- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (61 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza
Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.
Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:
- Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
- Mosty Katowice - 8,118 mln zł.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.
Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
- budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
- ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
- ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.
Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.
Opinie (331) ponad 10 zablokowanych
-
2021-01-26 15:43
Ul Nowa Politechniczna powinna być zbudowana z Moreny Ul. Wołkowywska do Wrzeszcza Pl. Komorowskiego
- 13 3
-
2021-01-26 15:43
Aleja imienia Pawła Adamowicza? Myślałem, że to kolejna zwykła droga, a teraz okazuje się, ze ona została zbudowana ku czci prezydenta jako pomnik.
- 16 1
-
2021-01-26 15:44
Tego Gniota co Prezentujecie na waszym Projekcie to wymyślił chyba człowienio który chodzi do przeczkola
- 19 4
-
2021-01-26 15:48
Ten przebieg drogi tramwajowej i drogowej to chyba dla zrobienia kasy - błędy zawsze kryje ziemia a to daje kasę do podziału
- 22 1
-
2021-01-26 15:51
W Gdańsku jest PG a projektujecie i budujecie Gnioty miasto wygląda poniżej Kościerzyny
- 27 1
-
2021-01-26 15:53
Tu wszystko jest długo i ciężko ze łzami w oczach bo to co proste i łatwe to zawsze komplikujecie i jest kręte oraz krę....
- 13 0
-
2021-01-26 15:54
(1)
1,5mln za linie tramwajową z moreny do wrzeszcza. To żart czy Gdańsk poważnie sądzi że za te kwotę wybuduje linie tramwajową. Za 1,5mln to co najwyżej mieszkanko mogą sobie kupić na starówce o nie linie tramwajową wybudować. Sądzę raczej że nie chcą wybudować a całość zgonić na firmy które przecież nie chcą w tej cenie tego wybudować bo nikt poważny raczej nie przeznacza na taką inwestycje 1,5mln zl:D
- 12 9
-
2021-01-26 16:00
Dobrze, że tacy ludzie jak ty zajmują się pracą przy łopacie. To jest projekt, a nie budowa. Wystarczy nauczyć się czytać na poziomie zerówki.
- 18 0
-
2021-01-26 15:57
Ja wam za milion zrobię i to nie jest przesądzone!
Po prostu nie podzielę się zyskiem ze zleceniodawcą.- 8 3
-
2021-01-26 16:01
Co miasto myslało (1)
1,5 mln to teraz skromny apartamencik 60m kosztuje ..:)
- 12 8
-
2021-01-26 17:14
Czytac
Czytaj ze zrozumieniem.
- 4 1
-
2021-01-26 16:08
Cholernie drogie to będzie
Sam projekt śpiewaja 5 mln a budowa...
Wyszczególniona ilość obiektów przeraża. Zamiast polecieć normalnie od skrzyżowania na Adamowicza przez Szuberta (jest juz wiadukt na Rakoczego po to), to bedą robić tunel tramwajowy do Wileńskiej!- 27 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.