• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy biorą się do pracy. 2,5 km Traktu św. Wojciecha zyska nową nawierzchnię

ms
22 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Trakt św. Wojciecha to najbardziej dziurawy odcinek głównej osi komunikacyjnej Trójmiasta. Trakt św. Wojciecha to najbardziej dziurawy odcinek głównej osi komunikacyjnej Trójmiasta.

Drogowcy zabierają się do pozimowych remontów gdańskich ulic. Wisienką na torcie w tych porządkach ma być remont 2,5 km Traktu św. Wojciecha.



Film powstał ponad dwa lata temu, a stan nawierzchni na Trakcie św. Wojciecha od tego czasu tylko się pogorszył.

Gdy śnieg zniknął z ulic Trójmiasta, nie trzeba było długo czekać na pierwsze skargi kierowców walczących z powstałymi w czasie mrozów dziurami.

- Czemu nikt nie reaguje na stan ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska? Po zimie to jedna wielka dziura, koleiny i strumienie wody. Przecież to pierwszy wjazd z obwodnicy do miasta od południa, czy nikt o tym nie myśli? - pyta w mailu nasz czytelnik, podpisany jako THM.

Okazuje się, że myśli. Gdański ZDiZ właśnie ogłosił, że zabiera się do pozimowego łatania dziur na drogach całego miasta.

Drogowcy przyznają, że każdego dnia dostają od pięciu do dziesięciu zgłoszeń o nowych dziurach w jezdniach. Ponieważ jednak obecne warunki pogodowe (zbyt niska temperatura, zamarznięty grunt) nie pozwalają na razie na większe roboty, prowadzone są doraźne naprawy tych miejsc, które stanowić mogą potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

- To ok. 70 proc. wszystkich zgłoszeń. W pierwszej kolejności uzupełniane są ubytki na głównych ciągach komunikacyjnych. W najbliższym czasie ekipy remontowe spotkać będzie można na al. Grunwaldzkiej, ul. Jana z Kolna i Trakcie św. Wojciecha - wylicza Katarzyna Kaczmarek z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Trudno powiedzieć ile pochłoną te doraźne remonty. Remont, podczas którego wymieniania jest warstwa bitumiczna do głębokości 8 cm, kosztuje ok. 80 zł za 1 m kw. ubytku. Od początku stycznia wydano na to już ok. 400 tys. zł.

Wiadomo natomiast ile pochłonie naprawa nawierzchni na Trakcie św. Wojciecha, na którą trójmiejscy drogowcy czekają od dawna. Ta wyjątkowo zniszczona ulica, która jest częścią drogi krajowej nr 91 (dawna DK1) od lat prosiła się o remont. Doczeka się go, jeśli na czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska, radni zgodzą się wydać na to 7 mln zł.

Na pierwszy ogień pójdzie 2,5-kilometrowy odcinek przy granicy z Pruszczem Gdańskim zobacz na mapie Gdańska. Technologię remontu opracowali naukowcy z Politechniki Gdańskiej, jest podobna jak w przypadku wyremontowanej w ubiegłym roku ul. Jana z Kolna. Prace mogłyby ruszyć pod koniec marca i zakończyć się w maju.

W dalszej przyszłości Trakt ma być remontowany na wysokości przecinającej go Południowej Obwodnicy Gdańska oraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową.
ms

Miejsca

Opinie (122) 3 zablokowane

  • gLODZ MUSI MIEC PO CZYM JEZDZIC. aDAMOWICZ NIEDLUGO PALAC MU TAM WYBUDUJE. (1)

    • 6 5

    • akurat nie ten odcinek drogi więc pudło

      • 7 3

  • Naprawiać od A do Z albo wogóle

    Czy nie można naprawić całej ulicy? Zawsze jak czytam to odcinek 300m, 1000m, 2,5 km a reszta?. Reszta później.
    Przykład Hallera, remont od Klinicznej do Mickiewicza w 2008 roku, zakorkowane pół miasta przez 4 miesiące - efekt zrobiono 80% ulicy a 2 odcinki po 100m nie zostały ruszone....dziś są tam dziury i koleiny po szyje, ale miasto tego nie naprawi bo remont Hallera był 4 lata temu....

    • 20 3

  • (1)

    PODJEDZIE TRZECH ZDZICHÓW ROZSTAWIĄ SIĘ NA CAŁY DZIEŃ ,PALNIKIEM NAGRZEJĄ ASWALCIK ŁOPATKĄ PRZYKLEPIĄ I NA 3 DNI WYSTARCZY I TAK PRZEZ CAŁY ROK
    W NIEMCZECH ROLAS MA LEPSZĄ DROGĘ NA POLE

    • 16 6

    • Jasne, i ma darmowy helikopter Luftwaffe, który go odstawia chybcikiem na autobanę

      • 3 2

  • PRZYBRZEŻNA

    A kiedy będą łatane dziury na ul.Przybrzeżnej ? Tutaj to ciężko terenowym autem przejechać.

    • 1 1

  • Na Euro bedzie wstyd

    Na Euro bedzie wstyd,ale to bylo normalne.

    • 8 2

  • Technologię opracowali???!!Cały Trakt i

    • 4 1

  • Wie ktoś może, (1)

    gdzie w trójmieście można wypożyczyć jednorożca??? :((

    • 3 1

    • Polecam "Rozi"

      Tam sami rogacze, w dodatku co jeden to lepszy "latawiec". Tylko może być problem ze znalezieniem trzeźwego egzemplarza.

      • 2 0

  • Do Prezydenta Miasta.... (3)

    ...zwolnić dyrektorów zdiz, rozpisać konkurs na te stanowiska, i czekać na efekty pracy, jeśli ich brak wywalić.

    • 17 1

    • WSZYSTKICH URZĘDASÓW ZWOLNIC PO CO TO SIEDZI NA POLE DO GBURA ZIEMNIAKI ZBIERAĆ JAK SIĘ NIE POTRAFI GOSPODAROWAĆ SIANEM

      • 3 1

    • (1)

      To spróbuj sam, jak jesteś taki mądry. Ale pewnie z Twoimi kwalifikacjami to na ciecia w ZDiZ się nie nadajesz

      • 0 3

      • ..nierobom nasze NIE....

        Tu nie potrzeba kwalifikacji tylko, logicznego myślenia, i zwyklego naprawiania dróg, ciekawe co powiesz dyrektorku na np pozew zbiorowy o dzialanie na szkodę użytkowników dróg.

        • 1 0

  • Technologię opracowali???!!! (2)

    Cały Trakt i pół Gdańska to bruk a na wierzchu kilka centymetrów kiepskiego asfaltu!! Trzeba to zryć na metr w głąb, a nie tylko troszeczkę. 2,5 km za 7 milionów, a 5 milionów kosztuje 1 km nowej drogi o standardzie drogi ekspresowej więc coś tu nie gra, jeśli to tylko wymiana nawierzchni.

    • 10 3

    • Ale ten niemiecki bruk jest lepszy, niż niejedna współczesna droga budowana przez najtańszego wykonawcę.

      Np. we Wrocławiu w śródmieściu zrywają asfalt i odkrywają bruk, bo lepszy.

      • 4 1

    • Freeman, gdzie ty widziałeś nowa drogę w standardzie ekspresowej za 5 mln/km? zobacz ile kosztuje budowa/przebudowa drog miejkich z wymianą infrastruktury. Gdy do tego dochodza obiekty inżynierskie i urządzenia ochrony srodowiska to koszty są kosmiczne (np. same ekrany na miejskiej czesci Trasy WZ kosztowały 20 mln a to tylko odcinek dług. 2,2km).
      I nie zapominaj ze wzdłuż Traktu na całej długości masz Kanał Raduni, w dodatku powyżej niwelety jezdni...

      • 0 0

  • !

    Bardzo ku_rcze dobrze! Nareszcie!

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane