• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkometry receptą na auta zastawiające chodnik

Aleksandra Nietopiel
24 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (391)
  • Chodnik na ul. Piastowskiej w Oliwie zastawiony jest samochodami. Radni dzielnicy chcą, by to miejsce objęła strefa płatnego parkowania. Najpierw jednak ulica musi stać się drogą publiczną, bo w tej chwili jest drogą wewnętrzną.
  • Chodnik na ul. Piastowskiej w Oliwie zastawiony jest samochodami. Radni dzielnicy chcą, by to miejsce objęła strefa płatnego parkowania. Najpierw jednak ulica musi stać się drogą publiczną, bo w tej chwili jest drogą wewnętrzną.
  • Chodnik na ul. Piastowskiej w Oliwie zastawiony jest samochodami. Radni dzielnicy chcą, by to miejsce objęła strefa płatnego parkowania. Najpierw jednak ulica musi stać się drogą publiczną, bo w tej chwili jest drogą wewnętrzną.

Takich miejsc w Oliwie jest coraz mniej, a są plany, by i kolejne zniknęło. Radni tej dzielnicy chcą, by odnoga ulicy Piastowskiej Mapka, między McDonaldemHotelem Oliwski, nieopodal pętli tramwajowej, znalazła się w strefie płatnego parkowania. Dzięki temu uda się odzyskać dla pieszych chodnik, który dziś jest zastawiony autami. Najpierw jednak droga na tym odcinku musi zmienić swoją kategorię.



Czy plan wprowadzania opłat za parkowanie w takich miejscach ma sens?

Wydawać by się mogło, że bezpłatnych miejsc parkingowych, oprócz tych przy wejściu do Parku Oliwskiego, w centrum dzielnicy właściwie już nie ma. Są jednak lokalizacje, gdzie wciąż można zaparkować samochód bez opłat. Tak jest na fragmencie ulicy Piastowskiej za biurowcami, hotelem i McDonaldem.

- Miejsca bez opłat są tak cenne, że tutejsze chodniki są dosłownie "oblepione" samochodami parkującymi tu w dni powszednie - wskazują radni Oliwy. - Tracą na tym piesi, którzy nie mają jak przejść chodnikiem.

Potrzebna zmiana kategorii drogi



By zrobić z tym porządek i ukrócić parkowanie na chodniku, Rada Oliwy pod koniec ub. roku zwróciła się do miasta o wprowadzenie opłat za parkowanie na tym odcinku ul. Piastowskiej.

Takie rozwiązanie okazało się na razie jednak niemożliwe do realizacji. Dlaczego?

Fragment wskazany przez radnych jest bowiem drogą wewnętrzną, a opłaty w ramach SPP można pobierać jedynie na drodze publicznej. Pod koniec ubiegłego miesiąca rada Oliwy przyjęła więc uchwałę z wnioskiem o zaliczenie fragmentu drogi wewnętrznej w ciągu ul. Piastowskiej w Oliwie do kategorii publicznych dróg gminnych. To ma umożliwić wprowadzenie tam opłat i, w efekcie, oddanie chodnika pieszym.

Parkingowy pat we Wrzeszczu. ZTM zawiesza przystanek Parkingowy pat we Wrzeszczu. ZTM zawiesza przystanek

Do Oliwy najlepiej komunikacją



Samochodów parkujących na chodnikach na odnodze Piastowskiej najwięcej jest w dni powszednie. Mieszkańców tam raczej nie ma, ale - jak wskazuje przewodniczący Zarządu Dzielnicy Tomasz Strug - chodzi o uporządkowanie kwestii ruchu i parkowania.

- Chodzi o to, żeby można było korzystać z chodników w tym miejscu i żeby nie było dziury w systemie płatnego parkowania. Dążymy do tego, by jednak do Oliwy, która jest dobrze skomunikowana, dojeżdżać komunikacją miejską - zaznacza przewodniczący Strug.
Uchwała z wnioskiem radnych z Oliwy trafiła już do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (391) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Parkometry powinny być tam wszędzie. (11)

    Cwane gapy jadą do pracy a samochody zastawiają ludziom pod domami .

    • 35 61

    • Auta po 300 tys a 5 zł na parking już nie ma (5)

      • 15 18

      • Skrajnie populistyczna i nieprawdziwa wypowiedz sprowadzajaca

        problem do 5 zlotych

        • 16 13

      • ma 300 tys. na auto

        bo nie płaci 5zł za parking

        • 8 5

      • Bzdury piszesz (2)

        Na zdjęciu nie ma ani jednego samochodu, który kosztuje 300 tysięcy.

        • 11 2

        • Oczywiście że jest (1)

          To zielone BMW 330e Balance

          Cena zaczyna sieod 310 tys

          • 0 3

          • Haha

            Szkoda, że to BMW na zdjęciu jedzie, a nie jest zaparkowane

            • 1 0

    • Tam są firmy a nie domy

      • 7 1

    • a gdzie ludzie mają parkować jak miasto nie buduje nowym miejsc parkingowych tylko likwiduje i walczy z kierowcami (3)

      ....ludzie w PL płacą bardzo wysokie podatki od wszystkiego więc mają prawo zaparkować samochód w okolicy gdzie mieszkają ....

      • 6 7

      • Kup sobie garaż. (2)

        Dlaczego miasto ma uprzywilejować jedną grupę mieszkańców kosztem innych?

        • 5 5

        • A co robią hulajnogi na chodnikach?

          • 9 1

        • I mam go ze sobą wozić jak będę jechał do pracy, sklepu, urzędu?

          • 1 0

  • (8)

    Parametry receptą?Oj nie receptą byłyby parkingi z prawdziwego zdarzenia.Bi niedługo wszyscy się wyprowadzą za miasto.Tu się po prostu żyć nie daje,same kłody pod nogi.

    • 68 25

    • Lepszy byłby zakaz wjazdu i parkowania. (4)

      To właśnie ludzie mieszkający za miastem, a przyjeżdżający do centrum autami, powodują korki i zastawiają chodniki.

      • 11 15

      • Dziwne to ze jak tylko zrobi sie cieplo to uciekniesz z miasta (3)

        wlasnie do tych ludzi ktorymi tak pogardzasz

        • 13 9

        • Że co? (2)

          Niby jak zrobi się ciepło to jadę parkować ludziom pod blok do Banina czy Kowal?

          • 11 5

          • A nie? Tylko nie pod blok, a będziesz rozjeżdżał kaszubskie lasy

            • 11 7

          • Twoim kompleksem sa ludzie z Banina i Kowal?

            • 7 3

    • Io, kłapouchy, jak ktoś z RODOS to w mieście się nie odnajdzie!

      • 3 4

    • Ciągle przybywa mieszkańców, i to dużo

      Gdańsk jest w pierwszej piątce w kraju. Liderem oczywiście Warszawa

      • 3 0

    • Na pifko cie stać a na parking nie, to siedź na RODos

      Wyprowadź się na Białoruś

      • 2 6

  • Powinien być całkowity zakaz parkowania na chodnikch (7)

    Jak sama nazwa wskazuje chodnik służy do chodzenia, a nie parkowania.

    • 54 52

    • (6)

      Parkowanie na chodnikach to wynalazek wschodniej Europy. Chyba w żadnym cywilizowanym kraju tego nie ma.
      Aż dziw, że to się tyle lat uchowało w Polsce. No ale musieliśmy długo czekać na normalne przepisy regulujące pierwszenstwo rowerzystów (do 2011) i pieszych (do 2022) więc może w 2033 się doczekamy i wyzwolenia chodników.

      • 22 21

      • Racja, w zachodniej Europie na calej dlugosci bylaby zatoczka parkingowa (4)

        waski chodnik i szeroka sciezka.

        • 17 13

        • W Królestwie NIderlandów byłaby strefa uwolniona od jeżdżących i parkujących samochodów (2)

          bardzo wygodna dla ludzi - zwłaszcza tych, którzy nie realizują niepotrzebnych przejazdów samochodem na krótkie odległości.

          • 17 9

          • Czyli jednak mieszkańcy Gdańska rozjeżdżają te chodniki.

            • 6 3

          • Skąd Ty możesz wiedzieć, czy przejazd samochodem na krótkie odległości jest potrzebny, bądź nie potrzebny.
            To czy ja przejadę samochodem 500 metrów, czy 500 km. to moja sprawa.

            • 6 6

        • chyba malo podrozujesz, byloby parkowanie na ulicy, rownolegle, i droga jednokierunkowa

          • 8 0

      • Ale tam są parkingi, gdzie można zaparkować.

        • 2 0

  • Słupki (3)

    Chodnik da się też odzyskać stosując słupki blokujące, marna więc to wymówka na poszerzenie strefy ;)

    • 57 15

    • Słupki sporo kosztują i zwężają chodnik (1)

      • 12 10

      • Ile taki słupek Ci chodnika zabierze, a ile zabiera parkujące auto? Wolę zdecydowanie słupki niż strefę parkowania.
        Może co kawałek jakaś ładna doniczka z czymś zielonym?

        • 6 1

    • nie słupki tylko mandaty

      Jest przepis, który mówi jaka szerokość chodnika musi byc wolna. Jeśli kierowca nie zostawił takiej szerokości - mandat. Mamy przepisy prawa więc je wykorzystujmy. Montaż słupków kosztuje i niszczy płytki chodnikowe

      • 4 1

  • No nareszcie (6)

    Mam nadzieję, że kolejny chodnik zostanie odzyskany dla mieszkańców, zamiast pełnić rolę składowiska blachy.

    • 39 69

    • (3)

      Jeżeli samochòd zostawia 1,5 m. i nie jest trzytonowym elektrykiem, to nie widzę problemu.

      • 11 14

      • (1)

        To sobie popatrz na drugie zdjęcie jak to wygląda w praktyce

        • 12 8

        • Wystarczy egzekwować przepisy i będzie git.

          • 6 2

      • Jeśli chodnik ma 2 metry, a tak często bywa, to nie jest to możliwe.

        • 2 3

    • (1)

      Zazdrościsz co? Wydałeś majątek na 17 m2 apartament w suterenie i nie stykło na złomka.

      • 2 5

      • Twój świat musi być bardzo prosty...

        • 1 2

  • Zeby zachecic ludzi do rezygnowania z samochodu nalezy usprawnic komunikacje. (12)

    Niestety obecny stan nie zacheca. Do tego ceny komunikacji w związku z wprowadzeniem FALI wzrosną diametralnie. Jeśli nie będzie lepszej komunikacji nic się nie zmieni w kwestii parkowania

    • 90 9

    • (1)

      Ale po narzuceniu zbędnej fali komunikacja wogule przestanie się opłacać nie dość że wyjdzie drożej to i z czas dojazdu wydluza

      • 18 6

      • Będą opóżnienia jak kazdy bedzie kasowal bilety miesieczne..

        • 6 0

    • Ale fala jest właśnie po to aby ludzi zniechecic do komunikacji. Wypowiadal sie oficjalnie na ten temat jeden z pomysłodawców. Fala zaklada zmniejszenie ilosc podróżujących komunikacja. Z twgo powodu podniesone przeciez też są ceny biletow.

      • 16 6

    • Żeby zachęcić ludzi do rezygnowania z samochodu należy zadbać przede wszystkim o komfort i bezpieczeństwo pieszych (6)

      i rowerzystów, tak, aby mogli wygodnie i bezpiecznie korzystać z tych opcji chcąc np. docierać do centrum miasta lub do przystanków komunikacji publicznej (najlepiej szynowej - typu SKM lub PKM po jej zelektryfikowaniu).

      • 8 8

      • Skończcie z tym pieprzeniem odnośnie pieszych i rowerzystów. (5)

        Nie każdy ma możliwość, ochotę, zdrowie lub wiek do dymania pieszo lub na rowerze do pracy i z powrotem, świątek piątek i niedziela, w upale, deszczu, śniegu lub mrozie. Nie każdy ma 200m do pracy, marketu, kina, żabki i przychodni.

        • 14 6

        • Trzeba było nie kupowac domku za miastem bo tanie to teraz nie płacz :) (3)

          • 3 10

          • Miśku, (2)

            mam mieszkanie "w centrum", jakby to niektórzy z tego forum powiedzieli, a nie domek za miastem (inna sprawa, że zaraz dla niektórych całe miasto będzie "centrum" poza Osową i Szadółkami). Nie mieszkam tu od paru lat, tylko od urodzenia, czyli już ponad 40.

            A nawet jeśli mieszkałbym na obrzeżach, to czy to czyniłoby mnie mieszkańcem jakiejś drugiej kategorii? Płaciłbym podatki do tej samej kasy, co rezydenci Wrzeszcza, Aniołków, Oliwy i innego śródmieścia. Gdańsk jest na tyle rozległy i rozwleczony na długość, że nie wszędzie się po prostu da dojechać komunikacją zbiorową w sensownym czasie bez kilku przesiadek, nie mówiąc już o codziennej jeździe w dwie strony rowerem. Spróbuj np. dostać się z dolnego tarasu (Brzeźno, Zaspa, N.Port, Letniewo) w okolice Moreny, Jasienia, Osowy czy lotniska. Mniej niż godzina nijak ci nie wyjdzie + czekanie na przystankach na komunikację, albo całodzienne śmierdzenie jak skunks po podjeździe rowerem na Jaśkową/Słowackiego/Kartuską/Spacerową. Samochodem 20-35min bez korków, około godzina w korkach (tyle że wtedy komunikacją w ścisku też jedziesz dłużej). Nie każdy ma pracę stacjonarną, nie każdy pracuje w miejscach gdzie dojazd jest bezproblemowy.

            Jeśli kogoś całym życiem jest tylko opłacenie wynajętej klitki z pobliskiej pracy w korpo, a wieczorami i w weekendy wyjazd do rodziców, albo nawalenie się ze znajomymi, to faktycznie - samochodu wówczas nie potrzebuje i mu rower wystarczy.

            • 13 4

            • (1)

              Ale nikt nie jeździ codziennie rowerem z Brzeźna na lotnisko. Za to do kompleksu biurowców na Przymorzu już bardzo dużo. Idealna odległość na rower i płasko. Wymyślasz jakiś jednostkowy przypadek gdzie rower jest bez sensu i twierdzisz że z tego powodu wszystkie inne przypadki też są bez sensu.

              • 1 7

              • Akurat w moim przypadku chciałbyś mnie do tego zmusić.

                Przedpiśca podał dokładnie mój przykład, w jakim jestem na co dzień.

                • 1 0

        • Ale jak ci, którzy mogą przesiądą się na rower, to tym, którzy nie mogą, będzie lepiej!

          Jak można tego nie rozumieć. Jeśli choćby 1/4 zdrowych młodych kierowców wybrałaby rower zamiast samochodu żeby przejechać 5 km, to korki by praktycznie zniknęły. Skąd ten hejt na rowerzystów i pieszych? Przecież im jest ich więcej tym mniejsze korki.

          • 1 5

    • Fala skonczy sie kompromitacja.

      • 5 0

    • Obecne władze Gdańska maja to gdzies przeciwnie robia wszystko by komunikacja była jak najgorsza i kosztowała jak najwiecejJuz

      y najgorszą komuniakce w Polsce i obecnie najdroższa!

      • 4 3

  • Jeśli strefa będzie płatna auta dalej będą blokować chodnik tylko będą za to płacić (5)

    Lepiej postawić słupki

    • 51 20

    • Nie będą (3)

      W SPP muszą być wyznaczone miejsca parkingowe zgodnie z przepisami.

      • 13 0

      • Ale SPP nie wyznacza miejsc, tylko całe pasy, żeby więcej kroić. Bo miejsca mają swoją określoną długość a tak można postawić więcej, czyli więcej kasy wpływa na rozwalanie w UM.

        • 4 5

      • Nie musza. Przejdź się na Brzozowa np

        Linie zostawiają maksymalnie 1m chodnika. To samo jest w wielu innych miejscach gdzie jest SPP. Nie zmieni się nic oprócz płacenia za te miejsce

        • 13 2

      • Zapraszam na Dlugie Ogrody. Chodniki zastawione i co? I nic

        • 0 1

    • Tu chodzi o kasy a nie chodnik

      Urzędnicza fikcja

      • 2 0

  • Sami wybieracie te władze miasta i tych radnych (19)

    Oni zrobią wszystko żeby zaszkodzić mieszkańcom z autami. Zwężenia, szykany, likwidacja parkingów, opłaty na peryferiach, strefa 30 w całym mieście

    • 73 22

    • (10)

      Ok, a gdzie wady?

      • 15 28

      • Tak juz glowa sprana ze jak owca tylko beeeczysz

        • 16 5

      • Nie każdy może jeździć rowerkiem (8)

        Czego nie rozumiesz społeczniku aktywisto?!?

        • 20 9

        • (6)

          No właśnie, ludzi jeszcze stać na samochody i ich utrzymanie więc korzystają. Wiadomo że wasza unijna zielona komuna chce odebrać ludziom wszystko, na całe szczęście bill z gretą was może pozdrowią z odrzutowca, który po godzinie lotu (po starcie) emituje tyle co2 co samochód na gaz w 5 lat.

          • 19 11

          • Stać? (5)

            Jakoś nie widuję zbyt często nowych samochodów, zazwyczaj jakiś 10-15 letni gruz który Niemiec wyrzucił na śmietnik.

            Żeby było śmieszniej, pojawiły się w Polsce właśnie dzięki Unii.

            • 7 6

            • (3)

              Gruza można jeszcze naprawić a tych nowych szmelców często już nie. Ja z premedytacją kupiłem starego gruza którego sam mogę ogarnąć i nie płacić 1000 zł za wymianę jednej gumki o wartości 30gr.

              • 8 6

              • Hehe...dobre.

                Tak sobie wmawiaj, że to był Twój własny wybór - gruz za 2000 zł, podczas, gdy na koncie bankowym leży bezużytecznie 200.000 zł.

                • 7 6

              • (1)

                Tych "nowych szmelców" przez 5-7 lat się w ogóle nie naprawia :) Zero grzebania pod maską i niespodziewanych kilkudniowych przestojów w warsztatach, po prostu lać paliwo i jechać.

                • 2 3

              • serio biedaku czujniczek pierdyknie i nie ma jazdy trzeba jechać i kasować za 100-200 zł czujniczek od tego czujniczek od tamtego 5-7 lat się nie naprawia w bajeczki nie wierzę odkąd wyrosłem

                • 1 0

            • Możesz mieć stary samochód i utrzymywać go w należytym porządku.

              Wówczas stać cię na taki samochód, a nie inny. Co roku (a może częściej) mam kupować nowy z salonu, za minimum 300 tysięcy, bo się tak panu raktywiście ubzdurało?

              Może mieszkanie też zmieniasz co miesiąc, bo to poprzedni to już stare, co?

              • 3 0

        • jeszcze więcej osób nie może jeździć samochodem

          • 5 5

    • głównym źródłem problemów ludzi chcących poruszać się samochodem po mieście (7)

      jest nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości. Kierowcy samym kierowcom gotują nędzny los.

      • 9 15

      • zmorą są rowerowi ideolodzy którzy narzucają wszystkim jak mają żyć (6)

        • 18 9

        • Tak, to rowerowi ideolodzy są powodem dla którego nie powinieneś łamać prawa... (1)

          Jeszcze jakieś mądrości?

          • 10 14

          • o jakim prawie biedaku mówisz?Na razie to wy szczochy bolszewickie zieloni komuniści usiłujecie coraz większą opresją meblować ludziom ludziom życie

            • 2 0

        • No tak (3)

          Bo blachosmrodziarze nikomu nic nie narzucają xD

          • 4 11

          • xD (2)

            no nie.

            • 5 3

            • (1)

              Nic a nic, tylko parkowanie "na chwilę" pośrodku chodnika, a w komentarzach żądania budowy bezkolizyjnych skrzyżowań na Grunwaldzkiej

              • 1 5

              • tu nie ma parkowania na środku chodnika

                • 1 0

  • Odpowiedzi w ankiecie bardzo dziwne (18)

    Problemem nie jest kwestia płatnych miejsc. Problemem jest kwestia braku parkingowych miejsc ogólnie. Gdyby była zatoczka parkingowa to nie parkowaliby na chodniku.

    • 91 20

    • Problemem nie jest niedobór miejsc parkingowych (17)

      Problemem jest nadmiar samochodów.

      • 24 38

      • Jak nadmiar samochodów? Myślisz ze ktoś ma a7to by postawić go na ulicy? Czy by jeździć? (11)

        Tak głupia opinię może tylko urzędnik napisać!

        • 29 22

        • A drugi i trzeci samochód też żeby nimi w tym samym czasie jeździć? (2)

          • 10 18

          • (1)

            Ale po co ci 3 samochody?

            • 5 7

            • Mi po nic, dlatego mam jeden.

              Wzbudziło to zdziwienie sąsiadów. Jak to dwie osoby mają prawko a tylko jeden samochód na spółkę?

              • 5 1

        • samochód pozostaje na jakimś miejscu przez 95% czasu swojej eksploatacji (1)

          nawet jeśli został zakupiony po to, by nim jeździć. W polskich miastach liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest dwu-trzykrotnie wyższa niż w dobrze zarządzanych miastach zamożnych krajów UE.

          • 16 25

          • w krajach UE dostajesz kase od panstwa na wymiane na elektryka-nie na pozbycie sie samochodu

            w miasteczkach Holandii masz miejskie parkingi przy samym centrum miasta, nikt ludzi nie dyskryminuje tylko zacheca sprawnym zarzadzaniem do przyjechania do miasta i pozostawienia samochodu na miejskim parkingu, za normalna, miejska oplate, sciezki rowerowe tez sa wszedzie, twoj wybor

            • 14 4

        • Sadząc po plusach i minusach (5)

          To nie moja opinia jest głupia ;-)

          Haters gonna hate, poszczekacie, ponarzekacie, a i tak się dostosujecie, bo dobrze wiecie, że nie macie racji.

          Jedynym rozwiązaniem jest rozwijanie zbiorkomu i infrastruktury rowerowej, bo stawianie na indywidualny transport samochodowy to droga (sic!) donikąd.

          Samochodów jest za dużo i to jest fakt - w Berlinie na 1000 mieszkańców jest to jakieś 320 samochodów, w Gdańsku - jakieś 700...

          I to ja piszę głupie opinie, dzbanuszku?

          • 7 25

          • - bo maja mero?.... (4)

            Berlin to nie cale Niemcy, tam sie samochody ma, ewentualnie wymienia na elektryki po doplatach od panstwa, przemysl samochodowy u Niemcow ma sie dobrzei nie zamierza umierac,

            • 14 3

            • My mamy SKM, Regio (3)

              i TLK, które za 4 zł przewiezie Cię od Gdyni do Gdańska?

              Przemysł motoryzacyjny w Niemczech ma się dobrze, ale oni wiedzą, że czasy się zmieniają i muszą się dostosować do zmian. Poza tym rynki zbytu mają wszędzie.

              Centrum Berlina, Paryża, Amsterdamu - tam już nie każdy samochód wjedzie.

              Poza tym nie wiem, czy tam się samochód "ma", skoro w liczbach bezwzględnych ma go ponad 2 razy mniej osób niż u nas...

              • 3 13

              • dawaj, chętnie dojadę SKM czy regio do Brzeźna. (2)

                A nie, czekaj, przecież zlikwidowali tory, a remont wiaduktu na Krasickiego trwa od pół roku.

                • 8 2

              • No tak, bo trzeba od razu przykład z d... wziąć xD (1)

                Pisze mi o kolei, to odpowiadam o kolei. Pisałby o tramwaju, to odpowiedziałbym o tramwaju.

                BTW do Brzeźna jeżdżą tramwaje, rozumiem, że korzystasz i nie należysz do dzbanów zwiększających korki? I potem nie płaczesz, że w sezonie nie masz gdzie parkować, bo Miasto chce tam zrobić SPP, ale mieszkańcy dzielnicy jej nie chcą, bo wyznają zasadę "darmowe miejsce parkingowe prawem, nie towarem"? ;-3 8-)

                • 0 6

              • Ich dzielnica - mają prawo do tego.

                Piszesz o kolei, to ci odpisuję o kolei. Oczywiście, że jeżdżę samochodem. Z psem. Nie mam ochoty chodzić codziennie po pracy na Zaspę z buta, opiekować się moją mamą, albo płacić 5zl za bilet, po to, żeby musieć 1/3 drogi jeszcze dojść pieszo. Nawet moja żona - motoryzacyjne beztalencie, postanowiła zrobić prawo jazdy, po kilkunastu spóźnieniach do pracy przez nieprzyjeżdżający lub spóźniający się tramwaj (wcześniej jeździła autobusem, którego kurs ze względu na remont wiaduktu został skrócony).

                • 2 0

      • Problemem nie jest nadmiar samochodów (4)

        Problemem jest niedopasowanie infrastruktury drogowej z lat 70-tych do obecnej liczby mieszkań i mieszkańców. To naturalne że każde gospodarstwo domowe powinno mieć samochód bo się przydaje.
        Dlatego dając deweloperowi pozwolenie na budowę kolejnych bloków trzeba poszerzać ulice albo zwiększać ich przepustowość przez likwidację skrzyżowań kolizyjnych oraz zwiększać liczbę miejsc parkingowych np. przez budowę parkingów kubaturowych.

        • 18 22

        • Ależ

          Jest to oczym piszesz to każdy wiedział że jest z lat dużo wcześniejszych mimo to kupił samochód więc jeżeli ktoś kupił tylko po to by te 5 czy 10 km dojeżdżać do pracy niech nie narzeka teraz...

          • 8 13

        • Stany przerabiały w miastach takie myślenie w latach 50.
          Europa Zachodnia w latach 70.
          To droga donikąd i w Polsce na szczęście też zaczyna do ludzi docierać, że samochód nie jest odpowiedzią na wszystkie pytania.

          • 14 16

        • Problem

          Będzie tylko narastał żadna ! Choćby największą infrastruktura nie pomoże !wręcz odwrotnie zachęci do kupna samochodu.. o miastach bezkolizyjnych jak w Dubaju możecie tylko pomarzyć a tymczasem uwolnić wszystkie chodniki!!!!

          • 6 18

        • Ty tak uważasz na podstawie własnego widzimisię, twarde dane i doświadczenia innych miast pokazują że jest dokładnie odwrotnie

          To co proponujesz to odchudzanie za pomocą popuszczania pasa. Ale ten pas jest popuszczony już do granic możliwości. Nie ma fizycznie miejsca na szersze ulice i skrzyżowania bezkolizyjne, które zresztą zupełnie nie sprawdzają się w centrach miast w gęstej siatce ulic.

          • 6 13

  • Pustki w kasie więc trzeba ściągnąć pieniądze z gdańszczan (8)

    Będą kolejne pieniądze na promocję.

    • 66 20

    • Patrząc po rejestracjcah to mało tam gdańszczan (7)

      • 10 8

      • Gdańszczanie rejestrują samochody na zad*piach żeby przyciąć na OC. (4)

        • 4 5

        • Rejestrujesz tam gdzie masz miejsce zameldowania (3)

          • 0 7

          • Po pierwsze - nie trzeba już zmieniać tablic, więc możesz mieć blachy z innego województwa i być zameldowanym w Gda.

            Po drugie - OC =/= miejsce rejestracji.

            • 5 1

          • Mało wiesz.

            • 2 0

          • Absolutnie nie.

            Mam blachy GD, bo nie chciało mi się zasuwać do swojej wioski żeby wyrobić "poprawne". Kiedy to robiłem, nie byłem zameldowany w Gdańsku.

            Wystarczy podpisać oświadczenie że tu mieszkasz i dostajesz blachy.

            • 0 0

      • Fakt widać GD i GA

        • 1 0

      • Przy rejestracji samochodu nie trzeba już zmieniać tablic rejestracyjnych.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane