• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Zielona połączy stadion i halę

mb
21 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Na terenie Letnicy Droga Zielona będzie przebiegała między ul. Uczniowską a stadionem. Na terenie Letnicy Droga Zielona będzie przebiegała między ul. Uczniowską a stadionem.

Powoli wyłania się przebieg drugiego odcinka Drogi Zielonej. Między al. Hallera a ul. Marynarki Polskiej powstaną wielopasmowe ronda i estakada - informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto. Niestety budowa rozpocznie się nie wcześniej, niż w 2011 roku.



Przebieg fragmentu Drogi Zielonej i Trasy Sucharskiego. Przebieg fragmentu Drogi Zielonej i Trasy Sucharskiego.
Gdy powstanie już w całości, Droga Zielona połączy dwa największe gdańskie obiekty sportowe - Baltic Arenę i halę na granicy z Sopotem. Trasa pobiegnie od ul. Marynarki Polskiej, przez Letnicę, Przymorze, Żabiankę. Rozmaite studia planistyczne zakładają, że dalej droga pobiegłaby tunelem pod Pachołkiem aż do ul. Spacerowej. Przebieg trasy można określić jako równoległy wobec ulic: Uczniowskiej, Czarny Dwór, Dąbrowszczaków i Gospody.

Zadaniem Drogi Zielonej jest połączenie projektowanej Trasy Sucharskiego z Obwodnicą Trójmiasta na węźle Wysoka, z pominięciem centrum miasta.

Jako pierwsze powstaną dwa fragmenty trasy, właśnie te, przy których gromadzić się będą dziesiątki tysięcy kibiców. Mowa tu o odcinkach od skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Czyżewskiego w stronę hali oraz od ul. Marynarki Polskiej do al. Hallera.

Jak dotąd, o tym jak będzie wyglądał drugi odcinek drogi, niewiele było wiadomo. Jednak po ogłoszeniu przez Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 przetargu na projekt drogi, wyszło na jaw kilka szczegółów. Budowa dwupasmowej w obu kierunkach jezdni zacznie się od skrzyżowania ul. Uczniowskiej, al. Hallera i ul. Czarny Dwór, gdzie powstanie rozbudowane rondo, tzw. wyspa centralna.

Dalej, w kierunku ul. Marynarki Polskiej, Droga Zielona przetnie ul. Gdańską w ten sposób, że jej północny fragment straci dojazd do al. Hallera. Będzie tam funkcjonowało tylko połączenie z jedną jezdnią Drogi Zielonej.

Za krzyżówką rozejdą się drogi dzisiejszej ul. Uczniowskiej i Drogi Zielonej. Ta pierwsza po staremu będzie łączyła się z ul. Marynarki Polskiej, a nowa trasa pobiegnie przez dzisiejsze ogródki działkowe, gdzie połączy się w przyszłości z planowaną ul. Nową Gdańską. Za tym skrzyżowaniem Droga Zielona wespnie się na estakadę by pokonać linię kolejową prowadzącą do Nowego Portu i stojącą przy niej starą parowozownię.

- Choć dopiero ogłosiliśmy przetarg na projekt budowlany i pewne szczegóły mogą się zmienić, zakładamy poprowadzenie estakady tak, by parowozowni nie trzeba było wyburzać. Chcemy również tak rozmieścić podpory estakady, by w przyszłości możliwa była dalsza rozbudowa torów kolejowych, czyli np. reaktywacja połączenia SKM do Nowego Portu - mówi Gazecie Romuald Nietupski, prezes spółki GIKE 2012.

Z wiaduktu będzie można zjechać w ul. Stadionową, która prowadzić będzie do parkingów przy stadionie. Dalej trasa da nura w tunel pod dużym rondem na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej, Uczniowskiej, Starowiejskiej oraz Wielopole.

Jednak Trasa Zielona nie dojdzie pod tą nazwą do samej Marynarki Polskiej. Ostatni, ok. 200-metrowy odcinek będzie już fragmentem Trasy Sucharskiego.

Nawet jeśli Trasa Zielona otrzyma dofinansowanie z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, to prace przy jej budowie ruszą nie wcześniej niż w 2011 roku i nie ma co liczyć, że zakończą się przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 roku.
mb

Opinie (96) 6 zablokowanych

  • Nie wazne co sie dzieje wazne aby o mnie mówili

    • 17 0

  • Po co nam ta droga?

    Tyle potrzebna, co ECS. Lepiej te gigantyczne pieniądze przeznaczyć na tramwaje.

    • 3 11

  • znów plany i zapowiedzi (1)

    a miało byc gotowe na euro, podobnie jak słowackiego, WZ, sucharskiego i obwodnica południowa

    dlaczego Adamowicz tak często jak chwali się wizjami nie przecina wstęg kończących budowy nowych dróg???

    • 22 0

    • wstegi były i owszem

      30 lwietnia 1999 roku zakończono i odebrano remont mostku przy Młynie Oliwskim. Przeciecie wstegi miało byc 1 MAJA czyli dnia nastepnego. Ale cosik ministrantowi nie pasowała ta data i samochody z Osowej musiały jeszcze 4 cztery dni jeździć objazdem. Więc wskazuje że wstegi i owszem były

      • 2 0

  • jaaaasne (3)

    Nowa droga, tylko jeszcze bez trasy, bez planu, bez projektu, bez daty rozpoczęcia/końca.

    Jest wiele innych dróg "już prawie skończonych" w znacznie bardziej zaawansowanym stadium "budowy"
    -W-Z
    -Armi Krajowej do obwodnicy + estakady na chełmie
    -Słowackiego
    -Nowa Jakaśtam przy stoczni
    -... itd.

    A tu jakiś nowy dojazd do obwodnicy, TUNEL POD PACHOŁKIEM (???); to czysta fantastyka...

    • 25 1

    • Może i tak, ale w końcu coś się zmienia w MYŚLENIU (1)

      Nareszcie urzędnicy nieśmiało myślą o drogach, które pozwalają sprawnie dostać się do wybranych punktów w mieście, bez obowiązkowego "przejazdu pod ratuszem", czyli przepychania się przez centrum

      I nieważne, czy robią to z myślą o przyjezdnych, czy mieszkańcach - każde rozwiązanie oszczędzające czas (a co za tym idzie - pieniądze) jest godne rozważenia

      • 2 2

      • zgadza się

        Ale UM gdańsk "rozważanie" doprowadziło do perfekcji. Tylko zawsze znajdzie się ktoś zły, niepozwalający zrealizować wspaniałych wizji.

        • 5 0

    • ty, a W-Z to nie Armii Krajowej do obwodnicy?

      tak pytam..

      • 0 0

  • a co na to Paweł Budyniowicz?

    wie o tym ?

    • 14 1

  • oby dali rade ogarnąć się z tymi drogami

    bo stadion spokojnie zdąrzą, ale dojazd i okolica nie za ciekawa. mam nadzieje, że ogarną rewitalizacje i dojazdy do 2012

    • 4 4

  • Gratulacje

    tylko kiedy to będzie w realu? i czy nie za wiele tej drogi przy Parku Nadmorskim??

    • 9 0

  • ..srali muszki srali i tyle

    nic z tego nie będze tak jak z innych szczytnych projektów.

    • 13 1

  • ma isc do spacerowej? Niezly pomysl. Prosto w najwiekszy korek:P

    • 10 0

  • .......a czy i tramwaj tamtędy pojedzie?......:)

    ja osobiście dodałbym jeszcze dwa pasy startowe, zamotował windę w tunelu pod Wisłą, coby się można było jak beda korki na prom przesiąść i gites..........

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane