• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Druga nitka wiaduktu Biskupia Górka gotowa w 70 proc.

Rafał Borowski
19 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Sprawdź, na jakim etapie znajduje się obecnie budowa wiaduktu Biskupia Górka

Realizacja drugiej nitki wiaduktu Biskupia GórkaMapka jest już na bardzo zaawansowanym etapie, który został oszacowany na ok. 70 proc. Obecnie wykonywane są drogi dojazdowe, zabezpieczenia antykorozyjne konstrukcji oraz prace izolacyjne. Nowa przeprawa nad torami kolejowymi powinna być przejezdna w IV kwartale tego roku.



Czy śledzisz postępy w budowie dróg w twoim mieście?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje budowę wiaduktu Biskupia Górka, opublikowała właśnie film z drona, na którym można zapoznać się z bieżącym stanem zaawansowania prac. Na szczęście pandemia koronawirusa łagodnie obeszła się z branżą budowlaną i tym samym realizacja inwestycji posuwa się zgodnie z harmonogramem.

Poziom zaawansowania prac przy budowie nowego wiaduktu - a właściwie jego drugiej nitki - został oszacowany na ok. 70 proc. Gotowa jest już m.in. konstrukcja stalowa wiaduktu oraz prowadzący na nią nasyp drogowy.

W tym miejscu warto podkreślić, że oprócz wznoszenia nowej nitki wiaduktu inwestycja obejmuje również kompleksową przebudowę okolicznego układu drogowego oraz budowę od podstaw parkingu kubaturowego na 380 miejsc przy gmachu Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.

- Kontynuowane są prace przy budowie dojazdów do nowej nitki wiaduktu. Na konstrukcji wiaduktu wykonywane jest zabezpieczenie antykorozyjne poszczególnych elementów, prowadzone są również prace izolacyjne. Równolegle trwają prace drogowe związane z budową ul. Nowe Podwale Grodzkie. W okolicy ul. Zaroślak prace drogowe koncentrują się na układaniu warstw podbudowy pod nawierzchnię jezdni i chodników. Prace brukarskie prowadzone są również w okolicy ul. Św. Trójcy oraz przy stacji benzynowej na Trakcie św. Wojciecha. Natomiast na budynku parkingu trwa montaż elewacji obiektu - wylicza Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jeśli uda się utrzymać obecne tempo prac, druga nitka wiaduktu Biskupia Górka powinna być przejezdna już w IV kwartale tego roku. Gdy to nastąpi, będzie się na niej odbywać ruch jednokierunkowy w relacji centrum Gdańska - Orunia. Natomiast na już istniejącej nitce zostanie zlikwidowany ruch dwukierunkowy, a samochody będą poruszać się w relacji Orunia - centrum Gdańska.

Całkowite zakończenie inwestycji, w tym przebudowa okolicznego układu drogowego i budowa parkingu kubaturowego, powinno nastąpić w III kwartale przyszłego roku. Koszt prac wynosi ok. 163 mln zł, a ich głównym wykonawcą jest spółka Budimex.

  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.
  • Zdjęcia z budowy drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Stan na 18 sierpnia 2020 r.

Miejsca

Opinie (169) ponad 10 zablokowanych

  • polska (5)

    Cieszy mnie fakt że w polsce powstaje dużo inwestycji takiego typu u mnie w Niemczech jest to bardziej widoczne ale może małymi kroczkami polska zacznie doganiać Niemcy.

    • 67 40

    • Pisownia

      Polsce z małej litery,Niemczech z wielkiej

      • 25 3

    • (1)

      kasę za zniszczenia wojenne niech najpierw dadzą, to pogadamy.

      • 14 12

      • To sowieci zniszczyli Gdańsk

        • 6 3

    • u mnie ...... (1)

      w Niemczech

      • 16 0

      • Nie w Niemczech ale kraju rad. Proszę komsomolca

        nie trollujemy

        • 2 6

  • paskudny jest ten parking wielopoziomowy (24)

    estetyka zero

    • 186 39

    • (11)

      przecież jeszcze jest w budowie. Głupiemu przed końcem pracy się nie pokazuje...

      • 28 37

      • (9)

        po skonczeniu prac tez nie bedzie sie podobal. Nie podoba sie z zalozenia.

        • 32 15

        • Założenie jest takie, że obok powstał szletny i gigantyczny parking forum, które miało być przestrzenią 'reprezentacyjną'. (8)

          To się nazywa zero złudzeń gdańszczanina.

          • 25 10

          • kto ubezpiecza? tesciowa budynia?

            • 11 10

          • czegoś tu nie rozumiem... (3)

            władze Gdańska zwężają ulice, namawiają do komunikacji publicznej i do tego żeby nie jeździć autami a sobie budują nowe parkingi... to ja się pytam - po co? :)

            • 16 10

            • dla kasy od turystów zagranicznych glownie

              przeciez niemca nie namówia do jezdzenia wadliwa komunkacja. a ty mieszkancu jestes tu druga kategoria dla UM.

              • 9 9

            • Dla pracowników oraz petentów Urzędu Wojewódzkiego

              • 0 0

            • Przecież to dla urzędasów. Żeby za darmo mieli gdzie auta zostawiać.

              • 0 0

          • (1)

            Powinien być w formie fontanny i na każdym rogu Cherubiny...

            • 7 2

            • Nie powinien być.

              • 1 2

          • może mnie w cieciach braci K. finansowanych przez spółki SP

            albo tvPiS

            • 3 2

      • na zajezdni wałowej też tak mówili

        a potem że już jest zbudowany i nie można ingerować bez straty gwarancji :P

        • 20 2

    • parkingi same w sobie są paskudne (1)

      zakazać wjazdu aut do miasta

      • 12 20

      • wystarczy obciążać opłatami za wjazd i oczywiście za parkowanie

        • 0 1

    • Parking

      dokładnie "wpasowal" się do otoczenia elewacja i kształtem itd "idealnie" do po niemieckiej zabudowy. Ta niemiecka zabudowa to nielad i chaos ale polski parking ratuje sytuacje.

      • 13 8

    • to zobaczcie na filmie jak wygląda dawne boisko CKUMiE (3)

      parking większy niż targu węglowym. I do czego ten bunkier betonowy? Chyba ze teraz sprzedadzą dawne boisko deweloperowi.

      • 11 3

      • gdyby nie tory i św wojciech byłoby super miejsce na apartamenty (1)

        z tyłu starego boiska jest widok na fosy i szańce

        • 4 3

        • Nie bój nie bój, i tak zbudują...

          • 3 1

      • nie sprzedadzą

        już oddali za psie pieniądze

        • 0 0

    • dokładnie (2)

      przede wszystkim: nie powinien być wyższy niż poziom wiaduktu

      • 8 4

      • (1)

        Spokojnie mogli go wcisnąć POD wiadukt. Wystarczyło pomyśleć na etapie projektowania. Gdzie był wtedy konserwator zabytków i architekt miejski

        • 4 5

        • No tak. A pociągi mogli wcisnąć pod ziemię

          • 10 2

    • Ten beton będą maskować elewacją

      Nie chce mi się szukać, ale gdzieś była tego wizualizacja. Choć wiadomo, że współczesna wizualizacja nie oddaje rzeczywistości.

      • 1 0

    • niestety taka tendencja

      same koszmary architektoniczne w Gdańsku od lat, np ECS - to raczej złomowiec, symbol upadania stoczni i zamiast pięknej architektury wciska się koszmarki industrialnej i obdarza nagrodami, , ale belki kwadratowe w przekroju nie powalają gdyby to była gra łuków , Niestety klasyka złotego podziału i proporcji sie nie zmieni , to tak wygląda jakby skóra nie była ważna , a człowiek ma szkielet ukryty pod skorą , szkielet jest fenomenalny ale źle wygląda niestety dlatego jest skóra i każda konstrukcja powinna mieć soją skórę i makijaż ,a le takich koszmarków upiekszyć sie nie da

      • 0 0

  • Normalnie czekam aż już oddadzą do użytku moi drodzy I kochani (7)

    Gdańsk pięknieje w oczach......

    • 78 47

    • Raczej rośnie w oczach... (5)

      bo z tym "pięknieje" to wielu się nie zgodzi. Są miejsca, że nawet "szpetnieje" :)

      • 16 3

      • Zwłaszcza, że piękno i brzydota (4)

        to pojęcia względne.
        Zaraz, zaraz, koszt prac to 163 mln? Taka ważna rzecz jak wiadukty? A takie byle co jak ECS kosztowało 227 milionów plus 40 mln roczne utrzymanie? To po jakiego grzyba to ECS? Ile dróg i wiaduktów można by wybudować? Np wiadukt na Armii Krajowej z Łostowicką... Ale z takiego wiaduktu żaden krewny i znajomy królika nie dostanie ciepłej posadki...

        • 9 3

        • i na dodatek posadzili tam drzewa... normalnie noz otwiera sie w kieszeni

          jak to widze

          • 2 2

        • Chcesz przenosić korki spod Banina do Gdańska? (1)

          Bo tylko tyle tym wiaduktem możesz zyskać.

          • 5 4

          • Co za różnica, gdzie korek i tak muszą dojechać

            Ale za to nie będzie korków w drugą stronę i o wiele łatwiej będzie ludziom skręcić z AK w Havla w lewo i z Havla i Wilanowskiej w lewo i w prawo w AK.
            Więc zyskuję dużo więcej.

            • 4 3

        • nie podsuwaj pomysłów... skoro tunel moze miec swoją spółkę i zarząd to czemu wiadukt nie może?

          • 1 0

    • Niczego nie wniesie ten wiadukt

      Zaraz przy locie będzie przejście naziemne i będziecie dalej stac na wiadukcie, tylko że za 160 baniek

      • 0 0

  • Na zdjęciach i filmie wygląda profesjonalnie i schludnie. (3)

    Miejmy nadzieję, że terminu dotrzymają.

    • 54 10

    • (2)

      przecież to jest już ponad rok po terminie:)

      • 9 6

      • Ciekawe, skoro termin zakonczenia to jesień 2020. Ktos tu liczyc nie umie...

        • 6 1

      • Aneksowali umowę ze względu na odkrycie jakichś pozostałości archeologicznych.

        To akurat jest traktowane jako "siła wyższa", więc wyjątkowo nie ma winy wykonawcy.

        • 6 0

  • ??? (11)

    A czemu nikt prawdy nie powie że podpory pękają i taka była przyczyna całkowitego zamknięcia?

    • 50 41

    • ten wiadukt nie jest podpierany tylko wisi na łukach co masz na myśli pisząc podpory? (3)

      • 22 7

      • (2)

        Przyczółki? Na elementach się nie znam, info od osób które wykonywały to w nocy

        • 14 10

        • (1)

          Posklejali to butaprenem.

          • 0 0

          • Jak czaskowski

            Na taśmę

            • 0 0

    • (1)

      przeciez stary wiadukt jest rozebrany :-)

      • 16 7

      • Ale to o nowym mowa

        • 13 6

    • A to oznacza błędy na etapie projektowania, warto by dopytać u wykonawcy i w DRMG

      Niestety realny termin oddania projektu przesunie się wtedy pewnie nawet o rok.
      Gratulacje dla minusujących twój komentarz.

      • 16 5

    • (1)

      A kiedy było całkowite zamknięcie?

      • 9 1

      • Ha

        W nocy 30/31 lipiec 22-5 rano

        • 0 2

    • Warto zobaczyć, na czym ten wiadukt stoi i co było pod nim wcześniej, za czasów fos i baszt. Więc powodzenia, w przewidzeniu wszystkiego.

      • 0 0

    • Wow i nastał koniec świata?

      • 0 0

  • (2)

    Co Wy zrobiliscie z tym.......

    • 16 16

    • co wy na to? (1)

      nazwijmy go im magdy A. - znanej z pracy dla Polski europoslanki

      • 9 5

      • To ta co na nia mowia

        Wesoła wdowka

        • 0 0

  • i super, tak trzymać (2)

    Alleluja i do przodu

    • 32 12

    • arivederci roma!

      • 2 1

    • Wyjazd z tunelu pod forum przy SKM nadal tragiczny

      Nie rozumiem dlaczego nie ogarną tez dróg pod tunelem wzki

      • 1 2

  • pogarda dla architektury klasycznej (8)

    Pod względem architektonicznym to skandal zbudować taki most w centrum Gdańska. Pogarda dla architektury klasycznej. To dobry symbol w jakim kierunku idzie dziś Gdańsk.

    • 92 50

    • To wiadukt, nie most

      • 32 7

    • (2)

      Ty byś chciał drewniany, zbutwiały i jeszcze z fosą, nie? Jak domy budują z ytonga, to też źle, bo powinni z muru pruskiego?

      • 26 14

      • Wystarczyłby żelazny. Dobrze z cegłą się dopasowuje. (1)

        Ale jakby zbudowali taki porządny, to kto by zarobił na remoncie za 20 lat?

        • 12 8

        • po 2 latach beda juz remonty

          • 8 5

    • No tak (1)

      powinni w stylu akweduktów greckich zrobić - to dopiero byłaby architektura klasyczna!

      • 13 10

      • akurat ostatnio taki q Gdańsku zbudowali... poszukaj gdzie.

        • 0 0

    • Pretensje do PKP, ponieważ to PKP nie wyraziły zgody na inne, mniej inwazyjne projekty. (1)

      • 7 7

      • bo moze dbaja o bezpieczenstwo bardziej niz gdanskie urzedachy.

        • 6 5

  • Śłupy (3)

    Wg mnie te wysokie białe betonowe słupy powinni pomalowac w kolorze pobliskiej zabudowy,,Czyli ciemno ceglany kolor ..Lepiej wyglądałoby to wszystko..

    • 54 14

    • Powinny mieć kolor kacke.

      • 6 0

    • taki raczej piwny czerwony lager

      • 4 0

    • Znając nasza pania prezydent niedlugo beda w kolorach tęczy

      • 5 3

  • Ten remont/przebudowa trwa już (3)

    tak długo (podobnie jak prace na Stogach), że nikt już nawet o tym nie pamięta.

    • 72 25

    • To nie jest remont/przebudowa tylko budowa od zera wraz z demontażem od zera (1)

      Doinformuj się pierw zamiast bzdury pisać.

      Wiem, że ze szwagrem byś to w dwa miesiące postawił ale nie wszyscy są tak robotni jak Ty

      • 19 6

      • A może masz inne zajęcia w pracy niż właśnie praca i dla tego nie jesteś taki robotny ?

        • 2 3

    • Sloju jak sie wprowadziles na deweloperskie cudo , to i pewnie duzo nie pamietasz.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane