- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (114 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (105 opinii)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (390 opinii)
- 4 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (87 opinii)
- 5 Jedna oferta w przetargu na linię z piętrusami (105 opinii)
- 6 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych
Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.
Zacznijmy od dobrych informacji.
PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.
To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.
Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.
Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście
Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.
Zmiany także w pociągach TLK
Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.
Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.
Są też złe informacje dla pasażerów.
Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem
Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.
Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.
Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.
Zmiany w pociągach TLK
Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.
Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.
Miejsca
Opinie (226) 7 zablokowanych
-
2018-11-17 22:37
Likwidacja połączenia nocnego do Przemyśla i Krynicy (5)
Redaktor zapomniał (pewnie IC mu tego nie podpowiedziały), że od nowego rozkładu będzie zlikwidowane bezpośrednie połączenie z Gdyni do Przemyśla i Krynicy realizowane pociągiem "Karpaty" który wydłuża czas przejazdu do Krakowa ponad 1,5 godziny.
- 15 0
-
2018-11-18 02:01
Do Przemyśla? Chyba za karę! (1)
Kto, zdrów na umyśle, z własnej woli chciałby jechać z Gdyni do zaściankowego Przemyśla w sercu pisowszczyzny? 12 czy 14 godzin - bez różnicy.
- 2 9
-
2018-11-18 07:06
Sama Ukraina
- 2 0
-
2018-11-18 09:45
To jest rzeczywiście dziwna zagrywka ze strony IC. (1)
Z tego połączenia korzystało bardzo wielu Ukraińców, więc ta zmiana jest zupełnie niezrozumiała. Ale w IC od dawna widać strategię wykańczania pociągów nocnych.
- 5 0
-
2018-11-18 12:49
Ukraińcy na piechotę, a nie pociagi zaśmiecać!!!
- 0 2
-
2018-11-18 14:57
co tam Przemyśl czy Krynica
skoro nawet na Warszawę nie będzie nocnego taniego połączenia
- 1 0
-
2018-11-17 23:07
Pendolino "puste"?
Co za bzdury...- 6 6
-
2018-11-17 23:21
Jedyne bezpośrednie połaczenie Gdynia - Jelenia Góra/Szklarska Poręba znika (1)
Szkoda, można było sobie wykupić kuszetkę i rano prosto z pociągu na wyciąg.
- 17 1
-
2018-11-17 23:44
W tym artykule jest bardzo dużo przekłamań.
Bezpośrednie wagony do Jeleniej Góry będą jeździć tak jak do tej pory. Wyjazd z Gdańska po 22, przyjazd do Jeleniej po 7. Pan Naskręt miał chyba gorszy dzień...
- 4 0
-
2018-11-17 23:23
Absurd bez nocnego do Wawy...No to w nocy to zostaje tak: (1)
Gdynia - Poznań/Poznań - Warszawa...
- 5 1
-
2018-11-18 09:06
Ale po co nocnym do Wawy?
Pierwsze poranne Pendolino z Trójmiasta jest w Wawie o 8:40. Po co zarywać noc?
- 0 6
-
2018-11-17 23:33
Pendolino tylko dla bogatych! (2)
To jest skandal żeby w Polsce nie było kursów zwykłych pociągów. TLK ma małe składy, wiecznie są przepełnione. A bilety na Pendolino są zbyt drogie. Po co kupować sukienka drogie pociągi? Wystarczą
nowszej generacji. Czy nie można tego wypośrodkować? W tym kraju ciągle robi się podziały...- 27 1
-
2018-11-18 02:00
(1)
A po co biedniejszym jeździć do Warszawy? I to całemy rodzinamy? Tam się jeździ "w interesach, panie".
- 3 7
-
2018-11-18 18:57
Wyobraź sobie że są inne miasta w Polsce.
Jeżdżę na przedłużone urlopy kilkanascie razy w roku i ceny biletów w Pendolino są skandalicznego. Nie wspomnę że polskie pociągi tej samej klasy mają lepsze parametry i PKP ich nie kupiło!! Ten kraj to jeden wielki przekręt, okradają zwykłych obywateli ze wszystkiego!
- 0 0
-
2018-11-18 00:10
(1)
Śmiem wątpić czy w nowym rozkładzie został w prowadzony pociąg poranny z Gdyni do Łodzi Kaliskiej bo takie pociągi są tylko są po południu.
- 3 3
-
2018-11-18 09:08
Jest poranny Stoczniowiec.
Tyle że zatrzymuje się na stacji Łódź Widzew, a nie na Kaliskiej.
- 3 0
-
2018-11-18 00:14
do Gdańska? czyli do Gdyni już nie dojedzie?
????
- 5 0
-
2018-11-18 01:59
Co rozkład, to Pendolino GDN-WAW o minutę, dwie dłużej...
- 15 0
-
2018-11-18 04:20
Pendolino jest niewygodny. Ciasne siedzenia, małe odstępy i brak miejsca na bagaż
- 14 6
-
2018-11-18 07:08
Ja bym zabrał jak najwięcej pociągów, to by słoje w domu siedziały
- 3 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.