- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (231 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (78 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (193 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (245 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (116 opinii)
Duże korki w centrum Gdańska przez wypadek i remont w tunelu
Od rana kierowcy zmagają się z gigantycznymi korkami w centrum Gdańska. To pokłosie wypadku, do którego doszło w piątek, 11.06.2021 r., na obwodnicy, i prac prowadzonych w tunelu pod Martwą Wisłą.
W tym samym czasie prowadzone są także roboty związane z regulacją torowiska tramwajowego na rondzie na ul. Marynarki Polskiej.
Dlatego rura T2 tunelu oraz jeden przejazd przez tory są zamknięte.
Tunel nie jest zamknięty, ale kierowcy jadący w obie strony - zarówno w stronę Stogów, jak i Letnicy - korzystają z rury T1.
To jedna z głównych przyczyn gigantycznych korków, z jakimi od rana zmagają się kierowcy w centrum Gdańska. Wielu użytkowników aut, by ominąć utrudnienia na remontowanym odcinku, zdecydowało się na objazd przez miasto.
Kierowcy sygnalizują w Raporcie z Trójmiasta m.in. paraliż Podwala Przedmiejskiego.
Korek gigant na Podwalu Przedmiejskim (25 opinii)
Z dużymi utrudnieniami auta poruszają się po rejonie Dolnego Miasta, problemy z przejazdem mają także autobusy komunikacji miejskiej.
Paraliż Dolnego Miasta (19 opinii)
Utrudnienia po wypadku na Obwodnicy Trójmiasta
Z kolei od rana przez kilka godzin praktycznie nieprzejezdna, bo zawężona do jednego pasa, była trójmiejska obwodnica.
Po wypadku osobówki z ciężarówką ekspresówka zatkana była od węzła Gdańsk Południe, co oznaczało także paraliż większości głównych dróg w tej części miasta. Również i wówczas kierowcy szukali objazdów przez centrum Gdańska.
PILNE! Wypadek na obwodnicy w stronę Gdyni (175 opinii)
Opinie (356) ponad 10 zablokowanych
-
2021-06-11 14:16
Opinia wyróżniona
Brak zarządzania richem w Gdansku (34)
Mieszkam tu od 5 lat i widzę że ktoś kto zapewne bierze za to spore pieniądze nie organizuje i nie kontroluje ruchu na ulicach Gdańska. Ludzie co konserwują tunel akurat dziś mogliby przerwać. Od rana koszmar . Pomijam już fakt, że tego typu pracę mogliwykoac we wcześniejszym lockdown lub nocami.
- 260 41
-
2021-06-12 13:47
Trójmiasto. Miasto nieudolności włodarzy
Symbol marketingu, interesów deweloperski, malowania trawników, święcenia gębami na FB i Insta. PR ponad wszystko
- 2 1
-
2021-06-12 12:00
nocami? ale to przeciez będzie zapłacic pracownikowi minimum 100 pln ekstra!
kogo stać na takie wydatki?
spalarnia to co innego za marne 600 milionów będą realne korzyści czyli stołki w zarządzie...- 1 0
-
2021-06-11 22:53
Pomieszkaj dłużej a zaskoczy cie wiele wiecej wafelku
- 5 0
-
2021-06-11 18:12
psycholog
a kto zarządza twoją głową?
- 1 8
-
2021-06-11 14:55
i najlepiej za miastem
- 2 2
-
2021-06-11 14:57
Każde słowo które piszesz jest nieprawdą. (4)
To tylko punkt widzenia janusza któremu się należy zawsze dojechać samochodem.
- 9 10
-
2021-06-11 15:07
Janusz z Gdańska (3)
Tak w dyskusji najłatwiej nazwać kogoś Januszem lub Grażyną to odpowiednio ustawia dalszy ton dyskusji. Ja akurat do pracy jeżdżę rowerem, właśnie ze względu na fatalną komunikację i infrastrukturę drogową. Ale pewnie, najłatwiej kogoś wyśmiać popijając sojowe latte i pomykając po mieście na swoim "ostrym kole" i klepiąc nieprzemyślane komentarze na Ajfonie.
- 26 6
-
2021-06-11 15:52
Bo piszesz bzdury i brzmisz jak typowy janusz. Przeczytaj i przemyśl jeszcze raz swój komentarz (2)
Gdańsk robi sporo w dziedzinie zarządzania ruchem i nawet często zmiany idą w dobrym kierunku. To ty piszesz bezpodstawne i pryncypialne opinie i swoim kolejnym komentarzu przypisujesz mi nawet jaką kawę piję. Przecież dokładnie takich figur retorycznych używasz, które przed chwilą krytykowałeś, hipokryto :)
- 10 22
-
2021-06-11 16:23
(1)
W dziedzinie zarządzania ruchem, Gdańsk buduje kolejne przejścia dla pieszych na głównych arteriach w centrum miasta (aby zniechęcić ludzi do przejazdu przez centrum). Tylko np. dzisiejszy dzień pokazał co się stanie, jeżeli alternatywne drogi zostaną wyłączone. Jedna przypadkowo, druga planowo. Przyjęcie twojego sposobu dyskusji było celowe bo denerwuje mnie strasznie gdy ktoś obraża adwersarza już na początku dyskusji.
- 17 6
-
2021-06-11 17:26
Trzeba było budować inne arterie
A w centrum deptaki. Główny ruch na 3 mają bez tramwajów . Te by mogły tylko z autobusami przy dworcu jechać. Ale takie coś się planuje a nie myśli jak wyrwać kolejne mieszkanie.
- 10 5
-
2021-06-11 14:35
Ale Prezydent ze swita i tak dostała absolutorium z raport działania i o stanie miasta wypadł idealnie :) (15)
- 33 6
-
2021-06-11 18:14
ad
martw się o stan swojej głowy bo jest tragiczny
- 3 1
-
2021-06-11 14:47
Brak zarządzanie ruchem, eldorado dla Deweloperów, inwestowanie tylko w "medialne" przedsięwzięcia (13)
Niestety, mieszkam tu od urodzenia. Znajomi, którzy odwiedzają Gdańsk mówią jak fajnie byłoby tu mieszkać, ale po jakimś czasie entuzjazm mija. W Gdańsku od kilkunastu/kilkudziesięciu lat nie ma pomysłu na rozwój miasta. To kraina "dzikich" inwestycji developerów, udogodnień dla turystów (szczególnie tych z zasobnymi portfelami, albo zarabiających
Niestety, mieszkam tu od urodzenia. Znajomi, którzy odwiedzają Gdańsk mówią jak fajnie byłoby tu mieszkać, ale po jakimś czasie entuzjazm mija. W Gdańsku od kilkunastu/kilkudziesięciu lat nie ma pomysłu na rozwój miasta. To kraina "dzikich" inwestycji developerów, udogodnień dla turystów (szczególnie tych z zasobnymi portfelami, albo zarabiających w Euro). Infrastrukturalnie poza tunelem (który co jakiś czas jest zamykany) trasą WZ, obwodnicą południową, nic wielkie się nie wydarzyło. Na domiar złego inwestycje za grube miliardy nie rozwiązały problemów komunikacyjnych bo coraz więcej ludzi przyjeżdża za pracą do trójmiasta. Mam nadzieję, że doczekam czasów kiedy włodarzami miasta będą ludzie z wizją, albo przynajmniej zatrudnią urbanistów z prawdziwego zdarzenia.
- 56 10
-
2021-06-11 15:08
włodarze skończyli sie razem z pańszczyzną.
stosujesz jakiś PRLowy język.
- 4 4
-
2021-06-11 15:06
(11)
Troł jesteś ...każdy w rodzinie ma po 2 3 samochody i na to wszystko to drogi budować
- 12 25
-
2021-06-11 15:10
Kartki (10)
Wprowadźmy auta na kartki. To już kiedyś było i państwo miało kontrolę nad stanem posiadania obywateli.
- 10 8
-
2021-06-11 15:22
Nie kartki, tylko obowiązek posiadania miejsca parkingowego, jak w Japonii. (9)
A zaraz się okaże że Janusza wcale nie było stać na 3 samochody...
- 18 13
-
2021-06-12 11:34
Codziennie nienawidzę tej Dulkiewiczbaby (5)
Jaki związek mają zakorkowane, nieprzejezdne drogi, z posiadaniem 3 aut przez jedną osobę? Nikt trzema autami naraz nie jeździ. Obecna administracja nienawidzi kierowców i robi wszystko by utrudnić im życie. Co ciekawe - sami rowerami nie jeżdżą. Nie widziałem, nie słyszałem by Dulkiewiczbaba na jakieś spotkanie, na jakąś konferencję, pokazówkę
Jaki związek mają zakorkowane, nieprzejezdne drogi, z posiadaniem 3 aut przez jedną osobę? Nikt trzema autami naraz nie jeździ. Obecna administracja nienawidzi kierowców i robi wszystko by utrudnić im życie. Co ciekawe - sami rowerami nie jeżdżą. Nie widziałem, nie słyszałem by Dulkiewiczbaba na jakieś spotkanie, na jakąś konferencję, pokazówkę dojechała na rowerze. Choć sama nie ma prawka, nienawidzi kierowców, to jednak całe życie jest wszędzie wożona. Są zapewne przypadki, gdy ktoś wsiada w auto choć nie musi. Większość jednak, zwłaszcza w tych godzinach, nie ma takiej możliwości i jeszcze bardziej niż Dulkiewiczbaba nie mogą rowerem jechać. Jeśli miasto się rozwija, to ruch się zwiększa. Na każde nowe mieszkanie przypada nowe auto, każda nowa firma, to kilka nowych aut - to jest naturalne i to nie tylko trzeba zaakceptować, to trzeba przewidzieć, gdy jest się prezydentem.
- 6 5
-
2021-06-13 07:35
Po co ktoś miałby nienawidzić kierowców? Co najwyżej ktoś może nie być fanem zawalania miasta samochodami i chcieć zmniejszyć ilość samochodów, szczególnie w centrum. Co mają 3 austa na osobę do korków? Po pierwsze trudno te samochody w ogóle zaparkować (a te samochody są strasznie roszczeniowe i żądają miejsca dla siebie ;-) ) a do tego utarło
Po co ktoś miałby nienawidzić kierowców? Co najwyżej ktoś może nie być fanem zawalania miasta samochodami i chcieć zmniejszyć ilość samochodów, szczególnie w centrum. Co mają 3 austa na osobę do korków? Po pierwsze trudno te samochody w ogóle zaparkować (a te samochody są strasznie roszczeniowe i żądają miejsca dla siebie ;-) ) a do tego utarło się, że jak ktoś ma samochód to musi wszędzie samochodem jeździć. No i ludzie jeżdżą - często w interesach albo do pracy ale na końcu po każdą pierdółkę też jadą samochodem. Suma tych wszystkich mniej lub ważnych powodów to właśnie korki. Nie wiem dlaczego kierowcy biorą to do siebie. Podkreślam: brak przyzwolenia na nadmiast samochodów to nie to samo co nienawidzenie kierowców. Jeśli ktoś jest tak związany z samochodem że personalanie odbiera ograniczenia dla ruchu samochodowego to czym prędzej polecam psyhoanalityka (albo jak kots ostatnio zasugerował po co jak mamy księży).
ps. Jeśli nie ma miejsca na samochody to nowa firma zależna od samochodów nie jest najlepszym pomysłem. Trzeba to zaakceptować i przewidzieć jeśli chce się próbować sił w biznesie.- 0 0
-
2021-06-12 12:04
(3)
Oho, syndrom oblężonej bryki wszedł za mocno, od chochoła "nikt nie jeździ 3 autami" (mózgu, chodzi o faceta, babkę i ich pomiota, każde jadące w swoją stronę osobnym wozem, bo się jaśnie państwo nie zniżą do zbiorkomu), przez totalne niezrozumienie problemu ograniczoności przestrzeni w mieście dostępnej pod użytek transportu indywidualnego, po zwykłe, ordynarne wyzwiska współczesnego chama...
- 3 4
-
2021-06-13 07:36
"Syndrom oblężonej bryki". Uwielbiam i będę cytował :-)
- 0 0
-
2021-06-12 13:50
I do tego kłamstwa o pani prezydent (1)
- 1 1
-
2021-06-13 05:23
Jakie kłamstwa ?
- 0 0
-
2021-06-11 15:30
(2)
Porównanie np. Tokio do Gdańska, nieźle mnie ubawiło. Można też jak w Danii motoryzację obłożyć takimi podatkami, że większość zmotoryzowanych się przesiądzie na rowery. I problem infrastruktury drogowej rozwiązany ! Proponuję skierować oficjalne pismo do Pani Prezydent w tej sprawie, na pewno jej się spodoba.
- 13 13
-
2021-06-11 15:55
Wiadomo, najlepiej promować posiadanie pięciu szrotów po 20k sztuka na rodzinę. (1)
Bo przecież jeden zawsze odpali...
A że nie ma gdzie zaparkować?
Zobacz ile jest projektów w BO wycięcia drzew i likwidowania trawników na osiedlach pod parkingi.- 14 11
-
2021-06-13 06:43
20k za sztuke
W życiu tak drogiego samochodu śnie kupiłem
- 1 0
-
2021-06-11 14:25
Ile samochodów przybyło przez te 5 lat w Gdańsku? (7)
Tunel, Havla, Żołnierzy Wyklętych - drogi za miliardy, a korki tylko się wydłużają
- 29 15
-
2021-06-11 14:29
te 3 drogi które wymieniłeś ile nowych osiedli połaczyły? (6)
tunel głównie do portu i trochę dla północy miasta. Południe musi się pchać przez obwodnicę albo centrum. 30 lat i 3 kawałki dróg w mieście prawdziwy rozwój miasta. Zapytaj ile bloków powstało i nowych osiedli.
- 53 15
-
2021-06-11 14:58
Tunel głownie używany przez tych, co się tanio pobudowali na Żuławach. (5)
Jakoś to nie TIRy powodują te korki na Przymorzu, he ?
- 27 12
-
2021-06-12 08:31
Noworysze (2)
Słoiki z południa Gdańska niech się nie wypowiadają o tunelu bo wszyscy z niego korzystają . Dzięki niemu wy noworysze macie mniejsze korki u siebie
- 12 1
-
2021-06-12 12:08
tunel odkorkował centrum
przejmując część ruchu do portu i kierunek pas nadmorski ( brzeźno - nowy port) - obwodnica
- 4 1
-
2021-06-12 12:00
Co to są "noworysze"?
- 2 3
-
2021-06-11 15:21
Bredzisz albo masz kurzą pamięć (1)
Setki ciężarówek jeździ prze tunel z i do portów. Dobrze pamiętam co się działo przy Zieleniaku przed otwarciem tunelu.
- 26 7
-
2021-06-11 15:45
Wg ciebie korek przy zieleniaku zniknął?
"Setki ciężarówek jeździ prze tunel z i do portów" - to sprawdź w swojej statystyce ile jeździ więcej samochodów osobowych.
- 12 6
-
2021-06-11 13:57
Opinia wyróżniona
Jest tragedia (15)
Idąc do sklepu około godz. 10 w centrum widziałam korek większy niż kiedykolwiek wcześniej w tym miejscu, a mieszkam tu kilka lat. Stały wszystkie okoliczne drogi. Jeśli ktoś ma możliwość wrócić z pracy skmka albo tramwajem, to chyba warto zostawić auto pod pracą i tak zrobić. Kto ma w domu rower, też warto dziś wykorzystać.
- 150 9
-
2021-06-12 21:55
Trasa Przymorze -Kokoszki
Zajęła mi wczoraj półtorej godziny.
Ostatnio Gdansk jest nieprzejezdny- 0 0
-
2021-06-12 15:59
wincy samochodów!!! wincy samochodów!!!!
bo jeszcze za małe korki mamy
- 0 3
-
2021-06-12 13:06
(1)
Proponuje jeszcze zeby kupowac osobne samochody dla kazdego czlonka rodziny , mamuska jednym, tatusiek - drugim, synalek - trzecim a corunia - czwartym i bedzie jeszcze wiecej korkow, ktoregos dnia rozbawila mnie wlasnie taka sytuacja, kazdy z czlonkow jednej rodziny stal w korku obok siebie i do siebie machali, gdyby jechali jedynm autem bylyby przynajmniej 3 auta mniej, a tak spowodowali jeszcze wiekszy korek no ale moga sie pochwalic swoim bogactwem (na raty)
- 1 4
-
2021-06-12 13:17
Proponuję teraz, w deszczu, przesiąść się na rowerek
- 8 0
-
2021-06-11 22:49
(1)
W niektórych miejscach korek utrzymywał się do godz 20-tej i to od samego rana. Jak żyję, czegoś takiego w Trójmieście nie widziałem
- 5 1
-
2021-06-12 12:12
Tak jest, gdy się naiwnie wierzy w leczenie otyłości metodą popuszczania pasa
Miliardy wywalone na drogi i jest gorzej niż było ;)
- 2 2
-
2021-06-11 16:01
Dziś nie było jeszcze źle
Poczekajcie aż się pokończą budowy domów na Kaszubach i Żuławach rozpoczęte w czasie Covidu :) Dopóki się nie nauczymy nie jeździć po byle pierdołę samochodem i używać go tylko wtedy gdy to konieczne, to będziemy tak stać.
- 24 2
-
2021-06-11 14:57
Trzeba się cieszyć nie narzekać. To wyraźnie wskazuje, że pandemia już za nami.
- 5 5
-
2021-06-11 14:27
Kto ma w domu rower, też warto dziś wykorzystać (1)
Jak ktoś nie ma, lepiej zakupić na zaś. Lepiej nie będzie. Samochodów ciągle przybywa
- 24 7
-
2021-06-11 21:28
wykorzystałem rower i miałem możliwość omijania szerokim łukiem kolejki TIRów i innych pojazdów
na rondzie dojazdowym do tunelu. W korku nigdzie rowerem nie stałem. Kiedyś w piątek po południu z ulicy Gdańskiej w Brzeźnie do skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej z ulicą Do Studzienki samochodem jechałem 1,5 godziny. Rowerem udało mi się przejechać tę odległość w ciągu 25 minut, bez napinki.
- 6 3
-
2021-06-11 14:03
to tylko początek (4)
samochodów jest coraz więcej, a budowa nowych ulic rozluźnia korki tylko na chwilę. Także polecam rowerek i oby władze miasta pomyślały o buspasach w większej ilości
- 33 16
-
2021-06-11 18:39
Buspas to nie rozwiązanie, bo tylko niepotrzebnie zabiera się pas i zwęża drogę (3)
Potrzebne są skrzyżowania bezkolizyjne i więcej pasów. Pomysł zastąpienia samochodów rowerami to jakaś utopia.
- 17 17
-
2021-06-11 21:25
na małe odległości (do 5 km) to żadna utopia - to rozsądna propozycja dla wielu mieszkańców (2)
- 11 4
-
2021-06-12 01:20
5 km? Raczysz żartować? (1)
Gdańsk jest rozciągnięty na kilkadziesiąt kilometrów. Zbiorkom jest niewydolny i nieprzystosowany do potrzeb mieszkańców - wystarczy sprawdzić statystyki publikowane na stronie UM o malejącym udziale zbiorkomu w transporcie miejskim. Dla wielu mieszkańców samochód nie jest fanaberią, a życiową potrzebą. A tymczasem robi się im jak można pod górkę -
Gdańsk jest rozciągnięty na kilkadziesiąt kilometrów. Zbiorkom jest niewydolny i nieprzystosowany do potrzeb mieszkańców - wystarczy sprawdzić statystyki publikowane na stronie UM o malejącym udziale zbiorkomu w transporcie miejskim. Dla wielu mieszkańców samochód nie jest fanaberią, a życiową potrzebą. A tymczasem robi się im jak można pod górkę - płatne parkingi, zwężanie dróg, przejścia naziemne nad tunelami. Kosztem mieszkańców realizuje się utopijną wizję. Kij bez marchewki. Mieszkam w Gdańsku Osowie - zbiorkomem jadę do pracy ponad 1,5 godziny, samochodem - pół godziny. Co miasto robi, by te czasy przejazdu zbliżyć do siebie?
- 11 3
-
2021-06-12 02:15
Zwęża drogi, robi przejścia naziemne i maluje buspasy, abyś autem jechał również 1,5 godziny.
- 17 0
Wszystkie opinie
-
2021-06-11 13:49
Ja zawsze myślałem, że korki są przez to, że jest za dużo pojazdów na drodze w tym samym czasie. (10)
Pozdrawiam z domu. Jeszcze będziecie musieli wrócić, powodzenia.
- 54 27
-
2021-06-11 14:37
(2)
Nie. Korki jak wiadomo powodują piesi i rowerzyści. Ci drudzy szczególnie gdy pędzą przez przejazdy, chyba, że jadą jezdnią, to wtedy się ślimaczą. A piesi to już w ogóle święte krowy, najbardziej roszczeniowy typ człowieka, spróbuj zaparkować na chodniku, to zaraz wzywają straż miejską, a przecież to my płacimy podatki w paliwie, nie słyszałem, żeby taki biedak jeden z drugim płacił podatki w obuwniczym
- 14 3
-
2021-06-11 16:02
Złoto :D
Tyle dobroci w jednym komentarzu, pozdrawiam :)
- 5 0
-
2021-06-11 21:33
już chciałem dać minusa, ale wyczułem ironię, choć szytą dość grubymi nićmi
- 1 0
-
2021-06-11 14:44
(2)
korki są przez to, że aut przybywa, a nie dróg, większość z czasów hitlerowskich, kpiną jest że przez tyle lat nie powstały nowe drogi dojazdowe np między Słowackiego a Spacerową itp, jakby to było 500km
- 6 10
-
2021-06-11 15:06
Od razu widać, że specjalista od ruchu drogowego. (1)
- 7 5
-
2021-06-12 03:22
Należy dodać że wybitny
- 1 1
-
2021-06-11 16:00
Jest jeszcze kilka innych przyczyn. M.in.
wyjątkowo "inteligentnie" ustawiona sekwencja świateł a także "przemyślane " remonty dróg, często w pobliżu siebie, uniemożliwiające objazd. Ale to właśnie Gdańsk jest ze swoimi włodarzami...Jaki pan,taki kram...
- 5 3
-
2021-06-11 22:54
Wiesz, można też zrobić dodatkowe przeszkody naa drodze lub zamknąć wyjazdy.
a potem głupa palić, że 90% kierowców wpadło na ten sam pomysł, czyli jechać o tej samej porze przez centrum Gdańska
- 1 1
-
2021-06-12 00:31
naczynia połączone, wystarczy wściekły w kaudi co blkouje obwodnicę na pół dnia...
- 1 0
-
2021-06-13 13:10
Niezaszczepione Janusze i Grażyny...
jadą nad morze. Za granice nikt ich nie w puści to zostały nasze plaże.
- 0 0
-
2021-06-11 13:50
Natychmiastowy usunac buspasy i wszelkie inne dziwne eko twory (17)
Czesto buspas pusty a normalny pas zawalony na kilka km. Zadnych buspasow, eko opcji i takich tam, wszystko oddac dla kierowcow i nie betonowac miasta blokami! Prezydent powinien zajmowac sie infrastruktura, latac dziury, niech byudzet idzie tylko na drogi to na pewno zaglosuje. zero kultury
- 82 69
-
2021-06-11 13:51
W jednym autobusie jest więcej ludzi niż w 100 metrowym korku, gdzie jedno auto = jeden człowiek. (12)
W dodatku mieszkańców, a nie przejezdnych.
- 27 8
-
2021-06-11 14:10
30% wozi komunikacja (8)
To miasto dokłada do tego co jest 300 milionów. Jak się wszyscy na autobusy przesiądą miasto zbankrutuje.
- 5 17
-
2021-06-11 14:15
A ile dokłada do budowy i remontów dróg? (2)
- 15 2
-
2021-06-11 14:33
bardzo mało (1)
sprawdź budżet Gdańsk!
- 2 11
-
2021-06-11 14:49
Bo mamy pełno nieliczących się do budżetu kosztów.
Jak miasto udostępnia autobus poniżej kosztów, masz to jako dopłatę w budżecie.
Jak miasto udostępnia dziesiątki tysięcy miejsc parkingowych za 1/20 kosztów - nic nie widać...- 5 1
-
2021-06-11 14:30
Gdyby zawczasu zrezygnować z budowy tunelu (1)
Przez ile lat moglibyśmy mieć w 100% dotowaną komunikację miejską?
- 4 5
-
2021-06-11 14:53
Ale dzięki tunelowi zakorkowalismy sobie przymorze
Wiec warto było :)
- 5 6
-
2021-06-11 14:39
Człowieku co ty bredzisz ? Dawno już takich bzdur nie czytałem ,gdyby tacy jak ty mieli kiedykolwiek wpływ na swiat (2)
to by koła nie wynaleziono i nie miał bys czym jeździć a raczej dygał bys na osiołku :)
- 8 5
-
2021-06-11 15:58
Tak, tak. (1)
A jak wchodzą elektryki, to Janusze bronią się, jak ich dziadkowie przed samochodami, bo koń lepszy :)
- 2 6
-
2021-06-11 16:40
Co ty zakompleksiony ped**arzu caly czas o tych januszach w samochodach.
Jak jechałeś na porodówke to też Cię Janusz wiózł karetka czy rowerem Cię dowieźli albo tramwajem. Chcesz jedziesz rowerem ,jak nie to autobusem lub własnym autem ale jak Ci obcisłe gacie odcięły dopływ krwi do orzeszka to już twój problem
- 9 8
-
2021-06-11 14:38
(2)
Ile tych autobusów jeździ ? 1 autobus na 15 min tej samej trasy, a w tym czasie ile set aut przejedzie ?? Czy potrafisz to zrozumieć ?
- 4 15
-
2021-06-11 14:48
Korki dzisiaj są w miejscach, gdzie autobus jedzie co 2 minuty. (1)
- 13 1
-
2021-06-11 20:58
Np. na obwodnicy
- 0 4
-
2021-06-11 13:51
Ja myślałem, że miasto jest dla ludzi. (2)
Może sobie zbudujecie takie dla samochodów, będzie wszędzie jezdnia i klepiska. Możecie zacząć od jutra się wyprowadzać.
- 17 11
-
2021-06-11 14:29
(1)
Bo w samochodach siedzą zwierzęta...
- 6 12
-
2021-06-11 15:27
Bardzo często tak.
Człowiekowi da się wytłumaczyć że ma przestrzegać norm i zasad.
- 5 2
-
2021-06-11 19:42
Chcesz jechać sam
to musisz postać, w autobusach jedzie więcej osób
- 2 2
-
2021-06-11 13:51
komunikacja miejska też stoi (3)
nie ma jak normalnie przejechac przez miasto, samochodem sie nie da, autobusem sie nie da...
- 70 2
-
2021-06-11 13:55
Rowerem
- 10 8
-
2021-06-11 14:04
Tramwajem.
Szkoda tylko że krajoznawczą trasą, bo paru buców blokuje rozbudowę sieci...
- 9 4
-
2021-06-11 14:20
Pieszo
- 3 0
-
2021-06-11 13:52
RoBi
Ogólna porażka.
- 30 1
-
2021-06-11 13:52
No ogromne te korki sa
Remont i wypadek i miasto sparalizowane
- 48 1
-
2021-06-11 13:53
Dopóki nie będzie nowych dróg będą korki! Jak Gdańsk ma budować nowe drogi skoro Rząd ograniczył nam środki? (23)
Pchają kasę tam gdzie na nich głosują xd
- 32 106
-
2021-06-11 13:55
(12)
Nowe drogi tylko przesuwają korki
- 19 10
-
2021-06-11 14:00
Idąc twoim tokiem rozumowania stwierdzam że jak nie będzie ani jednej drogi to nie będzie korków! (1)
Może medal dostanę za to odkrycie?
- 9 20
-
2021-06-11 14:01
Dobrze wiesz o co chodzi.
- 13 6
-
2021-06-11 14:02
wiec po co przesówać (nic nie trzeba robić) (9)
one są i będą większe. Tak jest od 30 lat i mamy efekty. Pojedz na południe miasta i zobacz wysyp blokowisk bez dróg. Tam są korki od rana do wieczora nigdzie się nigdy nie przesuną. To już nie miasto to tragedia. Nawet nie wiocha bio tam są gospodarze i tam wszystko działa.
- 7 4
-
2021-06-11 14:06
(7)
Wystarczyło aby ludzie nie kupowali tam mieszkań. Wiedzieli ze utkną w korkach
- 8 8
-
2021-06-11 14:30
Ludzie z Południa jeżdżą do pracy obwodnicą czy tunelem pod Wisłą? (1)
- 4 1
-
2021-06-11 16:04
Oczywiście że tak
- 2 3
-
2021-06-11 16:01
(2)
Ludzie mogliby nigdzie nie mieszkać. Albo całe życie wszyscy razem jak za komuny, albo po prostu poumierać, żeby korków nie generować
- 6 2
-
2021-06-11 21:36
wystarczy że zauważą, że samochód jest najbardziej terenochłonnym środkiem transportu (1)
a także że w dobrze zarządzanym mieście ma wiele alternatyw
- 2 3
-
2021-06-12 07:36
Serio?
Tam, gdzie był jeden z korków tramwaj i autobus zabiera więcej miejsca, niż reszta uczestników ruchu.
- 1 0
-
2021-06-11 18:46
(1)
W którąś stronę miasto musi się rozrastać. Albo dzielnice południowe, albo zabudowa każdego skweru blisko centrum, albo mikrokawalerki, albo chów klatkowy jak w Hong Kongu. Najlepszą opcją chyba jednak są dzielnice południowe, tylko tam trzeba poszerzyć te drogi, bo mieszkańców przybyło, a dróg nie.
- 3 4
-
2021-06-11 21:38
wzdłuż linii SKM i PKM jest dużo terenów nadających się do zabudowy mieszkaniowej
tylko śmiałe postawienie na rozwój komunikacji szynowej do dzielnic Gdańsk Południe może być lekarstwem na korki generowane przez mieszkańców tych osiedli: same linie tramwajowe nie wystarczą: nie zapewnią nigdy konkurencyjnego czasu dojazdu do centrum. Dlatego potrzebna jest linia PKM w tym rejonie i zadbanie o zasilanie wszystkich jej przystanków przy pomocy dobrych dróg dla pieszych i rowerzystów.
- 1 1
-
2021-06-11 18:58
Właśnie trzeba przesuwać tak, żeby nie blokować ruchu lokalnego.
- 2 1
-
2021-06-11 14:00
(3)
Więcej dróg to więcej zjeżdżających się tu wieśniaków, również jest to pretekst do rozlewania się miasta na peryferie przez mityczny "dogodny dojazd do centrum". Minimalnie trzeba dopracować układ drogowy na południu oraz w okolicach Przymorza, szczególnie parku regana i będzie git.
- 8 11
-
2021-06-11 14:03
Więcej przyjezdnych to rozwój Miasta i więcej kasy z usług czyli więcej kasy i pracy dla mieszkańców!
Do Pcimia turyści nie przejeżdżają bo tam nic nie ma xd
- 6 13
-
2021-06-11 14:04
Pamiętam jak twój ojciec ze wsi przyjechał w latach 70-tych. Tyle, że furmanką.
- 10 11
-
2021-06-11 21:28
"Miastowy" z szafy na Przymorzu się odezwał...
- 3 2
-
2021-06-11 14:22
Problem jest inny... (4)
Wydano mnóstwo pozwoleń budowy osiedli deweloperom, bez sensownego planu dróg i zachowania dla nich przestrzeni. Przykład: Ujeścisko, osiedla w okolicy świętokrzyskiej i niepołomickiej. Zabudowali tam osiedlami i teraz jak drogi będą tam robić? Więc to raczej wina tych mafijnych układów UM Gdańsk z dewelooerka
- 11 4
-
2021-06-11 14:26
Dodam, ze (3)
Można by napisać artykuł dlaczego miasto dalej ma owinięte przyciski dla pieszych na światłach ta antycovidowa folią. Przecież to śmieszne, że ruch jest jak przed pandemia, pandemia wcale nie taka śmiertelną ale ten pomysł rok temu być może słuszny, ale w chwili obecnej bez sensowny. Powoduje to brak synchronizacji świateł a co za tym idzie bez sensowne korki.
- 6 4
-
2021-06-11 15:09
To nie piesi tworzą korki tylko ludzie w autach (2)
Wladze Gdańska mowia ze nie beda wlaczac przycisku zebraka
- 3 5
-
2021-06-11 16:09
Nie mówię, że piesi są temu winni... Tylko chodzi o to, że są skrzyżowania/przejścia, gdzie mało przechodzi przez nie pieszych a światła zapalają się dla nikogo tamując akurat w tych miejscach intensywny ruch samochodowy.
- 3 3
-
2021-06-11 18:49
Ojej "przycisk żebraka"
Naciśnięcie go urąga twojej godności, bo ty jesteś Pan i chcesz przejść jak chcesz, kiedy chcesz, i oczywiście nie tunelem "bo tam tylko szczury"?
- 3 3
-
2021-06-11 19:33
Taa, a ja myslalam ze to kierowcy którzy zamiast patrzeć na drogę i zmieniające się światła, mają nos w telefonie. Dzisiaj widziałam na Łąkowej. Stało 15 samochodów przed światłami, w 10 kierowcy wgapieni w telefon. Mandaty stawiać i bez litości!
- 2 1
-
2021-06-11 13:53
(2)
Jeszcze ze trzy autostrady miejskie za kilka miliardów złotych oraz parkingi w centrum miasta z pewnością rozwiążą ten problem. Wprawdzie potem nie ma kasy na nowe pociągi SKM i tramwaje, ale kto by się przejmował. Przepustowość najważniejsza!!
- 48 26
-
2021-06-11 17:30
Na rydwan jest
I na basen w Lipsku. Co roku od Gdańska dostają tylko za to że nie są baranami a barana potrafią strzyc
- 5 4
-
2021-06-11 22:56
Zastanawiam się czy wiesz, że do komunikacji miejskiej dopłaca się 300%
i kto to sponsoruje w paliwie ?
- 3 3
-
2021-06-11 13:54
(7)
Dla ciekawskich powiem, że w Teksasie dla rozładowania korków zrobiono drogę na 17 pasów. Pomogło? Nie, bo ruch w tamtym miejscu momentalnie się zwiększył i droga jest często zakorkowana;) Tunel to był fantastyczny pomysł, bo inaczej ze śródmieścia zrobiono by jeszcze większą autostradę dla szrotów dojeżdżających do Gdańska z okolic. W sumie i tak tam jest.
- 48 33
-
2021-06-11 14:23
I wtedy się obudziłeś (1)
Piszesz nieprawdę
- 8 18
-
2021-06-11 14:30
Prawdę napisał
- 11 6
-
2021-06-11 14:25
Dawno już to zaobserwowano i opisano (1)
Ale widać musimy sami się przekonać na własnej skórze to co w starej Europie przerabiali 50 lat temu.
- 13 6
-
2021-06-11 18:52
Czyli musimy sami wybudować metro?
- 4 1
-
2021-06-11 15:56
A co to za miasto Teksas? (1)
Jest coś takiego jak Texas City, ale miasta Teksas nie ma. Chyba, że wybudowali 17 pasmową drogę przez cały stan.
- 6 5
-
2021-06-11 18:57
Po polsku to jest miasto Teksas, sympatyczny kolego. Ewentualnie Miasto Teksas :)
- 3 1
-
2021-06-11 16:05
To samo było w Phoenix
Czas dojazdu po poszerzeniu zwiększył się o 40%
- 5 1
-
2021-06-11 13:54
(11)
Kupujcie więcej aut. Więcej!
- 52 35
-
2021-06-11 14:02
Ja radziłbym kupować więcej mieszkań w dzielnicach gdzie nie ma pracy i przedszkól. (9)
- 19 7
-
2021-06-11 14:05
A co, mam mieszkać w kamienicy? (6)
- 5 11
-
2021-06-11 14:13
Chyba nie sądzisz, że będę tobie mówił gdzie masz mieszkać? (5)
- 11 1
-
2021-06-11 14:32
Mam do wyboru: (4)
Kamienica z junkersem w łazience i bez szans na parking - blisko
Blok za komuny z aluminiową instalacją elektryczną i minimalną szansą na garaż - daleko
Nowy budynek z halą garażową - daleko i w smrodzie.
Nie wygrasz, zostaje pracować z domu...- 8 4
-
2021-06-11 14:49
Jakiego parkingu potrzebujesz? Moje auto stoi pod kamienicą i dobrze się ma. (3)
A junkers nowiutki.
- 8 4
-
2021-06-11 15:28
Własnego. (2)
Mam co wieczór kombinować gdzie mam stanąć?
Może ładować się gdzie nie wolno, jak ostatni wieśniak?
Kamienice to jest zabawa dla ludzi żyjących bez samochodu.- 5 6
-
2021-06-11 16:07
Dobre te twoje kometarze (1)
Musisz mieszkać na zad*piu, żeby mieć gdzie parkować auto, które musisz mieć, bo mieszkasz na zad*piu. I nie widzisz tu nic dziwnego :D
- 8 3
-
2021-06-12 03:29
Hehehe
A nawet nie wie, że większość kamienic ma swoje podwórka do parkowania.
I że jest masa nowych kamienic z halami garażowymi- 0 1
-
2021-06-11 14:06
To się łączy.
- 1 1
-
2021-06-11 21:29
Może mam zamieszkać w fabryce..?
- 0 2
-
2021-06-12 09:14
Wiecej aut
A jaki wpływ na korki ma to ,że ktoś posiada kilka aut?Przecież i tak w danej chwili jedzie tylko jednym.
- 1 1
-
2021-06-11 13:56
Główną przyczyną jest układ drogowy (i nie drogowy też) budowany od ponad 25 lat (12)
przez śp.Adamowicza i jego następczynię.
- 83 23
-
2021-06-11 13:57
Fakt, pamiętam jak w latach 90-tych Adamowicz z łopatą budował al. Zwycięstwa. (2)
Młoda Dulkiewicz mu wtedy mirindę przynosiła.
- 17 9
-
2021-06-11 14:14
Cytronetę w woreczku raczej. (1)
- 11 3
-
2021-06-11 14:17
W najntisach była już mirinda.
- 3 3
-
2021-06-11 13:57
(2)
Nie podoba się to wracaj do Iławy. Nawet na plażę musicie podjechać swoim golfem;)
- 7 23
-
2021-06-11 13:59
A ty jesteś niedorozwinięty, że się tobie wszystko podoba?
- 20 3
-
2021-06-11 17:34
a ty skąd jesteś?
- 3 3
-
2021-06-11 14:01
Ja myślę że to wina Tuska dzbanie.
- 9 3
-
2021-06-11 14:13
Bo miasto jest z gumy o_O
- 8 2
-
2021-06-11 14:41
nie!, główną jest niszczenie tego, co dobre, co się sprawdziło przez lata (2)
- 6 4
-
2021-06-11 15:12
obwiniasz swoją rodzinę, co dostała nakaz pracy w Gdańsku i ją przesiedlili ze wsi w latach 70-tych? (1)
- 4 8
-
2021-06-11 17:33
Typowy, zakompleksiony, udający tolerancyjnego Europejczyka gdańszczanin....
- 5 3
-
2021-06-13 17:43
układ drogowy
koncepcja rozbudowy komunikacji w Gdańsku powstała zanim Adamowicz i jego następczyni sie urodzili.. z trudem realizowali koncepcje z lat 50-tych. kto widział Gdańsk w gruzach to powinien postawić pomnik urbanistom, architektom za to , że wybrnęli z tego badziewia.. Gdańsk za Hitlera to był pipidówek, dwie line tramwajowe, ulice obsr*ne przez konie mieszkania bez kibli, bez kanalizacji, pare lamp gazowych. czyli było romantycznie. w 1945 doszło morze gruzów , Cegły jechały na odbudowę Warszawy. większośc ulic była brukowana
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.