• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych

Maciej Naskręt
17 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14. PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14.

Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.



Ile razy w roku podróżujesz koleją po Polsce?

Wchodzący w życie za trzy tygodnie nowy rozkład jazdy pociągów uwzględnia zmiany, które mają zapewnić w miarę sprawne kursowanie pociągów podczas remontów. Chodzi o prace modernizacyjne na linii Tczew - Bydgoszcz, które mogą wpłynąć na wydłużenie czasów przejazdu pociągów z Gdyni do Poznania, Wrocławia, Zielonej Góry, Łodzi i Katowic.

Zacznijmy od dobrych informacji.

PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.

To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.

Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.

Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia. Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia.

Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście



Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.

Zmiany także w pociągach TLK



Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.

Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.

Są też złe informacje dla pasażerów.

Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem



Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.

Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy. Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Zmiany w pociągach TLK



Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.

Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.

Miejsca

Opinie (226) 7 zablokowanych

  • Bzdura- Flirt nadal będzie w Trójmieście (2)

    IC Sukiennice,Witkacy, Hutnik, Doker...Jedynie znika z nocnego IC Karkonosze, z resztą słusznie bo w nocy przy zapalonym świetle nie jedzie się zbyt przyjemnie

    • 18 5

    • Powinni Darty Pesy puścić do Trójmiasta, (1)

      Trochę zeszpecono ich wygląd przez zdemontowanie wszystkich osłon, ale o dziwo jeździ się nimi całkiem komfortowo.

      • 1 2

      • o ile jedzie

        a nie czeka na restart napędu

        • 1 0

  • I zamiast nowoczesnymi Flirtami ludzie znowu mają jeździć wagonami z lat 90 w skrajnych warunkach TLK (3)

    Niech sami sobie nimi jeżdżą dyrektorzy, wicedyrektorzy prezesi i wiceprezesi, rzecznicy i wicerzecznicy PKP. Ostatnio często zamieniałem samochód na IC właśnie Flirty teraz nam to odbierają na pewno nie będę jeździł w takich warunkach TLK czy PR wracam do podróży samochodem!

    • 20 5

    • Naskret napisal bzdury niech sie dowie jak jest i przeprosi pkp i pasaŻerów

      • 2 0

    • W artykule piszą bzdury! (1)

      Czy Trójmiasto.pl może to sprostować? Flirty nadal będą jeździć na tych pociągach co dotychczas, jedynie wypadnie pociąg IC Pogoria.

      • 2 0

      • Nawet nie wypadnie, a zostanie skrócony do Bydgoszczy (pojedzie raniutko Bydgoszcz - Gdynia i powrót wieczorem tak jak teraz jedzie ale też tylko do Bydgoszczy)

        • 1 0

  • Teraz czas na pkm- połączenia regionalne

    • 5 2

  • Szkoda że Flirty zabierają, powinni dać Darty z Pesy do Trójmiasta w zamian. (3)

    • 4 1

    • jak jesteś fanem skrzypienia i telepania (1)

      polecam trampolinę wyłożoną styropianem

      • 5 1

      • Dart to nie jest to samo co szynobusy Pesy na PKM, to jednak inna liga.

        • 2 0

    • Flirtów nie zabierają!

      Zostają na wszystkich dziennych pociągach jak dotychczas.

      • 2 0

  • A gdzie obiecane V 200 km/h na linii do W-wy (1)

    W rozkładzie jazdy 2016/2017 najszybszy EIP na przebycie trasy Gdańsk - W-wa Centralna potrzebował 2 h i 40 minut, w rozkładzie 2017/2018 już 2 h i 47 minut. Natomiast w rozkładzie jazdy 2018/2019 będzie już 2 h i 52 minut. Chciałbym przypomnieć deklaracje Prezesa PLK p. Ireneusza Merchela o wprowadzeniu na linii W-wa - Gdańsk V 200 km/h już na rozkład 2015/2016, potem kolejno przesuwano na następne lata i mamy nowy rozkład jazdy 2018/2019 z szybkością zmniejszoną z uwagi na usterki w nawierzchni kolejowej które moim zdaniem będą jeszcze bardziej się rozszerzać. To samo jest na zmodernizowanej linii Kraków - Rzeszów gdzie miało być V 160 km/h a pociągi kursują z szybkością handlową około 100 km/h.

    • 28 2

    • Czego się Spodziewasz po takich 'przedstawicielach' wiadomej nacji-kiedy tacy powiedzą prawdę?

      Chyba jak się poMYLĄ!!!

      • 2 1

  • (4)

    Dlaczego nie ma bezpośredniego połączenia z Gdyni do Lublina.W latach 70tych były dwa połączenia bezpośrednie Gdynia - Zamość obecnie za dobrej zmiany nie ma ani jednego do Lublina!! Skandal

    • 29 7

    • Było, jechało 25 godzin przez Ostrołęka

      • 7 0

    • Linia do Lublina jest obecnie w remoncie. (2)

      O problemach z Astaldi nie słyszałeś?

      • 1 0

      • (1)

        Nie nie słyszałem o remoncie. Mam jednak pytanie .Czy ten remont trwa już kilka lat? /7-8/ bo tyle nie ma bezpośredniego połączenia!! Rozumie to wina Tuska i Wałęsy.

        • 0 1

        • Bezpośrednie połączenie z Lublinem było jeszcze w zeszłym roku.

          Dla przypomnienia - był to TLK Kochanowski. Od roku trwa przebudowa linii, więc liczbę pociągów do Lublina ograniczono.

          • 1 0

  • samolot (3)

    tam gdzie tylko mogę wybieram samolot. pkp niewiele tańsze, a czasem nawet wcale!

    • 13 6

    • A dokąd masz te samoloty? (2)

      Bo tylko Lot lata regularnie po Polsce i do najtańszych nie należy...

      • 4 2

      • (1)

        np. Ryanair lata do Wroclawia i chyba tez Krakowa. Bilety mozna dorwac za 70 zl w dwie strony, gdzie TLK przy najwiekszym rabacie to 110 zl.

        • 0 0

        • jest jeden problem ryanair nie lata do wrocławia i krakowa codziennie nie można też obrócić tą linia w jeden dzień

          • 1 0

  • kolej rumia pisz

    dziadostwo dziadostwo za komuny jechałem pośpiechem a teraz nie mam jak się dostać

    • 11 1

  • Pracuje na PKP jako kierownik pociagu. (1)

    Zarabiam grosze a musze sie ciagle uzerac z namolnymi pasazerami. Kiedy podwyzki ?

    • 19 9

    • Arek jeszcze jesteś konduktorem

      Nie chwal sie

      • 1 0

  • Możecie sobie minusować, ale (1)

    Bardzo lubię jeździć Flirtem, ale w dzień. Jazda Flirtem w nocy jest nieporozumieniem - oświetlenie na maxa i co najgorsze, brak wagonu z miejscami do leżenia.

    Jeździłem dość często w nocy na tej trasie, ale odkąd jeździł w nocy Flirt (przez rok czasu), nie zdecydowałem się.

    Dla mnie dobrze, że w nocy na tej trasie z powrotem będą wagony.

    • 25 1

    • Ja tez bardzo lubilam jezdzic flirtem, ale w zwiazku z ta cudowna zmiana rozkladu zamiast placic za bilet na swieta 56 zl bede zmuszona zaplacic 132 zl za pendolino. Serdecznie dziekuje PKP i jest to ostatni raz kiedy korzystam z ich uslug na tym dystansie. Bardziej oplaca sie jedzic samochodem.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane