Drogowcy grodzą Trasę W-Z. Koniec z zawracaniem

Najnowszy artukuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Zobacz nowe bariery na Trasie W-Z.


Wzdłuż Trasy W-Z na Jasieniu stanęły bariery rozdzielające oba pasy ruchu. Oprócz tego, że chronią kierowców przed wypadnięciem z jezdni i przejechaniem na przeciwległą nitkę, uniemożliwiają zawracanie.



Czy bariery na Trasie W-Z poprawią bezpieczeństwo ruchu?

nie, kierowcy znajdą sposób, by je ominąć 15%
tylko wtedy, gdy staną na całej długości trasy 66%
tak, ale to oznacza większe korki na dalszych węzłach 19%
zakończona Łącznie głosów: 930
Drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku postanowili rozprawić się z kierowcami, którzy nagminnie zawracają na górnym odcinku Trasy W-Z zobacz na mapie Gdańska - między ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Stanął tam pierwszy - ok. 100-metrowy odcinek barier energochłonnych.

Oprócz tego, że chronią one kierowców przed wypadnięciem z jezdni i przejechaniem na przeciwległą nitkę, uniemożliwiają zawracanie kierowcom przecinającym pas zieleni. Kierowcy nagminnie wykonywali tam manewr, gdy tylko samochody na al. Armii Krajowej utykały w korku do ul. Łostowickiej.

Drogowcy postanowili chronić prawidłowo jadących kierowców.

Przypomnijmy, że od kilku miesięcy kierowcy mogą jechać Trasą W-Z na górnym odcinku z dopuszczalną prędkością nie przekraczającą 100 km/h. A zatem ryzyko wypadku jest spore.

Montowane elementy drogowe nie są nowe.

- Bariery energochłonne, które są umieszczane w ciągu al. Armii Krajowej pochodzą z odzysku z innych odcinków dróg. Gromadzimy obecnie kolejną ich partię, by uniemożliwić zawracanie na wysokości budynków Banku BPH zobacz na mapie Gdańska - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ.

- Wiemy, że wielu kierowców ma ułańską fantazję, dlatego jeśli pojawią się kolejne miejsca na Trasie W-Z, w których będą zawracać, również i tam dostawimy bariery - dodaje.

Rozwiązanie zaproponowane przez drogowców ma swoich przeciwników. Uważają oni, że bariery nie tylko spotęgują korki na najbliższych węzłach, bowiem kierowcy będą musieli tam zawracać potęgując ruch, ale też mogą utrudnić akcje ratowniczą służb.

Już niebawem przekonamy się, kto ma rację w tym sporze.

Opinie (159) 7 zablokowanych

  • No i dobrze !

    Trzeba tępić cwaniaków.

    • 386 38

  • będą zawaracać tuż za barierami

    ot taka polska mentalność :-)

    • 135 10

  • No chyba ich pogięło ! Kierowców oczywiscie.

    Kierowcy będą potęgować ruch na węzłach? Nie ma to jak zawracać sobie, gdzie popadnie! Do ronda i powrót grzecznie do banków.

    • 144 9

  • I bardzo dobrze... może wreszcie kierowcy pójdą po rozum do głowy...

    Czas najwyższy aby kierowcy zaczęli przestrzegać przepisów a nie "na łosia" skracać sobie drogę.

    • 107 11

  • mój golf dawał rade tam nawrócić

    trochę szorował ale jak był korek to co będę stął jak frajerzy

    • 38 86

  • Faktycznie....

    Przydałoby się tam miejsce do zawracania.... a u nas zamiast polepszyć to tylko zabrania się ...

    • 58 136

  • Krzywo

    jak by byk naszczał, za przeproszeniem ;)

    • 31 7

  • Zamiast barierek powinien być wielki dół a na wierzchu gałęzie i trawa

    auta, które wpadną powinny być zakopywane

    • 180 9

  • hmm, a ja słyszałem, ze władza jest dla ludzi?

    jest problem i najłatwiejszym rozwiązaniem są barierki... coś jest nie tak :)
    i teraz caaaały pas zieleni na W-Z pokarasz barierkami?
    jeżeli jest taka potrzeba powinno się zrobić jakieś miejsce do nawrotu dla niezdecydowanych, a nie pchać ich na i tak mocno obciążony węzeł havla, łostowickiej itd....

    • 23 82

  • Osoba układająca tą pseudoankietę przeszła sama siebie

    No ale na tym portalu to raczej norma

    • 64 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane