Drogowcy zamkną tunel pod Martwą Wisłą

Gdyby w tunelu zdarzyła się kolizja albo pożar, system by tego nie wychwycił. Wszystkie tablice są obecnie włączane przez obsługę tunelu.
Gdyby w tunelu zdarzyła się kolizja albo pożar, system by tego nie wychwycił. Wszystkie tablice są obecnie włączane przez obsługę tunelu. fot. Maciej Korolczuk / Trojmiasto.pl

W sobotę na całą noc drogowcy zamkną tunel pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Utrudnienia związane są z przedłużającymi się pracami przy systemie znaków zmiennej treści, które zostały wyłączone już po pierwszym dniu. Jego zautomatyzowanie zajmie drogowcom nawet pół roku, a to oznacza, że tunel będzie w tym czasie zamykany znacznie częściej, niż zakładano.



Jak oceniasz efekty otwarcia tunelu?

wspaniale, w wielu miejscach korki zniknęły 34%
dobrze, pozytywne skutki da się odczuć w dłuższej perspektywie 40%
źle, korki przeniosły się w inne miejsca, wkrótce wrócą też tam, gdzie teraz jest luźniej 26%
zakończona Łącznie głosów: 1885
Na tablicach zmiennej treści, które znajdują się na wjeździe po obu stronach tunelu, mają być wyświetlane komunikaty i ostrzeżenia dla kierowców. W praktyce ma to wyglądać następująco: gdy w tunelu zdarzy się kolizja, wypadek, pożar czy prowadzone będą prace drogowe, system ma rozpoznać automatycznie takie zdarzenie i wyświetlić na znakach odpowiedni komunikat.

Zobacz więcej:
Tunel pod Martwą Wisłą gotowy na każdą ewentualność? Kilkadziesiąt scenariuszy

Od niedzieli jednak tablice są wygaszone. Kierowcy wjeżdżający do tunelu widzą jedynie znaki informujące o ograniczeniu prędkości do 50 km/h, które są "wbite na stałe".



- Wszystkie tablice powinny już być uruchomione w trybie automatycznym. Tymczasem każdą z nich w razie konieczności trzeba włączać ręcznie. Przy ewentualnym zdarzeniu w tunelu nie ma szans, by system automatycznej detekcji zdarzeń ostrzegł innych kierowców, że dzieje się tam coś niepokojącego - mówi nasz informator.
ZDiZ, który przejął inwestycję od Gdańskich Inwestycji Komunalnych i zarządza ruchem w tunelu zapewnia, że to działanie planowe, a wygaszenie tablic nie ma wpływu na bezpieczeństwo w tunelu.

- O tym, że tunel od czasu do czasu trzeba będzie zamknąć, mówiłem już przed otwarciem tunelu - przypomina Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZdiZ w Gdańsku. - Tablice zostały wyłączone, bo tak jak każdy system, na pierwszym etapie funkcjonowania wymaga jeszcze dopracowania i ustawień. Nie chcemy, by tablice wyświetlały treści inne od tego, co dzieje się aktualnie w tunelu.


Faktem jest jednak, że tablice są wyłączone i w sobotę trzeba będzie zamknąć tunel na całą noc. Niewykluczone, że podobne utrudnienia czekają kierowców częściej, bo nieoficjalnie mówi się, że ustawienie systemu może potrwać nawet 6 miesięcy. Do tego czasu w tunelu będzie też obowiązywać ograniczenie prędkości do 50 km/h.

- Do tego dochodzi przeszkolenie załogi, bo w tej chwili wszystko działa na zasadzie intuicji. W niedzielę, gdy do tunelu wjechał rowerzysta, z głośników można było usłyszeć ostrzeżenie i nakaz opuszczenia tunelu tylko dlatego, że operator zauważył to zdarzenie na monitorze. W optymalnych warunkach ma to zrobić za niego automat. A były sytuacje, że rowerzysty nikt nie zauważył i ten przejechał z jednego końca na drugi. I tak jest dobrze, że tunel będzie zamknięty tylko raz w tygodniu. Początkowo mówiło się, że będzie trzeba to robić nawet co drugi dzień - dodaje nasz rozmówca.
Tunel musi być zamknięty, bo systemu automatycznej detekcji zdarzeń nie da się skalibrować przy włączonych urządzeniach i odbywającym się ruchu. Poprawić trzeba też m.in. wyświetlane komunikaty. Na wjeździe od strony Trasy Sucharskiego tablice pokazują, że do tunelu w godz. 6-22 nie mogą wjeżdżać ciężarówki przewożące niebezpieczne ładunki. Tymczasem tunel posiada kategorię A, która pozwala na wjazd takim pojazdom przez całą dobę.

- Problem w tym, że z tymi tablicami nie ma żadnej łączności. Póki co one żyją własnym życiem - śmieje się nasz informator.
Tunel będą zamykać co tydzień

Dyrektor ZDiZ podkreśla, że zamknięcia były nie tylko planowane, ale wynikają też z wymogów technicznych i przepisów bezpieczeństwa, obowiązujących dla tego typu budowli.

- Tunel będzie poddawany cotygodniowym konserwacjom wszystkich urządzeń. W tym czasie będzie również gruntownie sprzątany. Dlatego zamknięcie obiektu będzie wtedy konieczne - tłumaczy.
Żeby było to jak najmniej uciążliwe dla korzystających z tunelu, zamknięcia odbywać się będą co tydzień - w nocy z soboty na niedzielę, w godzinach 22-6. W tym czasie ruch odbywać się będzie dawnymi trasami, tak jak przed otwarciem tunelu. Ograniczenie tonażowe (do 24 t.) nie będzie obowiązywać, ale tylko na wybranych trasach (al. Armii Krajowej i ul. Elbląskiej).

1-1,5 tysiąca aut na godzinę

Według wstępnych szacunków, w ciągu pierwszej doby tunelem przejechało ok. 30 tysięcy pojazdów. Dzień później (w poniedziałek) ruch był mniejszy - na poziomie co najmniej 20 tys. Średnio tunelem przejeżdża ok. 1-1,5 tysiąca pojazdów na godzinę.

- Pierwszego dnia pracy obiektu obserwowaliśmy przede wszystkim ruch turystyczny. Ewidentnie odbywało się zwiedzanie obiektu. Byli nie tylko gdańszczanie - w kamerach nadzorujących tunel widać było tablice rejestracyjne z Gdyni, Wejherowa, Nowego Dworu Gdańskiego, czy też Kościerzyny. Nieprzerwany strumień samochodów widać było w tunelowych kamerach już od godz. 10, kiedy to oficjalnie uruchomiono obiekt. Zelżał dopiero około godziny 22 - informuje Michał Adamkiewicz, szef Centrum Zarządzania Tunelem.
Rowerzyści, piesi i... kot w tunelu

Od niedzieli w tunelu zanotowano też 20 prób złamania przepisów. Aż 16 osób próbowało wejść do tunelu i pokonać go pieszo. 4 kolejne wjechały tam rowerem.

- Należy przyznać, że wszyscy karnie zawrócili, przepraszając i tłumacząc się niewiedzą w kwestii przepisów ruchu w tego typu przeprawie. Natychmiast uruchomione zostały komunikaty głosowe, a wiadomość o rowerzystach łamiących zakaz wjazdu do tunelu została przekazana policji - dodaje Kotłowski.
Do tunelu próbował wtargnąć także kot. Zwierzę zostało jednak przepłoszone. Nikomu nic się nie stało.




Opinie (410) 2 zablokowane

  • (21)

    Po co te tablice? Kierowcy mają swój rozum? Będziecie w sobotę rowerem przejechać? Zapomną o nas.

    • 39 148

    • Weź dzieci do koszyka bedzie lepsze wrażenie (2)

      • 35 6

      • Mam pytanie (1)

        Czy w Austrii czy Niemczech tez się okresowo i często zamyka tunele?

        • 2 1

        • Tak

          To normalne

          • 0 0

    • (1)

      biorąc pod uwagę możliwości i zakaz zawracania, tablice w sytuacjach awaryjnych muszą działać

      • 26 4

      • a nie wystarczy szlaban lub sygnalizator

        • 0 1

    • Tresura ludzi, aby nie mieli swojego rozumu: (4)

      - wszędzie światła, idziesz na gwizdek, wyłączasz myślenie
      - wszędzie jakieś regulacje
      - tablice stałej i zmiennej treści
      - wszędzie ogrodzenia

      Traktuj ludzi jak bezmyślne bydło, to wkrótce sami się nim staną.

      • 33 38

      • (1)

        Takie uroki życia w mieście. Jak ci nie pasuje to się wyprowadź.

        • 30 20

        • Żadna odmiana.

          Na wsi jeszcze więcej płotów i ogrodzeń.

          • 8 0

      • tia, po co światła i regulacje? Niech żyje anarchia. Precz ze szlabanami przy torach kolejowych! Manipulujo i ogłópiajooo!

        • 26 9

      • Nie znam się to się wypowiem i w tym tygodniu frustrację wywalę na... tablice zmiennej treści, które, choć upłynniają ruch i poprawiają bezpieczeństwo ze względu na informowanie odpowiednio wcześniej o zdarzeniach losowych, fizycznie niemożliwych do zauważenia przez kierowców na początku tunelu i zapobiegających dzięki temu np. potencjalnym karambolom, to i tak kojarzą mi się z ubezwłasnowolnieniem, a że mam zakuty łeb i podświadomie boję się swojego braku umiejętności podejmowania autonomicznych decyzji, wywołują we mnie rzeczoną frustrację.

        • 1 0

    • "Kierowcy mają swój rozum" (2)

      nie, nie mają - nasi kierowcy, nie licząc chlubnych wyjątków, to bezmyślne pustaki, co często widać po komentarzach na tym portalu.

      • 36 9

      • A faktycznie. Widzę.

        • 1 1

      • Udane dzieci ogłupiającego systemu

        • 3 0

    • Witamy w III RP

      • 6 5

    • EURO 2012

      Zdążycie?

      • 27 4

    • O dzieki ci o Wielki Kisielu

      • 15 2

    • Wielki sukces Pelo

      To ile razy jescze?

      • 14 4

    • (1)

      A gdzie tablice informujące wjazd na trasę z tunelem od str Elbląga pytam się zero oznaczenia który zjazd tam prowadzi

      • 14 4

      • Wystarczy jedna szara komórka i już wiadomo, że to Port Północny.

        • 0 2

    • Kierowcy mają swój rozum. Buhahahaha

      • 10 3

    • POdziekowac mozna za ten piekny tunel tylko jednej POprawnej Parti

      a ile kaski wpadlo... ho ho ho

      • 8 8

  • Ten, kto odebrał system powinien "beknac" za to (23)

    • 587 46

    • hejter czy trol? (14)

      Od razu beknac... piszesz żeby pisac? Nie szkoda Ci tlenu na taką głęboką i pełną dobrej zmiany wypowiedz?

      • 21 116

      • Wybacz, ale tunel to Nie jest podjazd pod domem, gdzie coś może nie grać i naprawi się to za miesiąc lub dwa. (5)

        Ktoś odbierał nie tylko tablice, ale też inne elementy i się podpisał że systemy są sprawne.
        A jak widać nie są.
        Jak z Tristar kalibra, kalibracja, kalibracja.
        To kosztowało grubą kasę i nie powinno być miejsca na montaż urządzeń prototypowych.

        Teraz wyobraź sobie że pracownik nadzoru pójdzie do toalety, a w tym czasie coś się wydarzy, jak wróci to będzie już kongo bongo w tunelu.

        • 94 8

        • też powinieneś beknać (3)

          • 11 66

          • ciekawe kiedy coś się stanie na skutek nie działającego systemu

            KTO BĘDZIE WINNY

            • 42 5

          • A to Pan odbierał system siedząc w ciepłym pokoju z gorącą kawą przeglądając tylko kwity

            Nie sprawdzając praktycznie działania systemu.

            • 41 3

          • Inspektor nadzoru???

            Jak odebrałeś bubel, to nie tłumacz się głupio.

            • 43 3

        • Tristar bis

          a kasa do kieszeni znajomego królika.

          • 56 3

      • tylko nie trol, TROLU!!! (3)

        kolega zainteresowanego (inwestora) dostał w łapę a teraz będziemy czekali sto lat aż coś się stanie z jego kasą? Piszę o kasie kolegi bo kasa za podobno wykonana pracę już została bezpiecznie ulokowana gdzieś daleko. Skoro coś nie działa to robota jest nie wykonana. Dlaczego ktoś dopuścił do użytkowania tunel skoro jest nie wykonany w 100%? Bo kolega, koledze podpisał!!!

        • 54 3

        • (2)

          Jasne, ktoś dostał w łapę a ty wiesz kto komu i ile??? napstepny filozof i znawca wszystkiego. a stolec znaczysz i jedynie co umiesz robic to wypisywac brednie. stara sie zajmij bo cie w rogi wali

          • 3 19

          • Uderz w stół a nożyce się odezwą. Widać już twoją nerwowość bo pewnie to tobie dobiorą się do d*py za łapówy :) :)

            • 18 1

          • CBA juz do ciebie idzie

            nie sr*j w gacie, trzeba było wykonać uczciwie pracę a nie teraz pluć na prawdę

            • 1 0

      • -pracownik magistratu widac przed praca juz na sluzbie.

        • 26 4

      • Nie widzisz, ze sam jesteś hejterem i trollem w jednym? (1)

        U nas nie było dobrej zmiany, bo rządzi stary budyniowy układ trollu.
        A efekty widać - nie działająca fontanna przy ECS, niesprawny dach Teatru Szekspirowskiego, nie działający TRISTAR, wadliwe tablice w tunelu, ponad trzy miesiące opóźnienia w otwarciu drugiej nitki wiaduktu nad torami przy Hucisku, matactwa przy szkole w Kokoszkach, itd. itd...

        • 25 6

        • Malkontencja...

          ... to najlepszy zawód i w hobby w Polsce. A najwięcej szumu robią ludzie, którzy nawet grządki w ogródku nie potrafią przekopać, ale na wszystkim się znają, wszystko krytykują, wszędzie dopatrują się oszustwa.
          Proponowałbym aby założyli dla siebie kolonię na Antarktydzie (gdyż to jedyny jeszcze nie zajęty przez patałachów obszar) i tam zorganizowali bezbłędnie funkcjonujące państwo!

          • 5 18

      • a widzisz apostrofy ? może i widzisz ale chyba pojęcia nie masz co znaczą.

        • 1 0

    • nie bekać mi tu przy stole!

      i nie pierdzieć również!
      ani żadnych innych odgłosów paszczowo-odbytniczych!

      • 8 15

    • -oczywiscie ,ze powinien nawet stracic "stanowisko" ,jak mozna dopuscic (3)

      -niesprawny tunel do ruchu ,w razie nieszczescia ,wypadku ubezpieczyciel poprostu wypnie sie na polise ,spowodu brakow niesprawnosci itd.Inwestycja za tyle mln ,a wychodzi ze bubel

      • 43 3

      • sam jesteś niesprawny

        • 1 9

      • Nie tylko

        Nie tylko stanowisko powinien stracić, ale i prokurator powinien się nim zainteresować za dopuszczenie do użytku infrastruktury niespełniającej norm bezpieczeństwa.

        • 14 0

      • tunel jest sprawny

        tylko zamówili takie tablice,
        żeby zmienić na nich treść to muszą zamknąć tunel.
        dlatego treść będzie zmieniana tylko kilka razy do roku, żeby za często nie zamykać tunelu

        • 0 0

    • jak znam życie to musiał odebrać, była presja z góry

      znam wiadukty, które są odbierane już od roku, bo np ścieżka rowera ma zły kolor. Tam wszyscy narzekają, że w ogóle nie można jeździć.

      • 9 0

    • (1)

      A skąd wiesz ze odebrał?

      • 3 4

      • stamtąd

        • 5 0

  • (9)

    No i zaczęło się.

    • 465 24

    • a nie mówilem?! (3)

      przyszedł Pan Strażak i zamknął dyskotekę...

      • 45 0

      • (1)

        A to tylko wierzchołek góry lodowej. Czekam za max rok kiedy pojawia się duże pęknięcia i będzie trzeba zalać betonem i zapomniec

        • 33 4

        • W Meksyku taką dziurę kopią 3x szybciej, 10x taniej i to szpadlami.

          • 34 1

      • Ahh ten Mars...

        Z Curiosity też mieliśmy problem z łącznością.

        • 5 0

    • A przeciez byli gotowi na kilkadzisiąt scenariuszy, (3)

      i tego nie przewidzieli ?

      • 48 0

      • Scenariusz 1) Basia skocz po kawę i ciasteczka.
        Scenariusz 2) Umów mnie dzisiaj ze Zbychem, jakim Zbychem? No tym w czarnej kurtce, co ma przyklepać.
        ...

        • 29 1

      • No i go realizują

        Poczekaj na następny - stałe zamkniecie tunelu.

        • 11 0

      • podniecili się złapaniem rowerzysty o pierwszej w nocy

        nie zobaczyli prawdziwego problemu

        • 10 0

    • Co się zaczęło?

      • 0 3

  • Z artykułu wynika to moze tak jest (2)

    W czasie naprawy powinien ktoś siedzieć na monitoringu i tunel działa. Po naprawie niech trwa nawet rok przechodzimy na system automatyczny . Do roboty .

    • 139 5

    • Wierzycie, że zamykają przez jakiś lampki???

      Tunele na całym świecie buduje się od 100 lat i działały bez żadnych wyświetlaczy. To jakieś mydlenie ócz naszych błękitów. Pewni cieknie i muszą wypompować (dlatego kota nie wpuścili by się nie zmoczył

      • 24 1

    • Pracuję na zmiany i korzystam z tego tunelu. W artykule przydałaby się jakaś wzmianka czy jest możliwość sprawdzenia w internecie statusu tunelu. Może jakaś kamera tristara skierowana na tablice przy wjeździe do tunelu ?

      • 5 0

  • teraz wszyscy jadą na hura do tunelu. (13)

    Potrzeba trochę czasu zarówno na system jak i na to by ruch się ustabilizowal na jakimś poziomie. To że teraz trwają pracę nad znakami i system zmiennej treści to normalne. To się nazywa Beta Testy. Nie wszystko da się bowiem ustawić i wyregulowac na sucho.

    • 73 122

    • Beta testy (5)

      to się robi przed przed oddaniem użytkownikom

      • 44 6

      • (2)

        nie wszystko da się dopracować, tym bardziej, że część systemu jest poza tunelem

        • 6 33

        • Rozumiem, ze robili go w ramach innej inwestycji, w dodatku wtedy nikt nie wiedział, że Suchar przejdzie w tunel??? (1)

          Nie rozśmieszaj mnie, zaplułem ze śmiechu monitor...

          • 15 2

          • Nie tylko ty

            • 3 1

      • I tak i tak.

        Masz open i closed beta.

        • 8 1

      • Beta testy to oddanie uzytkownikowi do uzywania

        zaznacza sie ze to wersja beta by user nie mial zalu ze cos nie działa... to jest weryfikacja i sprawdzenie w roznych warunkach co sie dzieje i co trzeba poprawić...

        • 2 2

    • Ale po co wogóle "system" w tunelu?? (2)

      • 10 5

      • (1)

        A po co ten Miś? Bo widzisz, 20% z tego misia idzie na różne projekty, kosultacje...

        • 22 1

        • Obejrzał jeden film i przytacza misia... Co za nieoczytany typ.

          • 0 0

    • Opowieści z mchu i paproci.

      • 10 1

    • No chwila - moment. (2)

      Napisane jest, że nie można pewnych czynności wykonywać w trakcie odbywającego się ruchu. Skoro tak, to przed oddaniem tunelu do użytku, kiedy nie odbywał się ruch, można było skalibrować działanie urządzeń. Bez zamykania tunelu po oddaniu do użytku. Tak czy nie?

      • 21 1

      • okazało się, że system za grube melony nie wykrywa rowerzystów

        a krzyczy na motocykle ;)

        • 9 0

      • Tak, ale nie. To tylko bełkot był aby wszyscy kochali drogie inwestycje.

        • 1 0

  • Kiedy? (3)

    Kiedy tunel między galeria bałtycka a galeria metropolia? Przecież nie będę stał w korku.

    • 259 19

    • !!! (2)

      kocham Cię Janusz!

      • 28 3

      • no elo gdzie k.... jesteś? (1)

        • 8 3

        • W tunelu pod pachołkiem.

          • 8 1

  • Typowe polskie buractwo. (11)

    Jaki kraj taki tunel.....

    • 169 89

    • wykop se lepszy

      Pomysl nim coś powiesz.

      • 19 22

    • (5)

      U ciebie w Izraelu oczywiście najlepiej. To jedź tam a nie się męczysz.

      • 27 14

      • bo to pierwszy sort (4)

        I on chce dobrej zmiany. Aby nie było inwestycji bo to mu się opłaca bo brakuje mu do patologii plus.

        • 9 11

        • (3)

          A co na to KOD?

          • 23 11

          • KOD zabiera głos tylko tam gdzie dzieje się źle (2)

            • 13 21

            • (1)

              A ,no tak dla nich ,no tak,jasne.

              • 18 5

              • A Pisuarki to zawsze tak chlapią dla zasady?

                • 10 16

    • Mongoł dał głos

      Problem w tym, że Polską od dziesiątków lat rządzą nie Polacy tylko takie same mongoły jak osobnik określający się zasadnie mianem"Tfu". Co gorsze, ta swołocz przyszła głównie w ramach desantu stalinowskiego (tzw. repatrianci) i hitlerowskiego (tzw. osadnicy).

      • 19 3

    • (1)

      to jest kraj husarii, zwycięskiej bitwy pod Warszawą, największego państwa podziemnego na świecie. tylko elit 0

      • 3 1

      • Był, dopóki stalin i zdradziecka spółka "sojuszników" nie zmniejszyli go o 3/4 na konferencjach

        w Poczdamie, Jałcie i Teheranie.

        • 3 0

    • Pomidor

      Sam jesteś burak !!! ;)

      • 0 0

  • (14)

    Przez tyle lat budowy nie dało się sprawdzić jak takie tablice działają w innych tunelach w UE?

    • 258 18

    • każdy system rządzi się swoimi prawami. (9)

      Każdy korzysta z innych czujników i każdy oparty jest na innych skryptach. To tak jak z przeglądarką internetową. Instalujesz raz a w ciągu roku masz kilka lub kilkanaście poprawek do niej. Są rzeczy które można ustawić finalnie dopiero pod obciążeniem w tym przypadku fizycznego ruchu.

      Każdy z IT dokładnie to zrozumie, każdy inżynier to potwierdzi, a po szkole średniej to już nie każdy. Za jakież czas faza testów się skończy a ruch się ustabilizuje bo ludzie wybiorą dla siebie optymalne trasy. Niestety będzie to po sezonie wakacyjnym dopiero.

      • 22 35

      • (1)

        Na czas testów i poprawek tunel ma być zamknięty, więc żadnych obciążeń ruchem w tym czasie nie będzie.

        • 18 2

        • ale to co zostanie zarejestrowane pod czas obciążenia wystarczy aby

          zaktualizować system. Nastepnie ruch zostanie puszczony by pobrać kolejne pomiary i znów aktualizacja.... aż do uzyskania pełnej sprawności....

          innymi słowy:
          jak kran kopie pradem to wyłaczasz bezpiecznik i sprawdzasz instalacje... w tym czasie w całym domu nie masz prądu.... poprawiasz gniazdko w kuchni i właczasz prad... jesli dalej kopie, znów wyłaczasz i szukasz dalej... aż okazuje się, że to wina sąsiada, który rurę zasilająca w budynku podpiał do nie tego kabla bo wydawalo mu się, że bedzie mial lepsze uziemienie.... ..

          to samo teraz....

          • 6 3

      • (1)

        A załogi też nie dało się przeszkolić wcześniej, skoro teraz działa tylko "intuicyjnie"? Przecież tu się prokurator kłania

        • 38 5

        • Ziobro to wszedzie sie klania....

          • 7 2

      • (2)

        Nie wciskaj ciemnoty . Czujniki mogą byc takie same jak w innym tunelu bo podobnych tuneli na świecie wiele . Po prostu ustawione w innych miejscach ! Jedyna unikalna rzeczą są napisy po polsku bo w Polsce jeszcze nie było takiego tunelu .

        • 29 4

        • tak a na świecie jest tylko jeden słuszny poprawnie politycznie producent czujników i skryptów

          tak tak tak.... brawo Panie Matt.... mysl tak dalej.... to zima w kapciach bedziesz chodzić...

          • 3 3

        • Nie przesadzaj z tym nie ma takiego tunelu

          Nie ma podwodnego, ale on poza tym niczym się nie różni od innych, istniejących. Jest przecież tunel w Wa-wie na Wisłostradzie, jest tunel na S-69 w Lalikach - można było (tylko kto z naszych "mędrców budyniowych wpadłby na takie prosty sposób) wysłać tam ludzi na szkolenie. Zasady obsługi i sterowania ruchem w tunelach są wszędzie mniej więcej jednakowe.
          Ale inwestycjami w Gdańsku rządzą nieomylne przeżytki z PRL-u, które włażą budyniowi w d..ę bez mydła i nie ogarniają tak prostych rozwiązań.

          • 14 5

      • Większych bzdur dawno nie czytałem (1)

        Na czas opracowywania i uruchamiania systemu używa się przypadkowych danych wejściowych albo jakiejś ustalonej przykładowej sekwencji z czujników. Jeżeli zaś - jak czytamy w artykule - z tablicami nie ma nawet żadnej łączności to o jakim "finalnym ustawianiu" mowa? Rozumiem "dostrajanie", ale system powinien od miesięcy funkcjonować w trybie demo i wyświetlać chociażby życzenia dla budowlańców.

        ktoś tu ewidentnie dał ciała i żadne wykręty o konieczności oprogramowywania czujników nie są konieczne

        • 12 1

        • Przyszła dobra zmiana i wyciagneła kable.... bo tak jest lepiej....

          • 3 3

    • (1)

      A po co całe oprogramowanie do kawałka drogi?? Już sobie wyobrażam, jakby wszystkie szosy w kraju były obstawione czujnikami - korki murowane, kraj nieprzejezdny.

      • 17 9

      • Ogarniasz w ogóle różnicę między szosą w otwartym terenie, a tunelem?

        • 7 7

    • przypomnijcie mi kto 10 razy juz odbieral ten tunel? (1)

      Kisiel, Pudding czy jak mu tam?

      • 21 4

      • Zamykają tunel, po niedługo będą znowu jakieś wybory i z pompą będą otwierać :D

        • 1 0

  • ZDiZ... zapewnia, że to działanie planowe (2)

    Co jak co ale na ZDiZ zawsze można liczyć, że rozbawią z rana. W końcu tyle lat pod patronatem Budynia i jego ludzi nie może wyglądać inaczej.
    Coś czuję, że koszt utrzymania tego tunelu będzie ho ho a nawet więcej i chyba po to był ten miś zamiast mostu.
    No nic, ważne, że odtrąbiono sukces w mediach a wierni wyznawcy na forach i fejsbukach wręcz całowali Boba Budowniczego po rękach i w inne części ciała.

    • 226 24

    • ECS,PKM,'tunel',a swiatelka zmian jak nie bylo tak nie ma.Lenin wiecznie zywy... (1)

      • 30 2

      • PKM to inwestycja wojewody

        • 3 1

  • Przypomina mi to tablice tristara (8)

    Niby dzialaja ale jednak nie...

    • 310 9

    • (4)

      Ale kota wypłoszyli, gdy ten próbował "WTARGNĄĆ".

      • 56 0

      • (1)

        Kot sluchal komunikatow glosowych

        • 49 0

        • kot nie potrzebuje swojego pana

          Kot potrzebuje cateringowego...

          • 24 0

      • Bezprawnie wtargnął i próbował zająć mienie ba posesji. Dzielne służby stawiły czoła zagrożeniu.

        • 22 0

      • ciiii... teraz koty ważniejsze od koni

        • 0 0

    • W Tristar działają bez problemów :-) (2)

      • 6 22

      • SruTuTuTu (1)

        Tylko, że jak świeci słońce to nic na nich nie widać...Brama Wyżynna

        • 21 3

        • to kieruj się popatrzeć na te tablice nocą xD

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze