• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?

Patryk Szczerba
30 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Droga Gdyńska to obecnie ważna alternatywa dla wielokrotnie zakorkowanej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to obecnie ważna alternatywa dla wielokrotnie zakorkowanej al. Zwycięstwa.

Dokumenty planistyczne wskazują, że Droga Gdyńska prowadząca od Orłowa do SKM WzgórzeMapka może zostać przedłużona do ul. Janka WiśniewskiegoMapka. Najpierw jednak powstanie Droga Czerwona, która jest obecnie dla władz Gdyni priorytetem.



Czy często jeździsz Drogą Gdyńską?

Droga Gdyńska jeszcze kilka lat temu była zwana popularnie "Różową". Nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach. Droga na mapach zaczyna się na skrzyżowaniu z ul. WielkopolskąMapka, a kończy się za Centrum RivieraMapka. Jest alternatywą dla zakorkowanej al. Zwycięstwa. Kierowcy omijają nią korki, zwłaszcza w godzinach rannych i popołudniowych.

Dalej można wjechać w ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. Można jechać także Śląską i później Morską, tyle że tam także tworzy się sporo zatorów.

Plany przedłużenia drogi



Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską.

Droga według zamierzeń może być w przyszłości połączona z Janka Wiśniewskiego. Planiści pracowali blisko dekadę temu nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie dwupasmowej drogi średnicowej przez dość mocno zabudowane centrum miasta. Obecność drogi została ujęta w dokumentach planistycznych: strategii rozwoju Gdyni oraz planie miejscowym dla tej okolicy Działek Leśnych.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówił w 2012 roku Marek Stępa, ówczesny wiceprezydent Gdyni.

Najpierw Droga Czerwona, a później Droga Gdyńska



Wskazywał jednak, że budowa trasy to melodia przyszłości.

- Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - mówił Stępa.
Trasa biegnie wzdłuż torów. Trasa biegnie wzdłuż torów.
I wygląda na to, że się nie pomylił. Po blisko 10 latach po słowach ówczesnego wiceprezydenta Stępy o przedłużenie Drogi Gdyńskiej zapytał w interpelacji Marek Dudziński, radny PiS.

- Obecnie to bardzo istotny ciąg komunikacyjny naszego miasta. Zainteresowanie jej rozbudową w kierunku północnych dzielnic jest jak najbardziej uzasadnione - wskazuje radny.
Władze miasta odpowiadają, że obecnie Gdynia nie prowadzi prac nad przedłużeniem Drogi Gdyńskiej w kierunku północnym.

- Rezerwa terenu pod ewentualną realizację oraz uwarunkowania ewentualnej realizacji są wskazane w dokumentach planistycznych. Dlatego nie istnieje obecnie i nie jest planowana w najbliższej perspektywie czasowej dokumentacja projektowa - odpowiada Rafał Klajnert, sekretarz Urzędu Miasta w Gdyni.
Dodaje, że obecnie wszystkie siły i starania są skupione na budowie Drogi Czerwonej.

- Budowa kolejnych odcinków przedłużenia Drogi Różowej w kierunku północnym będzie możliwa dopiero po wybudowaniu odcinka Drogi Czerwonej - wyjaśnia.
Rok temu Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Droga Czerwona: koszt 1,5 mld zł, koniec prac w 2027 roku



Koszt ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze miesiące to prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Jej budową ma zająć się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj też: Droga Czerwona i Droga Trzech Powiatów: więcej szczegółów

Opinie (229) 3 zablokowane

  • (2)

    Oczywista oczywistość.Ale dla włodarzy niechay będzie priorytetem odbudowa estakady,kolej na Obłuże,poszerzenie obwodnicy,rower miejski,renowacja dziurawych ulic a nie tylko apartamęta dla warsiawki i republika kolesi.Gdynia niestety upada,dziwie sie ze mieszkańcom to pasuje.Ave!

    • 76 18

    • Jak to jest? (1)

      Turystyki nie ma, w mieście nie da się żyć, tragedia itp.

      A jednocześnie w Gdyni mieszkania wynajmuje pół Warszawy?

      • 8 6

      • chyba Cię poniosło z tymi wynajmującymi.....

        • 10 4

  • Powinna zostać przedłużona i to do węzła Kliniczna w Gdańsku (6)

    Dopiero wtedy będzie zrealizowana w całości w jej pierwotnym powojennym zamierzeniu - czyli jako Droga Czerwona biegnąca przez całe Trójmiasto

    • 88 13

    • (3)

      Tylko urbanistyka poszło do przodu w swoich założeniach. Świat się zmienia i takie drogi nie mają racji bytu.

      • 10 11

      • pewny jesteś (2)

        że do przodu?

        • 1 4

        • z niektórymi rzeczami się cofnęliśmy - patrz średniowieczne wizje polityków (1)

          • 2 1

          • średniowiecze nie było tak ciemnym czasem, jak się nam o tym mówi

            powstało wtedy wiele mechanizmów, które do dzisiaj są używane.

            • 1 0

    • Wzorem zachodu (1)

      Powinniśmy budować średnicowe trasy w. Mieście dzięki temu można ograniczać ruch na wszystkich drogach dookola
      . U nas się widzi że na zachodzie zamknęli drogę, ale nikt nie widzi tego, że jest obok alternatywa

      • 5 2

      • Młody HomoSovietus

        Niestety nie ma wystarczającej wyobraźni żeby to zrozumieć. Dla nich zamknięcie drogi bez alternatywy nie powoduje zwiększenia korków także nie oczekujmy od nich za wiele.

        • 5 1

  • Za czasow wojtusia i mareczka (2)

    Nie powstanie na 100%

    • 128 8

    • urbanista

      Po kiego piszą o czymś czego nie będzie, żeby wk... kierowców

      • 20 3

    • prez pewnie jeszcze jedną kadencje będzie potem pójdzie na emeryturę. Kolejną wygra pewnie jakiś jego następca a może i nie wygra;) ale na realne zmiany w mieście moża liczyć dopiero za 7 lat po natępnych wyborach najszybciej.

      • 1 3

  • Bajki o poranku. (5)

    Kiedy remont 10lutego?

    • 91 4

    • Nie ma możliwości by Gdynia to zbudowała. (2)

      Technicznie jest to wykonalne, wymagałoby jednak puszczenia łącznie ponad 2km estakady by trasa mogła przejść na Dworcem Głównym, parkiem przy SKM i nad Węzłem Cegielskiej.

      Koszt byłby olbrzymi, miasto zostałoby przedzielone na pół, wyglądałoby to paskudnie, a na miejscu kogokolwiek mieszkającego w sąsiedztwie estakady nie miałbym oporów by odwiedzić z taczką urzędników odpowiedzialnych za to rozwiązanie (takich ludzi byłoby zapewne kilka tysięcy).

      Trasa ta nie jest potrzebna i nie ma jak jej wykonać w zgodzie ze sztuką.

      Już lepiej byłoby poprowadzić most z Oksywia do Centrum, na tyle wysoki by mogły przepłynąć pod nim statki :)

      • 13 0

      • Dokładnie tak, nic dodać nic ująć. Chyba bym się poważnie zastanowił nad wyprowadzką z tak pokaleczonego miasta. Dziwię się natomiast że komunikat o tym, że da droga nie powstanie nigdy nie wychodzi od urzędników... przecież oni to wiedzą tak samo jak my. Czemu więc nie powiedzieć tego wprost?

        • 8 0

      • Z tymi taczkami to spokojnie Gdynia ie sa cierpliwi

        To co obecnie sie wyrabia z miastem to tez proba cierpliwosci ale kazdy daje rade

        • 2 0

    • gdy 10lutego zostanie włączone do Wiczlina.

      • 6 0

    • Jak skończą się 2 40-metrowe remonty jednego pasa Wielkopolskiej ;)

      • 6 1

  • (1)

    Są dokumenty planistyczne i makiety. Wystarczy.

    • 65 3

    • Słyszałem, że za 15 lat

      pojawi się też wizualizacja!

      • 6 1

  • Czy jest jakieś inne miasto liczące powyżej 200 tysięcy mieszkańców które ma tyle planów i wizualizacji co Gdynia? (3)

    Gdynia tutaj się planuje i z "gdyńskim" tempem realizuje.

    • 110 6

    • (1)

      Nie na darmo jest to "miasto z morza i marzeń". Morze masz obok, a resztę sobie dośpiewaj ;)

      • 20 2

      • morze czyli... woda

        Tego jest pod dostatkiem.

        • 1 0

    • Na pewno ktoś odpowie na to pytanie, gdyż znawców samorządowych jest tu mnóstwo!

      • 0 2

  • Bądźmy Fair Play (10)

    w Gdyni inwestycji drogowych nie ma lub są pozorne (maziajki farbą na asfalcie). Jedyna konkretna to węzeł przy obwodnicy. Cała reszta zasila deske kreślarska.

    • 98 10

    • (2)

      Ten węzeł to GDAKA a nie Gdynia - nie rób taniej reklamy Szczurkowi i jego ekipie.

      • 46 3

      • Nie przeszkodzi to Szczurkowi (1)

        w zrobieniu sobie zdjęć na otwarciu trasy.

        • 17 0

        • Heh

          • 3 0

    • z tym że ekipa Szczurka niema z nią nic wspólnego oprócz tego że jest robiona na ich terenie. (1)

      • 22 0

      • to nie jest ich teren

        ...to jest teren powierzony im w zarząd.

        Na którym się moszczą jak zarządy wielu spółdzielni mieszkaniowych. Wielu z tych ludzi ma takie punkty w swoim CV.

        • 0 0

    • Wystarczy być fair.

      • 6 0

    • Ten węzeł jest częścią Trasy Kaszubskiej

      To inwestycja rządowa. Szczurek nie ma nic z nią wspólnego

      • 19 0

    • A co ty chcesz tutaj kreślić? (1)

      • 0 0

      • ja nic

        Ale planisci kresla suto oplacane wizje i wizualizacje, ktorymi mozna podbic temperature nastrojow i slupki sondazy.

        • 0 0

    • Bądźcie dumni

      Macie lotnisko. Musi to wam wystarczyć

      • 0 0

  • Nowe drogi w Gdyni - propaganda ! (4)

    A kiedy skończy się codzienny koszmar Witomina, Chwarzna i okolic Gdyni Zachód?

    • 82 10

    • koszmar się skończy...

      ...jak przeprowadzą się do miasta;)

      • 8 5

    • i do tego dzielnic północnych....

      • 1 1

    • Kiedy zaczniemy budować ?

      • 0 0

    • Zapytaj się swojego dewelopera

      Jak to zrobił że wybudował wielotysięczne osiedla w szczerym polu. I ta tablica na wjeździe jesteś w mieście a po drugie stronie ulicy rolnik ora pole Parodia

      • 0 1

  • W Gdyni dalej marzenia... (2)

    Oni nie potrafią porządnie załatać dziury w drodze a mają rozbudowywać jakieś ciągi komunikacyjne? Rozwoj Gdyni zakończył się jakieś 2 Szczurowe kadencje temu. Wtedy ten facet coś robił. A teraz? Chore pomysły i priorytety o których szkoda pisać...

    • 104 6

    • 4 kadencje temu...

      • 9 0

    • Ale co konkretnie? Kwiaty?

      • 2 0

  • Większość mieszkańców Gdyni żyje w wirtualnej rzeczywistości i ciągle uważa Gdynię za najbardziej rozwijające się miasto w Polsce a prezydenta Szczurka za najlepszego w Polsce. Totalna paranoja.

    • 131 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane