• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże reklamy znikną z elewacji centrum Batory

Patryk Szczerba
5 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Reklamy na ścianach Batorego mają w niedługim czasie zostać zastąpione przez cztery mniej nachalne z logotypem centrum. Reklamy na ścianach Batorego mają w niedługim czasie zostać zastąpione przez cztery mniej nachalne z logotypem centrum.

Do czerwca znikną wielkoformatowe reklamy z elewacji centrum handlowego Batory. To skutek przeobrażeń w obiekcie, ale i rozmów z miejskim plastykiem Jackiem Piątkiem. Czy śladem centrum pójdą też zarządcy innych budynków?



Czy wielkoformatowe reklamy szpecą Gdynię?

Stanowisko plastyka miejskiego w Gdyni zostało obsadzone w sierpniu. To miał być sygnał, że w mieście potrzeba artystycznej ręki, by uporządkować reklamowy chaos. Nowo zatrudniony urzędnik zapewniał, że zrobi wszystko, by w jak największym stopniu uwolnić miasto od reklam i szyldów..

Póki co, widocznym efektem działań stały się nowe elementy świątecznej dekoracji przy dworcu PKP w Gdyni. Udało się też zmusić właścicieli banerów na płocie okalającym dom Sióstr Urszulanek zobacz na mapie Gdyni w Orłowie do ich demontażu. Obecność reklam, które wisiały kilkanaście miesięcy, jak się okazało, była niezgodna z zapisami planu zagospodarowania terenu.

Skutek przyniosły również rozmowy z firmą Pomorze Inwestment, właścicielem Centrum Handlowego Batory. Jej przedstawiciele zobowiązali się, że niebawem wielkoformatowe reklamy mają zniknąć ze ściany od strony ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. W zamian pojawią się cztery mniejsze - w ramkach z logotypem centrum. Całość związana jest z przeobrażeniami obiektu, o czym pisaliśmy rok temu.

- Lifting centrum jest zaplanowany na wiosnę. Konsultacje dotyczące zewnętrznej powierzchni doprowadziły nas do momentu, w którym zdecydowaliśmy się o usunięciu wielkoformatowych reklam. Mamy nadzieję, że z punktu widzenia ekonomicznego ten ruch nie będzie dla nas porażką - wyjaśnia Aneta Składanowska z firmy Pomorze Inwestment.

Na więcej spektakularnych zmian w centrum na razie się nie zanosi, jednak, jak zapewnia plastyk, to nie oznacza kapitulacji. Orężem ma być nadal perswazja i ujednolicanie zasad już na etapie planów zagospodarowania.

- Ściśle współpracuję z innymi wydziałami, m.in. architektury i biura planowania miasta. Jestem obecny przy pracach nad planem zagospodarowania terenu, opiniując projekty, wskazując na najpilniejsze potrzeby. Bezustannie przekonuję przedsiębiorców, że warto postawić na zmiany w wyglądzie ich sklepów czy punktów handlowych - opowiada Jacek Piątek.

Okazją do rozpowszechnienia tematu wyglądu miasta jest konkurs na najlepiej zaaranżowany szyld i witrynę sklepową w mieście. Do końca stycznia wpłynęło blisko 100 propozycji. Najlepsze wybierze komisja konkursowa. Mają być promowane na specjalnie zaaranżowanej wystawie.

- Przestrzeń miejska to nie tylko wielkoformatowe reklamy, kolorystyka elewacji, meble miejskie, szyldy i witryny, które wpisują się w krajobraz miasta. Mogą przyciągnąć klientów, jak i zniechęcić. Wystawa powinna to uświadomić- zaznacza, dodając jednocześnie, że spodziewał się większego zainteresowania.

Tego być może nie ma, bo, jak przyznaje, przez kilka miesięcy pracy w Gdyni i po szeregu rozmów spotykał się z różnymi reakcjami. Niektórzy od razu zamykali drzwi, nie chcąc dyskutować, inni, choć otwarci na rozmowę, do zmian przekonać się nie chcieli. Przełamaniem lodów ma być debata będąca pokłosiem wystawy, która jest planowana na wiosnę.

- Chcemy zaprosić specjalistów od reklamy, architektów, którzy mogliby wskazać kierunki, którymi warto podążać, tworząc szyldy, banery i reklamy. W dalszej perspektywie zależy mi też na dotarciu do młodych ludzi, którzy w perspektywie kilku lat, jako przedsiębiorcy, mogą budować przestrzeń miejską - dodaje Piątek.

Czytaj też: Czy parki kulturowe ograniczą reklamy w Trójmieście?

Miejsca

Opinie (64) 4 zablokowane

  • (6)

    Proponuję jeszcze usunięcie ekranów ledowych

    • 236 2

    • (2)

      A ja proponuje również usunięcie reklam z Trojmiasto.pl. Tzn mi to nie przeszkadza bo używam AdBlocka. Ale ktoś może go nie znać.

      • 23 3

      • a mi przeszkadza komunikat, że używam adblocka (1)

        też trzeba go usunąć

        • 25 0

        • a u mnie ten komunikat wywołuje zawsze uśmiech

          • 8 0

    • LEDy to zagrozenie

      reklamy reklamami, nikt ich nie lubi, ale przed nimi się nie ucieknie, ale jasno świecące ekrany ledowe to pospolita chamówa i sa zagrożeniem dla wszystkich, gdyż po zapadnięciu zmroku migalą tak gwałtownie i jasno, ze oślepiają bardziej niz samochod z naprzeciwka jadący na długich światłach i można ( odpukać! ) spowodować wypadek. jeśli cos na drodze moze "straszyć" kierowcę to tylko pojazdy na sygnale takie jak ambulans, policyjny lub wóz strażacki, a nie cholerna reklama.

      • 22 1

    • a ja proponuje usuniecie obskurnych reklam typu "plandeka" na plotach.

      • 14 0

    • Warto też usunąć zaparkowane wszędzie graty oklejone reklamami.

      • 4 0

  • Nareszcie. (3)

    Mam nadzieję że będzie to początek usuwania szpecących reklam i bilbordów z Gdyni.

    • 150 1

    • (2)

      Marzy mi się Gdynia bez tych szpecących reklam, z odnowionymi wszystkimi kamienicami. Moglibyśmy być wzorem dla innych miast Polski. Takie mam marzenie :) Miłego dnia.

      • 20 2

      • Sory (1)

        Miała być łapka w gore ;)

        • 0 1

        • Zeby ciebie upewnić że zrobileś dobrze to

          dodałem także swoją łapę.

          • 0 0

  • Światełko w tunelu. (4)

    Wreszcie zaczyna się coś dziać! Ilość reklam w przestrzeni miejskiej jest obecnie największym problemem wszystkich miast,

    Moim best ever są wszelkiej maści ,,gumowe'' bannery latem w turystycznych miejscowościach typu; ,,Gofry'', ,,zapiekanki XXL'', ,,Kebab'' czy ,,Smażalnia Ryb Can you FILET'' .

    Przerażające że gro z nasz akceptuje tego typu estetykę i nie widzi w tym niczego złego.

    • 95 3

    • WSPÓLNIE NISZCZMY REKLAMY! (2)

      Jakiś czas temu wpadłem aby pod osłoną nocy niszczyć reklamy. Pomysł stosowany już w wielu miastach. Stworzyłem profil na FB "Czysta przestrzeń" i ideą jest aby pod osłona nocy wyposażony w ostry nożyk do tapet i inne akcesoria sporadycznie robić akcje i niszczyć reklamy, głównie typu ,,przydrożne gumowe bannery'' przyczepione do płotów i innych miejsc oraz niszczyć stojące przyczepy reklamowe. Całość akcji można dokumentować zdjęciami - przed i po usunięciu reklam. Można tez piętnować firmy które korzystają z tego typu nośników. Wspólnie można stworzyć niezłą dużą grupę która bierze sprawy w swoje ręce ( może to być naprawdę fajna rozrywka ).

      Zainteresowani? działamy?

      Proponuje zacząć od spacerowej.

      • 10 12

      • A czemu nocą?

        • 5 0

      • o jednym zapomniałeś

        o jednym aspekcie sprawy zapomniałeś ... ktoś zapłacił za możliwość wywieszenia reklamy a druga strona się na to zgodziła ... a dla ludzi niepracujących , słabo zarabiających lub emerytów przy niskich emeryturach 100 zł to dużo daje ...
        z drugiej strony jak Ciebie złapią to właściciel banera wytoczy sprawę i jeszcze za to zapłacisz bo się okaże że właściciel banera ma zgodę
        . pozdrawiam

        • 0 0

    • "Smażalnia Ryb Can you FILET" - dzięki za dawkę humoru z rana:-)

      • 13 0

  • hongkong, reklamowy syf

    Miasta są zaśmiecone reklamami, banerami, i wielkimi ekranami ledowymi. Jest taki przesyt że i tak nikt tego nie czyta wiec są nieskuteczne. Powinny zniknąć ponieważ szpecą i zagrażają bezpieczeństwu. Odpadają na wietrze a przyczepy reklamowe zasłaniają widoczność na drogach, o oślepiających kierowców i okolicznych mieszkańców ledach nie wspomnę. Ludzie mają w nocy cyrk świetlny w domach, nawet rolety i zasłony nie pomagają. Nie można się do tego przyzwyczaić bo ekran ze zmienną intensywnością i częstotliwością rozświetla wnętrza kolorowym światłem. POWINNI TEGO ZABRONIĆ!!!

    • 59 5

  • i jeszcze te reklamy na samochodach, zgroza!! (2)

    • 55 2

    • i w telewizji.

      • 5 0

    • Zdjęcie do artykułu to chyba zrobione Nokią 3210

      • 1 0

  • co jakis czas artukul o brzydkich reklamach (2)

    A te graty przy Spacerowej i w Oliwie jak stoja, tak stoja!! Nie mozna ich usunąć? Znaki rejestracyjne posiadaja, firme reklamuja, jaki problem? To jest przyklad biernosci urzednikow, brania kasy za darmo, za posadke.

    • 37 1

    • (1)

      Od kilku tygodni na Cystersów stoi taki "pomarańczowy złom" z reklamą skupu samochodów. Wątpię aby ten samochód był na chodzie, a nawet jeśli - to czy spełnia jakiekolwiek normy. A samochody, które wyglądają na porzucone i niezdatne do jazdy przecież mogą być odholowywane.

      • 4 0

      • Wydzial Estetyzacji Miasta Gdanska?

        Moze doczekamy się odpowiedzi na temat tych gratów...

        • 2 0

  • Standard wydarzeniem?

    Czy to powinno być oczywiste, musi być w trójmieście wydarzeniem ? Zdjęcie jednej/ kilku reklam powinno być początkiem wielkiego czyszczenia. W Rosji poradzili sobie prosto: milicja dzwoni na numer widniejący na reklamie i zapowiada, że jeśli właściciel nie zrobi tego sam, to za tydzień zrywa banery. No i zrobiło się czysto. Jesteśmy najbardziej zaśmieconym krajem Europy, przestrzeń publiczna jest jak kloaka, więc zdjęcie jednego baneru jest świętem. Smutne.

    • 24 0

  • Jasne, bo wcale nie wiadomo że to BATORY !!!

    ... dla przyjezdnych !!!

    • 30 0

  • ... (2)

    Bravo panie Jacku! :-)

    • 18 1

    • Jakie szczęście, że mamy takiego Pana Jacka :) Cieszę się, że rozsądnie myślący plastyk zaangażował się w gdyńskie problemy! Oby tak dalej!

      Podoba mi się bardzo pomysł konkursu na najlepiej zaaranżowany szyld i witrynę sklepową w mieście. Super sprawa! Jeśli konkurs stanie się popularny i coraz więcej sklepów będzie brało w nim udział to wszystko pójdzie w dobrym kierunku :) Dziwię się, że niektórzy sklepikarze nie biorą udziału w konkursie - przecież to jest dla nich nieoceniona, bezpłatna reklama!!!! i do tego estetyczna!!!! :)

      • 6 1

    • wiecie, jak to się skończy ????? "..Mamy nadzieję, że z punktu widzenia ekonomicznego ten ruch nie będzie dla nas porażką - wyjaśnia Aneta Składanowska z firmy Pomorze Inwestment..." - otóż po 2 miesiącach stwierdzą, że jednak okazało się porażką i banery wrócą. Toć to Polska przecie...

      • 0 0

  • Budynek LOT gdy należał do LOT wynajmował miejsca handlowe i niejaki budyń podpuszczany ciągle molestował LOT

    by zlikwidowali handel przy LOT.
    a najbardziej na puszczała pewna kobieta z pobliża która pilnuje swojego biznesu na którym także dużo tracicie.
    W końcu LOT zlikwidował handel bo baba glupia była w biurze w Warszawie i miała dość napastowania / bezprawnego /

    Po kilku latach LOT sprzedał budynek za "grosze" i teraz prywatna firma kasuje za dzierżawy - odrobi szybko zakup - i ma budynia wiadomo gdzie.

    LOT nie zarobił masę pieniędzy a tzn. że WY pośrednio nie zarobiliście.

    Prokurator powinien zabrać się za d*pę pewnego łobuza w końcu.

    • 13 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane