- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (46 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (231 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Duże zmiany przy lotnisku. Wydłużona Słowackiego i dzielnica biurowców
Port Lotniczy w Gdańsku zyska nowy dojazd przed terminal T2. Gotowy jest projekt budowlany przedłużenia ul. Słowackiego . DRMG niebawem ogłosi przetarg na prace budowlane. W efekcie zmieni się organizacja ruchu przed lotniskiem, a także przybliży się powstanie lotniskowej dzielnicy pn. "AirportCity".
Obecny dojazd do portu lotniczego w Gdańsku odbiega znacznie od standardów przyjętych na europejskich lotniskach. Co do zasady, przed wyjściem z terminali lotniczych ruch prowadzony jest w jednym kierunku. Nie tylko ułatwia to pasażerom podróż z terminalu np. do centrów miast, ale także zapewnia przepustowość dróg przed lotniskiem.
Dzisiaj dojazd przed terminal T2 w Gdańsku i wyjazd sprzed lotniska odbywa się z jednej strony - od ul. Spadochroniarzy . W efekcie samochody jeżdżą tam w dwóch kierunkach i zawracają na niedużej pętli za terminalem. Ponadto przed nowy terminal nie mogą wjeżdżać autobusy miejskie i autokary z turystami.
Wydłużą ul. Słowackiego
Ulica Słowackiego będzie przedłużona, tak by mógł się do niej podłączyć port lotniczy i już na swoim terenie przygotować układ drogowy odpowiedni do potrzeb pasażerów.
Inwestycja zakłada budowę kilkusetmetrowego odcinka ul. Słowackiego jako jezdni dwupasmowej jednokierunkowej o szerokości 7 m. Tam powstaną pasy włączenia i wyłączenia oraz wjazdy do terenu portu lotniczego. Na nowej drodze przewidziano także budowę ścieżki rowerowej, chodników, oświetlenia, a także sieci podziemnych, w tym kanalizacji deszczowej i sieci c.o.
Przedsięwzięcie ma być realizowane na podstawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a kosztami robót miasto z lotniskiem podzieli się po połowie.
Zanim nowy dojazd zostanie uruchomiony, zmiany przejdą także drogi wewnętrzne lotniska. Ma być tam m.in. wydłużony parking Kiss&Fly przed terminalem, pojawi się miejsce dla autobusów. Projekt tych zmian ma być w rękach władz lotniska za kilka dni.
AirportCity - kompleks biurowy wokół terminala
Inwestycja w nowy układ drogowy ma też uruchomić tereny znajdujące się wokół lotniska. W internecie krąży wstępna koncepcja architektoniczno-urbanistyczna dla wspomnianego obszaru, którego właścicielem jest Port Lotniczy W Gdańsku. Jej autorem są projektanci z biura JSK Architekci. To budowa przylegających do estakady Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w rejonie terminala kilku biurowców.
Architekci pokusili się jedynie o zagospodarowanie części terenów należących do portu lotniczego, który wraz z sąsiednimi działkami ma być tzw. lotniskową dzielnicą pn. AirportCity.
- Koncepcję przygotowaliśmy kilka lat temu. Zakłada ona wybudowanie kilku biurowców na powierzchni 25-27 hektarów. W obiektach uwzględniona, oprócz powierzchni biurowej, została wydzielona przestrzeń pod parkingi. Znajdują się one na kondygnacjach -1, 0 i 1 w poszczególnych budynkach - wyjaśnia Małgorzata Gizicka z JSK Architekci.
Co ważne, w obrębie wspomnianej dzielnicy stanął niedawno jeden budynek biurowy. Należy on do Bałtyckiego Centrum Biznesu. Czy pojawią się kolejne obiekty?
Analiza zabudowy lotniskowej dzielnicy w Gdańsku
Tereny, na których miałyby stanąć ewentualne biurowce, należą w dużej mierze do portu lotniczego w Gdańsku. Władze lotniska rozważają m.in. ich dzierżawę.
- Na razie jednak koncentrujemy się na pracach prowadzonych na terenie lotniska - rozbudowie terminalu T2, a także podniesieniu kategorii ILS do drugiej kategorii. Za parę tygodni planujemy ogłosić przetarg, w którym wyłonimy firmę doradczą. Jej zadaniem będzie wskazanie najlepszego wykorzystania naszych terenów - mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy gdańskiego lotniska.
Władze portu lotniczego podkreślają, że teren wokół lotniska ma ogromny potencjał i nie chcą go zmarnować.
Miejsca
Opinie (196) 6 zablokowanych
-
2015-04-21 08:38
sama radocha !
pobudujem biurowce, parkingi se zaklepiem dla urzędasów - a ta chołota co nie boja się latać niech do AIPORTA CITA se dojeżdża PKM
- 2 2
-
2015-04-21 08:42
widać dlaczego dorżnięto Lotnisko w Gdyni (5)
- 5 15
-
2015-04-21 08:56
(2)
Jak można dorżnąć coś, czego nie ma?
- 13 2
-
2015-04-21 10:50
stań przed lustrem
i sam / sama odpowiedz na to pytanie
- 0 7
-
2015-04-21 15:30
Prosto, tak samo jak dorżnięto ideę kwadratowych kół w samochodach!
To był spisek UE, Budynia, Gdańska, Iluminatów, Masonerii, Tuska, Kaczyńskiego, Macierewicza i TVN wraz z Rydzykiem, że ich zakazano!
- 10 0
-
2015-04-21 09:37
spiseg
po prostu
- 4 0
-
2015-04-21 10:15
Niczego nie dorżnięto
Ino projekt był źle przygotowany i pchany na siłę. Dobrze, że sprawa wyszła na początku, a nie jak by UM Gdynii zainwestował ok 500mln, bo tyle byłoby trzeba aby to lotnisko mogło przyjmować choćby tanie linie.
A z racji, że do 2020 miało ono przyjmować tylko małe samoloty i ew czartery to utrzymanie jego by przynosiło spore straty.
Sądzę, że w uwaleniu pomagało nawet samo UM Gdynia, które przeliczyło się z możliwościami i wolało rozdmuchać, że uwalono je politycznie. Do tematu lotniska pewnie jeszcze wrócimy tak za 10 lat, bo wtedy może być potrzebne i infrastruktura około tego lotniska będzie już lepiej rozbudowana.- 8 3
-
2015-04-21 08:45
(3)
Apropos trasy rowerowej. Najwyższy czas żeby zniknęły tam dwie dziury wstydu. Jedna na budowlanych od Słowackiego do Nowatorów. Druga na leśnym odcinku Słowackiego od Złotej Karczmy do Niedźwiednika. Obecnie istniejący dojazd przez Matemblewo to kompletna prowizorka.
- 11 1
-
2015-04-21 08:52
(1)
Zgadza sie tam brakuje ciaglosci. Ale az sie prosi, zeby wyznaczyc droge rowerowa starą Slowackiego, k. lotniska. Jest to swietny skrot, oddalony od drogi, bez ruchu samochodowego. Idealna trasa pod rowery. Nowatorow i Budowlanych to smrod i halas.
- 7 1
-
2015-04-21 09:33
tym bardziej, że od zaznaczonego na planie w artykule przejazdu z nowej "dzielnicy" pod PKM do końca Słowackiego przy płocie lotniska będzie jakieś 700m, a od ronda, dokąd się ciągnie dzisiejsza ddr mniej niż 1300 m.
Oczywiście można od lotniska przez Budowlanych, albo przez Klukowo, Osową i Barniewice, z tym, ze ta ostatnia opcja ma po drodze płyty koło Biedronki, płyty koło Renka i specialite de la maison płyty meba na ulicy Planetarnej. O 6 km naddatku nie wspominam, bo to dla zdrowia :)- 2 0
-
2015-04-21 09:17
To co się dzieje na Budowlanych woła o pomstę do Nieba. Od lat rowerzyści wszędzie krzyczą, że im nie w smak latać z lewej na prawą co 200metrów.
I na nowo budowanej drodze, w szczerym polu, gdzie miejsca w bród po obu stronach, urządza się slalom, którego nijak nie można wytłumaczyć wygodą pieszych, czy brakiem miejsca z powodu zabudowy. tu akurat można było sobie pozwolić na dwie wąskie, a nawet dowolnie szerokie ddr-y jednokierunkowe, albo i dwukierunkowe, nawet oddzielone murkiem, pasem zieleni i fosą,
A nie. 200 m i hop. kolejne 200 m i koniec, ale akurat jesteśmy po lewej. A kuku, rowerzysto!- 8 0
-
2015-04-21 09:00
proponuje wybudować mieszkania na lotnisku
To dla tych co uwielbiają rozwój, beton, metal, szkło.... no i nie zapominajmy o przyjemnym dla uszu ryku silników.....coś pięknego!!!
- 4 8
-
2015-04-21 09:29
no i super niech się te terny rozwijają
- 2 0
-
2015-04-21 09:34
Po co tam biura? (2)
Nie rozumiem czemu lotnisko miało by być atrakcyjnym miejscem dla biurowców. Nie lepiej jakby się miasto rozwijało?
- 0 5
-
2015-04-21 10:05
Nie wszystkie działalności potrzebują centrum miasta (1)
Budowanie biurowców w centrum miasta jest bardzo drogie, więc firmy, które chcą więcej powierzchni ze względu na swoją specyfikę działalności będą szukać miejsca po za centrum miasta.
Do tego lotnisko dla firm międzynarodowych jest bardzo dobrym miejscem bo daje jeszcze więcej możliwości.
Ogólnie pamiętaj każda działalność ma swoje potrzeby i nie każda potrzebuje centrum.- 9 2
-
2015-04-21 14:46
Do tego należy dodać fakt, iż biurowiec poza centrum ma jeszcze ważną zaletę:
łatwiej o miejsca postojowe i mniej zakorkowany dojazd. W godzinach szczytu na przedmieścia jedzie się w innym kierunku niż większość stojąca w korku. A który punkt na przedmieściach jest skomunikowany lepiej niż lotnisko? PKM, obwodnica pod nosem, Słowackiego itd.
- 5 0
-
2015-04-21 09:37
teraz wszystko jasne
ulicę Słowackiego do Banina trzeba było zamknąć i kazać jeździć naokoło przez rondo turbinowe, aby deweloperzy mogli tam zbudować osiedle. Ciekawe ile budyń mieszkań za to dostał.
- 4 13
-
2015-04-21 09:55
Super Gdańsk się rozbudowuje
- 3 0
-
2015-04-21 10:20
Przedłużyć Słowackiego! (6)
Bronią się rękami i nogami przed przedłużeniem dalej w kierunku Banina. A kierowcy stoją w korkach i jeżdżą naokoło przez głupie animozje włodarzy sąsiadujących gmin. To nowe centrum biurowe to też chyba na złość, w takim miejscu, aby skutecznie zablokować ew. przyszłe palny przedłużenia drogi....
- 7 12
-
2015-04-21 10:28
Teraz to już nie takie proste (2)
Problemem będzie samo PKM, bo potrzebny będzie wiadukt nad torami PKM.
- 1 0
-
2015-04-21 14:02
aa
Tunel, tunel...!
- 0 0
-
2015-04-21 19:45
nie będzie
odpowiedni wiadukt już jest. A nawet dwa równoległe.
- 0 0
-
2015-04-21 14:49
Czy wy aby nie przesadzacie? (2)
Fakt, dojazd się troch wydłużył, ale:
1) jak ktoś jedzie do centrum to i tak musiał dojechać do W-Z czy to obwodnicą czy Budowlanych, więc zmiana symboliczna.
2) Jak ktoś jedzie do dzielnic północnych (Oliwa) to fakt, musi trochę do obwodowej i Spacerowej dalej nadrobić, ale też ie, kilometr, dwa?
3) Jadący do dzielnic centralnych (Wrzeszcz), tu faktycznie, może nawet 3 kilometry nową równą droga bez skrzyżowań prawie trzeba nadrobić. Ile to 5-8 minut dłużej?- 7 0
-
2015-04-21 18:50
(1)
Ad. 3.
Żadnych 3 kilometrów nie trzeba nadrabiać na trasie do Wrzeszcza. Od rozjazdu w Rębiechowie, przez Nowatorów do skrzyżowania Budowlanych ze Słowackiego jest 6,3 km. Licząc dawnym śladem Słowackiego, sprzed rozbudowy terminali, to od rozjazdu do skrzyżowania z Budowlanych było 5,1 km. Obecnie na dawnym śladzie Słowackiego stoją już budynki lotniska, więc licząc po nowym śladzie Słowackiego, to od rozjazdu w Rębiechowie do miejsca, gdzie można by przedłużyć Słowackiego i dalej już normalnie śladem drogi jest 5,4 km, czyli różnica nawet nie kilometr. No ale "książęta" z Banina chcą, aby Gdańsk się nie rozwijał wg własnej koncepcji tylko im autostradę budował, bo przecież muszą nadłożyć 800 m.- 7 0
-
2015-04-21 19:46
Drogi się NADKŁADA, a nie "nadrabia". Ludzie, raczcież się ogarnąć!
- 2 0
-
2015-04-21 10:25
Oznaczenie (1)
Wielkie plany a nie można zrobić porządnego oznaczenia wyjazdu z lotniska starą Słowackiego i biedni kierowcy wciąż jadą prosto w ślepą Szybowcową ,której ,żeby było śmieszniej nie ma na mapie http://www.Trojmiasto.pl według niej przelatuje się nad torami ;)
- 4 5
-
2015-04-21 12:14
To chyba slepy jestes. Tam stoi znak, ze droga jest slepa - poza tym zmieniono pierwszenstwo itp - tak, zeby wskazywalo kierunek jazdy.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.