• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa z Wrzeszcza do Oliwy za 2,5 mln zł

Michał Brancewicz
28 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej
Obecnie w tym miejscu rowerzyści jadący w kierunku Sopotu muszą przeprawiać się na drugą stronę jezdni. Obecnie w tym miejscu rowerzyści jadący w kierunku Sopotu muszą przeprawiać się na drugą stronę jezdni.

Pięć firm jest chętnych do budowy drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej, między ul. Braci Lewoniewskichul. Kołobrzeską. Oferty wahają się między 2,5 a 3 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowa trasa biegnąca po prawej stronie al. Grunwaldzkiej, patrząc w kierunku Sopotu, ma być gotowa do końca lipca.



Dublowanie odcinków dróg rowerowych ma sens?

Co prawda na tym odcinku istnieje od lat trasa rowerowa, tyle że przebiega po lewej stronie al. Grunwaldzkiej. Natomiast od centrum Gdańska przez Wrzeszcz do Strzyży droga rowerowa biegnie prawą stroną al. Zwycięstwa i potem Grunwaldzkiej. Dopiero na wysokości ul. Braci Lewoniewskich trzeba przejechać na drugą stronę jezdni. To dla wielu rowerzystów jest kłopotliwe i wiąże się z niepotrzebną stratą czasu.

Ta sytuacja zmieni się latem tego roku. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła właśnie oferty w przetargu na budowę ok. dwukilometrowego odcinka drogi rowerowej od wspomnianych Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej. Prace potrwają do końca lipca.

Do realizacji zgłosiło się pięciu wykonawców:

  1. WPRD Gravel - 2,565 mln zł
  2. Firma Budowlano-Drogowa MTM - 2,626 mln zł
  3. Kruszywo - 2,798 mln zł
  4. Eurovia Polska - 2,849 mln zł
  5. Strabag - 3,043 mln zł

O wyborze cena decyduje w 60 proc., a pozostałe 40 proc. stanowi przedłużenie okresu gwarancji. Tutaj wszystkie firmy zadeklarowały ten sam czas - 24 miesiące.

Co ważne, wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, który wyniósł 3,279 mln zł.

Oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej wykonawca przebuduje również chodniki i zbuduje sieć wodociągową.

Opinie (209) 7 zablokowanych

  • Oliwy jest namalowany na pomarańczowym tle symbol roweru?

    • 0 1

  • (1)

    I tak po ścieżkach jezdżą w dwóch kierunkach

    • 2 4

    • no i?

      • 6 0

  • Jak zawsze głupia ankieta to nie jest dublowanie drogi!!To jest minimalny standard w każdym kraju europejskim (1)

    i skandynawskim od kilkudziesięciu lat !!Ciekawe dlaczego ulice dla blachoszrotów sa po obu stronach?Moze jeszce ulice tez po zmieniany na tak i**otyczny wymysł jak zbudowali te odcinki dróg rowerowych gdzie jest często 100 metrów drogi i potem trzeba 50 razy zmnieniac strony czekając na swiatła!Przypominam ze w większości krajów uni europejskiej tyle ile u nas zbudowano kilometrów drogi rowerowej przez 20 lat tam wykonali je przez 3 lata!I jeszce jedno zapomnieli dodac czy adal maja zamiar stawiac wysokie krawężniki czy juz ich inteligencja dotarła do wiedzy tajemnej jak sie je robi przejazdy bez nich.

    • 6 5

    • Piszesz chaotycznie. Trudno to zrozumieć.

      • 1 0

  • gdyby Szwedzi kombinowali jak nasze drogowce, nasze polityki, nasze samorządowce i inne takie nieudaczniki (1)

    to zmieniając ruch lewostronny na prawostronny
    robili by to po jednej ulicy
    pomalutku
    miasto po mieście, gmina po gminie
    i po latach
    jak zginęło by wystarczająco dużo ludzi
    mieli by połowę ulic prawostronnych, a połowę lewostronnych

    • 2 2

    • Nasze przepisy nie narzucają rowerzyście przejeżdżania na drugą stronę, jednak w wielu miejscach jest to wymuszane zakazami, bo jest to niby niebezpieczne. Jednak nikt nie myśli, że można to zrobić bardziej bezpiecznym, wymuszając, że prawy pas na np. Grunwaldzkiej zawsze ma być ograniczony do 50/h

      • 1 0

  • (1)

    dwa i pół miliona dla tych ped**arzy? co za rozrzutność!

    czy nie lepiej zamiast tego wydać trzy i pół miliarda na tunel pod pachołem?
    o wiele więcej uda się ukraść

    albo chociaż jakiegoś misia... słomianego... przynajmniej by była ta, no...
    tradycja...

    • 3 6

    • 2mln za 2km trasy (z chodnikiem) to dużo, a parking za 40mln to już nie dużo według kierofczyków. No, a tunel za 2mld to przeciez jak za darmo.

      • 1 0

  • Fajnie ale...

    bardziej przydałaby się ścieżka na Kołobrzeskiej, bo tam to ani przejeść pieszo z uwagi na dziurawe chodniki i wystające płyty, ani przejechać rowerem :-)

    • 3 0

  • fanatycy rowerowi w natarciu (4)

    "Dopiero na wysokości ul. Braci Lewoniewskich trzeba przejechać na drugą stronę jezdni. To dla wielu rowerzystów jest kłopotliwe i wiążę się z niepotrzebną stratą czasu."

    ilez omni tego czasu straca? 20 sekund?
    i w czym ot jest klopotliwe? i
    to moze ja bede po chodnikach autem jezdzil bo korki sa dla mnie klopotliwe i wiaza sie z niepotrzebna strata czasu?

    • 4 9

    • (1)

      a wiesz ile się traci czasu jak się jedzie do Sopotu lub Gdyni bezmózgu?

      • 2 1

      • Inteligent na pedałach się odezwał.

        • 0 3

    • raczej cos koło 5-7min (1)

      • 2 2

      • Wow, to ile zmian świateł czekasz?

        • 0 3

  • i tak będą jeździć po ulicy (2)

    • 0 7

    • Tak . Rowerem wg przepisów czasami trzeba jechać jezdnią a nie po chodniku

      • 4 0

    • Skoro jest to w pełni zgodne z przepisami to co cie boli? maść sobie kup

      • 1 0

  • a nie lepiej by zrobić z drugiej strony torów zamiast planowanej drogi czerwonej? (2)

    odrobinę mniej spalin by człowiek wdychał

    • 4 2

    • Jako alternatywna trasa ekspresowa gdansk-sopot to ok (1)

      realnie jednak nie ma po co. mało tam punktów docelowych. mało komu po drodze by było.

      • 4 0

      • najważniejsze punkty źródłowe i docelowe wielu przejazdów rowerowych to stacje SKM

        potwierdzone statystykami MEVO

        • 0 0

  • Nie chcę być złośliwy, (1)

    ale ścieżka i to dość szeroka z jednej strony jest, natomiast brakuje ścieżek w innych częściach miasta, a ponad to drogi są dziurawe

    • 0 4

    • co z tego że jest, jak jest nie po drodze wszystkim.

      jest też szeroka "ścieżka" samochodowa zwana obwodnicą. Czy to znaczy że inne ścieżki samochodowe są niepotrzebne?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane