- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (61 opinii)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (80 opinii)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (71 opinii)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (299 opinii)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (30 opinii)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (203 opinie)
Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza
Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.
Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:
- Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
- Mosty Katowice - 8,118 mln zł.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.
Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
- budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
- ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
- ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.
Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.
Opinie (331) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-01 19:04
Czy można to jakoś odwołać ?
Jako mieszkańcy ulicy wileńskiej nie chcemy zrojnowania spokojnej okolicy i lokalnego parku przy stawie. Czy ktoś ma pomysł jak to zaprotestować?
- 0 0
-
2021-02-12 08:07
Wrzeszcz
Dwie linie na getta? Łączenie Lini w miejscu getta i grunwaldzkiej to kolejne światła oddalone o max 60 m od skrzyżowania. To jest bzdura niesamowita zamiast puścić linie po do studzienki, przy dawnym machaniku, równolegle do Sobieskiego przez nieużytki obok działek to będą ryli wszystko. Getta zalewane przy każdym mocniejszym opadzie, w czasie nauki na politechnice pozastawiane ulicę przez studentów normalnie brak logiki
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.