• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Zielona połączy stadion i halę

mb
21 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Na terenie Letnicy Droga Zielona będzie przebiegała między ul. Uczniowską a stadionem. Na terenie Letnicy Droga Zielona będzie przebiegała między ul. Uczniowską a stadionem.

Powoli wyłania się przebieg drugiego odcinka Drogi Zielonej. Między al. Hallera a ul. Marynarki Polskiej powstaną wielopasmowe ronda i estakada - informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto. Niestety budowa rozpocznie się nie wcześniej, niż w 2011 roku.



Przebieg fragmentu Drogi Zielonej i Trasy Sucharskiego. Przebieg fragmentu Drogi Zielonej i Trasy Sucharskiego.
Gdy powstanie już w całości, Droga Zielona połączy dwa największe gdańskie obiekty sportowe - Baltic Arenę i halę na granicy z Sopotem. Trasa pobiegnie od ul. Marynarki Polskiej, przez Letnicę, Przymorze, Żabiankę. Rozmaite studia planistyczne zakładają, że dalej droga pobiegłaby tunelem pod Pachołkiem aż do ul. Spacerowej. Przebieg trasy można określić jako równoległy wobec ulic: Uczniowskiej, Czarny Dwór, Dąbrowszczaków i Gospody.

Zadaniem Drogi Zielonej jest połączenie projektowanej Trasy Sucharskiego z Obwodnicą Trójmiasta na węźle Wysoka, z pominięciem centrum miasta.

Jako pierwsze powstaną dwa fragmenty trasy, właśnie te, przy których gromadzić się będą dziesiątki tysięcy kibiców. Mowa tu o odcinkach od skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Czyżewskiego w stronę hali oraz od ul. Marynarki Polskiej do al. Hallera.

Jak dotąd, o tym jak będzie wyglądał drugi odcinek drogi, niewiele było wiadomo. Jednak po ogłoszeniu przez Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 przetargu na projekt drogi, wyszło na jaw kilka szczegółów. Budowa dwupasmowej w obu kierunkach jezdni zacznie się od skrzyżowania ul. Uczniowskiej, al. Hallera i ul. Czarny Dwór, gdzie powstanie rozbudowane rondo, tzw. wyspa centralna.

Dalej, w kierunku ul. Marynarki Polskiej, Droga Zielona przetnie ul. Gdańską w ten sposób, że jej północny fragment straci dojazd do al. Hallera. Będzie tam funkcjonowało tylko połączenie z jedną jezdnią Drogi Zielonej.

Za krzyżówką rozejdą się drogi dzisiejszej ul. Uczniowskiej i Drogi Zielonej. Ta pierwsza po staremu będzie łączyła się z ul. Marynarki Polskiej, a nowa trasa pobiegnie przez dzisiejsze ogródki działkowe, gdzie połączy się w przyszłości z planowaną ul. Nową Gdańską. Za tym skrzyżowaniem Droga Zielona wespnie się na estakadę by pokonać linię kolejową prowadzącą do Nowego Portu i stojącą przy niej starą parowozownię.

- Choć dopiero ogłosiliśmy przetarg na projekt budowlany i pewne szczegóły mogą się zmienić, zakładamy poprowadzenie estakady tak, by parowozowni nie trzeba było wyburzać. Chcemy również tak rozmieścić podpory estakady, by w przyszłości możliwa była dalsza rozbudowa torów kolejowych, czyli np. reaktywacja połączenia SKM do Nowego Portu - mówi Gazecie Romuald Nietupski, prezes spółki GIKE 2012.

Z wiaduktu będzie można zjechać w ul. Stadionową, która prowadzić będzie do parkingów przy stadionie. Dalej trasa da nura w tunel pod dużym rondem na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej, Uczniowskiej, Starowiejskiej oraz Wielopole.

Jednak Trasa Zielona nie dojdzie pod tą nazwą do samej Marynarki Polskiej. Ostatni, ok. 200-metrowy odcinek będzie już fragmentem Trasy Sucharskiego.

Nawet jeśli Trasa Zielona otrzyma dofinansowanie z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, to prace przy jej budowie ruszą nie wcześniej niż w 2011 roku i nie ma co liczyć, że zakończą się przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 roku.
mb

Opinie (96) 6 zablokowanych

  • dalsza rozbudowa torów kolejowych?

    Ha ha ten pan widać nigdy tam nie był - po cholerę rozbudowywać gigantyczne torowisko, po którym praktycznie nic nie jeździ.

    • 0 0

  • Słowackiego ?? przecież istnieje droga!! (4)

    a że jednopasmowa i w koleinach.. nie przesadzajmy są ważniejsze cele - ECS oraz pomniki kindertransportów itp.

    • 86 6

    • ech...

      Tobie nigdy nie przejdzie Panie W.

      • 0 0

    • to jest spisek (2)

      bysmy z aut na rowerki sie przesiedli i mieli co zwiedzac
      taki plan budynia

      • 11 0

      • jak się wielu przesiądzie na rowery (1)

        to na jezdniach będzie więcej miejsca dla otyłych

        Dlaczego nie ma parkingów rowerowych na stacjach SKM?

        jak się przesiadać na rowery, to na krótkie odległości
        na dłuższe wystarczy bike and ride

        • 5 1

        • chyba za długo byłeś w Holandii

          • 0 1

  • droga zielona

    czyli budyń i ekipa zielono ma w głowie.
    Prak Regana oraz tereny bezpośrednio przylegające do ujęcia wody staną się częścią drogi zielonej gratuluję - no chyba, że w planie jest przesunięcie Jeltkowskiego Dworu i paru budynków przy Dąbroszczaków.
    Czyli będzie highway przy plaży, a na molo w Brzeźnie można zrobić zatoczkę dla autobusów.
    Polska, mieszkam w polsce .................. jednym słowem syf jak zwykle

    • 5 1

  • Pozdrawiam mieszkańców malowniczego Jelitkowskiego Dworu

    oraz Horyzontów, Marina Primore i pewnie kolejnych inwestycji, którzy nagle zdziwią się, że przed oknami - zachwalanej jako wspaniała parkowa i cicha - okolicy wyrośnie im droga szybkiego ruchu z transportem ciężarowym szeroka na 40 metrów, licząc oba kierunki!

    Pozdrowienia dla Was, bo wiem, że wielu z Was nie wiedziało lub nadal nie wie, że wizualizacje jakoś sprytnie pomijały ten szczegół :)
    Ciekawe w jakim innym nowoczesnym państwie prowadzi się takie trasy tuż przy terenie nadmorskim, burząc całkowicie ten klimat? Brakuje jeszcze tylko estakady na przejściu na plażę, ale da się to pewnie zrobić :)

    • 8 1

  • (4)

    jak w takim razie będa wygladały drogi dojazdowe na Stadion w czasie Euro, jesli wszystkie inwestycje drogowe nie skoncza sie do 2012 roku?

    • 53 1

    • Jak to powiedział Budyń: "w anglii dociera się na imprezy organizowane w tego typu obiektach komunikacją miejska i dalej na piechotę, więc po co u nas robić drogi?"

      • 2 1

    • spokojnie, zdążymy

      do Euro 2120 jeszcze dużo czasu

      • 2 3

    • (1)

      tak jak teraz.

      • 9 0

      • zastosujemy polską specialność

        PIELGRZYMKI dla kibiców z zagranicy!!! z buta ofkors;)

        • 16 2

  • mistrzostwo (1)

    ten tekst! mmm. poezja. wespnie się...da nura... same smaczki.
    a fachowość:
    rondo = skrzyżowanie z wyspą centralną ? ?
    bravvo

    • 9 0

    • brancewicz pisał!

      a jak! teraz już nawet nie podpisuje się imieniem, nazwiskiem i swoją mordą pod tymi wizjonerskimi artykułami!

      • 0 0

  • Do mieszkańców Gdańska (3)

    Dajcie już spokój prezydentowi Adamowiczowi, czytam te wszystkie opinie i aż niedobrze się robi:)
    Gdańsk jest miastem dużym, zarządza się o wiele ciężej niż moje ukochane śledziowo:)))
    Nikt nie posiada idealnej recepty na doskonałe rządy, śmiem poderzewać, że i wy rządzilibyście podobnie jak opisywany przez was "Budyń" .
    Trochę więcej wyrozumiałości..

    • 4 25

    • (1)

      mniej pomników i projektów, więcej dróg i przedzkoli.

      Taka drobnostka oznaczałaby w warunkach gdańskich wręcz rewolucję w zarządzaniu

      • 0 0

      • następny(a) od przedżkoli czy przeczkoli!!!

        brawo!

        a dla następnej pustej głowy: Uwaga! Pisze się tak: PRZEDSZKOLI !!!
        od "przed szkołą"
        barany tępe jedne!

        • 0 1

    • NO PASARAN

      • 1 2

  • Starą lokomotywownię to powinni sobie odpuścić, zostało z niej jakieś 7,5% tego co było wcześniej ... Trasę można puścić pomiędzy kominami, będzie dość śmiesznie i kolejna atrakcja turystyczna, ludziska będą się dziwować. I zawsze pomiędzy kominami a nad trasą będzie można jakieś transparenty wywiesić np. z okazji 22 lipca :)

    Kolejna uwaga to powinni w pierwszej kolejności wybudować ten 200m fragment od ul. Marynarki polskiej i dalej dojazd do stadionu.

    Gdyby komuś się chciało pomyśleć to można pod stadion podprowadzić tramwaj i w czasie imprez na stadionie z Klinicznej uruchamiać specjalną linię tramwajową zamiast kosztując miliony linię SKM lub najtaniej autobus Kliniczna - Stadion.

    Szkoda, że całość zobaczymy za 20-50lat, EURO2012 miało być dla Gdańska szansą na szybkie pobudowanie dróg ... Mam nadzieję, że doczekam budowy tunelu ...

    • 4 0

  • Dokończyć W-Z i Słowaka

    przecież to najwęższe gardła w połączeniu z obwodnicą !!!!

    • 7 0

  • JPPP - jeżdżenie palcem PO planach

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane