• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Zielona: najpierw nowy plan zagospodarowania

Krzysztof Koprowski
24 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Droga Zielona ma zdaniem urzędników rozładować ruch w Pasie Nadmorskim, a dzięki tramwajowymi zachęcić do przesiadki na komunikację miejską wzdłuż nowej drogi. Droga Zielona ma zdaniem urzędników rozładować ruch w Pasie Nadmorskim, a dzięki tramwajowymi zachęcić do przesiadki na komunikację miejską wzdłuż nowej drogi.

Urzędnicy chcą, by dla Drogi Zielonej w Pasie Nadmorskim powstał nowy plan zagospodarowania przestrzennego. Wciąż jednak nie potrafią zadeklarować, jaki będzie ostateczny przekrój drogi w ramach tego dokumentu. Ponadto przekonują, że mają poparcie radnych dzielnicowych, ale na konferencję nie zaprosili radnych z Przymorza Wielkiego, przez które będzie przebiegała znaczna część nowej trasy.



Czy tramwaj wzdłuż Drogi Zielonej zachęci kierowców do przesiadki na komunikację miejską?

Droga Zielona, która ma stanowić domknięcie ramy drogowej wokół Gdańska od strony Zatoki Gdańskiej, wciąż budzi kontrowersje. Wraz z tunelem pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska oraz ul. Nową Kielnieńską zobacz na mapie Gdańska połączy tunel pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska z obwodnicą metropolitalną przez Pas Nadmorski. Szacowany koszt całej inwestycji to aż 2 mld zł.

Zdaniem urzędników Droga Zielona będzie służyła przede wszystkim mieszkańcom dolnego tarasu, na którym wzrósł ruch po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Dodatkowa trasa ma w ich opinii rozładować korki.

O zaletach Drogi Zielonej mówił podczas piątkowej konferencji Piotr Kowalczuk, który na co dzień jest zastępcą prezydenta ds. polityki społecznej, a jesienią będzie "jedynką" w okręgu wyborczym na Zaspie i Przymorzu z komitetu Pawła Adamowicza.

- Zmieniamy kategorię Drogi Zielonej z tranzytowej na miejską. Ma ona usprawnić komunikację, a nie "ściągać" ruch samochodowy nad morze, ponieważ wzdłuż niej poprowadzony zostanie tramwaj od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska przez ul. Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdańska do ul. Chłopskiej zobacz na mapie Gdańska. Dzięki temu mieszkańcy i turyści będą mogli w te rejony dotrzeć bez korzystania z samochodów - przekonuje Kowalczuk.
Planowany układ tzw. dużej ramy od obwodnicy metropolitalnej do tunelu pod Martwą Wisłą. Planowany układ tzw. dużej ramy od obwodnicy metropolitalnej do tunelu pod Martwą Wisłą.

Konsultacje w ramach planu zagospodarowania



Urzędnicy chcą, by o ostatecznym wyglądzie Drogi Zielonej zdecydowali również mieszkańcy. Dlatego nie będą realizowali jej budowy poprzez specustawę, w ramach której także można - choć nie trzeba - prowadzić konsultacji społecznych, lecz przez procedurę zmiany planu zagospodarowania przestrzennego, któremu musi towarzyszyć partycypacja społeczna, ale jego szczegółowość jest znacznie ograniczona skalą map i prawem (plan nie reguluje np. przebiegu chodników, lokalizacji małej architektury, szczegółowych rozwiązań skrzyżowań).

We wrześniu na sesję Rady Miasta Gdańska trafi projekt uchwały w sprawie zmiany obowiązujących planów dla rezerwy terenowej Drogi Zielonej na odcinku Hallera zobacz na mapie Gdańska - Ergo Arena zobacz na mapie Gdańska.

- To jest konsekwencja tego, co zapowiadaliśmy w 2016 r., kiedy przedstawiliśmy nowe podejście do tej drogi. Wsłuchując się w postulaty mieszkańców, zastosowaliśmy już odpowiednie zapisy w nowym studium, które teraz będą wdrażane w ramach planu zagospodarowania. Dotychczasowy plan traktował Drogę Zieloną jako drogę główną ruchu przyspieszonego, zaś w studium określono ją jako zbiorczą, o charakterze miejskim. Nowy plan będzie dążył do wprowadzenia zapisów, które pozwolą na realizację Zielonego Bulwaru [czyli nową wizję Drogi Zielonej - dop. red.] - zapowiada Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Czytaj też: Artykuł z 2016 r.: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

  • Piotr Kowalczuk oraz Edyta Damszel-Turek o Drodze Zielonej opowiadali na tle plansz, które kilka lat temu były umieszczone na ogrodzeniu Parku Oliwskiego i miały zachęcić do poparcia projektu.

Jedna jezdnia i być może rezerwa pod kolejną



Jednak poza zapowiedzią drogi zbiorczej [taką kategorię ma m.in. Nowa Wałowa zobacz na mapie Gdańska - dop. red.] o charakterze miejskim z tramwajem, chodnikami i trasą rowerową, wciąż nie padła deklaracja o jej docelowym przekroju.

Czytaj też: Nowa Wałowa wizytówką dzielnicy dla samochodów

Urzędnicy zapewniają, że na razie będzie w formie jednej jezdni z łącznie dwoma pasami ruchu. Na pytanie, czy zlikwidują w planie zagospodarowania rezerwę terenową pod drugą jezdnię, unikali odpowiedzi.

- Zachęcamy mieszkańców do składania wniosków do planu. Dotychczas we wszystkich konsultacjach pokazywaliśmy jednojezdniowy przekrój, ale na etapie projektu budowlanego w rejonie skrzyżowań szerokość drogi może ulec zmianie np. o dodatkowe pasy do skrętu - mówi dyrektor BRG.

Poszerzanie dróg, aby docelowo je zwężać?



Przypomnijmy, że niedawno ogłoszono zamiar rozbudowy skrzyżowania Drogi Zielonej z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska do pięciu pasów, choć w koncepcji BRG skrzyżowanie to miało raptem trzy pasy ruchu. Zrezygnowano także z realizacji ul. Kielnieńskiej w formie reprezentacyjnego bulwaru na rzecz dodatkowej tzw. drogi serwisowej, równoległej do istniejącej jezdni.

- Mówiąc o Zielonym Bulwarze, mówimy o wizji przyszłości. Inwestycje, jak ta w rejonie al. Jana Pawła II służy udrożnieniu skrzyżowaniu w odpowiedzi na potrzeby mieszkańców. Gdy będzie zrealizowana cała droga, niewykluczone, że dojdzie do modyfikacji w tym miejscu - przekonuje Damszel-Turek.
  • Skrzyżowanie Drogi Zielonej z al. Jana Pawła II na wizualizacji Biura Rozwoju Gdańska.
  • Faktycznie planowany układ drogowy w obrębie skrzyżowania Drogi Zielonej i al. Jana Pawła II.

Zaspa za Drogą Zieloną i przeciwko Czerwonej



Na piątkowej konferencji pojawili się również radni dzielnic z Zaspy-Młyńca i Zaspy-Rozstajów, którzy zachwalali propozycję urzędników.

- Ten projekt trzeba zrealizować, aby odciążyć zakorkowany odcinek w pasie nadmorskim i usprawnić trasę aż do Oliwy. To bardzo ważna inwestycja i mamy nadzieję, że Rada Miasta Gdańska podejmie uchwałę o nowym planie na najbliższej sesji - mówi Marcin Makowski, członek Zarządu Dzielnicy Zaspa-Rozstaje.
- Myślę, że ta droga ułatwi poruszanie się naszym mieszkańcom, którzy dojeżdżają tędy do pracy i wracają do domów. Skrzyżowanie z ul. Obrońców Wybrzeża to newralgiczne miejsce, które popołudniami się korkuje, a ta droga usprawni wszystkim życie - dodaje Agnieszka Wierzbicka, przewodnicząca Dzielnicy Zaspa-Młyniec.
O ile radni Zaspy są przychylni wizji Drogi Zielonej, to sceptycznie podchodzą do wizji Drogi Czerwonej, która byłaby poprowadzona wzdłuż torów kolejowych od granicy z Sopotem po Węzeł Kliniczna zobacz na mapie Gdańska i podobnie jak Droga Zielona służyłaby przejazdom między dzielnicami dolnego tarasu.

- Al. Jana Pawła II niedawno była odnowiona i ta droga jest odkorkowana. Nie widzę potrzeby, by coś tam zmieniać - przekonuje Markowski.
Rezerwa Drogi Zielonej na wysokości Parku Nadmorskiego. Po lewej ul. Dąbrowszczaków/Kaczyńskiego. Rezerwa Drogi Zielonej na wysokości Parku Nadmorskiego. Po lewej ul. Dąbrowszczaków/Kaczyńskiego.

Przymorze Wielkie niezaproszone na konferencję



Na konferencji nieobecni byli przedstawiciele Przymorza Wielkiego, których problem Drogi Zielonej dotyczy najbardziej i którzy nie akceptują jej w całości w formie proponowanej przez urzędników.

- Nie dostaliśmy żadnego zaproszenia na to wydarzenie. Ani ja, ani pozostali członkowie Zarządu. Sprawdziliśmy oficjalną skrzynką e-mailową oraz nasze prywatne. Otrzymaliśmy jedynie informacje po konferencji, skierowaną do wszystkich rad dzielnic - mówi Krzysztof Skrzypski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Przymorze Wielkie.

Inwestycja najwcześniej za kilka lat



Termin realizacji Drogi Zielonej wciąż nie jest znany. Przygotowanie nowego planu zagospodarowania zajmie co najmniej rok. Do tego należy doliczyć kolejne kilkanaście miesięcy na opracowanie projektu budowlanego.

Nie wiadomo też, w jaki sposób miasto zdobędzie niezbędne środki finansowe. Cały budżet roczny miasta wynosi ok. 3 mld zł, więc niezbędne będzie pozyskanie pieniędzy z Unii Europejskiej lub/i z budżetu centralnego. Z tego powodu niemal pewne jest, że cała inwestycja będzie realizowana etapami przez kilka lat.

Czytaj też: Na co wydać 2 mld zł zamiast tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej?

Miejsca

Opinie (315) ponad 10 zablokowanych

  • Obecnie na czarnym dworze (8)

    Obecnie odcinek czarnego dworu od ul. Obrońców wybrzeża do aleji q godzinach porannych jak i popołudniowych od 13 do 19 robi się średnio w 10-15min, dodatkowo zaczynają właśnie pracę związane z budową nowych mieszkań na tym skrzyżowaniu. Więc bez dodatkowych pasów niedługo będzie szybciej się przemieszczać grunwaldzka.

    • 65 22

    • Dołożyć pasy do istniejących dróg, poprawić organizację skrzyżowań (7)

      A nie wycinać z terenów zielonych kolejną autostradę, tym razem prawie pod mieszkanie jaśnie nam panującego w jelitkowie.

      • 23 11

      • Co da dołożenie pasów np. Do grunwaldzkiej? (6)

        Czarny dwór to główna ulica do tunelu od strony Oliwy czy Sopotu, jak i sporej części Przymorza.
        Letnica także się teraz zaczyna mocno rozbudowywać i jej mieszkańcy jeśli będą chcieli jechać np. na Oliwę czy Sopot to powinni jechać ul. Marynarki do al. Zwycięstwa i pchać się do centrum?
        Chyba lepiej rozładować ruch bocznymi/dolnymi drogami.
        Więc czarny dwór będzie się korkował coraz bardziej jeśli nie przybędzie przynajmniej po 1 pasie w każdym kierunku.

        • 14 7

        • Na czarnym by wystarczyływ sumie tylko 3 pasy (5)

          W stronę południa dwa pasy musiałyby się zaczynać kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem z JP2 i ciągnąć się aż do Hallera. W na północ wystarczyło by tylko poszerzenie wąskiego gardła na Obrońców Wybrzeża. I tyle. Nie trzeba wycinać nic z parku, nie trzeba iść od czarnego dworu bezpośrednio na południe, nie trzeba przebijać się przez 1000lecia, nie trzeba niszczyć terenów zielonych

          • 9 7

          • Szczególnie że w godzinach popołudniowych (4)

            Korek w stronę Przymorza zaczyna się sporo przed skrzyżowaniem z halera

            • 6 2

            • Bo jest wąskie gardło na obrońców wybrzeża, zwężenie do jednego pasa. (3)

              Myśleć trzeba, ani nie lać asfalt gdzie się tylko popatrzy

              • 5 5

              • Chyba mylisz ulice. (2)

                Jeden pas do jazdy na wprost jest przez cały czarny dwór od strony tunelu.
                Zwężenie obrońców na tym kawałku wiele nie zmieni bo i tak większość osób skręca tam w prawo i to oni tamuja skrzyżowanie.

                • 3 8

              • no wlasnie, czemu skręcają w prawo? (1)

                bo nie chca pakowac sie przez wąską część, wolą pojechać objazdem.

                • 8 1

              • A objazd

                Według ciebie ile ma pasõw?Dąbrowszczaków .Piastowska i dalej na sopot

                • 0 0

  • Najważniejsza inwestycja dla Gdańska

    A nie tam jakaś Metropolitalna. Doróbcie obwodnicę dla Żukowa i Chwaszczyna a skupcie się na tym co najważniejsze.

    • 0 2

  • zburzyć Pachołek!!!!

    po co mam ta górka? takie same góry są w Krynicy Górskiej, jak ktoś chce oglądać górki niech pojedzie sobie w polskie góry!!! zburzyć Pachołek, rozjechać go spychaczami i zrobić normalną drogę dojazdową do Spacerowej, niech Oliwa odetchnie świeżym powietrzem!!!! zamiast tunelu za 2mld bezrobotni na śmieciówkach pójdą za spychaczami równać grunt i będzie dużo taniej!!!! Spacerową rozszerzyć do 2 pasów w każdą stronę, dlaczego tego nie zrobiono podczas ostatniego remontu tej drogi???czemu służył ten remont??? a dać spokój Przymorzu, dać spokój z tramwajem przy Obrońców, poszerzyć Obrońców do 2 pasów w każdą stronę, tak samo Czarny Dwór w odcinku od Hallera dlaczego nie ma po 2 pasy w każdą stronę? był remont niedawno, znów zdziwienie ludzkości dlaczego tak jak jest????? Od Hallera i z tunelu jest wjazd w Jana Pawła która jest dwupasmówką, z niej do Rzeczypospolitej 2 pasmowej, tylko trzeba ją ucywilizować, bo jest dziurawa i niebezpieczna jak na predkosc 70, z rzeczypospolitej w Chłopską i dalej do Sopotu można dojechać, więc jest przelot przez te dzielnicę, tu się tylko pojawia problem, że ta droga zielona przez Przymorze będzie pchać wielkie tiry, a z tym mieszkańcy się nie zgodzą!!!!! to jest zagłada najpiękniejszych terenów tego miasta, najfajniejszych dzielnic, w których mieszkanie mogłoby być wielką radością, codziennym wypoczynkiem i pragnieniem każdego mieszkańca naszego kraju, dlatego obecna władza, która jak dla mnie nie ma żadnej miłości dla naszego miasta, ani wizji rozwoju miasta, ani też pragnienia uczynienia naszego miasta miastem dalece europejskim pełną gębą, najpierw wprowadzą tam drogę szybkiego ruchu a zaraz wpuszczą developerów żeby trzaskali tam wieżowce i biurowce, drzew w mieście posadzić nie potrafią, ale tereny które są chcą zniszczyć, a tam są ujęcia wody, przy których nie wolno nic budować, chociaż w Brzeźnie przecież przy takich ujęciach wodnych postawili apartamentowce obok Parku Reagana, idąc tym tropem, cały park czeka taka sama zagłada, a przecież nie samymi drogami człowiek żyje!!!! dlaczego nie połączono Słowackiego z dojazdem do tunelu???? ogródki działkowe za ETC są tamtędy droga do Hallera i do tunelu, da się zrobić, to bęzie najszybszy tranzyt z portu, któy tylko trzeba dokończyć, Wrzeszcz jest zasmrodzony, owszem, więc trzeba postawić na zieleń , na urządzenia które będą oczyszczać powietrze w mieście, czyzby rodzinka mieszkała przy kościuszki i dlatego nie chcą dokończyć tej trasy?

    • 0 3

  • Po co tam tramwaj?

    Nie może jeździć autobus na gaz jako komunikacja miejsca?
    Tramwaj to hałas i droga szeroka jak boisko piłkarskie.
    Od tramwaju głośniejsze są tylko czołgi i nocne wsiowe bolki na swych złomach bez tłumików.

    Nie dajcie sobie wcisnąć autostrady przy plaży.
    Budyń aż się ślini by zniszczyć Park Regana i zabudować wszystko jak w Hiszpanii.

    Kilometr dalej jest tramwaj i 4 pasy na Legionów. I co to zmienia? I tak są korki.

    Nad morzem 1 pas w każdą stronę z ograniczeniem prędkości - to wystarczy by dojechać do domu i zniechęci amatorów skrótów.

    • 5 1

  • Basia 78 (20)

    a na rogu Dąbrowszczak i Czarnego dworu dawne PZU zaczynają budować kolejny wieżowiec 17 pieter 0k 200 mieszkań x 2 auta w rodzinie 400 aut hotel Dal che sprzedać cały teren ma tam powstać nowe osiedle czy już nie czas przestać panie Adamowicz pchać w tą czes miasta deweloperów , czemu tyle mieszkań a drogi żadnej , do tego MPK sprzedany teren nowe osiedle i ul. Grunwaldzka biurowce ze szkła ,jak tu mieszkać jak sie poruszać autem wszędzie korki
    mieszkańcy przymorza zaspy żabianki może jakiś pozew przeciwko naruszaniu naszych podstawowych praw do spokoju i życia w nieskażonym środowisko

    • 74 17

    • W operatach zawsze piszą, że 400 samochodów nie ma wpływy na ruch drogowy. Tylko , że to kolejne już 400 samochodów do poprzednich 8000. Ale nikt nie ocenia wpływu tylu pojazdów tylko cykają po 400 w kolejnych inwestycjach.

      • 0 0

    • (3)

      Jak ruszy "e-rower miejski" to nie trzeba będzie stać w "korkach", ale pod warunkiem, że ścieżki nie będą poprowadzone wzdłuż ulic (by nie filtrować spalin przez własne płuca).

      • 1 1

      • (2)

        Normalnie buduje sie pasy rowerowe w ulicach.

        • 1 1

        • wzdłuż głównych arterii buduje się wydzielone drogi dla rowerów (1)

          • 0 1

          • W którym mieście?

            • 0 0

    • (1)

      Trzeba wybudować tramwaj lub metro. I wtedy mogą być i budynki 40 piętrowe.

      • 7 10

      • metro w bagnie?

        ile setek milionów za kilometr?

        • 1 0

    • Każdy tak chce (6)

      Mieć infrastrukturę jak w centrum miasta i wszędzie blisko, a za oknem panorama jak na wsi, cisza i spokój.
      Tylko gdzie mają mieszkać nowi Gdańszczanie? W "starych" dzielnicach - nie, bo za gęsto. W nowych dzielnicach? Kupią mieszkanie po taniości, a potem jecza, że nie mają jak dojechać do pracy, bo komunikacją miejską się jedzie 2 godziny. Pchają się samochodami, korki robią, trawniki rozjeżdżają, itp. O tych z 3 literkami na rejestracji, to już nie wspominam.

      • 13 13

      • (2)

        Nie trzeba z gdanska robic pekinu pod dyktando deweloperow.

        • 14 4

        • może trzeba się po prostu nauczyć,

          że jak się mieszka w centrum, blisko praca, sklepy, tramwaje i autobusy- to nie trzeba mieć pięciu samochodów w rodzinie, może jeden wystarczy?

          • 5 2

        • to ludzie decydują - zakupem mieszkania

          • 4 6

      • (2)

        Jest cała Hallera do dyspozycji.

        • 3 2

        • (1)

          Tzn. gdzie konkretnie? Bo o ile wiadomo, to tam już sie buduje na potęgę i tak to dopiero będzie sie działo jak skończą planowana zabudowę.

          • 3 1

          • Po prawej, tam gdzie ogródki działkowe

            • 1 0

    • (1)

      Solidarnosc buduje te wiezowce.

      • 2 4

      • taaa...sp-ka Dekom

        właściciel hotelu Dal w miejscu baraków ma taki plan.

        • 2 0

    • i brak szk

      szkoy przepenione po 30 uczniw bw klasie jak 80

      • 3 0

    • Brawo Basia,

      ...Brawo.
      Do tego trwa budowa czterech budynków koło Decatlona, jak wszystkie zostaną zamieszkane to będzie...

      • 5 2

    • robią tak specjalnie

      by ludzi z Przymorza zmęczyć i zmusić do budowy drogi, na którą oni się nie zgadzają

      • 2 8

    • No i jeszcze hossa przymierza sie do budowy big boya. Ani jedna ani druga wojna ani komuna nie zdewastowala miasta tak, jak robi to obecna wladza. Bez ladu, skladu, planu architektonicznego. Pod gptowe plany deweloperow.

      • 21 7

  • Jeśli tunel to tylko na odcinku przez Przymorze.

    Kołobrzeską i Dąbrowszczaków. Temat z tunelem pod Pachołkiem to sposób na wydojenie pieniędzy bez większego uzasadnienia. Taniej wyciąć las i zrobić jeszcze jeden pas Spacerowej a las zasadzić gdziekolwiek, puste łąki wokół Gdańska są.

    • 4 1

  • Proponuję na tej drodze: (5)

    Ustanowić od razu strefę 30, skrzyżowanie równorzędne, co 50 metrów progi zwalniające i co 100m przejścia dla pieszych ze światłami. Oprócz tego zawęzić jezdnię do 1 pasa ruchu a w planie zagospodarowania uwzględnić 40 nowych biurowców o zabudowie powyżej 20 pięter. Wydaje mi się, że moja koncepcja wpisuje się dokładnie w tendencje, które aktualnie panują w Gdańsku.

    • 34 8

    • Dla rych co nie załapali: (2)

      To się nazywa sarkazm.

      • 4 2

      • sarkazm niedouczonego, uzależnionego od samochodu idioty (1)

        • 0 2

        • Pudłø. Nie trafiłeś.

          W mieście korzystam z komunikacji miejskiej lub roweru. Mam IQ 145 natomiast mam dość kiepskie zdanie o osobach, które zamiast rozwijać komunikację miejską wprowadzają ograniczenia w ruchu. Trzeba dać ludziom marchewkę zamiast kija

          • 0 0

    • Kwak nie ogarnia wyobraźnią prostego faktu (1)

      że ulica ma największą przepustowość dla samochodów jeśli obowiązuje na niej strefa
      Tempo 30.

      Samochód najbardziej przestrzeniożerny środek lokomocji.

      Jeden pas szerokości 3,5 metra daje możliwość osiągnięcia największej przepustowości dla ludzi jeśli oni jadą pociągiem SKM

      • 0 1

      • To się akurat zgadza.

        Ale jeżeli za wskaźnik przyjmiemy tonokilometry to pociąg jest najmniej efektywnym środkiem transportu z uwagi na ogromną masę własną.

        • 0 0

  • (4)

    Najlepiej wprowadzić płatne miejsca parkingowe. Nie masz wykupionego miejsca nie możesz zarejestrować samochodu. Chciałbym wtedy zobaczyć tych wszystkich protestujących przeciwko poszerzeniu drogi. Sami jeżdżą autami po innych dziedzinach ale jak u nich ma być wybudowana droga, która poprawi byt ludziom z innych dzielnic to zaraz wielki płacz.

    • 18 10

    • wtedy przesiadli by sie na komunikacje miejską wiec tak platny parking to dobry pomysł (2)

      • 1 1

      • wtedy wielu zrozumiałoby, że najlepszym środkiem poruszania się po mieście (1)

        jest rower (rower wspomagany elektrycznie) i SKM

        • 0 1

        • Taa rower

          Jesienia i zimą...

          • 0 0

    • Popieram - albo parkujesz na swoim prywatnym terenie albo płacisz za miejsce parkingowe w mieście - również pod swoim blokiem.

      • 4 3

  • WYKOP !!!!! (4)

    Tylko i wyłącznie tunel tranzytowy, czyli płytki wykop przykryty płytą. Wjazd zaraz za skrzyżowaniem Hallera z Czarnym Dworem. Wyjazd za Piastowską na tyłach hotelu Posejdon i dalej estakadą nad torami tramwajami i potokiem oliwskim (Pomorska), albo za torami tramwajowymi na Pomorskiej i dalej do hali Ergo Arena przekrój 2x2 . U góry pozostaje tak jak jest dotychczas i wszyscy są szczęśliwi. Kto chce jechać na Sopot, Gdynię, Osowę, śmiga dołem w tunelu a reszta miejscowych górą.
    Za 2 miliardy to chyba ze złotymi lampami można ten tunel wybudować.

    • 17 8

    • nie wszystko, co się technicznie da zrobić (1)

      ma sens ekologiczny i ekonomiczny

      • 1 2

      • Tu ma sens

        • 1 1

    • pierdu pierudu (1)

      tam gdzieniegdzie nie trzeba wbijać szpadla żeby woda stała.aki tunel? od razu basen

      • 1 1

      • f

        parkingi podziemne w okolicy budują to i wykop można. wszystko się da tylko w Polandi nic się nie da

        • 1 2

  • Tylko 2x2 (11)

    Tam powinna być normalna ulica miejska o przekroju 2x2 plus tramwaj. Powinno tez dokończyć rozbudowę Obr. Wybrzeża do 2x2 plus tramwaj.
    Do tego co oczywiste Droga Czerwona i to też 2x2. I jak sie to zbuduje to Grunwaldzka winna być również ulicą miejska 2x2.
    W między czasie trzeba skończyć Słowackiego, wybudować Nowa Abrahama i w Nową Politechniczną. Te ostatnie oczywiście jako 2x2.
    W Gdańsku brakuje ulic miejskich i brakuj dziś alternatywy dla Grunwaldzkiej.

    • 23 17

    • Co za bzdury (8)

      Skąd tu się wziąłeś? Z Banina czy Elbląga?

      • 8 12

      • (7)

        Z Gdańska.
        Bzdurą jest niebudowanie ulic równoległych do Grunwaldzkiej i brak polaczeń pomiędzy nimi. Co zresztą dziś będzie dokładnie widać.

        ps. rozumiem, ze nie masz i mieć nie będziesz samochodu.

        • 10 7

        • Bzdura jest budowanie szerokich przelotowek we wskazanym standardzie (5)

          Kazda jedna sie potem zapycha a najczesciej przy tego typu budowie odcinane sa wszyskie poboczne drogi jak chocby na Al. Plazynskiego czy Zolnierzy Wykletych..
          Wezsze drogi z szeroka siatka polaczen sa zdecydowanie bardziej efektywne

          • 3 2

          • Dokładnie!!!

            • 0 0

          • (3)

            Owszem więcej węższych dróg byłoby lepsze, tylko nie ma jak ich już wybudować, bo bloki, biurowce....

            • 3 3

            • Nie do konca.. (1)

              Jak juz pisalem, te co sa sa odcinane i sprowadzane do roli drog serwisowych w najlepszym razie. Calosc ruchu jest skupiana na duzych skrzyzowaniach, ktore sila rzeczy sie korkuja. Jak nie w jednym miejscu to w innym.

              • 2 0

              • No to które ulice są przy Żołnierzy Wyklętych odcięte? I Jakie ulice odetną przy Drodze Zielonej czy Czerwonej, jakie odcina Grunwaldzka Problemem jest brak nawet tych pobocznych uliczek.

                • 1 0

            • No to które ulice są przy Żołnierzy Wyklętych odcięte? I Jakie ulice odetną przy DZ czy DCz?

              Problemem jest brak nawet tych pobocznych uliczek.

              • 0 0

        • To może zróbmy coś na kształt Grunwaldzkiej z Chrzanowskiego i Polanki? A potem na wprost do tunelu pod Pachołkiem. Dobry pomysł?

          • 1 0

    • oki (1)

      Tramwaj wzdloz falowca ogarnij sie czloieku.

      • 5 0

      • Tak, tramwaj łączący Chłopska z Brzeźnem. Pilnie potrzebny już dziś, ale konieczny za kilka lat. I nie ma żadnego związku z falowcami, bo nie trzeba ich wyburzać.

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane