- 1 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (117 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (162 opinie)
- 3 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (35 opinii)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (107 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (95 opinii)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (53 opinie)
Drugi wyjazd z Ujeściska będzie później?
Wszystko wskazuje na to, że budowa przedłużenia ul. Piotrkowskiej w kierunku Szadółek - czyli do ul. Lawendowe Wzgórze - oddali się w czasie. Do przetargu na budowę odcinka o długości 350 m stanęła jedna firma. Jej oferta opiewa na ok. 7,8 mln zł, jednak budżet inwestycji wynosi blisko 3 mln zł mniej.
Jak można było przekonać się, czytając komentarze pod naszymi artykułami, ta wiadomość zirytowała kierowców. I trudno im się dziwić. Główny wyjazd z dzielnicy stanowi bowiem zawsze zakorkowane w godzinach szczytu skrzyżowanie ulic Piotrkowskiej i Warszawskiej.
Aby udrożnić ruch drogowy w dzielnicy i udobruchać rozczarowanych kierowców, władze miasta zapowiedziały wybudowanie brakującego odcinka w innej części ul. Piotrkowskiej.
Mowa o odcinku, który połączy zachodni kraniec ulicy - tj. za skrzyżowaniem z ul. Nowosądecką, obok budynków TBS - z ul. Lawendowe Wzgórze na Szadółkach. Będzie to bajpas, który umożliwi szybki dojazd al. Adamowicza i obwodnicy.
Tylko jedna oferta i to znacznie za droga
Przetarg na dokończenie przebiegu ul. Piotrkowskiej został ogłoszony 30 września. Przeznaczony na inwestycję budżet wyniósł 4 876 660,80 zł. Zgodnie ze specyfikacją potencjalni wykonawcy zostali zobowiązani do zrealizowania zadania w ciągu 50 tygodni - czyli ok. 11,5 miesiąca od daty podpisania umowy.
- Ponadto w ramach zadania zostanie wybudowany fragment ul. Wieżyckiej. Oprócz budowy jezdni i chodników inwestycja przewiduje powstanie oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej, a także zagospodarowanie zieleni. Zadanie będzie częściowo realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj". Zadanie będzie współfinansowane przez spółkę Gdańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego - czytamy w komunikacie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.
Po otwarciu ofert pojawił się poważny problem, który stawia realizację inwestycji w zaplanowanym terminie pod znakiem zapytania. Okazało się bowiem, że wpłynęła tylko jedna oferta, która znacznie przekracza budżet inwestycji. Firma Budowlano-Drogowa MTM SA złożyła ofertę na 7 798 380,37 zł, czyli blisko 3 mln więcej niż zarezerwowana przez magistrat kwota.
To nie pierwsze rozczarowanie
Jak zawsze bywa w podobnych sytuacjach, magistrat informuje lakonicznie, że "oferta jest obecnie analizowana". Co to oznacza w praktyce? Pierwszy scenariusz to po prostu odłożenie inwestycji na bliżej nieokreśloną przyszłość. Drugi to nadzieja na to, że władze miasta dołożą brakującą kwotę, jak miało to miejsce niedawno przy okazji przetargu na budowę łącznika między ulicami Łuczniczą a Niepołomicką na Łostowicach.
Czytaj więcej: Dołożą pół mln zł do ważnego łącznika na Łostowicach
Na koniec warto wspomnieć, że w związku z budową linii tramwajowej został przebudowany przeciwległy kraniec ul. Piotrkowskiej, czyli przed skrzyżowaniem z ul. Warszawską. Drogowcy nie zdecydowali się wówczas na dobudowanie prawoskrętu w kierunku al. Havla, co spotkało się ze sprzeciwem części mieszkańców Ujeściska.
Czytaj więcej: Bez prawoskrętu na Piotrkowskiej
Jak informowali nas oni kilka tygodni temu, zamierzali rozpocząć zbiórkę podpisów pod petycją do władz Gdańska o dobudowanie wspomnianego prawoskrętu. Jednak biorąc pod uwagę, że jezdnia ul. Piotrkowskiej i biegnący wzdłuż niej chodnik zostały świeżo położone, trudno oczekiwać, by determinacja wnioskodawców zakończyła się sukcesem.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-28 09:20
Kwestia petycji - Potrzeby mieszkańców są najważniejsze (8)
Nie rozumiem, że petycja nie zadziała. To dla kogo jest w końcu jest urząd miasta? Chyba dla ludzi, którzy mieszkają w mieście i płacą podatki. Jak ludzie chcą prawoskrętu to władze mają to zrobić. Gdańsk to nie folwark pańszczyźniany Pani prezdentki. To wszystko idzie z naszych pieniędzy a nie z pieniędzy urzędników. Zbędne przejście dla
Nie rozumiem, że petycja nie zadziała. To dla kogo jest w końcu jest urząd miasta? Chyba dla ludzi, którzy mieszkają w mieście i płacą podatki. Jak ludzie chcą prawoskrętu to władze mają to zrobić. Gdańsk to nie folwark pańszczyźniany Pani prezdentki. To wszystko idzie z naszych pieniędzy a nie z pieniędzy urzędników. Zbędne przejście dla pieszych naziemne przy forum to zrobią, a inwestycje potrzebne nie, bo położyli sobie chodnik. Coś tutaj się komuś pomyliło. Nie ja jestem dla urzędnika tylko urzędnik jest dla mnie. Kumuna się skończyła dawno przynajmniej w teorii. Płacimy to wymagamy. Ten prawoskręt to dobre i racjonalne rozwiązanie, o które należy walczyć i wymagać, żeby to zrobili. 20 minut wyjazdu z osiedla to nie jest zabawna sprawa, a ludzie do pracy muszą dojechać, żeby właśnie mieć z czego płacić podatki. Zamiast zwężać ulice, robić parkingi płatne na pasach jezdni jak an Grunwaldzkiej to powinni umożliwić normalny przejazd przez miasto. Wszystko dla ludzi nie odwrotnie.
- 64 9
-
2021-10-28 20:29
całkowita racja tylko ryba psuje się od głowy
a więc napisz do swych kolesi aktualnie rządzwących z warszawy a szczególnie do lokatora z Żoliborza. tam jest właściwy adres
- 1 0
-
2021-10-28 09:33
Niestety ta władza nie ma wizji miasta (6)
i traktuje mieszkańców jak złośliwych petentów. Za brak infrastruktury drogowej na południu i zaniedbania w utrzymaniu dróg i przestrzeni publicznej w całym mieście dawno już powinni stracić władzę. Ta władza nawet nie potrafi zorganizować regularnego koszenia trawników a swoją nieudolność tłumaczą "kwietnymi łąkami". Chętnie za to maszerują z
i traktuje mieszkańców jak złośliwych petentów. Za brak infrastruktury drogowej na południu i zaniedbania w utrzymaniu dróg i przestrzeni publicznej w całym mieście dawno już powinni stracić władzę. Ta władza nawet nie potrafi zorganizować regularnego koszenia trawników a swoją nieudolność tłumaczą "kwietnymi łąkami". Chętnie za to maszerują z dewaintami, co ładnie oddaje ich priorytety. Ludzie na nich jednak głosują. Dawniej myślałem, że zmierzamy ku rozwojowi, miasto powoli zmieni się w cywilizowane, rozwinięte miejsce do życia. Kiedy obserwuję jednak codziennie od tylu lat te same dziury i zapadnięte studzienki oraz korki w tych samych miejscach co 30 lat temu to zdaję sobie sprawę, że tutaj już nic się nie zmieni, bo ani władzy ani głosującym na nich mieszkańcom na tym nie zależy.
- 10 4
-
2021-10-28 22:53
Ta władza ma wizję miasta: zapisaną w dokumencie Strategia Rozwoju Gdańska 2030+ (1)
tam jest wyraźnie powiedziane, że trzeba priorytetowo traktować działania prowadzące do poprawy przede wszystkim komfortu i bezpieczeństwa pieszych, następnie innych niezmotoryzowanych (głównie rowerzystów), następnie pasażerów transportu miejskiego, pojazdy dostawcze i na samym dole hierarchii potrzeby użytkowników samochodów prywatnych. Niestety
tam jest wyraźnie powiedziane, że trzeba priorytetowo traktować działania prowadzące do poprawy przede wszystkim komfortu i bezpieczeństwa pieszych, następnie innych niezmotoryzowanych (głównie rowerzystów), następnie pasażerów transportu miejskiego, pojazdy dostawcze i na samym dole hierarchii potrzeby użytkowników samochodów prywatnych. Niestety ani ta wizja nie jest odpowiednio komunikowana mieszkańcom, ani nie jest konsekwentnie realizowana: buduje się kolejne duże inwestycje tramwajowe, ale komfort i bezpieczeństwo osób chcących docierać do przystanków SKM/PKM i innych środków komunikacji publicznej nie są poprawiane w wystarczającym stopniu. Po remontach wielu chodników są one natychmiast zastawiane przez parkujące samochody. Można by mnożyć więcej przykładów niekonsekwencji w działaniu decydentów miejskich.
- 0 0
-
2021-10-29 10:36
Strategia powinna mieć nazwę: "Nic nie zbudujemy 2030+"
To strategia stworzona aby wytłumaczyć indolencję władz miasta i brak inwestycji. "Dbamy w pierwszej kolejności o pieszych, rowerzystów, pasażerów komunikacji miejskiej...". Bełkot. Czy zamierzają kupić mieszkańcom buty i kalesony na zimę żeby mogli komfortowo stać na przystanku w oczekiwaniu na autobus, który stoi w korku, bo nie zbudowali dróg ?
To strategia stworzona aby wytłumaczyć indolencję władz miasta i brak inwestycji. "Dbamy w pierwszej kolejności o pieszych, rowerzystów, pasażerów komunikacji miejskiej...". Bełkot. Czy zamierzają kupić mieszkańcom buty i kalesony na zimę żeby mogli komfortowo stać na przystanku w oczekiwaniu na autobus, który stoi w korku, bo nie zbudowali dróg ? Może puszczą muzykę w autobusie, aby zadbać o komfort pasażerów. Czy kupią hulajnogi, aby sprawnie dotrzeć na przystanek ? To pozorowane działania i bełkot dla naiwnych.
- 0 0
-
2021-10-28 22:44
cywilizowane miasto to miasto dla ludzi, a nie głównie dla pojazdów (1)
nie wszyscy mieszkańcy cierpią na samochodozę, panie Stefanie
- 0 0
-
2021-10-29 10:29
Miasta dla ludzi a nie pojazdów... ?
Cierpią na samochodozę ? Ocknij się.
- 0 0
-
2021-10-28 13:42
(1)
Przesadzasz. Pojedź do Gdyni
- 1 4
-
2021-10-28 13:49
Meh, Gdynia to pikuś.
Przejedź się do dowolnego miasta gdzie rządzi PiS. W Kraśniku mieli problem z WIFI w szkołach :D
- 2 3
-
2021-10-28 08:26
kwestia pawoskrętu na piotrkowskiej (10)
Zamiast długiego prawoskrętu umożliwiającego wyjazd z osiedla zbudowali bezsensowny chodnik prowadzący wprost do nikąd. Po co komu chodnik prowadzący nigdzie? Chodnik kończy się przy drodze i nie ma kontynuacji w prawą stronę. W lewą tam nikt nie chodzi, bo przejścia są niżej. Z codziennego doświadczenie tą stroną absolutnie nikt nie chodził,
Zamiast długiego prawoskrętu umożliwiającego wyjazd z osiedla zbudowali bezsensowny chodnik prowadzący wprost do nikąd. Po co komu chodnik prowadzący nigdzie? Chodnik kończy się przy drodze i nie ma kontynuacji w prawą stronę. W lewą tam nikt nie chodzi, bo przejścia są niżej. Z codziennego doświadczenie tą stroną absolutnie nikt nie chodził, dlaczego bo prowadzi do limbpo. cel Urzędu miasta to zapewne oszczędność kosztem mieszkańców, bo droga kosztuje więcej niż chodnik do nikąd. Skończy się to tak, że zbudują tę drogę po czasie i rozbiorą chodnik, za który już zapłaciliśmy. Zamiast zaplanować porządnie inwestycję i udrożnić ruch to robią sobie z ludzi ewidentne jaja. O 7:00 rano korek ciągnie się przez całą Piotkowską, bo nie ma alternatywnego wyjzadu w stronę Havla. Do tego zatamowali ruch na wyjeździe z Jabłoniowej na Havla, bo auta ponownie jadą z 2 stron. Korki zrobiły się horrendalne. Takie wesołe gdańskie lekkomyślne planowanie. No i bloki, nowe, wszędzie stawiają gdzie tylko się da, ale oczywiście bez nowych dróg. Brawa dla was mistrzowie planowania z Urzędu miasta. Mam nadzieję, że kolejne wybory przyniosą powiew świeżości i odspawanie 4 liter pewnych osób od stołków.
- 141 14
-
2021-12-08 16:19
Nie wydaje mi się
Moim zdaniem wyborcy w Gdańsku są wyjątkowo bezmyślni. Wystarczy, że politycy i kilku dziennikarzy POstraszą faszyzmem i kaczyzmem, a wolni gdańszczanie ( chyba od mózgu ) pójdą i zagłosują za demokracją ( śmiech na sali, ale oni w to wierzą), i znowu będą stali w gigakorkach, ale za to ze świadomością, że mają wolność. A przetargi i projekty będą
Moim zdaniem wyborcy w Gdańsku są wyjątkowo bezmyślni. Wystarczy, że politycy i kilku dziennikarzy POstraszą faszyzmem i kaczyzmem, a wolni gdańszczanie ( chyba od mózgu ) pójdą i zagłosują za demokracją ( śmiech na sali, ale oni w to wierzą), i znowu będą stali w gigakorkach, ale za to ze świadomością, że mają wolność. A przetargi i projekty będą po kilka razy robione, przebudowywane, a KOlesie Kolesi będą KOsili kasę za roboty drogowe i inne wałki. Wolność i demokracja w Gdańsku rządzą od latszczególnie to widać w KOrkach na drogach. Dla mnie Gdańszczanie to mega prości ludzie, którzy głosują jak chce klika rządząca tym miastem od lat. To jest sztuka.
- 0 0
-
2021-10-28 10:23
Co za różnica czy będziesz stał na tych światłach w dłuższym i węższym korku, czy krótszym i szerszym? (5)
Na zielonej strzałce i tak byś nie pojechał, bo ruch na Warszawskiej za duży...
- 8 8
-
2021-10-28 14:23
Ale gdyby byl pas do prawoskretu, wiecej aut by przejechalo w lewo. (4)
Bo by nie byly tak blokowane przez skrecajacych w prawo w korek. Już zalapaleś ?
- 5 3
-
2021-10-28 14:41
Wszystko fajnie, tylko w prawo nie ma korka. (3)
Korek tworzą właśnie mieszkańcy tego osiedla - z obu stron Warszawska jest zatkana w stronę Piotrkowskiej.
- 2 3
-
2021-10-28 18:43
(2)
To nie są tylko mieszkańcy tego osiedla. Towarzystwo zjeżdza z Kowal, Łostowic i okolic starając się dostać albo Łostowicką i Armii Krajową dalej albo Adamowicza do Wrzeszcza i okolic.
- 2 0
-
2021-10-28 22:47
warto by choć część tych mieszkańców wybrało inną opcję niż przejazd samochodem (1)
najbardziej terenochłonnym środkiem transportu, pasującym do warunków miejskich jak siodło do świni. Albo rozwój zrównoważony albo coraz większa liczba ludzi uzależnionych mentalnie od samochodów i coraz gorsze warunki ruchu wszystkich, w tym także kierowców, mimo prawoskrętów, lewoskrętów, estakad i pseudobezkolizyjnych skrzyżowań.
- 0 0
-
2021-10-29 00:20
Myśle że (prawie) darmowa komunikacja miejska rozwiazala by niejeden problem z korkami. Niestety aktualnie nie jest ani tania, ani szybka, ani wygodna juz nie wspomne o trans obwodnicznej bo przedostanie sie KM w ciagu obwodnicy to zadanie dla wybitnych milosnikow komunikacji ktorzy maja caly dzien na przejazd z punktu A do B i B do A.
- 0 0
-
2021-10-28 08:43
Ja tam chodzę (2)
- 8 9
-
2021-10-28 08:55
(1)
To się latać naucz
- 3 6
-
2021-10-28 10:12
Po co chodzić można latac
- 0 3
-
2021-10-28 07:50
(3)
Nie dziwi mnie ten brak logiki. Kawałek łącznika a guzdrają się jakby chodziło o kilka km autostrady.
Poza tym podobna sytuacja jest też przy lawendowym wzgórzu - zbudowali ścieżkę pieszo-rowerowa od ul. Porębskiego do ronda przy SP6. Nie można było zrobić też drogi? Tam jest jedna wielka łąka. Zmieściłaby się ścieżka, droga i przystanekNie dziwi mnie ten brak logiki. Kawałek łącznika a guzdrają się jakby chodziło o kilka km autostrady.
Poza tym podobna sytuacja jest też przy lawendowym wzgórzu - zbudowali ścieżkę pieszo-rowerowa od ul. Porębskiego do ronda przy SP6. Nie można było zrobić też drogi? Tam jest jedna wielka łąka. Zmieściłaby się ścieżka, droga i przystanek tramwajowy dla mieszkańców Porębskiego. Odciążyłoby to Świętokrzyska i Havla którymi trzeba jeździć by dostać się na morenę. Ale kto by o tym pomyślał? Ten teren pewnie jest przeznaczony dla developera. A ty spędzaj czas w korkach na dojeździe dookola- 85 12
-
2021-10-28 22:49
budowanie dróg w każdej relacji nie ma sensu
to tylko skłania do nadmiernego korzystania z samochodu do nawet krótkich przejazdów po mieście. Każda jezdnia dla samochodów utrudnia ruch innych użytkowników przestrzeni miejskiej. Bez sensu przyspieszać poruszanie się w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju miasta.
- 0 0
-
2021-10-28 14:25
Drogi nie, bo cala ląka bedzie niebawem
zabetonowana osiedlem. A wtedy wystarczy, ze polozą plyty betonowe i asfalt z glowy.
- 0 1
-
2021-10-28 10:21
Nie można było
Bo ten chodnik idzie wzdłuż działek PB Górskiego, więc miasto pewnie poczeka do momentu aż zacznie się tam budowa. Tak to już jest w Gdańsku, że najpierw ma być blok, a później za 10 lat normalna droga. A teraz jak ma powstać jeszcze Park Południowy (o dzięki wielcy łaskawcy) to pewnie jeszcze bardziej odsuną to w czasie.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.