• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych

Maciej Naskręt
17 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14. PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14.

Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.



Ile razy w roku podróżujesz koleją po Polsce?

Wchodzący w życie za trzy tygodnie nowy rozkład jazdy pociągów uwzględnia zmiany, które mają zapewnić w miarę sprawne kursowanie pociągów podczas remontów. Chodzi o prace modernizacyjne na linii Tczew - Bydgoszcz, które mogą wpłynąć na wydłużenie czasów przejazdu pociągów z Gdyni do Poznania, Wrocławia, Zielonej Góry, Łodzi i Katowic.

Zacznijmy od dobrych informacji.

PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.

To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.

Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.

Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia. Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia.

Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście



Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.

Zmiany także w pociągach TLK



Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.

Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.

Są też złe informacje dla pasażerów.

Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem



Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.

Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy. Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Zmiany w pociągach TLK



Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.

Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.

Miejsca

Opinie (226) 7 zablokowanych

  • Likwidacja połączenia nocnego do Przemyśla i Krynicy (5)

    Redaktor zapomniał (pewnie IC mu tego nie podpowiedziały), że od nowego rozkładu będzie zlikwidowane bezpośrednie połączenie z Gdyni do Przemyśla i Krynicy realizowane pociągiem "Karpaty" który wydłuża czas przejazdu do Krakowa ponad 1,5 godziny.

    • 15 0

    • Do Przemyśla? Chyba za karę! (1)

      Kto, zdrów na umyśle, z własnej woli chciałby jechać z Gdyni do zaściankowego Przemyśla w sercu pisowszczyzny? 12 czy 14 godzin - bez różnicy.

      • 2 9

      • Sama Ukraina

        • 2 0

    • To jest rzeczywiście dziwna zagrywka ze strony IC. (1)

      Z tego połączenia korzystało bardzo wielu Ukraińców, więc ta zmiana jest zupełnie niezrozumiała. Ale w IC od dawna widać strategię wykańczania pociągów nocnych.

      • 5 0

      • Ukraińcy na piechotę, a nie pociagi zaśmiecać!!!

        • 0 2

    • co tam Przemyśl czy Krynica

      skoro nawet na Warszawę nie będzie nocnego taniego połączenia

      • 1 0

  • Pendolino "puste"?

    Co za bzdury...

    • 6 6

  • Jedyne bezpośrednie połaczenie Gdynia - Jelenia Góra/Szklarska Poręba znika (1)

    Szkoda, można było sobie wykupić kuszetkę i rano prosto z pociągu na wyciąg.

    • 17 1

    • W tym artykule jest bardzo dużo przekłamań.

      Bezpośrednie wagony do Jeleniej Góry będą jeździć tak jak do tej pory. Wyjazd z Gdańska po 22, przyjazd do Jeleniej po 7. Pan Naskręt miał chyba gorszy dzień...

      • 4 0

  • Absurd bez nocnego do Wawy...No to w nocy to zostaje tak: (1)

    Gdynia - Poznań/Poznań - Warszawa...

    • 5 1

    • Ale po co nocnym do Wawy?

      Pierwsze poranne Pendolino z Trójmiasta jest w Wawie o 8:40. Po co zarywać noc?

      • 0 6

  • Pendolino tylko dla bogatych! (2)

    To jest skandal żeby w Polsce nie było kursów zwykłych pociągów. TLK ma małe składy, wiecznie są przepełnione. A bilety na Pendolino są zbyt drogie. Po co kupować sukienka drogie pociągi? Wystarczą
    nowszej generacji. Czy nie można tego wypośrodkować? W tym kraju ciągle robi się podziały...

    • 27 1

    • (1)

      A po co biedniejszym jeździć do Warszawy? I to całemy rodzinamy? Tam się jeździ "w interesach, panie".

      • 3 7

      • Wyobraź sobie że są inne miasta w Polsce.

        Jeżdżę na przedłużone urlopy kilkanascie razy w roku i ceny biletów w Pendolino są skandalicznego. Nie wspomnę że polskie pociągi tej samej klasy mają lepsze parametry i PKP ich nie kupiło!! Ten kraj to jeden wielki przekręt, okradają zwykłych obywateli ze wszystkiego!

        • 0 0

  • (1)

    Śmiem wątpić czy w nowym rozkładzie został w prowadzony pociąg poranny z Gdyni do Łodzi Kaliskiej bo takie pociągi są tylko są po południu.

    • 3 3

    • Jest poranny Stoczniowiec.

      Tyle że zatrzymuje się na stacji Łódź Widzew, a nie na Kaliskiej.

      • 3 0

  • do Gdańska? czyli do Gdyni już nie dojedzie?

    ????

    • 5 0

  • Co rozkład, to Pendolino GDN-WAW o minutę, dwie dłużej...

    • 15 0

  • Pendolino jest niewygodny. Ciasne siedzenia, małe odstępy i brak miejsca na bagaż

    • 14 6

  • Ja bym zabrał jak najwięcej pociągów, to by słoje w domu siedziały

    • 3 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane