- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (61 opinii)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (60 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (461 opinii)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (702 opinie)
- 5 Te zabytki otwierają się po remontach (58 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (246 opinii)
Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych
Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.
Zacznijmy od dobrych informacji.
PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.
To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.
Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.
Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście
Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.
Zmiany także w pociągach TLK
Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.
Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.
Są też złe informacje dla pasażerów.
Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem
Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.
Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.
Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.
Zmiany w pociągach TLK
Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.
Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.
Miejsca
Opinie (226) 7 zablokowanych
-
2018-11-17 20:51
Przecież "uhrmacher" , obecnie na Ukrainie, 'uzdrowił' włoski Alstom bajońską n a s z ą kwotą, płacąc (3)
od razu za 21 'pindolino'!!! Od takiej kwoty pewnie dostał odsyp! Tymczasem kursuje tylko 12-będzie teraz 14 składów, a gdzie reszta?! Ponoć w krzakach...
- 7 8
-
2018-11-17 21:39
taka z ciebie kolejarka jak ze mnie ksiądz. Normalna pisowska trolerka, która nie widzi "stodoły" Szyszki a przeszkadza jej zegarek Nowaka (jedna setna wartości "stodoły". Facet rozpaczął uzdrawianie PKP, które do dziś na tym korzysta (a ile w międzyczasie spieprzyło!)
- 2 4
-
2018-11-17 23:31
Odstawione są obecnie 2 składy.
Oba po poważnych wypadkach na przejazdach. Pozostałe 18 jeździ i ma się dobrze.
- 4 0
-
2018-11-18 07:35
Typowy PISowiec.... wszystcy kradą bo mają zegarek za 30 000 a sam co roku chce 40 mln zł
- 1 0
-
2018-11-17 20:58
(2)
uwielbiam artykuły pana Marcina Naskręta. Są fachowe, spójne i nigdy nie ma w nich błędów.
- 15 2
-
2018-11-18 00:31
Ja to pismactwo rozpoznaję najczęściej po pierwszym zdaniu. Ten gość musi mieć szerokie plecy.
- 5 0
-
2018-11-18 04:22
Cha, cha, cha....
- 2 0
-
2018-11-17 21:01
Pendolino ma za drogie ceny dlatego tak malo osob nim jezdzi. (7)
TLK pelne, az ostatnio stalismy wszyscy w korytarzu i w toaletach cala droge az do Przemysla.
No i brakuje bezposredniego polaczenia ze Lwowem. Duzo osob tam jezdzi szczegolnie zimą.- 14 6
-
2018-11-17 21:37
W Pendolina nawet internetu nie ma (4)
- 1 4
-
2018-11-17 21:51
(3)
Jeżeli to prawda, to niezła komedia. Jak jechałem rok temu to neta chyba mieli na pokładzie. Cięcie kosztów? Najśmieszniejsze, że prędkość EIP ta sama co zwykły IC, albo nieznacznie szybsza.
- 1 8
-
2018-11-18 02:27
Smieszne to PKP. Ja latam samolotem (2)
- 0 2
-
2018-11-18 09:01
To zbyt wielu miast w Polsce nie odwiedzisz... (1)
- 2 0
-
2018-11-18 12:46
Nie ma tu zbyt wielu miast godnych odwiedzenia...
- 1 1
-
2018-11-17 23:35
Mylisz się.
Pendolino jeździ dużo ludzi, wiedzą to ci, którzy regularnie z nich korzystają. Co nie zmienia faktu, że TLK powinno być więcej.
- 3 0
-
2018-11-18 14:28
dlatego ja kupuje bilet wczesniej z miejscowka
Albo w 1 klasie. Troche drożej ale wygodnie
- 1 0
-
2018-11-17 21:18
Nic nie rozumiem
To zabiorą, pojadą, dodadzą? Panie Naskret, kac?
- 13 0
-
2018-11-17 21:23
wstyd na całą europę
intercity ! jak za komuny nie mozna kupic biletów na pociagi miedzynarodowe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! w internecie, tylko w kasie stać by sprawdzić cene !
- 7 1
-
2018-11-17 21:34
A gdzie zniknął pociag tlk Połoniny z Przemyśla do Warszawy?Zatrzymywal sie w Wąchocku czy w zamian bedzie Pendolno? W rozkladzie jazdyPKP jakos go nie uwzględnili.
- 4 1
-
2018-11-17 21:39
(1)
Jestem na wycieczce w Pekinie i jak czytam o smiesznym pendolino to mi sie smiac chce,wczoraj z synem jechalismy najszybszym pociagiem z Pekinu do szanghaju z predk.prawie 400 km,komfort,klasa,a my murzyni biali radujemy sie zabawka z zawrotna predkoscia 180 i cosezonowe zmiany w rzkladach
- 17 3
-
2018-11-17 23:37
Kasa misiu, kasa...
Nasz potencjał ekonomiczny przy Chinach jest zerowy.
- 1 0
-
2018-11-17 21:41
Podobno od 10 grudnia ma ruszyć połączenie przewoźnika Arrivy z Gdyni do Warszawy (1)
Podobno od 10 grudnia ma ruszyć połączenie przewoźnika Arrivy z Gdyni do Warszawy. Jak na razie nic nie wiadomo ,że to połączenie ma być obsługiwane.
Tutaj dodam fragment z jednego artykułu:
,,Arriva RP będzie mogła uruchomić pociągi na trasie Wejherowo – Warszawa Lotnisko Chopina od 10 grudnia 2018 r. do 9 grudnia 2023 r., z tym, że od grudnia 2018 do grudnia 2020 pociąg ten będzie kursować w relacji Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia. Później przewoźnik zechce wjechać na Lotnisko Chopina i przedłużyć połączenie do Wejherowa. Pociąg ma być uruchamiany raz dziennie, we wszystkie dni tygodnia. Pociąg Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia odjedzie z początkowej stacji o godzinie 5:57 i dojedzie do ostatniej stacji w stolicy na godzinę 9:23. Z powrotem wyruszy o 16:44 i dotrze do Gdyni na 20:09.
Arriva utajniła informację o tym, jakim taborem zechce obsługiwać połączenie. Zważywszy jednak na to, że czas przejazdu określono na 3 godziny i 30 minut (to zaledwie kilka minut wolniej niż jadą pociągi Pendolino), musi chodzić o pociągi jeżdżące z prędkością 160 km/h. Wypożyczenie homologowanych do tej prędkości lokomotyw nie powinno stanowić wielkiego problemu (takie wypożyczały PKP Intercity kilka lat temu DB, a DB jest również właścicielem Arrivy RP…), wielkim problemem nie powinno być też zdobycie wagonów z dopuszczeniem w Polsce.''- 10 0
-
2018-11-18 07:38
Ciekawe ile przystanków będzie miał
Czas to jedno, punktualność drugie.
Szybki pociąg może nadrobić jak jest taka potrzeba. A żeby nadrobić 10 minut to trzeba czasem jechać 250km/h zamiast 160 km/h ;-0- 0 1
-
2018-11-17 22:15
Żart ? (1)
Nie ma Pogori? Jakiś żart? Koniec cywilizowanych warunków. Wracamy do wagonów przedzialowych gdzie każdy brudne stopy wywala na siedzenie sąsiada. Brawo !!!!!!
- 4 11
-
2018-11-17 22:23
Przynajmniej światła nie będą całą noc świecić.
W przedziale można zgasić i przyjemniej się jedzie.
- 6 1
-
2018-11-17 22:22
No wreszcie zniknie ten nocny tramwaj :)
Dzięki PKP IC, jesteście the best :) To dziadostwo bezprzedziałowe nie powinno nigdy w nocy wyjechać.
- 17 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.