• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany na Dworcu Głównym w Gdańsku i wokół niego

Michał Brancewicz
19 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • W ramach inwestycji przed głównym wejściem do budynku powstanie odkryty, podziemny pasaż handlowy z punktami gastronomicznymi.
  • W ramach inwestycji duże zmiany czekają także plac przed budynkiem dworca.
  • Stworzenie pasażu handlowo-usługowego w podziemiu, mimo że odkrytym, wzbudza sporo kontrowersji.

W przyszłym roku rozpocznie się zapowiadany od dawna remont budynku dworca Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska wraz z adaptacją terenu wokół. W drugiej połowie 2017 roku ruszy też przebudowa peronów dalekobieżnych. Nie próżnują też prywatni inwestorzy, którzy w budynkach kupionych od PKP otwierać będą hotele i restauracje.



Jak należałoby połączyć tereny dworcowe z pozostałą częścią śródmieścia Gdańska?

Kompleksowy remont zabytkowego budynku dworca zapowiadany jest od lat. Do tej pory kolejarzom udało się usunąć jedynie architektonicznego dziwoląga lat 90., czyli antresolę szpecącą hol główny dworca. Obiekt wymaga jednak znacznie większych nakładów, by w pełni odzyskać dawny wygląd.

W styczniu 2015 informowaliśmy, że szacowana między 50 a 58 mln zł inwestycja może ruszyć w kolejnym roku. Dziś już wiadomo, że trzeba ją będzie odłożyć w czasie, ale na szczęście chyba tylko do przyszłego roku.

- Projekt jest skomplikowany ze względu na zabytkowy charakter budynku i miejsce, w którym stoi, dlatego przygotowanie wszystkich niezbędnych projektów zajmuje nam tyle czasu - tłumaczy Krzysztof Piekarski, dyrektor oddziału gospodarowania nieruchomościami PKP w Gdańsku. - Zamierzamy ogłosić przetarg jeszcze w tym roku, by w kolejnym ruszyć z realizacją - zapowiada.
  • Dotychczas z wnętrza budynku dworca usunięta została jedynie antresola. Zakres prac, które zaczną się w kolejnym etapie, jest już znacznie szerszy.
  • W ramach prac w holu dworca zostaną odtworzone dębowe drzwi i okna, a także historyczna kolorystyka. Na dawne miejsce wrócą kasy biletowe, które zyskają drewnianą stolarkę, podobnie jak witryny sklepów. Powstanie nowe oświetlenie, system informacji pasażerskiej, monitoring. Na peron 1 i 2 poprowadzą ruchome schody.
W ramach prac w holu dworca zostaną odtworzone dębowe drzwi i okna, a także historyczna kolorystyka. Na dawne miejsce wrócą kasy biletowe, które zyskają drewnianą stolarkę, podobnie jak witryny sklepów. Powstanie nowe oświetlenie, system informacji pasażerskiej, monitoring. Na peron 1 i 2 poprowadzą ruchome schody. Antresole znikną również ze skrzydła, gdzie mieści się restauracja Mc Donald's. Oczyszczona zostanie też cała elewacja.

A to nie wszystko. Plac zobacz na mapie Gdańska przed głównym wejściem do budynku zamieni się w odkryty, podziemny pasaż handlowy z punktami gastronomicznymi, który zostanie połączony z istniejącym tunelem przechodzącym pod Podwalem Grodzkim.

O ile z przywróceniem dawnego blasku budynkowi dworca nikt nie polemizuje, o tyle sprowadzenie podróżnych do podziemi budzi spore kontrowersje. Jako przeciwwaga pojawił się pomysł zakładający powstanie naziemnego przejścia na wysokości dworca. Zgłoszony do budżetu obywatelskiego projekt, którego częścią było przejście, został jednak odrzucony.

Kolejarze planują, że w tym miejscu powstanie w przyszłości parking podziemny. Kolejarze planują, że w tym miejscu powstanie w przyszłości parking podziemny.
Niewykluczone, że w przyszłości, na terenie między dworcem a dawną przychodnią zobacz na mapie Gdańska przebudowywaną na hotel, powstanie podziemny parking. Kolejarze porozumieli się w tej sprawie z miastem, od którego otrzymają należącą do niego działkę.

Obecnie kończą się prace projektowe obejmujące przebudowę peronów dalekobieżnych (1 i 2 zobacz na mapie Gdańska).

- Przetarg na realizację planujemy ogłosić jeszcze w tym roku. Natomiast prace powinny rozpocząć się na początku drugiego półrocza 2017 r. i będą trwać 29 miesięcy - informuje Ewa Symonowicz-Ginter z biura prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Tereny przydworcowe zmieniają się również za sprawą prywatnych inwestorów. W ostatnich kilku latach PKP znalazło nabywców na trzy zabytkowe obiekty.

W zrewitalizowanym budynku byłej przychodni już wkrótce zacznie funkcjonować hotel z browarem restauracyjnym. W zrewitalizowanym budynku byłej przychodni już wkrótce zacznie funkcjonować hotel z browarem restauracyjnym.
Już w październiku wspomniana wcześniej przychodnia przyjmie pierwszych gości już jako Hotel Central Gdańsk. W obiekcie odrestaurowanym przez spółkę Versus znajdzie się również browar restauracyjny.

Czytaj także: Przychodnia przy dworcu zmienia się w hotel

Po prawej budynek dawnej poczty, gdzie powstanie hostel i restauracja. Po prawej budynek dawnej poczty, gdzie powstanie hostel i restauracja.
Restauracja i niewielki hotel znajdzie się też w sąsiednim budynku zobacz na mapie Gdańska, gdzie kiedyś mieściła się poczta. Za ten projekt odpowiada właściciel właściciel restauracji Pikawa i Tekstylia.

Budynek byłego komisariatu policji również znajduje się w prywatnych rękach. Nie wiadomo jednak, jakie plany względem tego miejsca ma inwestor. Budynek byłego komisariatu policji również znajduje się w prywatnych rękach. Nie wiadomo jednak, jakie plany względem tego miejsca ma inwestor.
Nic nie wiadomo natomiast na temat planów trzeciego inwestora, który w maju zeszłego roku kupił budynek byłego komisariatu policji zobacz na mapie Gdańska. W dołączonym do niego ciągu budynków zobacz na mapie Gdańska powstała nowa stacja prostowników, tzw. Nowa Stacja Bojowców, która będzie zasilać okoliczne torowiska tramwajowe.

Miejsca

Opinie (298) 3 zablokowane

  • parking przy dworcu głównym powiększono i zagrodzono

    operatorem parkingu jest Marek Chrobak ps. "Ciupaga",
    razem z dwójką osób z rodziny
    parking jest drogi
    przy wjeździe dają anulowany paragon (jako bilet?)
    przy wyjeździe nie dają nic, chyba że człowiek się upomni
    minimalna opłata za 1 godzinę

    Budyń- Adamowicz (prawnik...)...NIC!
    chyba ma z tego działkę?

    • 1 0

  • Pasażer

    Może przypomnijcie nam, kto projektował te antresole i kto projektuje powrót do tzw normalności.

    • 0 0

  • Jedną antresolę rozebrać a drugą zostawić !

    Dlaczego antresolę w gmachu głównym nazwano dziwolągiem i rozebrano a w drugim w którym teraz mieści się KFC nie ruszono antresoli. Dwie miary, dziwne to ? Czy KFC to za bogaty właściciel, nie do ruszenia przez władze miasta ? Jak już się wzięliście się za kompleksowe rozwiązanie problemu to rozwiążcie go a nie tak na pół gwizdka. A tak na prawdę, to brak wam profesjonalizmu. Bylejakość !!!

    • 0 0

  • Cisza !

    A dlaczego nic się nie mówi o dawnym dworcu tzw. małym kolei SKM w którym obecnie mieści się KFC ? Całkowita cisza a przecież, to jeden kompleks architektoniczny. Nie rozumiem, dlaczego taka cisza na ten temat ! Pytam, jakie plany z tym obiektem ?

    • 1 0

  • Adaptacja starej przychodni kolejowej na hotel to jedna z najlepszych inwestycji ostatnich lat (31)

    Budynek o tak pięknej bryle niszczal przez tyle czasu, teraz wygląda znakomicie, podobnie jak budynek dawnej poczty

    • 315 6

    • (24)

      tylko nie wiedzieć czemu, na budynku poczty zrobiono napis : POSTAMT ... Gdańsk wraca do .... korzeni ???

      • 3 13

      • Czy mówisz o Świętopełku...?

        • 0 0

      • Albo się ma korzenie... (16)

        ...albo się sadzi szklane kloc-kupy, Forum Radunia i Galerię Metropolia bo to takie nowoczesne i pachnie wielkim światem.

        Tak wielki świat pachniał ewentualnie 40 lat temu.

        • 13 3

        • W miejscu Forum Raduni oraz Galerii Metropolia nie było żadnych wyburzeń zabytków

          Była jakaś piwnica przy Targu Siennym, ale kto by się nią przejmował, dobrze że ją wyburzyli

          • 0 0

        • (7)

          Dobrze jest kiedy drzewo ma korzenie ale rośnie w górę do słońca. Gorzej jak pień i gałęzie usychają a wszystkie siły witalne idą w korzeń. Taka roślina nie pożyje długo. Pozdrawiam.

          • 9 0

          • (6)

            Na chwilę obecną, w Gdańsku, na potęgę wyburza się historyczną zabudowę, albo pozwala się jej niszczeć. W zamian preferuje się rozwój w kierunku płytko pojmowanego i tandetnie wykonanego "modernizmu".

            Tak więc o czym ty, człowieniu, ględzisz?

            • 3 9

            • (5)

              Jeżeli dzieje się to "na potęgę" to zapewne nie będziesz miał problemu aby wymienić z 10 zabytków tak wyburzonych. Chciałym posłuchać Twojego rzeczowego ględzenia.

              • 8 0

              • (4)

                Blaszanka
                Zakłady Mięsne
                hala sportowa i budynek koszarowy przy Wałowej
                IV Dwór
                zajezdnia tramwajów konnych przy Pomorskiej
                willa przy Sobótki
                drukaria przy Placu Wałowym
                połowa stoczni
                mnóstwo kamienic i innych budynków mieszkalnych

                • 4 8

              • (1)

                No widzisz, tak się napinałeś, że musiałeś posiłkować obiektami, które nie zostały wyburzone. Zakłady Mięsne, Zajezdnia tramwajów, IV Dwór, willa przy Sobótki, niszczeją ponieważ właścicieli nie stać na remonty. To dość odległe od planowej akcji wyburzania zabytków w naszym mieście. Pozostałe wymienione przez Ciebie z nazwy i te bliżej nieokreślone "mnóstwo" to najczęściej bezstylowe i wątpliwej wartości obiekty zarówno pod względem architektonicznym jak i zabytkowym. Miasto powinno się rozwijać. Sytuacja w której stare obiekty zostają zastąpione nowymi dotyczy wszystkich miast na świecie. Dotyczyło rwnież Gdańska w całej dotychczasowej historii. To co naprawdę w tej chwili warto ratować to na przykład Kamienną Śluzę. Dobrze, że znalazły się na to pieniądze. Jescze jedno. Połowa stoczni to były bezwartościowe budy. Stanowiły pewną wartość jako stocznia. Jako skansen były bezwartościowe.

                • 10 1

              • Blaszanka była zabytkiem ?

                Szkoda że na tamtym terenie nic nowego jeszcze nie powstało, ale samej Blaszanki wogóle nie szkoda, były to przeważnie brzydkie budynki przemysłowe odbudowane po wojnie oraz kilka budynków mieszkalnych dla pracowników.

                • 5 0

              • zgadza sie, jeszcze przez przypadek, przy inwestycji, dworzec sie rozsypie albo "przypadkowo" spali i bedzie kolejny na (1)

                • 1 6

              • I bedzie mozna sprzedac teren deweloperowi i kolejne mieszkanie z rabatem wpadnie...

                • 3 6

        • (6)

          czyli konsekwentnie, na dworcu i adaptowanej przychodni powinny się pojawić analogiczne niemieckie nazwy...

          • 2 4

          • i czywiscie Socznia Imiena Leniena i Budynia

            • 2 5

          • (3)

            Obawiam się, że żadne racjonalne argumenty nie przekonają Cię. Nie zrozumiesz czym jest ukazane ciągłości historycznej jakiegoś obiektu przez zachowanie akcentów wskazujących na jego ewolucję. Nie widziałbym nic złego gdyby oprócz wpółczesnego oznakowania hotelowego, zostały zachowane drobne pozostałości po poprzednich funkcjach. Napis na ścianie z czasów gdy język niemiecki był językiem urzędowym, jakaś tabliczka z czasów gdy pełnił funkcję przychodni. Może jakiś mebel ? To przecież przyjemność odkrywania że przed nami byli tu inni. Budowali, tworzyli i prowadzili normalne życie.

            • 14 2

            • (2)

              Całkowicie się zgadzam, dla ukazania ciągłości historycznej wystarczyłaby tabliczka z napisem, co tu się kiedyś mieściło. Na budynku poczty odtworzono czy tylko odnowiono wielki napis wyryty w piaskowcu.
              W Gdańsku praktycznie na większości budynków starego miasta należałoby takie napisy odtworzyć, by być wiernym prawdzie historycznej... lub by niemieccy turyści poczuli się jak za Kaisera...

              • 3 10

              • Nowa tabliczka nie przemawia tak jak odtworzenie historycznej postaci jakiegoś miejsca. Historia nie zaczęła się ani w 1945 roku ani w 1989. Tu nie chodzi o turystów, tu chodzi o nas. Proszę wybrać się na wycieczkę po którejś z dzielnic z lokalnymi przewodnikami. Może wtedy gdy zatrzymacie się przed jakimś lewo czytelym napisem i posłucha Pan historię tego miejsca, to poczuje Pan magię tej opowieści. Przykręcona tabliczka tego nie zapewni. Pozdrawiam

                • 9 1

              • Ja tam się cieszę, gdy jestem za granicą i widzę jakiś polski akcent, nawet tak banalny jak sok Tymbarku albo szproty marki Łosoś. A niech niemiecki turysta też ma coś dla siebie.

                • 9 3

          • Pojawić się - niekoniecznie.

            Co innego, jeżeli zachowały się w oryginale.

            Hieroglify w piramidach też byś skuł, bo się ze złym reżimem faraonów kojarzą, z domem niewoli?

            Pamiętaj, że te wyremontowane budynki będą stały następne 100 lat, a niemieckość przestanie budzić żywe emocje już niedługo.

            • 9 0

      • (2)

        Zaczyna cenić prawdziwą historię a nie tą historyczną. Obecny budynek, nie będzie budynkiem pocztowym.

        • 4 3

        • tak, i oczywiscie Anglicy, ktorzy mi mowia, czemu nie daliscie niemcom Korytarza, zamiast wywolywac WWII, beda mieli racje.. (1)

          Anglicy rowniez wierza, ze Gdansk zawsze byl niemiecki

          • 2 5

          • Anglicy byli zainteresowani, aby Niemcy miały z czego zapłacić reparacje wojenne. Dlatego byli za tym, aby Śląsk i Gdańsk były niemieckie. To był czysty biznes a nie sprawa wiary. Ich racje kompletnie mnie nie interesują. Mnie interesuje nasza racja.

            • 5 0

      • prowincjonalny sznyt ludzi bez przeszłosci (2)

        • 3 8

        • (1)

          Sznytem to ten budynek poczty rozcina tkankę miejską.

          • 0 10

          • co, z pełnym szacunkiem, przecięło twoją linię skojarzeń?

            szacunek zryty pod beretem

            • 7 0

    • We francuskim Colmar jest identyczny dworzec jak w Gdańsku, zbudowany wg tego samego projektu (3)

      • 29 0

      • (1)

        To kopia naszego dworca. Ponadto, jak to kopia, troszkę toporna.

        • 30 1

        • Powinni płacić Gdańskowi za prawa autorskie

          • 3 0

      • w Japonii tez jest kopia, tylko tam zrobili z niego pałac ślubów

        • 16 0

    • ćóż z tego, kiedy nie możesz do niego normalnie dojść (1)

      tylko ciasnym, brudnym tunelem

      • 8 5

      • zgadza sie, dawniej tez byl ladyn widok na dworzec z drugiej strony ulicy

        niestety, ten skwerek zdewastowano i teraz trzeba "podziwiac" jakies bylejakie sklepy...

        • 5 0

  • (9)

    Ten tunel to syf i melina straszna. Kompletnie nierozumiemm dlaczego zamiast ucywilizowywać te miejskie autostrady robi się i remontuje kolejne tunele. To samo jest na Forum Radunii... To samochody a nie piesi powinny być chowane pod ziemię.

    • 171 34

    • (2)

      Nie rozumiem*

      • 8 12

      • Tzw. nowomowa (1)

        To z uniwersalnej ściągi przemówieniowej. Kiedyś było o ludu pracującym miast i wsi, teraz jest o wpychaniu ludu do tuneli.

        • 7 21

        • w Sopocie fajnie to zrobili :-)

          • 1 1

    • Basen?

      Poczekamy na deszcz i będziemy pływać...

      • 0 0

    • Wszyscy na rowery!!!

      Precz z samochodami!!!!
      Będziemy chodzić pieszo!!!
      I będzie super, jak w Bangladeszu :)

      • 0 5

    • (1)

      Ruch powinien być bezkolizyjny - a co będzie w tunelu, to mi szczerze mówiąc obojętne.Inna sprawa że tunel dla pieszych jest po prostu tańszy, ale że jesteśmy bogatym miastem i forsa się wala od prawej do lewej to niech i będzie tunel dla aut.

      • 7 7

      • Kasa jest tylko trzeba umieć ją wydawać. Zamiast grube miliardy inwestować w ten syf urbanistyczny na obrzeżach miasta i dociagac tam kolejne kilometry lini tramwajowych można by było spokojnie taki tunel zrobić i jeszcze by na rewitalizację starówki starczyło

        • 11 1

    • Moj (1)

      Samochód ma Klaustrofobie. Nie mogę go narażać na dodatkowy stres jadąc tunelem.

      • 15 15

      • terudno

        bendziesz chodził pieszo albo jowejkiem. Na zdrowie ci wyjdzie

        • 3 4

  • Bez przejścia naziemnego będzie to porażka. (40)

    Już teraz tunel i wejścia na przystanki tramwajowe są niewydolne.

    • 216 172

    • Do tuneli to trzeba blachosmrody schować a nie ludzi!!Ludzie to nieszczury!! (1)

      Tylko przejscie naziemne

      • 11 15

      • można by zrobić jak w Sopocie

        Przejście naziemne zablokuje/ spowolni ruch. Ale zrobienie tunelu dla samochodów jak pod Monciakiem na Grunwaldzkiej w Sopocie byłoby fajnym rozwiązaniem - nadal piesi nie byliby "na kolizyjnym" z samochodami, ale z korzyścią dla pieszych :-)

        • 0 0

    • (14)

      Przejście dla pieszych w tym miejscu tylko utrudniłby ruch. Przydałby się drugi tunel do usprawnienia ruchu.

      Proszę tylko spojrzeć co dzieje się na Hucisku - kierowca chcący skręcić w prawo z Kartuskiej w Podwale musi uzbroić się w cierpliwość, gdyż zawsze jest w ruchu kolizyjnym z pieszymi przechodzącymi przez Podwale. Jest ich tam dużo ze względu na zamknięty tunel przy Bramie, lecz nie zmienia to faktu, że Hucisko powinno być gruntownie przebudowane by usprawnić ruch kołowy, pieszy i tramwajowy (dodatkowy tor skrętu w Katuską).

      • 35 29

      • Płakać się chce... (6)

        ...gdy czytam w roku 2016 teorie rodem z roku 1960, o tym, że piesi "utrudniają ruch" i że jest ich "za dużo"... Szanowny drogowcu, szarpnij się na wyjazd do Berlina, Wiednia albo Londynu. Zobacz ogromne fale pieszych przelewające się przez skrzyżowania w śródmieściach, zobacz jak to wszystko fajnie działa. Spróbuj zrozumieć, że miasto ma być miejscem, w którym dobrze się żyje i miło spędza czas. A śródmieście szczególnie. Naprawdę chcesz żeby okolica Dworca Głównego była już zawsze strefą, z której każdy ucieka najszybciej jak tylko może, bo tunele są brzydkie i nieprzyjazne a hałas pędzących samochodów nie do zniesienia?

        • 70 28

        • (2)

          Następny chory Europejski lewak chodnikowy...

          • 2 16

          • moze po prostu mieszkaniec miasta (1)

            zaplacil grube pieniadze za mieszkanie w dobrej lokalizacji, placi wysoki czynsz i wysokie podatki, nie po to, aby szlachta zza obwodnicy jego kosztem miala wygodnie.

            • 10 3

            • To mogl kupic za obwodnica skoro mu nie pasuje jak jest w centrum!!!

              • 1 1

        • Szarpnij się na wyjazd do Rzymu (1)

          I poczuj się na drodze jak śmieć, nawet jak masz zielone światło, docenisz polskich kierowców

          • 18 7

          • byłem

            nieprawda, choć nie jest jak w Berlinie

            • 2 6

        • Pełna zgoda

          Nareszcie widzę kogoś kto myśli w podobny sposób. Pozdro "m"

          • 32 14

      • I bardzo dobrze, że utrudni ruch. Centrum miasta powinno być dla ludzi. Teren w okolicach dworca w każdym normalnym mieście jest dla ludzie, a nie zamienia się go w drogę przelotową.

        • 8 6

      • (3)

        Tunel to relikt PRL.Tam powinno być naziemne przejście i przejazd rowerowy

        • 20 26

        • (2)

          I automatyczna suszarnia kalesenomajtek dla spoconych pedałowaczy ;)

          • 14 8

          • (1)

            Spadaj Ty pisowska kanalio

            • 2 18

            • KODeraści mają wolne od szkoły czy z hipermarketu ??

              • 4 10

      • drogowiec z natury myśli tylko o ruchu pojazdów

        urbanista myśli o ruchu ludzi - ten odbywa się nie tylko samochodami i nie tylko pojazdami komunikacji publicznej.

        Bez wygodnych dojść do przystanków tramwajowych na poziomie jezdni przepychanki będą trwały nadal - ryzyko wypadku występuje tam codziennie.

        Samochody samie sobie utrudniają ruch - jego uspokojenie do 30 km/h wiele by pomogło z korzyścią dla wszystkich.

        • 12 7

      • ogarnij się!

        gdzie Kartuska a gdzie Podwale

        • 5 3

    • bojkot lokalu z orłem hakatystów (1)

      • 6 9

      • Tam będą pomieszkiwać głównie Niemcy nie oczekuj od nich że z takiego powodu będą bojkotować

        • 0 0

    • przystanki niewydolne.. (11)

      bo są za wąskie, gdy podjeżdżają dwa tramwaje, jest jedna wielka przepychanka

      • 84 2

      • dodajmy, że wejście na przysanek jest na ich początku zamiast na środku... (6)

        co za półgłowek to planował???

        • 16 9

        • Sam jesteś półgłówek (5)

          To zaprojektuj lepsze rozwiazanie na tak waskiej przestrzeni mądralo

          • 19 7

          • hucisko też jest tak zaprojektowane, że dwa wagony tramwajowe się na nim nie mieszczą

            jak się nie planuje to się tak właśnie buduje.

            • 2 0

          • (3)

            Wystarczy z dworca puścić tunel do krewetki z wejściami na przystanek tramwajowy. Wg mnie to rozwiązuje problem przepychanek, bo część pójdzie do starego tunelu, a część do nowego tunelu. Przystanków nie poszerzy się w tym miejscu. Jedynie puszczenie w tym miejscu samochodów estakadą może jeszcze coś pomóc, ale zaraz znajdą się obrońcy krajobrazu dworca i estakady się tam nie doczekamy...

            • 14 2

            • Jak to się nie poszerzy?

              A po co Podwale Grodzkie ma pasy ruchu o szerokości prawie 3,5 m? Dla samochodów osobowych i prędkości 50 km/h w zupełności wystarczą pasy 2,5 m. Tylko skrajne, dla autobusów, powinny mieć 3,5 m. W ten sposób każdy z dwóch peronów tramwajowych można poszerzyć o _co_najmniej_ 1 metr. A to już bardzo znacząca różnica.

              • 11 4

            • jak nie poszerzy? (1)

              Wystarczy ucywilizowac to miejsce i zamiast 3 pasow w kazda strone zrobic 2.

              A, przepraszam - zapomnialem. Swiete samochody. Im sie nalezy 7 pasow, ale dla tej samej liczby ludzi codziennie korzystajacych z tej przestrzeni bez samochodu to laskawie szerokosc ~4.

              Racjonalne, w koncu sw. Przepustowosc moglaby sie poczuc urazona.

              • 13 18

              • pytanie

                Co to jest św. Przepustowosc ?

                • 3 1

      • przepychankę łatwo zlikwidować budując przejście na poziomie jezdni (1)

        przystanki są dość szerokie (najszersze w Trójmieście)!!!

        • 6 20

        • Wstydem jest pomylić szerokość z długością...

          • 16 0

      • Bo ludzie to bezmyślne bydło

        Dlatego niech łażą pod ziemią

        • 9 13

      • cóż mamy już w Gdańsku trzy dekady stawiania pałaców więc nie dziwne że na remont i przeprojektowanie przystanków czasu nie staje...
        a ze czasami się coś uda? byłoby dziwne by przy takiej kasie się nie udało...

        • 12 11

    • I ani słowa o parkingu (3)

      Czyli odebranie kogoś z dworca będzie jeszcze trudniejsze niż do tej pory.
      Za to będzie kolejny pasaż handlowy, który jest przecież tak bardzo potrzebny bo w Gdańsku, nawet samym centrum, nie ma w ogóle sklepów, o galeriach handlowych nie wspominając... Mądre...

      • 38 7

      • (1)

        A nie doczytałeś o info, że planują przy dworcu parking podziemny?

        • 11 4

        • Tak, który powstanie kiedyśtam w przyszłości... Czytaj ze zrozumieniem.

          • 5 0

      • limuzyna podjedzie pod same drzwi - po co parkingi?

        • 4 10

    • budowa w Gdyni czego kolwiek to droga przez mękę

      • 5 2

    • Potrzebny jest drugi tunel i tyle w temacie! (3)

      Nie zamierzam czekać na światłach lub pałętać się, narażając na niebezpieczeństwo, pomiędzy samochodami.

      • 47 21

      • i tak będziesz tam stał na nowych światłach (2)

        bo jest wlot do nowej ulicy do Forum

        • 15 11

        • Doprawdy!? (1)

          Pieszy będzie stał na światłach w tunelu?

          • 34 7

          • a gdzie napisał

            że pieszy?

            • 12 14

  • A gdzie system informacji

    Tego brakuje. PKP holding spółek, a nie mogą stworzyć jednego systemu informacji dla pasażerów. Chodzi o to, żeby na jednym wyświetlaczu przy każdym peronie i holu była informacja o wszystkich odjazdach zarówno Intercity jak i TLK, PR i SKM. ten sam problem istnieje na wszystkich dworcach w 3mieście. Czas na poprawki.

    • 2 0

  • basen?? (1)

    Odkryty pozdziemny, czyli niezadaszony jak zrozumialam. Jedna wieksza ulewa, chocby taka jak ''zawiesila'' dzialanie PKMki i bedzie gdzie plywac. Pozdrawiam projektanta i gratuluje ''genialnego'' pomyslu.

    • 12 1

    • Było gdzie pływać

      Po jednej z ulew wieczorem w tunelu ok. godz. 21 było wody prawie do pół łydki.

      • 1 0

  • W Gdańsku inwestycja za inwestycja a u nas w Gdyni nic. (24)

    Dokąd zmierzamy???

    • 164 37

    • Ja tam lubię Gdynię i chętnie do niej przyjeżdżam

      • 1 1

    • Przecież w Gdyni już jest odremontowany dworzec z nowymi peronami. (1)

      Marna prowokacja...

      • 1 2

      • dworzec ok ale perony wiocha różowe kolorki, wiaty atrapy nie chroniące przed niczym informacja wizualna taka że z daleka nic nie zobaczysz itp

        • 1 0

    • Gdynia.

      W Gdyni nic się nie dzieje, bo zbudowano raz i dobrze.

      • 1 2

    • (8)

      Do wchonięcia was w granice Gdańska :)

      • 60 6

      • Nigdy!!!!!! (5)

        Ale nie dziwie się że byście bardzo chcieli...nie dla psa kiełbasa,musicie obejść się smakiem.

        • 5 40

        • Raczej nie dla psa śledź (1)

          • 45 2

          • Wchloniecie Gdyni przez Gdansk odbijaloby sie pozniej czkawka

            jak Niemcom wchloniecie DDRu

            • 10 6

        • chyba kiełbasa z gwoździami (2)

          o smaku śledziowym

          • 24 4

          • i tak za dobre dla bolkowiaków (1)

            • 1 16

            • Może Gdańsk by się za Śledziowo zabrał, choć mówią, że z g*wna bata nie ukręcisz

              • 17 7

      • A po co nam w Gdańsku sledziowo? (1)

        • 19 4

        • bolkowo

          jest okropne i śmierdzi poniemieckim grzybem

          • 1 15

    • Nie widzę nic w tym złego by pasażerów sprowadzić pod ziemie, Warszawa Centralna

      cześciowo pod ziemią i w tunelu, czy ktoś narzeka?

      • 8 0

    • Ooo (1)

      No niestety ale nasza Gdynia stała się miastem w 1926 roku a Gdańsk jest trochę starszy....musimy uzbroić się w cierpliwość.

      • 8 0

      • Wielkie miasto z długimi tradycjami.

        • 5 0

    • Do zagłady.

      • 3 1

    • Gdynia to Białoruś-bis (1)

      • 16 3

      • ale i tak zawsze nad bolkowem

        • 2 10

    • na kosmodrom im .Gryzonia

      • 13 2

    • widzę zawodowy hejter wrócił z urlopu.

      • 3 11

    • (1)

      Wez już skończ, bo nudne to do porzygu.
      Warujesz tu dniami i nocami, zeby zawsze pierwszy zapodac ten badziew?

      • 9 21

      • To nie byłem ja (bo chyba chodzi o mnie)

        Ale miło że mnie doceniasz
        Gdynia Radomiem Europy

        • 16 4

    • Do pierwszego w Europie kosmodromu.

      • 36 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane