- 1 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (152 opinie)
- 2 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (163 opinie)
- 3 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (138 opinii)
- 4 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (145 opinii)
- 5 Nocna akcja SAR na Bałtyku (21 opinii)
- 6 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (102 opinie)
Droga Zielona połączy stadion i halę
Powoli wyłania się przebieg drugiego odcinka Drogi Zielonej. Między al. Hallera a ul. Marynarki Polskiej powstaną wielopasmowe ronda i estakada - informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto. Niestety budowa rozpocznie się nie wcześniej, niż w 2011 roku.
Gdy powstanie już w całości, Droga Zielona połączy dwa największe gdańskie obiekty sportowe - Baltic Arenę i halę na granicy z Sopotem. Trasa pobiegnie od ul. Marynarki Polskiej, przez Letnicę, Przymorze, Żabiankę. Rozmaite studia planistyczne zakładają, że dalej droga pobiegłaby tunelem pod Pachołkiem aż do ul. Spacerowej. Przebieg trasy można określić jako równoległy wobec ulic: Uczniowskiej, Czarny Dwór, Dąbrowszczaków i Gospody.
Zadaniem Drogi Zielonej jest połączenie projektowanej Trasy Sucharskiego z Obwodnicą Trójmiasta na węźle Wysoka, z pominięciem centrum miasta.
Jako pierwsze powstaną dwa fragmenty trasy, właśnie te, przy których gromadzić się będą dziesiątki tysięcy kibiców. Mowa tu o odcinkach od skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Czyżewskiego w stronę hali oraz od ul. Marynarki Polskiej do al. Hallera.
Jak dotąd, o tym jak będzie wyglądał drugi odcinek drogi, niewiele było wiadomo. Jednak po ogłoszeniu przez Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 przetargu na projekt drogi, wyszło na jaw kilka szczegółów. Budowa dwupasmowej w obu kierunkach jezdni zacznie się od skrzyżowania ul. Uczniowskiej, al. Hallera i ul. Czarny Dwór, gdzie powstanie rozbudowane rondo, tzw. wyspa centralna.
Dalej, w kierunku ul. Marynarki Polskiej, Droga Zielona przetnie ul. Gdańską w ten sposób, że jej północny fragment straci dojazd do al. Hallera. Będzie tam funkcjonowało tylko połączenie z jedną jezdnią Drogi Zielonej.
Za krzyżówką rozejdą się drogi dzisiejszej ul. Uczniowskiej i Drogi Zielonej. Ta pierwsza po staremu będzie łączyła się z ul. Marynarki Polskiej, a nowa trasa pobiegnie przez dzisiejsze ogródki działkowe, gdzie połączy się w przyszłości z planowaną ul. Nową Gdańską. Za tym skrzyżowaniem Droga Zielona wespnie się na estakadę by pokonać linię kolejową prowadzącą do Nowego Portu i stojącą przy niej starą parowozownię.
- Choć dopiero ogłosiliśmy przetarg na projekt budowlany i pewne szczegóły mogą się zmienić, zakładamy poprowadzenie estakady tak, by parowozowni nie trzeba było wyburzać. Chcemy również tak rozmieścić podpory estakady, by w przyszłości możliwa była dalsza rozbudowa torów kolejowych, czyli np. reaktywacja połączenia SKM do Nowego Portu - mówi Gazecie Romuald Nietupski, prezes spółki GIKE 2012.
Z wiaduktu będzie można zjechać w ul. Stadionową, która prowadzić będzie do parkingów przy stadionie. Dalej trasa da nura w tunel pod dużym rondem na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej, Uczniowskiej, Starowiejskiej oraz Wielopole.
Jednak Trasa Zielona nie dojdzie pod tą nazwą do samej Marynarki Polskiej. Ostatni, ok. 200-metrowy odcinek będzie już fragmentem Trasy Sucharskiego.
Nawet jeśli Trasa Zielona otrzyma dofinansowanie z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, to prace przy jej budowie ruszą nie wcześniej niż w 2011 roku i nie ma co liczyć, że zakończą się przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 roku.
Opinie (96) 6 zablokowanych
-
2009-07-21 14:54
gadu, gadu...
I tyle w temacie.
- 10 0
-
2009-07-21 15:06
Ooo Zdzichu, Och Zdzichu, będzie tak klawo! sądziesz na schodach i golniesz
kawę Maragoooo! I będzie w Gdańsku za lat już 2 tyle dróg pięknych, że zdziwi się świaaaaat!
- 8 0
-
2009-07-21 15:11
Do mieszkańców Gdańska (3)
Dajcie już spokój prezydentowi Adamowiczowi, czytam te wszystkie opinie i aż niedobrze się robi:)
Gdańsk jest miastem dużym, zarządza się o wiele ciężej niż moje ukochane śledziowo:)))
Nikt nie posiada idealnej recepty na doskonałe rządy, śmiem poderzewać, że i wy rządzilibyście podobnie jak opisywany przez was "Budyń" .
Trochę więcej wyrozumiałości..- 4 25
-
2009-07-21 16:23
NO PASARAN
- 1 2
-
2009-07-22 08:09
(1)
mniej pomników i projektów, więcej dróg i przedzkoli.
Taka drobnostka oznaczałaby w warunkach gdańskich wręcz rewolucję w zarządzaniu- 0 0
-
2009-07-22 13:08
następny(a) od przedżkoli czy przeczkoli!!!
brawo!
a dla następnej pustej głowy: Uwaga! Pisze się tak: PRZEDSZKOLI !!!
od "przed szkołą"
barany tępe jedne!- 0 1
-
2009-07-21 15:36
I tak Budyn puścił pod oknami ludziom hałas i spaliny
Uciekam z Czarnego Dworu bo w syfie nie będę mieszkał
- 8 3
-
2009-07-21 15:44
znowu plany
już mi się nie chce o tym czytać
- 13 0
-
2009-07-21 15:51
TE< MIESZKANIEC GDYNI
Co ty a Pawlowiwczem masz dzieci .... Zamieniamy go na Szczurka z zamknietymi oczami ....
- 11 2
-
2009-07-21 15:54
Jest rozwiązanie dla Słowackiego
Zmienić nazwę na Partyzantów i sprawa załatwiona
- 10 0
-
2009-07-21 16:05
Nic nie powstanie! Bo ten tłusty obleśny skór... buduje Bolkowi muzeum!!! (1)
Nawet zablokował plan zagospodarownia przestrzennego. NIe mogę wybudować w związku z tym domu na WŁASNEJ DZIAŁCE!!! TRZEBA Z NIM COŚ ZROBIĆ!!! PÓKI MIASTO JESZCZE KOMPLETNIE NIE UPADŁO DO ROLI PROWINCJONALNEJ DZIURY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 17 1
-
2009-07-21 17:38
jaki plan ci budyń zablokował?
- 2 0
-
2009-07-21 16:11
CO JESZCZE ZOSTANIE ROZPOCZETE I NIE SKONCZONE? CO JESZCZE ZOSTANIE ZAPLANOWANE , ZAPROJEKTOWANE I SIE PRZETERMINUJE ? KTO ZA
TO ZAPLACI ? PROJEKTUE sie wielkie inwestycje dla wielkiego poklasku. Drogi sie lata i to najlepie w deszczu . Sciezki rowerowe buduje sie w dzielnicach oddalonych od srodmiescia kawalkami ktore nie tworza calosci. Zrobcie jedno a porzadnie nie rozsmieszajcie mieszkancow waszym rozmachem inwestycyjnym. Skonsultujcie sie z lekarzem psychiarta bo to jest choroba... gdy sie ciagle cos zaczyna i nie konczy. WIDAC ZE CHORUJE NA NIA URZAD MIEJSKI I RADA MIASTA > Da sie wyleczyc!!!!!!!!!!!!!
- 11 0
-
2009-07-21 16:13
NIE POWSTANIE NA EURO jak wszystkie inne planowane drogi
masakra
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.