• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych

Maciej Naskręt
17 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14. PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14.

Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.



Ile razy w roku podróżujesz koleją po Polsce?

Wchodzący w życie za trzy tygodnie nowy rozkład jazdy pociągów uwzględnia zmiany, które mają zapewnić w miarę sprawne kursowanie pociągów podczas remontów. Chodzi o prace modernizacyjne na linii Tczew - Bydgoszcz, które mogą wpłynąć na wydłużenie czasów przejazdu pociągów z Gdyni do Poznania, Wrocławia, Zielonej Góry, Łodzi i Katowic.

Zacznijmy od dobrych informacji.

PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.

To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.

Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.

Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia. Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia.

Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście



Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.

Zmiany także w pociągach TLK



Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.

Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.

Są też złe informacje dla pasażerów.

Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem



Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.

Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy. Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Zmiany w pociągach TLK



Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.

Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.

Miejsca

Opinie (226) 7 zablokowanych

  • Ola (1)

    A kiedy Pendolino pojedzie 200 km/h?

    • 9 0

    • Do wyy. Bo z wwy do krk to juz.

      • 2 0

  • Te zmiany to skandal. W dalszym ciągu aby na Szczecin pojechać (4)

    jest szczątkowa ilość pociągów. Nie pojedziesz, nie wrócisz. Np. pociąg ostatni o 16tej do Słupska/Koszalina, to jest skandal. Albo do Słupska jechać 2 godziny z małym hakiem. 130 kilometrów 2 godziny z hakiem!!! Pół godziny postoju w Gdyni - masakra! Do tego jakość wagonów, dziadostwo totalne. dno dno dno. nie zmieni tego ten artykuł sponsorowany.

    • 17 3

    • Nie ma to jak pisać sprawdzone informacje... (3)

      Ostatni pociąg Stańczyk odjeżdża z Gdyni do Szczecina zaraz przed 19, a potem jest jeszcze Pendolino do Kołobrzegu przed 20 z Gdyni. Na trasie na Szczecin ma się lada moment pojawić całkiem sporo nowych wagonów z Pesy i Cegielskiego, pierwsze mają wejść na dniach. Co do czasów przejazdu... Cóż, tu rzeczywiście nie ma rewelacji, ale przyczyna jest prozaiczna - od Wejherowa linia jest jednotorowa, a ruch do Słupska jest naprawdę duży (pociągi ic, skm, polregio i rzadziej towarowe). Cały ruch się dusi i pociągi muszą oczekiwać na siebie na mijankach. Podziękować tu musimy Armii Czerwonej, która tak dzielnie odzyskiwała Pomorze, że wywiozła drugi tor do ZSRR. Cała nadzieja w modernizacji linii połączonej z dobudową drugiego toru do Słupska, która jest w planach na najbliższe lata. Tu jednak trzeba silnie lobbować, bo przez wiele minionych lat zmuszono kolej do wegetowania na kompletnych ochłapach z budżetu państwa.

      • 6 1

      • o jednym zapomniałeś (1)

        idiotycznym trasowaniu i półgodzinnych postojach w Gdyni

        • 3 0

        • Idiotyczne trasowanie i długie postoje wynikają właśnie z problemów na dalszej części trasy.

          Pociąg mógłby ruszyć wcześniej z Gdyni, ale za to potem stać długo np. w Wejherowie i czekać na opuszczenie jednotorowej linii przez inny pociąg. To już chyba lepiej, żeby stał w Gdyni, gdzie może złapać skomunikowania z pociągami z innych części kraju. Można też wtedy wykorzystać czas na zmianę lokomotywy czy dodanie wagonów.

          • 1 0

      • Faktycznie, dodali coś o 18tej i pindolino jedzie.

        bo był okres, że nie szło po 16tej pojechać do Słupska.

        • 1 0

  • Pendolino ma koszmarne ceny.

    Min. 300 zł za podróż w dwie strony. Jak jadą 2-3 osoby to już majątek. Taniej jest polecieć do Warszawy tanimi liniami lotniczymi przez Sztokholm.

    • 16 0

  • Podróż do Warszawy jest dużo droższa (3)

    i dłuższa niż lot do Londynu czy Sztokholmu. Współczuję tym, którzy muszą regularnie jeździć na trasie do Warszawy. Tam majątek można stracić.

    • 14 1

    • No to chyba normalne, że jest dłuższa.

      Pociąg nigdy nie będzie poruszał się z prędkością samolotu, nawet Maglev. ;) Ale fakt, Pendolino powinno być tańsze, jakieś bardziej rozbudowane promocje czy cuś...

      • 2 3

    • no niekoniecznie - tanie bilety lotnicze nie dostaje się zawsze (1)

      ale masz rację co do tego, że obecnie nie ma połączeń lotniczych (tanich) do stolicy, co jest ewenementem na skalę światową

      i tu niestety szkoda, że OLT upadł

      • 4 0

      • Panie Pawłowicz! Ciąg pan linę samolotu i uruchom tanie linie do Stolicy!

        • 1 0

  • (5)

    Pendolino do Krakowa. 2 doroslych + 2 dzieci. Bilet rodzinny kupiony z ok 30 dniowym wyprzedzeniem - 450zl. Samochod - 300zl w tym oplata za autostrady. Czas przejazdu zblizony. W dwie strony 300zl roznicy. Owszem, jest TLK. W wakacje zrobilismy sobie wypad z Zakopanego do Krakowa pociagiem. Wracalismy z Krakowa do Zakopanego pociagiem, ktory jechal z Gdanska. Masakra. Pociag przyjechal tak zaladowany, ze ludzie zapierali sie o szyby, dzrwi wejsciowe do wagonu. Dobre 10min zajelo wyjscie z wagonow tym, ktorzy jechali do Krakowa. Jak bydlowoz. Dziekuje za taka oferte. Wole samochod.

    • 19 0

    • jest jeszce jedno samochód to czesciowa wygoda bo ty musisz miec 100% skupienia na drodze przez tyle godzin (3)

      Ty nie jestes piratem drogowym ale inni tak ,a w Polsce jest najwięcej wypadków drogowych w Europie. Polityka rządów ostatnie 15 lat opierała się na tym ze PKP jest dojną krową i nadal tak jest! To by się to zmieniło trzeba wymagac od polityków a nie tylko głosować bezmyślnie jak robią to obecnie ludzie.

      • 2 1

      • (2)

        Lubie prowadzic. Moze to i glupie, ale sano zrobienie tej trasy autem to czesc frajdy z wyjazdu. W Krakowie zarezerwowany apart. z patkingiem. Miejsce w centrum wiec nie korzystam z auta. Jadac np. na K. Kosciuszki skorzystamy z tramwaju.
        Zeby pociag byl alternatywa to cena musi rekompensowac niedogodnosci zwiazane z poruszaniem sie tym srodkiem lokomocji. Do ceny biletu trzeba doliczyc dojazd do dworca w Gdansku i w Krakowie do miejsca, w ktorym planujemy nocowac. Autem taniej i wygodniej.

        • 2 1

        • Na Kopiec Kościuszki nie ma Tramwaju

          Na Kopiec Kościuszki nie ma tramwaju.Przynajmniej jedna przesiadka na autobus

          • 1 0

        • dolicz czas dojazdu autem w korkach i miejsce parkowania(płatne i trudno dostępne).

          • 1 2

    • dodaj jeszcze znalezienie miejsca parkingowego w mieście. W dzisiejszych czasach buduje się drogi do miasta a potem utrudnia życie kierowcom na maksa(brak parkingów, miejsca płatne, ulice zamykane dla ruchu, tworzenie korków itd)

      • 3 0

  • Kiedy Trójmiasto.pl zmieni kłamliwą treść artykułu, sugerującą całkowite wycofanie pociągów Flirt z Trójmiasta? (2)

    Tymczasem Flirt zniknie tylko z jednego z czterech połączeń do Trójmiasta. Na miejscu PKP Intercity zażądał bym sprostowania!

    • 3 4

    • lepszy byłby tytuł: Intercity wycofuje jadący normalną trasą nocny do Katowic? (1)

      • 0 1

      • Co rozumiesz przez normalną trasę?

        Pociąg jadący po zad*piach, obsługiwany do tego tramwajem? Teraz przynajmniej będzie szansa na lepszą frekwencję i wygodniejszą podróż w wagonach sypialnych.

        • 0 0

  • koleje polskie

    z gdyni do krynicy zdroju - kurortu - tylko 17 godzin a pieszo Polacy zasuwajcie

    • 3 0

  • (1)

    Łapy precz od naszych prawie nowych pomorskich flirtow pisie złodzieje.

    To ma być Kara dla Gdańska za całkowitą porażkę pisu u nas?

    To jedne z najlepszych pociągów w Polsce

    • 3 6

    • Człowieku, ochłoń!

      Flirty nadal będą jeździć do Trójmiasta, wycofują je jedynie z jednego połączenia do Katowic - IC Pogoria. W zamian za to TLK Rozewie będzie jeździć przez Katowice aż do Bielska-Białej, co moim zdaniem będzie zmianą na plus. Flirty nie nadają się na nocne pociągi, nie można w nich nawet przygasić światła. Teraz podróż potrwa nieco dłużej, ale w lepszych warunkach - będą wagony przedziałowe i przede wszystkim sypialne.

      • 2 0

  • Litości!!! (3)

    Czy wszyscy muszą do Warszawy? Sezon zimowy, narty, górskie atrakcje, a pociągów na południe jak na lekarstwo i to jeszcze z dojazdem w kiepskich godzinach!!! Czy ktoś z PKP próbował się przesiąść w Bielsku Białej wieczorem na pociąg np. do Zakopanego?! Toż to istna porażka. Większość połączeń na południe leci przez Warszawę , czas na przesiadkę około 10!!!minut, jeśli nie będzie opóźnienia!! Kto układa te rozkłady. Dla kogo? Czy tylko W-wa się liczy? Gdzie reszta kraju?

    • 14 0

    • Spokojnie, w sezonie zimowym i letnim zawsze coś dokładają.

      • 0 0

    • Jak jest opóźnienie - to zgłaszasz wcześniej obsłudze pociągu przesiadkę. Prewencyjne można to zrobić przy okazji kontroli biletów, Na ogół starają się, aby pociąg poczekał na spóźnionych - zresztą ze skomunikowania wynika właśnie część opóźnień.
      Więc po co marudzić? A przez 10 minut można spokojnie przejść z peronu na peron, zwłaszcza że w Warszawie jest dobry system informacji dla pasażerów

      • 1 0

    • Gdzie ty masz w Bielsku-Białej

      Pociąg do Zakopanego? Przecież trasą przez Andrychów, Wadowice wszystko jedzie na Kraków albo nawet kończy bieg w Lanckoronie. Już nie wspomnę, że jedzie trzy dni wołami.

      • 1 0

  • A moze IC zlikwiduje wreszcie te obowiazkowe miejscówki?

    To ja chce decydować z kim będę siedzial w przedział pare godzin a nie przewoznik. Raz są to pijani Ukraińcy, innym razem rodzice z rozwydrzonymi bachorami, innym razem jedziemy w 8 osób i z psem w wagodnie bez klimy. No masakra. Przed powstaniem IC, w Pospiesznych pociągach PKP siedzialem sobie w wagonie dla palących i bylo ok

    • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane