• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych

Maciej Naskręt
17 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14. PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14.

Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.



Ile razy w roku podróżujesz koleją po Polsce?

Wchodzący w życie za trzy tygodnie nowy rozkład jazdy pociągów uwzględnia zmiany, które mają zapewnić w miarę sprawne kursowanie pociągów podczas remontów. Chodzi o prace modernizacyjne na linii Tczew - Bydgoszcz, które mogą wpłynąć na wydłużenie czasów przejazdu pociągów z Gdyni do Poznania, Wrocławia, Zielonej Góry, Łodzi i Katowic.

Zacznijmy od dobrych informacji.

PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.

To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.

Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.

Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia. Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia.

Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście



Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.

Zmiany także w pociągach TLK



Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.

Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.

Są też złe informacje dla pasażerów.

Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem



Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.

Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy. Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Zmiany w pociągach TLK



Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.

Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.

Miejsca

Opinie (226) 7 zablokowanych

  • Przecież "uhrmacher" , obecnie na Ukrainie, 'uzdrowił' włoski Alstom bajońską n a s z ą kwotą, płacąc (3)

    od razu za 21 'pindolino'!!! Od takiej kwoty pewnie dostał odsyp! Tymczasem kursuje tylko 12-będzie teraz 14 składów, a gdzie reszta?! Ponoć w krzakach...

    • 7 8

    • taka z ciebie kolejarka jak ze mnie ksiądz. Normalna pisowska trolerka, która nie widzi "stodoły" Szyszki a przeszkadza jej zegarek Nowaka (jedna setna wartości "stodoły". Facet rozpaczął uzdrawianie PKP, które do dziś na tym korzysta (a ile w międzyczasie spieprzyło!)

      • 2 4

    • Odstawione są obecnie 2 składy.

      Oba po poważnych wypadkach na przejazdach. Pozostałe 18 jeździ i ma się dobrze.

      • 4 0

    • Typowy PISowiec.... wszystcy kradą bo mają zegarek za 30 000 a sam co roku chce 40 mln zł

      • 1 0

  • (2)

    uwielbiam artykuły pana Marcina Naskręta. Są fachowe, spójne i nigdy nie ma w nich błędów.

    • 15 2

    • Ja to pismactwo rozpoznaję najczęściej po pierwszym zdaniu. Ten gość musi mieć szerokie plecy.

      • 5 0

    • Cha, cha, cha....

      • 2 0

  • Pendolino ma za drogie ceny dlatego tak malo osob nim jezdzi. (7)

    TLK pelne, az ostatnio stalismy wszyscy w korytarzu i w toaletach cala droge az do Przemysla.
    No i brakuje bezposredniego polaczenia ze Lwowem. Duzo osob tam jezdzi szczegolnie zimą.

    • 14 6

    • W Pendolina nawet internetu nie ma (4)

      • 1 4

      • (3)

        Jeżeli to prawda, to niezła komedia. Jak jechałem rok temu to neta chyba mieli na pokładzie. Cięcie kosztów? Najśmieszniejsze, że prędkość EIP ta sama co zwykły IC, albo nieznacznie szybsza.

        • 1 8

        • Smieszne to PKP. Ja latam samolotem (2)

          • 0 2

          • To zbyt wielu miast w Polsce nie odwiedzisz... (1)

            • 2 0

            • Nie ma tu zbyt wielu miast godnych odwiedzenia...

              • 1 1

    • Mylisz się.

      Pendolino jeździ dużo ludzi, wiedzą to ci, którzy regularnie z nich korzystają. Co nie zmienia faktu, że TLK powinno być więcej.

      • 3 0

    • dlatego ja kupuje bilet wczesniej z miejscowka

      Albo w 1 klasie. Troche drożej ale wygodnie

      • 1 0

  • Nic nie rozumiem

    To zabiorą, pojadą, dodadzą? Panie Naskret, kac?

    • 13 0

  • wstyd na całą europę

    intercity ! jak za komuny nie mozna kupic biletów na pociagi miedzynarodowe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! w internecie, tylko w kasie stać by sprawdzić cene !

    • 7 1

  • A gdzie zniknął pociag tlk Połoniny z Przemyśla do Warszawy?Zatrzymywal sie w Wąchocku czy w zamian bedzie Pendolno? W rozkladzie jazdyPKP jakos go nie uwzględnili.

    • 4 1

  • (1)

    Jestem na wycieczce w Pekinie i jak czytam o smiesznym pendolino to mi sie smiac chce,wczoraj z synem jechalismy najszybszym pociagiem z Pekinu do szanghaju z predk.prawie 400 km,komfort,klasa,a my murzyni biali radujemy sie zabawka z zawrotna predkoscia 180 i cosezonowe zmiany w rzkladach

    • 17 3

    • Kasa misiu, kasa...

      Nasz potencjał ekonomiczny przy Chinach jest zerowy.

      • 1 0

  • Podobno od 10 grudnia ma ruszyć połączenie przewoźnika Arrivy z Gdyni do Warszawy (1)

    Podobno od 10 grudnia ma ruszyć połączenie przewoźnika Arrivy z Gdyni do Warszawy. Jak na razie nic nie wiadomo ,że to połączenie ma być obsługiwane.
    Tutaj dodam fragment z jednego artykułu:
    ,,Arriva RP będzie mogła uruchomić pociągi na trasie Wejherowo – Warszawa Lotnisko Chopina od 10 grudnia 2018 r. do 9 grudnia 2023 r., z tym, że od grudnia 2018 do grudnia 2020 pociąg ten będzie kursować w relacji Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia. Później przewoźnik zechce wjechać na Lotnisko Chopina i przedłużyć połączenie do Wejherowa. Pociąg ma być uruchamiany raz dziennie, we wszystkie dni tygodnia. Pociąg Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia odjedzie z początkowej stacji o godzinie 5:57 i dojedzie do ostatniej stacji w stolicy na godzinę 9:23. Z powrotem wyruszy o 16:44 i dotrze do Gdyni na 20:09.

    Arriva utajniła informację o tym, jakim taborem zechce obsługiwać połączenie. Zważywszy jednak na to, że czas przejazdu określono na 3 godziny i 30 minut (to zaledwie kilka minut wolniej niż jadą pociągi Pendolino), musi chodzić o pociągi jeżdżące z prędkością 160 km/h. Wypożyczenie homologowanych do tej prędkości lokomotyw nie powinno stanowić wielkiego problemu (takie wypożyczały PKP Intercity kilka lat temu DB, a DB jest również właścicielem Arrivy RP…), wielkim problemem nie powinno być też zdobycie wagonów z dopuszczeniem w Polsce.''

    • 10 0

    • Ciekawe ile przystanków będzie miał

      Czas to jedno, punktualność drugie.

      Szybki pociąg może nadrobić jak jest taka potrzeba. A żeby nadrobić 10 minut to trzeba czasem jechać 250km/h zamiast 160 km/h ;-0

      • 0 1

  • Żart ? (1)

    Nie ma Pogori? Jakiś żart? Koniec cywilizowanych warunków. Wracamy do wagonów przedzialowych gdzie każdy brudne stopy wywala na siedzenie sąsiada. Brawo !!!!!!

    • 4 11

    • Przynajmniej światła nie będą całą noc świecić.

      W przedziale można zgasić i przyjemniej się jedzie.

      • 6 1

  • No wreszcie zniknie ten nocny tramwaj :)

    Dzięki PKP IC, jesteście the best :) To dziadostwo bezprzedziałowe nie powinno nigdy w nocy wyjechać.

    • 17 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane