- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (97 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (179 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (84 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (260 opinii)
- 5 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (58 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (416 opinii)
Droga Czerwona: Sejm znowelizował ustawę
Sejm przyjął nowelizację ustawy o portach i przystaniach morskich. - Droga Czerwona w Gdyni w końcu może być zbudowana - zapowiada Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Droga Czerwona: budowa z budżetu krajowego
W praktyce oznacza to, że minister infrastruktury wraz z ministrem gospodarki morskiej po konsultacji z samorządem będzie mógł zaliczyć drogi dostępowe do portów jako drogi krajowe w kontekście rozwoju międzynarodowej sieci transportowej TEN-T.
Nadzór nad nimi będzie sprawowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Dzięki zmianom Droga Czerwona w Gdyni będzie mogła powstać z udziałem GDDKiA.
- Droga Czerwona w końcu będzie mogła być zbudowana i poprawi logistykę towarową Portu Gdynia, ale także komunikację drogową w samym mieście - mówi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Droga Czerwona: Gdynia zadowolona z zapowiedzi
Zmiany przyjęte przez Sejm i zapowiedź budowy Drogi Czerwonej wywołała zadowolenie w Urzędzie Miasta Gdyni. Dotąd miasto nie mogło się doprosić wsparcia w budowie tej drogi w administracji krajowej. Co więcej, w ostatnim czasie pojawiały się sugestie, że samorząd powinien w całości sfinansować inwestycję.
- Brak Drogi Czerwonej dla portu stanowi barierę rozwojową, a dla mieszkańców - niezasłużone utrapienie. Bardzo dziękuję panu ministrowi oraz wielu innym zaangażowanym w sprawę osobom za starania i determinację w realizacji tego celu - komentuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na razie nie wiadomo, czy nowelizacja ustawy doprowadzi do przejęcia przez GDDKiA utrzymania także Trasy Kwiatkowskiego, na co liczy miasto.
Trasa Kwiatkowskiego: Port i Gdynia do ministerstwa: zabierzcie tę drogę
- Przejęcie Trasy Kwiatkowskiego przez GDDKiA byłoby rozwiązaniem optymalnym, gdyż dopełniając planowaną Drogę Czerwoną, zmniejszałoby ryzyko związane z możliwością niedrożności układu drogowego obsługującego port - komentował zapowiedzi nowelizacji ustawy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Droga Czerwona ma kosztować 1,5 mld zł
Według zapowiedzi rządu Droga Czerwona i jej budowa ma kosztować ok. 1,5 mld zł a całość prac zostać zakończona za osiem lat. Pierwsze dwa lata zostaną poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (234) ponad 10 zablokowanych
-
2019-07-22 12:11
Opinia wyróżniona
"Gdynia zadowolona z zapowiedzi" (19)
W interesie miasta leżało już od dawna zbudowanie tej drogi, zamiast wyczekiwać pomocy rządowej należałoby samemu inwestować w infrastrukturę.
Współpraca samorządu i władz centralnych jest bardzo ważna, ale w Gdyni od lat brakuje własnej inicjatywy w inwestycjach infrastrukturalnych. Może zamiast skwerów, parków centralnych i innych warto postawić na zrównoważony transport drogowy, kolejowy?- 144 63
-
2019-08-26 13:43
troll
- 0 0
-
2019-07-23 12:01
już raz wyszli przed szereg
i zbudowali estakadę i co plujesz teraz, że ciągłe remonty, takim nikt nie dogodzi
- 2 1
-
2019-07-23 03:53
Student, wykłady to wykłady,
ale są jeszcze realia życia. Nie porównuj w tym względzie Gdyni z Gdańskiem, bo ta nie była flagowcem PO.
- 3 0
-
2019-07-22 16:20
(1)
Glupoty, koszt tej drogi kilkakrotnie wyzszy od budzetu inwestycyjnego Gdyni. Poza tym, ta droga lezy w interesie calego panstwa a nie tylko Gdyni. Radze wrocic do studiowania.
- 13 2
-
2019-07-22 19:59
obecnie są to takie budżety
Niegdyś było to 200-300Mpln za zadanie.
Wtedy miasta czuły sie pewniej. Obecnie jest gorzej bo stare długi trzeba spłacać a przychody kuleją. Ale nadal nie sa to kwoty "wielokrotnie większe" od budżetu.
Co było do przewidzenia, bo wielu miastom się marzyła era postindustrialna i wydatki nie bardzo korespondowały z pojęciem "inwestycji",Niegdyś było to 200-300Mpln za zadanie.
Wtedy miasta czuły sie pewniej. Obecnie jest gorzej bo stare długi trzeba spłacać a przychody kuleją. Ale nadal nie sa to kwoty "wielokrotnie większe" od budżetu.
Co było do przewidzenia, bo wielu miastom się marzyła era postindustrialna i wydatki nie bardzo korespondowały z pojęciem "inwestycji", czyli zakładanego przyrostu dochodów.
Szczególnie widać to po Gdyni, która postawiła na rentierów kupujących mieszkania. Zapomniano, że oni tu podatków nie zostawią...- 2 0
-
2019-07-22 14:13
Wiekszej bzdury dawno nie slyszalem
Dla mnie budowanie czegokolwiek za pieniadze miasta jesli moze to byc sfinansowane przez panstwo bylo by skrajna niegospodarnoscia i glupota po prostu. No chyba, ze Gdynia na miliardach petrodolarow siedzi ;)
- 16 5
-
2019-07-22 12:48
Matnet (2)
Nie znasz historii współczesnej. Gdynia już raz zrobiła tak błąd z estakadą. Droga, która powinna mieć status krajówki, jest do dziś gminna. Miasto ponosi koszty czegoś, z czego korzysta cały kraj. A potem biadolenie, że nie ma kasy na zadania własne miasta
- 37 1
-
2019-07-22 18:07
(1)
kto daje plusy i dlaczego?
- 0 3
-
2019-07-23 17:55
UM?
Sumienie gryzie?
- 0 0
-
2019-07-22 12:33
Te student puknij sie w baniak. (8)
To rzad ma dbac o infrastrukture takich drog do portow i wezlow towarowych ...bo najwiecej z tego ma korzysci wlasnie budzet panstwowy a nie lokalsi...Taki ciebie student jak z Suskiego baletnica.Inwestycje miasta w skwery to nie ulatwianie biznesow deweloperce...Nie mieszajmy dwoch systemow walutowych ok?
- 38 17
-
2019-07-22 12:42
jakoś Gdańskowi to nie przeszkada (7)
i nie grymasi na budowę dróg wokół portu.
I to na dodatek, wokół terminala zbudowanego i zarządzanego poza ZPMG...- 23 11
-
2019-07-22 16:18
(1)
Nie wiesz o czym mowisz. Najwieksze inwestycje do portu w Gdansku sa finansowane centralnie.
- 13 2
-
2019-07-22 18:28
akurat tunel i Sucharskiego
nie bardzo.
Centralnie finansowanie sa modernizacje torowiska wokol portu. Poludniowa, A1 czy S7 trudno nazwac otoczeniem portu, choc znacznie dla niego maja kapitalne.- 6 1
-
2019-07-22 12:50
cele i zadania samorządu (4)
"W Polsce tylko część zadań lokalnych i regionalnych jest realizowana przez agendy administracji rządowej. (...) Zasadnicza część zadań administracyjnych, niemająca znaczenia ogólnokrajowego, jest realizowana przez samorząd terytorialny. Czynią to organy samorządowe..."
Reasumując, 7 km drogi czerwonej ma znikome znaczenie w skali"W Polsce tylko część zadań lokalnych i regionalnych jest realizowana przez agendy administracji rządowej. (...) Zasadnicza część zadań administracyjnych, niemająca znaczenia ogólnokrajowego, jest realizowana przez samorząd terytorialny. Czynią to organy samorządowe..."
Reasumując, 7 km drogi czerwonej ma znikome znaczenie w skali krajowej, natomiast w skali lokalnej jest bardzo ważne. Dlatego tym bardziej uważam, że to do władz miasta zależy wspieranie zarówno inicjatyw mieszkańców jak i inicjatyw po-biznesowych. Nic nie usprawiedliwia władz Gdyni od ubogiej polityki infrastrukturalnej, nienastawionej na rozwój obszarów przemysłowych, bądź jego adaptacje do nowych warunków biznesowych.- 19 18
-
2019-07-22 14:05
Znikome znaczenie. (3)
Proponuję pozamykać na wszystkich granicach po 7km dróg puszczając go lokalnymi i wówczas zobaczymy ile znaczy ten "znikomy w skali kraju odcinek".
- 18 7
-
2019-07-22 16:10
(2)
"Zasadnicza część zadań administracyjnych, niemająca znaczenia ogólnokrajowego, jest realizowana przez samorząd terytorialny. Czynią to organy samorządowe..."
niemająca znaczenia ogólnokrajowego
niemająca znaczenia ogólnokrajowego
niemająca znaczenia ogólnokrajowego
bo ogolnokrajowe realizuje rzad, wiec niech"Zasadnicza część zadań administracyjnych, niemająca znaczenia ogólnokrajowego, jest realizowana przez samorząd terytorialny. Czynią to organy samorządowe..."
niemająca znaczenia ogólnokrajowego
niemająca znaczenia ogólnokrajowego
niemająca znaczenia ogólnokrajowego
bo ogolnokrajowe realizuje rzad, wiec niech pis sie bierze do roboty, po uchwaleniu specustawy wystarcza dwa lata na zbudowanie, kopiuja od bolszewikow to moze niech przypomna sobie ich tempo pracy- 5 4
-
2019-07-22 17:25
Uważasz, że dojazd do portu nie ma znaczenia ogólnokrajowego? (1)
Czy piszesz do studenta?
- 3 1
-
2019-07-22 18:06
sorry! oczywiscie do niby studenta
- 2 3
-
2019-07-22 12:22
zwąchano interes na truchle portu
i "ście*wojady" już dzieliły łupy...
Miasto brało w tym aktywny udział.- 9 11
-
2019-07-22 12:21
Opinia wyróżniona
W końcu (14)
Pierwsza poważna inwestycja drogowa w Gdyni od 10 lat. Droga czerwona, przedłużenie obwodnicy co najmniej do Redy są absolutnie drogowymi priorytetami tego obszaru które przyniosą tylko korzyści dla mieszkańców, przedsiębiorstw i portu.
- 137 12
-
2019-07-22 23:04
Optymizm podszyty naiwnością.
Przepraszam, musiałem tak zacząć. To jest wpis osoby, która sprawia wrażenie, jakby nigdy nie mieszkała w Polsce / na Pomorzu / w Gdyni. Ta zapowiedź, to po prostu zapowiedź. Nic ponadto. Nie będzie żadnej drogi, przez długie lata nic się nie zmieni. Po wielu, wielu latach powstanie być może fragmentaryczna namiastka tego, co teraz jest "planowane". Każdy, kto ma więcej niż 40 lat wie, że tak to będzie wyglądało.
- 4 3
-
2019-07-22 15:34
Lecz za 10 lat
- 1 0
-
2019-07-22 14:56
Poczekaj aż wybudują. Inne drogi GDDKiA może już dawno budować, ale jakoś się jej nie udaje..
PiS nie wybudował ani kilometra autostrady!
- 15 1
-
2019-07-22 13:34
Gdzie ta inwestycja. Jak na razie to przedwyborcze obiecanki jak z opat i via maris
- 14 1
-
2019-07-22 13:26
Ale Droga Czerwona nie ma iść stronę Redy. A Via Maris to jest mrzonka (4)
- 15 1
-
2019-07-22 13:32
Owszem (3)
Ale razem z drogą czerwoną będą musieli przedłużyć obwodnicę (oby z węzłem z Hutniczą) bo inaczej będzie to droga donikąd. Podejrzewam, że zostawią wyjście z węzłem na Via Maris które przez lata a być może zawsze będzie stało puste i niedokończone.
- 7 1
-
2019-07-22 14:23
Tak, tylko to są 2 rózne projekty (2)
Z tego co pamiętam Via Maris ma być finansowana ze środków UE. Szczurek właśnie tym uzasadniał brak prac przy wykonaniu tunelu pod Morską i torami.
No chyba, że teraz Rząd przejmie finansowanie Via Maris i oba projekty powstaną jednocześnie.
W takie cuda to ja nie wierzę- 4 0
-
2019-07-22 14:54
(1)
Wjamaris od początku był rządowy, bo to przedłużenie drogi krajowej.
- 3 0
-
2019-07-23 08:00
Być może
Nie zmienia to faktu, ze to 2 różne projekty
- 1 0
-
2019-07-22 13:10
Gdzie Ty widzisz inwestycję? (4)
Nim budowa ruszy minie kolejne 10 lat. Szczurek może nawet nie zdąży po raz ostatni wstęgę przeciąć w towarzystwie purpurowych Kinderowców, co wszystko święcić muszą
- 22 5
-
2019-07-22 13:17
To jest oczywiste (3)
W kraju gdzie budowa dróg o znaczeniu krajowym jest uzależniona politycznie od widzimisię rządzących a na etapie przetargów nie przestrzega się zasad FIDIC - stosowanych na całym świecie przy budowie dróg i mostów - 10 lat to i tak niezły wynik, trzeba się cieszyć że temat jest poruszany i może coś się w nim zadzieje
- 12 1
-
2019-07-22 17:03
Czy zmienione zostaną oznaczenia dróg krajowych i wojewódzkich na logiczne? (2)
Po budowie Trasy Kaszubskiej oraz Obwodnicy Metropolitalnej drogi krajowe numer 6 oraz 7 będą mieć nowy przebieg od Straszyna odpowiednio do Bożepola oraz Glincza, zatem odcinek Obwodnicy od Straszyna do Dąbrowy przestanie być drogą krajową. Od Chwaszyna do portu przejęta przez GDDKiA Obwodnica wraz z przebudowaną ekspresową Chwaszczyńską oraz
Po budowie Trasy Kaszubskiej oraz Obwodnicy Metropolitalnej drogi krajowe numer 6 oraz 7 będą mieć nowy przebieg od Straszyna odpowiednio do Bożepola oraz Glincza, zatem odcinek Obwodnicy od Straszyna do Dąbrowy przestanie być drogą krajową. Od Chwaszyna do portu przejęta przez GDDKiA Obwodnica wraz z przebudowaną ekspresową Chwaszczyńską oraz Trasą Kwiatkowskiego powinna zostać oznaczona jako kontynuacja DK20(S20). Odcinek od końca obecnej obwodnicy do Bożepola powinien stać się częścią przedłużonej DW468. Z kolei planowana Via Maris w stronę Władysławowa powinna od Węzła Gdynia Port przejąć desygnację DW216. Właściwie to możnaby nawet przedłużyć to oznaczenie do Straszyna. Drogę z Węzła Karczemki do Żukowa oznaczyć jako kontynuację DW501, a Trasę Sucharskiego jako kontynuację DK55(S55).
- 2 2
-
2019-07-23 08:48
Po co chcesz cokolwiek zmieniać skoro niczego nie będzie? (1)
Wszystko to kiełbasa przedwyborcza, z lekka już nieświeża.
- 2 0
-
2019-07-23 09:50
Oj, młody! Jak szeregowy prezes zmienia ustawę, to nie ma kaczki w buraczkach!
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2019-07-22 13:23
I co nie bedzie mozna zjechac na Pucka? i Jechac do kosakowa ? (3)
Dalej bedziemy do kosakowa jechac przez Estakade kwiatkowsiego??? JPRD..... porąbalo tych ludzi
- 2 4
-
2020-02-04 10:34
A co nas Kosakowo...
A co Gdynie Kosakowo interesuje. Niech gmina Kosakowo sama zadba o swoicj mieszkancow.
- 0 0
-
2019-07-22 14:58
Pucką zajmą się kolejarze i miasto
w ramach przebudowy otoczenia portu.
- 4 0
-
2019-07-22 13:28
rozwoj w dobrym kierunku
nieee...co to to nie
- 1 0
-
2019-07-22 12:09
nic bym nie dał tej wylęgarni czerwonych lemingów, żadnego 1,5 mld (9)
- 24 73
-
2020-02-04 10:29
Odp.
A Ty wiesz czlowieku ile kasy w skali roku dzieki takiemu portowi w Gdyni wplywa do budzetu Polski ... chyba nie mas zpojecia, wiec zamilcz, albo sie najpierw zastanow co piszesz.
- 0 0
-
2019-07-22 12:12
Czerwonych masz TEZ w PISIE.. (2)
- 16 6
-
2019-07-22 14:39
czerwone lemingi
- 1 1
-
2019-07-22 12:20
Przede wszystkim w PIS
- 25 10
-
2019-07-22 13:49
przecież czerwoni to PIS w najlepszm wydaniu (1)
oni są nieźli w rozdawnictwie.
nikt ci tyle nie da ile PIS ci obieca.- 12 6
-
2019-07-22 14:37
pislewactwo
- 5 2
-
2019-07-22 13:29
Jasne , lepiej dać na zdrową tkanke narodu z Białegostoku co zawsze nosi tylko prawe buty.
- 15 3
-
2019-07-22 13:16
spie**zaj dziadu jak mówił nieudacznik Kaczyński na swoje Podlasie!
- 9 5
-
2019-07-22 12:18
Dobrze że nic nie masz, musisz być zadowolony bo gdybyś miał to byłby dylemat.
- 9 1
-
2019-07-26 14:55
Smiech na sali (1)
To są plany z przed 30 lat tak miała wyglądać obwodnica dla tego tam nie ma wieżowców ani żadnej zabudowy i co oni za to samo ciągle pieniądze biorą a może prokuratura temu sie przyjrzy cała gdynia na obietnicach się kończy a słoiki to lykaja gdzie ten tunel i wiadukt na puckiej od czerwca miała byc budowa
- 3 0
-
2019-09-30 18:58
śmiech x2
Tylko w którym roku??? Zrobią wizualizację i projekty za miliony,a i tak z tego nic nie będzie !Tak jak z lodowiskiem .szczur to jest kpina.
- 0 0
-
2019-07-22 12:11
Opinia wyróżniona
"Gdynia zadowolona z zapowiedzi" (19)
W interesie miasta leżało już od dawna zbudowanie tej drogi, zamiast wyczekiwać pomocy rządowej należałoby samemu inwestować w infrastrukturę.
Współpraca samorządu i władz centralnych jest bardzo ważna, ale w Gdyni od lat brakuje własnej inicjatywy w inwestycjach infrastrukturalnych. Może zamiast skwerów, parków centralnych i innych warto postawić na zrównoważony transport drogowy, kolejowy?- 144 63
-
2019-08-26 13:43
troll
- 0 0
-
2019-07-22 12:48
Matnet (2)
Nie znasz historii współczesnej. Gdynia już raz zrobiła tak błąd z estakadą. Droga, która powinna mieć status krajówki, jest do dziś gminna. Miasto ponosi koszty czegoś, z czego korzysta cały kraj. A potem biadolenie, że nie ma kasy na zadania własne miasta
- 37 1
-
2019-07-22 18:07
(1)
kto daje plusy i dlaczego?
- 0 3
-
2019-07-23 17:55
UM?
Sumienie gryzie?
- 0 0
-
2019-07-23 12:01
już raz wyszli przed szereg
i zbudowali estakadę i co plujesz teraz, że ciągłe remonty, takim nikt nie dogodzi
- 2 1
-
2019-07-23 03:53
Student, wykłady to wykłady,
ale są jeszcze realia życia. Nie porównuj w tym względzie Gdyni z Gdańskiem, bo ta nie była flagowcem PO.
- 3 0
-
2019-07-22 16:20
(1)
Glupoty, koszt tej drogi kilkakrotnie wyzszy od budzetu inwestycyjnego Gdyni. Poza tym, ta droga lezy w interesie calego panstwa a nie tylko Gdyni. Radze wrocic do studiowania.
- 13 2
-
2019-07-22 19:59
obecnie są to takie budżety
Niegdyś było to 200-300Mpln za zadanie.
Wtedy miasta czuły sie pewniej. Obecnie jest gorzej bo stare długi trzeba spłacać a przychody kuleją. Ale nadal nie sa to kwoty "wielokrotnie większe" od budżetu.
Co było do przewidzenia, bo wielu miastom się marzyła era postindustrialna i wydatki nie bardzo korespondowały z pojęciem "inwestycji", czyli zakładanego przyrostu dochodów.
Szczególnie widać to po Gdyni, która postawiła na rentierów kupujących mieszkania. Zapomniano, że oni tu podatków nie zostawią...- 2 0
-
2019-07-22 12:33
Te student puknij sie w baniak. (8)
To rzad ma dbac o infrastrukture takich drog do portow i wezlow towarowych ...bo najwiecej z tego ma korzysci wlasnie budzet panstwowy a nie lokalsi...Taki ciebie student jak z Suskiego baletnica.Inwestycje miasta w skwery to nie ulatwianie biznesow deweloperce...Nie mieszajmy dwoch systemow walutowych ok?
- 38 17
-
2019-07-22 12:42
jakoś Gdańskowi to nie przeszkada (7)
i nie grymasi na budowę dróg wokół portu.
I to na dodatek, wokół terminala zbudowanego i zarządzanego poza ZPMG...- 23 11
-
2019-07-22 16:18
(1)
Nie wiesz o czym mowisz. Najwieksze inwestycje do portu w Gdansku sa finansowane centralnie.
- 13 2
-
2019-07-22 18:28
akurat tunel i Sucharskiego
nie bardzo.
Centralnie finansowanie sa modernizacje torowiska wokol portu. Poludniowa, A1 czy S7 trudno nazwac otoczeniem portu, choc znacznie dla niego maja kapitalne.- 6 1
-
2019-07-22 12:50
cele i zadania samorządu (4)
"W Polsce tylko część zadań lokalnych i regionalnych jest realizowana przez agendy administracji rządowej. (...) Zasadnicza część zadań administracyjnych, niemająca znaczenia ogólnokrajowego, jest realizowana przez samorząd terytorialny. Czynią to organy samorządowe..."
Reasumując, 7 km drogi czerwonej ma znikome znaczenie w skali krajowej, natomiast w skali lokalnej jest bardzo ważne. Dlatego tym bardziej uważam, że to do władz miasta zależy wspieranie zarówno inicjatyw mieszkańców jak i inicjatyw po-biznesowych. Nic nie usprawiedliwia władz Gdyni od ubogiej polityki infrastrukturalnej, nienastawionej na rozwój obszarów przemysłowych, bądź jego adaptacje do nowych warunków biznesowych.- 19 18
-
2019-07-22 14:05
Znikome znaczenie. (3)
Proponuję pozamykać na wszystkich granicach po 7km dróg puszczając go lokalnymi i wówczas zobaczymy ile znaczy ten "znikomy w skali kraju odcinek".
- 18 7
-
2019-07-22 16:10
(2)
"Zasadnicza część zadań administracyjnych, niemająca znaczenia ogólnokrajowego, jest realizowana przez samorząd terytorialny. Czynią to organy samorządowe..."
niemająca znaczenia ogólnokrajowego
niemająca znaczenia ogólnokrajowego
niemająca znaczenia ogólnokrajowego
bo ogolnokrajowe realizuje rzad, wiec niech pis sie bierze do roboty, po uchwaleniu specustawy wystarcza dwa lata na zbudowanie, kopiuja od bolszewikow to moze niech przypomna sobie ich tempo pracy- 5 4
-
2019-07-22 17:25
Uważasz, że dojazd do portu nie ma znaczenia ogólnokrajowego? (1)
Czy piszesz do studenta?
- 3 1
-
2019-07-22 18:06
sorry! oczywiscie do niby studenta
- 2 3
-
2019-07-22 14:13
Wiekszej bzdury dawno nie slyszalem
Dla mnie budowanie czegokolwiek za pieniadze miasta jesli moze to byc sfinansowane przez panstwo bylo by skrajna niegospodarnoscia i glupota po prostu. No chyba, ze Gdynia na miliardach petrodolarow siedzi ;)
- 16 5
-
2019-07-22 12:22
zwąchano interes na truchle portu
i "ście*wojady" już dzieliły łupy...
Miasto brało w tym aktywny udział.- 9 11
-
2019-07-25 17:56
A co z mieszkańcami ?
A czy mieszkańcy np ul Południowej dostaną dopłaty za utrate wartości mienia? Czy dostana odszkodowania w razie szkód budowlanych? czy normy hałasu będą zachowane oraz stężenie cząstek pm 10 i pm 2,5 oraz mniejszych ?
- 1 3
-
2019-07-25 15:30
8 lat
Dajcie mi plany, łopate, wezmę szwagra i za 2 lata bedzie gotowa :)
- 1 0
-
2019-07-23 21:01
Brawo PIS
Brawo brawo Bravisssmo! TO jest partia! Budujemy jak za Kazimierza Wielkiego!
Polska się odradza!- 1 0
-
2019-07-23 16:35
Droga czerwona
To jest kpina 8 lat i co jeszcze? Dwa lata na prace przygotowawcze i to w dzisiejszych czasach?.Co stwarza takie trudności?
- 4 0
-
2019-07-22 13:22
Wspaniala wiadomosc (3)
Brawo! W Koncu!
- 8 8
-
2019-07-22 15:56
(2)
brawo ze obiecali cos przed wyborami?
- 5 0
-
2019-07-23 12:48
Wystarczy. Przynajmniej samopoczucie lepsze! (1)
- 0 0
-
2019-07-23 14:57
u ludu smolenskiego?
- 0 0
-
2019-07-22 12:49
za 8 lat nie będzie PiS, drogi czerwonej brązowej zielonej (6)
nie będzie niczego tylko CPK Przekop i wielkie pomniki Braci K. Będzie Sojuz Reaktywacja i Matołusz w radosnym uścisku z Władymirem i Viktorem...
- 20 19
-
2019-07-23 14:48
Typowy uposledzony wyborco PO....
CPK - to pomysł stary i jak najbardziej na miejscu - Lotnisko Chopina i Babice w dłuzej perspektywie czasu staną się za małe (wg prognozowanej liczby operacji lotniczych). Do tego hałas w centrum miasta i rosnąca liczba przesyłek cargo (która bedzie rosła jeszcze bardziej - dane wg ULC:
2013 48 219,1 ton
2014 53 474,6 ton
2015 58 282,4 ton
2016 72 186,4 ton
2017 84 389,4 ton
2018 92 377,1 ton
Potrzebny jest nowy duży hub przeładunkowy (tak tak, jak to Trzaskjowski powiedział jest lotnisko w Niemczech....). Pomijam, że część bardziej ogarnietych posłów z PO zwróciła na to uwagę kilka lat temu rudzielcowi....
Przekop - no popatrz, kolajny pomysł za którym bylo PO i PSL ...w 2013 r. na biurko ówczesnego premiera Donalda Tuska trafił raport, który wskazywał plusy budowy kanału...głosowało za tym PO i PSL. Jakby to nazwać ? Hipokryzja czy kure.....wo polityczne ? Nazywaj to jaki chcesz ciołku. Fakty są takie, że ten przekop powinien btć wykonany 40 lat temu a Elbląg mógł by się stać portem lokalnym dla mniejszych jednostek - niezależność od Rosji i jej kaprysów - bezcenna.- 1 1
-
2019-07-22 13:11
A kto będzie jak w Polsce nie ma opozycji? (1)
- 6 2
-
2019-07-23 12:41
patrioci wstający z kolan
potem drugi sort, potem trzeci itd.
- 0 1
-
2019-07-22 13:10
Piszez z Zaladu Psychiatrycz.? (2)
- 4 7
-
2019-07-22 15:33
Ja PiSzem z Nowogrodzkiej (1)
mam płatny dyżur A Jarosław obok...
- 6 3
-
2019-07-22 15:43
doktorze! w pasy go bo jest skrajnie niebezpieczny
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.