• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa z Wrzeszcza do Oliwy za 2,5 mln zł

Michał Brancewicz
28 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej
Obecnie w tym miejscu rowerzyści jadący w kierunku Sopotu muszą przeprawiać się na drugą stronę jezdni. Obecnie w tym miejscu rowerzyści jadący w kierunku Sopotu muszą przeprawiać się na drugą stronę jezdni.

Pięć firm jest chętnych do budowy drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej, między ul. Braci Lewoniewskichul. Kołobrzeską. Oferty wahają się między 2,5 a 3 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowa trasa biegnąca po prawej stronie al. Grunwaldzkiej, patrząc w kierunku Sopotu, ma być gotowa do końca lipca.



Dublowanie odcinków dróg rowerowych ma sens?

Co prawda na tym odcinku istnieje od lat trasa rowerowa, tyle że przebiega po lewej stronie al. Grunwaldzkiej. Natomiast od centrum Gdańska przez Wrzeszcz do Strzyży droga rowerowa biegnie prawą stroną al. Zwycięstwa i potem Grunwaldzkiej. Dopiero na wysokości ul. Braci Lewoniewskich trzeba przejechać na drugą stronę jezdni. To dla wielu rowerzystów jest kłopotliwe i wiąże się z niepotrzebną stratą czasu.

Ta sytuacja zmieni się latem tego roku. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła właśnie oferty w przetargu na budowę ok. dwukilometrowego odcinka drogi rowerowej od wspomnianych Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej. Prace potrwają do końca lipca.

Do realizacji zgłosiło się pięciu wykonawców:

  1. WPRD Gravel - 2,565 mln zł
  2. Firma Budowlano-Drogowa MTM - 2,626 mln zł
  3. Kruszywo - 2,798 mln zł
  4. Eurovia Polska - 2,849 mln zł
  5. Strabag - 3,043 mln zł

O wyborze cena decyduje w 60 proc., a pozostałe 40 proc. stanowi przedłużenie okresu gwarancji. Tutaj wszystkie firmy zadeklarowały ten sam czas - 24 miesiące.

Co ważne, wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, który wyniósł 3,279 mln zł.

Oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej wykonawca przebuduje również chodniki i zbuduje sieć wodociągową.

Opinie (209) 7 zablokowanych

  • Jeżdżę często tą trasą z Wrzeszcza do Oliwy. Jest dobrze. (13)

    Zanim zacznie się dublować drogi rowerowe, trzeba budować tam gdzie nie ma ich wcale.
    Budżet miasta nie jest zbyt duży.

    • 9 10

    • wręcz odwrotnie. (11)

      Należy najpierw porobić porządne trasy wzdłuż głównych ciągów, a dopiero potem iść na boki.

      To wstyd dla miasta żeby infrastruktura rowerowa była w takiej formie ( mega kolizyjne różowe paseczki z jednej strony na chodniku gdzie co 20m jakaś przeszkoda irracjonalna).
      Drogi w mieście powinny pełnić funkcję komunikacyjną, a nie krajoznawczą. To ma być alternatywa dla samochodu i komunikacji publicznej, a nie poruszania się pieszo.

      • 9 1

      • (10)

        to na Obwodnicy też trzeba zrobić drogę rowerową. Drogi dla rowerów będą alternatywą jeśli zabroni się ich przewożenia(rowerów) pojazdami komunikacji miejskiej.

        • 3 5

        • To nie będzie trudne. (1)

          Jest linia ciągła biała po prawej stronie. Tam zmieszczą się piesi i rowerzyści.

          • 1 0

          • obwodnicę wystarczy przemianować z ekspresowej na krajową

            i rowerzyści będą mogli legalnie jechać obwodnicą. Poza tym ta droga z roku na rok traci walory drogi ekspresowej. Można po zbudowaniu tek Kaszubskiej drogi tak zrobić.

            • 0 0

        • (6)

          Ale mają być alternatywa i mają być budowane z głową a nie od dworca PKP w centrum do drogi zielonej na zabiance trzeba 8 razy przejeżdżać przez ulicę

          • 2 0

          • (5)

            A niby jaki to problem przejechać na drugą stronę?

            • 0 5

            • (2)

              czas. czas. czas.

              • 1 1

              • wiadomo, że czas dotyczy tylko kierowców, są szczególnie uprzywilejowani.

                • 2 0

              • czas i energia potrzebna do osiągnięcia normalnej prędkości "marszowej"

                każdy przejazd rowerem na drugą stronę jezdni to wydatek energii porównywalny z wydatkiem potrzebnym na przejechanie 130 metrów

                • 0 0

            • A po co d**ilu to robić na 500 m dla zasady? Dlaczego palancie jezdni tak nie poprowadzono zygzakiem

              • 1 0

            • czas, komfort, bezpieczeństwo, czas, komfort, bezpieczeństwo, czas, komfort, bezpieczeństwo....

              • 2 0

        • ale kto chce wozic rower autobusem zwłaszcza na tej grunwaldzkiej gdzie jeżdżą dwie linie na krzyż z tego 122 chyba co godzinę

          • 0 1

    • Dlatego takie warunki powinni postawi" deweloperowi. Wiadomo, kto tamtędy głównie jeździ na rowerach

      • 1 1

  • (2)

    Może lepiej zbudować ścieżkę tam gdzie jej nie ma?

    • 10 9

    • (1)

      po co? by utrudnić życie rowerzystom? jezdnia jest szybsza wygodniejsza i bezpieczniejsza

      • 3 3

      • nie każda jest bezpieczniejsza

        • 0 0

  • Kołobrzeska? (1)

    Kiedy rozwiążą problem ścieżki (pasów) rowerowej na Kołobrzeskiej? Może warto to zrobić nim wyda się pieniądze na trzecią ścieżkę na tym odcinku?

    • 14 2

    • kołobrzeska!

      Bycie pieszym na Kołobrzeskiej to prawie jak bycie ninja. Trzeba ciągle być czujnym, żeby rowery pędzące masowo po chodniku cię nie staranowały. Dodatkowo rowerzyści notorycznie przyjeżdżają tam po pasach dla pieszych na czerwonym...

      • 1 0

  • (6)

    Obecnie w tym miejscu rowerzyści jadący w kierunku Sopotu muszą przeprawiać się na drugą stronę jezdni.

    oj, oj to poważny problem - rowerzysta tego nie ogarnie

    • 7 13

    • A... to dlatego kierowcy potrzebują dwóch jezdni.

      • 7 1

    • (3)

      A po co tyle pasów na grunwaldzkiej palancie? Tu nie chodzi o nieogarnianie ale o mój czas jaki tracę kiedy głupek w samochodzie jedzie sobie dalej

      • 4 0

      • to samo dotyczy braku bezkolizyjnych włączeń do ruchu na jezdni. (2)

        rowerzysta zjeżdża i musi się ponownie włączać na końcu infry, to absurd, a nawet jakiś brak kompetencji osób tworzących te dzieła sztuki.

        • 2 1

        • (1)

          włącz nie infrę ale mózg ale chyba go nie masz

          • 0 2

          • dlaczego pacanie to co się buduje dla rowerzystów nie jest infrastruktura a niepoważnym bublem służącym do zabawy?Skąd takie d**ilne założenie że na rowerze się jedzie by się poturlać w niedzielne popołudnie wokół komina?Dlaczego pacanie nie buduje się ulic w tak kretyński sposób?

            • 2 0

    • 7 ogarnie a dla 13 to za trudne tak wynika z opinii

      • 0 0

  • Dobrze

    Jak najwiecej ścieżek rowerowych, to nie jest dublowanie tylko naturalna kolej rzeczy. Jeszcze wiele takich miejsc jest takich gdzie trzeba co chwila przejeżdżać na drugą stronę ulicy, żeby jechać zgodnie z przepisami. Czekam na ścieżki rowerowe wzdłuż Słowackiego i spacerowej bo to zachęci ludzi o normalniejszego transportu. O buspasami to można zapomnieć w pięknym Gdańsku, takie cuda tylko w Gdyni.

    • 4 1

  • Kyo wydaje pozwolenia na dublowanie sciezek???? (1)

    A co z remontami chodnikow i jezdni???????????

    • 3 6

    • Chodnik w tym miejscu gdzie zamierzają budować ścieżkę i tak wymaga remontu od dawna wiec skoro będą robić chodnik to przy okazji robiąc ścieżkę dla rowerów koszt nie zwiększy się znacząco

      • 3 0

  • To bardzo dobry pomysł

    Chodnik w tym miejscu gdzie zamierzają budować ścieżkę wymaga remontu od dawna wiec wreszcie przy okazji robiąc ścieżkę dla rowerów naprawia w tym miejscu ten stary i rozwalony chodnik który nijak pasuje do pięknych nowych budynków które powstają w oliwie po tej stronie jezdni. Jestem za!

    • 3 0

  • A gdyby tak (2)

    Usunąć drogę rowerową i zrobić kolejny pas dla samochodów?

    • 3 7

    • to byłoby sprzeczne z deklarowanymi celami strategicznymi rozwoju miasta

      zwiększyłoby efekt barierowy i tak szerokiej ulicy grunwaldzkiej dla ruchu lokalnego

      • 0 0

    • Brawo 100/100

      • 1 0

  • W pierwszej kolejnosci należy zachowac ciągłośc dróg rowerowych (1)

    Dopiero potem równoległe pasma i remonty starych
    Akutrat w planowanym miejscu jest dość długi odcinek ścieżki po drugiej stronie, wolałbym , żeby dociągnęli go po jednej stronie do Sopotu-Wyścigi

    • 6 1

    • i tak wlasnie bedzie. jak dociagną do derdowskiego i zrobia jeszcze krotki odcinek na zabiance to od centrum do sopotu bedzie trasa po jednej stronie

      • 5 0

  • Bedzie DDR czy chodnik rowerowy jak wszedzie?

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane