe jak to wpłynie na mieszkańców.

    • 40 16

  • Tunel (20)

    Tunel z Oksywia do Śródmieścia a nie jakieś bzdury.

    • 50 49

    • po to, by więcej kierowców narzekało na brak (darmowych ) miejsc do parkowania ? (2)

      i żądało budowy wielopiętrowych parkingów (w Gdańsku taki jeden jest wykorzystywany w 7% w okresie największego napływu przyjezdnych w lecie)

      • 12 5

      • Kto ma dojeżdżać samochodem (1)

        Ten już dojeżdża.

        • 1 3

        • A miejsca w mieście jest pełno dla wszystkich...

          Nie ma samochodów stojących na trawnikach, blokujących bram, przejazdów i chodników...

          • 3 1

    • pokryjesz koszty to Ci zrobią (2)

      • 10 2

      • to wolisz aby z Twoich podatków pokrywali koszty pomników, kociarni, (1)

        i innych fajerwerków? Fajne priorytety!

        • 2 5

        • Nie ten rząd wielkości.

          Nie stać mnie na mieszkanie, bo kupuję piwo...

          • 0 1

    • Chociaż przeprawa promowa...

      • 3 2

    • to jest dopiero bzdura :) (10)

      Po pierwsze na Oksywiu mieszka kilka osób i nie warto wydawać kilku miliardów na tunel dla nich.
      Po drugie nieuzasadnione jest wpuszczanie większej ilości samochodów do centrum.

      • 14 10

      • (2)

        Na Oksywiu mieszka kilka osób powiadasz

        • 3 2

        • (1)

          No tak, port wojenny i pare zakonnic, pare osob, a cala okolica to tylko pola i nieuzytki :P

          • 4 6

          • Zupełnie tak samo masz we łbie, trochę nieużytku i pustka.

            • 3 1

      • Synku!Najpierw sprawdź!? (5)

        Obłuże i Oksywie to po Chyloni najludniejsze dzielnice Gdyni.Obłuże ma 18tys,a Oksywie 15tys mieszkańców.Dla porównania Śródmieście 12tys,a Karwiny 10tys.Największa Chylonia to 22tys.Warto chyba coś zrobić dla takiej ilości mieszkańców.

        • 13 0

        • Zainwestować jakieś 100000pln na twarz

          Żeby więcej ludzi mogło parkować na trawnikach w centrum?

          • 2 2

        • niech będzie że 15 tysięcy (2)

          Wciąz i tak za mało jak na inwestycje za kilka miliardów

          • 0 1

          • Dlaczego kilka miliardów? (1)

            Tunel pod Martwą Wisłą to 880mln,85% kosztów dotacja z Unii.Tutaj wystarczyłaby porządna kładka dla rowerzystów i pieszych,a to koszt max kilka mln złotych.Powstałaby przy tym dodatkowa atrakcja dla turystów.Więcej w Gdyni rocznie wydają na farbę i pomniki.

            • 0 3

            • Jakbyś zbudował kładkę, którą nie mogą jeździć samochody, dostałbyś pewnie cebulą po głowie...

              • 0 0

        • warto ale niekoniecznie drogi tunel dla samochodów

          wystarczy porządna zwodzona kładka dla pieszych i rowerzystów za ułamek kosztów tunelu

          Mieszkańcy Oksywia nadal będą mogli jeździć w pobliże centrum Gdyni samochodem, ale inną drogą

          • 0 3

      • skąd jesteś, że na Oksywiu widzisz tylko kilka osób!

        Myślę, że właśnie z centrum i chcielibyście postawić płot i odgrodzić się od reszty miasta.

        • 3 1

    • (1)

      Tunel byłby fajny, ale Śródmieście by tego nie przeżyło. Tunel musiałby ruszać z okolic dworca morskiego. A tam trzeba dojechać np. jadąc z Gdańska.

      • 0 0

      • Ale od strony Gdańska na Oksywie nie trzeba jechać przez Śródmieście.

        Obwodnicą i na estakadę, która zostałaby odciążona od ruchu z centrum właśnie poprzez taki tunel / most.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.