• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Zielona. Powstaje wiadukt pleciony warkoczem

Maciej Naskręt, Jakub Gilewicz
6 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz, co dzieje się na placu budowy Drogi Zielonej.


Sprawdziliśmy postęp prac przy budowie Drogi Zielonej - elementu Trasy Słowackiego. Budowlańcy do połowy września wykonają stalowy warkocz wiaduktu nad linią kolejową przy stadionie - to konstrukcja nośna nowego obiektu.



Zwiedziliśmy budowę Drogi Zielonej, nazywanej też trzecim zadaniem budowy Trasy Słowackiego. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji miejskiej, która pochłonie 135 mln zł, firma Budimex wykona dwie 2,1-kilometrowe nitki jezdni między al. Hallera zobacz na mapie Gdańskaul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Ponadto inwestycja obejmuje przebudowę splotu al. Hallera z ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska na skrzyżowanie z wyspą centralną, budowę wiaduktu nad ul. Kochanowskiego i magistralą kolejową zobacz na mapie Gdańska, budowę węzła typu "harfa" w rejonie skrzyżowania trasy z ul. Stadionową.

Aktualnie największa liczba osób pracuje przy budowie wiaduktu nad magistralą kolejową relacji Nowy Port - centrum Gdańska. Wykonano już tam podpory i posadowiono płytę żelbetową, po której mają pojechać samochody. Tymczasem trwa budowa konstrukcji nośnej wiaduktu, czyli dwóch stalowych dźwigarów, które zostaną zaplecione na wzór warkocza. Aktualnie zamontowano tylko skrajne jego elementy.

Wspomniane stalowe rury, z których montowany jest wiadukt, przywożone są z Gdyni, gdzie chwilę wcześniej nastąpiło ich wyposażanie w elementy konstrukcyjne, czyli żebra, blachy węzłowe i m.in. pierścienie. W sumie tego typu elementów jest 14. Każdy segment ma od ok. 15 do 22 metrów długości, a jego masa to ok. 35 ton.

Najbardziej widowiskowy montaż elementów scalających, czyli górnych, planowany jest w połowie września.

Prawie gotowy jest węzeł typu harfa przy stadionie w Letnicy. Wykonano zbiorniki odwadniające przy zjazdach. Niebawem wypełnią się wodą. Na drogach ułożono już podbudowę jezdni i pozostaje tam rozścielić warstwy nawierzchni bitumicznych. Ponadto ustawiono bariery energochłonne i zamontowano przydrożne latarnie.

Aktualnie kierowcy mogą korzystać z ok. 300-metrowego odcinka Drogi Zielonej między al. Hallera a ul. Gdańską. Mają tam od początku czerwca do dyspozycji dwie jezdnie o przekroju dwóch pasów. Powstały tam też ścieżki rowerowe.

Budowa drogi w Letnicy i Brzeźnie to jeden z wielu odcinków przyszłej Drogi Zielonej i zarazem drugi powstający aktualnie fragment dwujezdniowej trasy wiodącej równolegle do gdańskiej plaży. Kolejny budowany jest na granicy Gdańska i Sopotu. Wiedzie od al. Grunwaldzkiej do ul. Gospody.

Aby powstała drogowa rama oplatająca Zaspę i Przymorze, należy zbudować jeszcze odcinek między al. Jana Pawła II zobacz na mapie GdańskaErgo Areną zobacz na mapie Gdańska. Możliwe, że droga powstanie w latach 2014-2020. Kontrowersje budzi fakt, że dwujezdniowa ulica odgrodzi od m.in. Przymorza park im. Ronalda Reagana.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

  • BARNSHAWS

    duzy sukces w tym projekcie ma firma BARNSHAWS z Anglii która to wyginała elementy tego mostu

    • 0 0

  • pisowcy kłamcy (5)

    Gdańsk kwitnie i się rozwija a pisowcom gula rośnie....

    • 14 10

    • jestem pisowcem czyli rozumnym czlowiekiem a nie tresowana malpa (3)

      i bardzo sie ciesze ze sie rozwija zupelnie przyzwoicie i nikt z pisowcow nie krytykuje tego jezeli juz cos to troche tworczej krytyki sie przyda jest potrzebna

      • 1 1

      • Gdyby ona była twórcza to byłoby pięknie. (2)

        Niestety jak jedna osoba wychodzi z propozycją twórczej krytyki jest zakrzywiana przez 9 innych z durnymi teoriami spiskowymi, populistycznymi hasłami itd. Oczywiście problem dotyczy nie tylko PiS a wszystkich sił politycznych w Polsce, choć akurat po ostatnich koszeniu opozycji wewnątrz partyjnej najbardziej przyległ do tej partii ostatnio.

        Ciekawe kiedy wyborcy PiS zorientują się, że tej partii potrzeba nowego przywództwa i zmian?

        • 1 1

        • to prawda , kaczynski powinien pelnic role co najwyzej honorowego ... (1)

          ale najwazniejsze jest wyrzucenie aktualnej ekipy rzadzacej , kazdy inny uklad dla Polski jest lepszy.Bedzie to trudne bo duza czesc spoleczenstwa jest jak PO - tylko prywata i na wybory mobilizuja sie

          • 1 0

          • Tylko problem jest z alernatywami.

            SLD i lewica? Starczy sobie przypomnieć ich ostatnie rządy i gąszcz afer. PiS? Z początku szło im nieźle, ale potem Jarek uparł się by zastąpić Marcinkiewicza i było tragicznie, gdyż nie mógł się w własnej koalicji nawet z nikim dogadać.
            Co więcej zakładając, że np. PiS wygra wybory to z kim pójdzie w koalicje? Do wyboru mieć będzie PO, Palikota, SLD i PSL a z kim z tej czwórki się Kaczyński dogada? Z PO i PSL będzie ciężko, zostaje mu tylko lewica a takiej koalicji nie przełkną jego wyborcy.

            • 1 0

    • Niesiołowski się nazywasz?

      • 3 0

  • Problem szczylów z Gdyni (1)

    polega na tym, że w Gdyni zero poważnych inwestycji drogowych.

    • 4 2

    • jest jeden węzeł - "najlepszy w kraju"

      • 2 0

  • planiści bez wizji (9)

    Droga Zielona odetnie skutecznie dzielnice mieszkaniowe od pasa nadmorskiego, który miał być miejscem odpoczynku i rekreacji dla mieszkańców. Tak stało się przed laty z Oliwą - Grunwaldzka i Opata Jacka Rybińskiego poszatkowały Oliwę. Podobnie Obwodnica odcięła Osowę do trójmiejskich lasów. Niestety planiści miasta nie potrafią powiązać tych spraw. Dlatego nad morzem mamy zaścianek a nie kurort.

    • 10 10

    • (2)

      Wizjoner za 3 grosze, z twojej wypowiedzi wynika że w trojmieście należy budować drogi w jednym kierunku prostopadle do morza.

      • 3 4

      • i to jest słuszna koncepcja

        • 0 0

      • widzę, że nie zrozumiałeś co napisałem

        • 1 0

    • dwupasmowka (2)

      o ile droga zielona na odcinku wzdluz parku będzie miałą dwupasmowe jezdnie i beda swiatla i przejscia dla pieszych na poziomie gruntu (a nie tunele) i nie bedzie to droga ekspresowa i najlepiej z zakazem poruszania sie duzych pojazdow w jakichstam okreslonych godzinach (np. dozwolone tylko w nocy) to powinno byc ok.
      pzdr

      • 5 0

      • Dobrze wiesz jak będzie. (1)

        Jezdnie oddzielone od siebie wielkim pasem zieleni. Skrzyżowania z ogromnymi wyspami i trawnikami. Przejścia podziemne i wysokie ekrany. Brak przejść w poziomie jezdni lub bardzo ograniczone przejścia, oczywiście etapowe.
        To już nie jest miasto, tylko droga bez miasta

        • 1 2

        • Cóż, widać że rzeczywiście jesteś znaffcą

          skoro sam się tam określasz.

          • 0 0

    • Lemingi nie lubią lasów, zieleni.morza - czyli tzw. wiochy (2)

      lemingi wolą "miejskość", zamknięte osiedla i galerie handelkowe.

      • 2 9

      • Kolejny troll. Idź na portale wolackie (1)

        i na nich dyskutuj o wyższości wolaków nad lemingami. Albo o niższości lemingów w porównaniu z wolakami.

        • 4 3

        • Wolacy kochają Lemingi

          Bez Lemingów i Wolaków nie ma Polski. Nie rozumiesz tego - szkoda. Jak nie zaakceptujesz tego to dale będziesz tkwił se frustracji. Do szczęścia jest przecież tak blisko.

          "Kłócą się i kochają
          Polują i ucztują
          Nad życie wolność cenią
          Godzą się i spiskują"

          • 3 2

  • Rewelacja ale ... (1)

    ... mało mnie obchodzi czy wiadukt będzie taki czy siaki.
    Dla mnie ważne jest że Uczniowska kolejny raz praktycznie jest nieprzejezdna.
    Objazd remontowanego skrzyżowania nie nadaje się do jazdy i tylko desperacji lub Ci którzy jeszcze tam nie jechali wybierają tą trasę.

    • 3 4

    • Widzę że moja wypowiedź się nie podoba. Czyżby zebrało się towarzystwo estetów którzy piękno nowego wiaduktu stawiają ponad wszystko.
      Jednak ja gdy jest to możliwe korzystam z tej trasy.

      Teraz trochę historii
      1. 1 rok ulica była zamknięta i w tym czasie można było robić wszelkie remonty ale remontowany był tylko wiadukt. Dodatkową atrakcją był remont ulicy która miała być objazdem Uczniowskiej.
      2. Po jeśli mnie pamięć nie myli 3 miesiącach użytkowania ulicy z pięknym już wiaduktem została ona ponownie zamknięta bo ktoś się namyślił i stwierdził że wiadukt ma zły podjazd.
      3. Gdy wiadukt został podwójnie wyremontowany i ruch został puszczony zajęto się remontem nawierzchni całej ulicy a na jednym odcinku przez pół roku lub lepiej kierowcy mieli atrakcję w postaci drogi gruntowej, którą cały czas jeździły a więc niszczyły ciężkie pojazdy budowlane.

      Czy według osób nie zgadzających się z moją opinią mam być szczęśliwy, że znowu nie mogę korzystać z uczniowskiej.

      Dlaczego objazd nie został zrobiony nową ulicą przy stadionie tylko starymi ze zniszczonym brukiem.

      • 0 0

  • Ulica nie odgrodzi od Przymorza park im. Ronalda Reagana (1)

    Ona zabierze znaczną część parku i według powyższej mapki będzie przebiegała bezpośrednio przy placu zabaw dla dzieci tzw krainie zabawy. Dzieciaki się ucieszą. Pewnie nie można tego było przewidzieć i zrobić placu zabaw trochę dalej. Trzeba też będzie wyciąć trochę lasku.
    Oj będzie się działo.

    • 4 3

    • A może osoby które dały mi minusy pokuszą się o komentarz.
      Wcześniej jednak proponuje zmierzyć szerokość dowolnej dwupasmowej drogi. Następnie wycieczka na Jagiellońską w okolice placu zabaw i drugi pomiar. Należy też pamiętać że według mapki aktualna ulica zostanie a nowa dwupasmowa będzie obok.
      I tu pytanie ile alejek spacerowych zostanie zlikwidowanych i ile drzew zostanie wyciętych. Dzięki temu prostemu zbiegowi spacerowicze w parku będą mieli piękny widok na nową dwupasmówkę lub ekrany ochronne. Będzie pięknie.

      • 4 0

  • Czy powstanie linia tramwajowa na Drodze Zielonej? (8)

    Droga Zielona to nic innego jak zaplanowana rezerwa w terenie pod Nadmorską linię SKM, która później ze względu ekonomicznych została zastąpiona wariantem drogowo-tramwajowym.
    Powstał plan linii tramwajowej od Al. Hallera przez ul. Czarny Dwór, Obrońców Wybrzeża do Chłopskiej ale widać władze miasta powoli likwidują rezerwę pod tramwaj na tym odcinku, gdzie taki środek transportu przydałby się najbardziej. Wiadomo grunt kosztuje.

    • 46 8

    • tramwaj to gdańskie metro (3)

      • 5 2

      • Co ciekawe w paru miastach tramwaj to rzeczywiście metro. (2)

        Np. w Antwerpii w dzielnicach mieszkalnych tramwaj jeździ jak u nas po powierzchni, natomiast w ścisłym centrum zjeżdża pod ziemię.

        Ciekawe rozwiązania, zważywszy, że podobnie jak Gdańsk jest to miasto około półmilionowe, czyli zbyt małe by opłacało się budować typowe metro.

        • 3 1

        • Amsterdam (1)

          Tam także metro jeździ pod ziemią w centrum. Reszta trasy wygląda jak coś pomiędzy naszym tramwajem a SKM

          • 0 0

          • i budapeszt tak samo

            • 0 0

    • (1)

      Znacznie by usprawniła podróż okolicznym mieszkańcom, turystom i Gdańszczanom a także mieszkańcom Sopotu ta nadmorską linię SKM w dojeździe do swoich domów i do pracy, na plażę i na stadion czy nawet "do Gdańska" czy "do Sopotu".

      • 1 3

      • SKM to poki co nie radzi sobie z tymi trasami co ma

        • 2 1

    • nie powstanie (1)

      • 1 4

      • powstanie

        • 5 2

  • Trójmiejskie Inwestycje.

    Nasi lokalni budowlańcy,z inwestycji na inwestycję,
    zdobywają coraz to nowe doświadczenia i wchodzą
    na kolejną,wyższą półkę budowalnego rzemiosła.
    Najpierw trasa WZ-Karczemki,poźniej najbardziej medialna w Polsce budowa wiaduktu,przy galerii
    bałtyckiej w "międzyczasie"-POG=S7, "teraz" "warkoczowy" wiadukt.A wisienką na torcie,
    będzie wiercenie TeBeeMem tunelu.
    A wspólnym mianownikiem dla wszystkich powyżej,
    jest stwierdzenie,że są BARDZO potrzebne,
    dla komunikacji i! ROZWOJU ekonomicznego
    i będą służyć latami.
    ps.
    Czas Panie ministrze Sławomirze,zmienić ustawę
    prawo o zamówieniach publicznych,żeby nie wygrawała
    "chińszczyzna lub bardziej dyplomtycznie tanizna!"
    tylko solidność!!!
    Bo budowa drogi czy mostu (o bardziej specjalistycznych inwestycjach,nie wspominając)
    nie może się skończyć katastrofą podczas użytkowania.
    A argument taniości,przy wyborze do tego zmierza..

    • 2 0

  • A co z odcinkiem od Rzeczpospolitej do Hallera ? (17)

    • 47 12

    • chyba "Rzeczypospolitej" kołeczku (7)

      • 5 6

      • słowo Rzeczpospolita można odmieniać dwojako: (5)

        1. jak dwa osobne wyrazy - Rzeczypospolitej; 2. jak jeden wyraz - Rzeczpospolitej.

        • 2 4

        • Głupi jesteś i niedouczony. Najpierw sie naucz a potem pouczaj, kołeczku (3)

          Poprawnie jest Rzeczposospolitej i Rzeczypospolitej.

          • 1 6

          • Poprawnie Rzeczposos.... niezłe

            • 2 0

          • a arteria nazywa się aleja Rzeczypospolitej

            pospolity tumanie

            • 2 1

          • jesteś tępa dzida, to widać gołym okiem

            • 2 1

        • kto ? co ? Rzeczpospolita, kogo ? czego ? Rzeczypospolitej

          natomiast gazeta rzeczpospolita, rzeczpospolitej

          • 3 2

      • obie wersje są poprawne

        • 3 6

    • no właśnie

      za ETC, Kopalniana itd. ?

      • 1 2

    • Co sie czepiacie, grunt żeby Kaczor nie wrócił do wladzy (2)

      • 22 13

      • Ja wolę Kaczora

        • 7 3

      • ale budyniowa drużyna bardzo się stara o ich powrót

        jw

        • 10 6

    • wprowadzono tańszy wariant (4)

      skręcasz w stonę przymorza przy etc potem w prawo w jana pawła 2 i na końcy tez w prawo i juz jesteś na własciwej trasie

      • 14 6

      • (3)

        wprowadzono jak wprowadzono, w BRG już głowa poleciała za niezapewnienie połączenia między tymi dwiema drogami... tylko co nam z tego, że głowa poleciała, jak połączenia i tak nie będzie......

        • 14 5

        • czyja? kiedy? gdzie?;)

          • 1 1

        • (1)

          u popaprańcow tak jest że im kozioł ofiarny w zupełności wystarcza

          • 9 13

          • a u pisowców dróg nie budowano, to głowy nie leciały

            i co Ty znowu tu PO i PiS wrzucasz.

            Lecz kompleksy gdzie indziej.

            • 18 6

  • Az tyle darmozjadow przy korycie!!! (1)

    W Hiszpanii 50 km za Madrytem na autostradzie niedaleko miasteczka Villa nueva de la Franca budowaliśmy dwa równoległe duże mosty o długości po 100(sto)metrów nad mała rzeka.A wiecie w ile osób budowaliśmy te dwa mosty???We trzech(3)!!!Bez żadnych zbędnych lewusów czy darmozjadów!!Byliśmy tam:Carlos Romay(Hiszpan z Galicji,kierownik,mistrz,brygadzista i monter w jednej osobie)Darek Staniszewski(spawacz-monter)i ja(spawacz-monter)maszyn,dzwigow,podnosnikow i wszelkich potrzebnych narzędzi było kilka kontenerów i wszystko nowe!No i oczywiście odpowiednio się zarabiało 4000euro netto na miesiąc:)

    • 1 5

    • O...k ,ale Cię poniosło...do kompletu brakuje mi szwagra.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane