• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie "Droga trzech powiatów"? Najpierw Droga Czerwona

Michał Sielski
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
Planowany przebieg Drogi trzech powiatów Planowany przebieg Drogi trzech powiatów

Kilka miesięcy temu Gdynia, Rumia i Kosakowo ustaliły, że wspólnie zapłacą za koncepcję siedmiokilometrowej drogi, która połączy Gdynię z Rumią i zapewni dojazd do Doliny Logistycznej - obszaru na granicy Gdyni i Rumi, na którym siedziby będą mieć firmy obsługujące Port Gdynia. Do rozpoczęcia prac jeszcze jednak daleko, ale pojawił się pomysł połączenia tej trasy z - także planowaną - Drogą Czerwoną.



Kiedy powstanie Droga trzech powiatów?

Przypomnijmy: w ustalonym wstępnie przebiegu nowej trasy istnieje już droga, ale jest wąska i formalnie dostępna tylko dla działkowców oraz rowerzystów. W rzeczywistości tzw. "popiołówką", należącą do elektrociepłowni, codziennie skracają sobie dojazd setki osób, których niewielkie ryzyko przewidzianego w taryfikatorze mandatu w wysokości 100 zł zazwyczaj nie odstrasza.

Droga przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych, znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.

- Budowa tej drogi ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.

Listy intencyjne dróg nie budują



Na razie w temacie jest jednak więcej słów niż konkretów. W lutym wydawało się, że wreszcie coś ruszy, bo za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję. Ma ona pomóc określić nie tylko dokładny przebieg drogi, organizację ruchu na niej, a przede wszystkim kalkulację kosztów.

Na razie zamiast konkretów mamy porozumienie o współpracy, którym właśnie pochwalił się burmistrz Rumi.

Czy możemy liczyć jednak na jakieś konkrety: terminy, liczby, wstępny koszt?

- Szczegóły techniczne drogi, liczba pasów ruchu czy jezdni będą wynikały z analiz, które są częścią planowanej koncepcji. W tym momencie możemy określić jedynie długość drogi - wyniesie niespełna 7 km - informuje Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.

Najpierw powstanie Droga Czerwona



Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski. Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski.
Wiele wskazuje więc na to, że najpierw powstanie Droga Czerwona, której finansowanie zapowiedział już rząd. W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że będzie ona częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów, ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną. Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną.
Droga Czerwona miała łączyć się obwodnicą i planowaną Via Maris, o której przebiegu wiadomo na razie niewiele. Może więc połączyć się też z "Drogą trzech powiatów", na co liczą władze Rumi, będącej liderem tego projektu.

- Liczymy na szybką realizację obietnic rządowych dotyczących wybudowania Drogi Czerwonej. Połączenie jej z Drogą Trzech Powiatów pozwoli mieszkańcom Rumi na łatwy dojazd do obwodnicy, a tereny inwestycyjne staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla inwestorów - podkreśla burmistrz Rumi Michał Pasieczny.

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Fajnie jeździ się tam rowerem (6)

    Cisza, spokój. Prawie brak samochodów

    • 9 5

    • nie licząc dziesiątek samochodów na godzinę pędzących na złamanie karku

      • 7 1

    • xD (1)

      Z tym brakiem samochodów to bym się nie zapędzał. Chyba nie ma opcji, żeby przejechać całą trasę i żeby nie wyprzedzał cię samochód, który nie miał prawa tam wjeżdżać, jadący ponad ograniczenie prędkości.

      • 6 0

      • Czytanie ze zrozumieniem

        "prawie brak samochodów"

        • 3 0

    • Gdyby nie ten artykuł to wcale nie wiedziałbym o drodze Elektrociepłowni. Ludzie, którzy mieszkają tam w Janowie czy Pogórzu to wiedzą. Ja omijam szerokim łukiem ten rejon...

      • 0 0

    • moze codzienne zgloszenia na policje pomogą. Widziałam kogos bez maski.

      • 1 0

    • Fajnie to by się tam jezdzilo. Gdyby nie ten prawie brak samochodów. Tragedia kwestią czasu

      • 0 0

  • Oby tylko powstała wzdłuż tej drogi oraz Dębogórskiej droga rowerowa

    Byłaby to pierwsza spójna droga rowerowa między Gdynią a Rumią...

    • 6 4

  • Całe szczęście że Morawiecki coś ruszył, bo te Powiaki z Gdyni to nic wydać tylko pobierać podatki (1)

    • 4 6

    • Pinokius to tylko ściemnia

      • 2 0

  • Bedzie jak ze stępką w Szczecinie i milionem samochodów elektrycznych

    • 5 1

  • Mam nadzieje, że nie powstanie

    Bo ta 'popiołówka' to jedyna droga to jedyna droga z rumi do gdyni na której nie trzeba kaszlec od spalin. A te piękne tereny, to jedne zo statnich zielonych przestrzeni w okolicy. No ale radni to radni, dla nich to 'nieużytki', muszą betonować. Chorzy ludzie.

    • 5 4

  • Zaplecze logistyczne? Rozwój gospodarczy?

    Czyli składowanie kontenerów ze śmieciami z Turcji... No ludzie, jakie tam nowe biznesy miałyby powstać? Co ma się tam dziać w tym porcie, że nagle potrzeba 3 ray więcej powierzchni? Ludzie przechodzą na zdalną prace, biura odchodzą do lamusa. Ludzie też nagle nie zaczną jeść 3 razy więcej bananów czy mandarynek, czy zupek chińskich. Nie dajcie się omamić.

    • 4 3

  • Nigdy

    Nie będzie tej drogi. To zbyt dobry pretekst do prania kasy

    • 2 1

  • Północno-zachodnia cześć Gdyni

    Najmniej atrakcyjne okolice dla deweloperów. Za**pie między Gdynią a Rumią. Same nieużytki, bagna. Zapachy też nie lepsze...

    • 3 2

  • bez mrzonek

    nic nie powstanie w gdyni bo w gdyni zafiksowani sa tylko na plany, opowiesci i bajki
    przez tyle lat zadne drogi ktore lacza port, rozbudowuja polnoc gdyni, wiadukty czy mosty a nie tory kolejowe w srodku prawie miasta, nie ma co sie ludzic nie powstaly i nie powstana

    • 5 1

  • hahaha

    A co dalej? przecież do nikąd...

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane