- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (231 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych
Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.
Zacznijmy od dobrych informacji.
PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.
To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.
Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.
Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście
Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.
Zmiany także w pociągach TLK
Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.
Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.
Są też złe informacje dla pasażerów.
Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem
Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.
Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.
Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.
Zmiany w pociągach TLK
Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.
Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.
Miejsca
Opinie (226) 7 zablokowanych
-
2018-11-18 08:29
Ola (1)
A kiedy Pendolino pojedzie 200 km/h?
- 9 0
-
2018-11-18 10:36
Do wyy. Bo z wwy do krk to juz.
- 2 0
-
2018-11-18 09:00
Te zmiany to skandal. W dalszym ciągu aby na Szczecin pojechać (4)
jest szczątkowa ilość pociągów. Nie pojedziesz, nie wrócisz. Np. pociąg ostatni o 16tej do Słupska/Koszalina, to jest skandal. Albo do Słupska jechać 2 godziny z małym hakiem. 130 kilometrów 2 godziny z hakiem!!! Pół godziny postoju w Gdyni - masakra! Do tego jakość wagonów, dziadostwo totalne. dno dno dno. nie zmieni tego ten artykuł sponsorowany.
- 17 3
-
2018-11-18 09:32
Nie ma to jak pisać sprawdzone informacje... (3)
Ostatni pociąg Stańczyk odjeżdża z Gdyni do Szczecina zaraz przed 19, a potem jest jeszcze Pendolino do Kołobrzegu przed 20 z Gdyni. Na trasie na Szczecin ma się lada moment pojawić całkiem sporo nowych wagonów z Pesy i Cegielskiego, pierwsze mają wejść na dniach. Co do czasów przejazdu... Cóż, tu rzeczywiście nie ma rewelacji, ale przyczyna jest prozaiczna - od Wejherowa linia jest jednotorowa, a ruch do Słupska jest naprawdę duży (pociągi ic, skm, polregio i rzadziej towarowe). Cały ruch się dusi i pociągi muszą oczekiwać na siebie na mijankach. Podziękować tu musimy Armii Czerwonej, która tak dzielnie odzyskiwała Pomorze, że wywiozła drugi tor do ZSRR. Cała nadzieja w modernizacji linii połączonej z dobudową drugiego toru do Słupska, która jest w planach na najbliższe lata. Tu jednak trzeba silnie lobbować, bo przez wiele minionych lat zmuszono kolej do wegetowania na kompletnych ochłapach z budżetu państwa.
- 6 1
-
2018-11-18 13:17
o jednym zapomniałeś (1)
idiotycznym trasowaniu i półgodzinnych postojach w Gdyni
- 3 0
-
2018-11-18 14:48
Idiotyczne trasowanie i długie postoje wynikają właśnie z problemów na dalszej części trasy.
Pociąg mógłby ruszyć wcześniej z Gdyni, ale za to potem stać długo np. w Wejherowie i czekać na opuszczenie jednotorowej linii przez inny pociąg. To już chyba lepiej, żeby stał w Gdyni, gdzie może złapać skomunikowania z pociągami z innych części kraju. Można też wtedy wykorzystać czas na zmianę lokomotywy czy dodanie wagonów.
- 1 0
-
2018-11-18 18:41
Faktycznie, dodali coś o 18tej i pindolino jedzie.
bo był okres, że nie szło po 16tej pojechać do Słupska.
- 1 0
-
2018-11-18 09:07
Pendolino ma koszmarne ceny.
Min. 300 zł za podróż w dwie strony. Jak jadą 2-3 osoby to już majątek. Taniej jest polecieć do Warszawy tanimi liniami lotniczymi przez Sztokholm.
- 16 0
-
2018-11-18 09:10
Podróż do Warszawy jest dużo droższa (3)
i dłuższa niż lot do Londynu czy Sztokholmu. Współczuję tym, którzy muszą regularnie jeździć na trasie do Warszawy. Tam majątek można stracić.
- 14 1
-
2018-11-18 09:37
No to chyba normalne, że jest dłuższa.
Pociąg nigdy nie będzie poruszał się z prędkością samolotu, nawet Maglev. ;) Ale fakt, Pendolino powinno być tańsze, jakieś bardziej rozbudowane promocje czy cuś...
- 2 3
-
2018-11-18 10:00
no niekoniecznie - tanie bilety lotnicze nie dostaje się zawsze (1)
ale masz rację co do tego, że obecnie nie ma połączeń lotniczych (tanich) do stolicy, co jest ewenementem na skalę światową
i tu niestety szkoda, że OLT upadł- 4 0
-
2018-11-18 10:38
Panie Pawłowicz! Ciąg pan linę samolotu i uruchom tanie linie do Stolicy!
- 1 0
-
2018-11-18 09:10
(5)
Pendolino do Krakowa. 2 doroslych + 2 dzieci. Bilet rodzinny kupiony z ok 30 dniowym wyprzedzeniem - 450zl. Samochod - 300zl w tym oplata za autostrady. Czas przejazdu zblizony. W dwie strony 300zl roznicy. Owszem, jest TLK. W wakacje zrobilismy sobie wypad z Zakopanego do Krakowa pociagiem. Wracalismy z Krakowa do Zakopanego pociagiem, ktory jechal z Gdanska. Masakra. Pociag przyjechal tak zaladowany, ze ludzie zapierali sie o szyby, dzrwi wejsciowe do wagonu. Dobre 10min zajelo wyjscie z wagonow tym, ktorzy jechali do Krakowa. Jak bydlowoz. Dziekuje za taka oferte. Wole samochod.
- 19 0
-
2018-11-18 10:42
jest jeszce jedno samochód to czesciowa wygoda bo ty musisz miec 100% skupienia na drodze przez tyle godzin (3)
Ty nie jestes piratem drogowym ale inni tak ,a w Polsce jest najwięcej wypadków drogowych w Europie. Polityka rządów ostatnie 15 lat opierała się na tym ze PKP jest dojną krową i nadal tak jest! To by się to zmieniło trzeba wymagac od polityków a nie tylko głosować bezmyślnie jak robią to obecnie ludzie.
- 2 1
-
2018-11-18 14:51
(2)
Lubie prowadzic. Moze to i glupie, ale sano zrobienie tej trasy autem to czesc frajdy z wyjazdu. W Krakowie zarezerwowany apart. z patkingiem. Miejsce w centrum wiec nie korzystam z auta. Jadac np. na K. Kosciuszki skorzystamy z tramwaju.
Zeby pociag byl alternatywa to cena musi rekompensowac niedogodnosci zwiazane z poruszaniem sie tym srodkiem lokomocji. Do ceny biletu trzeba doliczyc dojazd do dworca w Gdansku i w Krakowie do miejsca, w ktorym planujemy nocowac. Autem taniej i wygodniej.- 2 1
-
2018-11-18 16:02
Na Kopiec Kościuszki nie ma Tramwaju
Na Kopiec Kościuszki nie ma tramwaju.Przynajmniej jedna przesiadka na autobus
- 1 0
-
2018-11-18 18:47
dolicz czas dojazdu autem w korkach i miejsce parkowania(płatne i trudno dostępne).
- 1 2
-
2018-11-18 10:56
dodaj jeszcze znalezienie miejsca parkingowego w mieście. W dzisiejszych czasach buduje się drogi do miasta a potem utrudnia życie kierowcom na maksa(brak parkingów, miejsca płatne, ulice zamykane dla ruchu, tworzenie korków itd)
- 3 0
-
2018-11-18 10:12
Kiedy Trójmiasto.pl zmieni kłamliwą treść artykułu, sugerującą całkowite wycofanie pociągów Flirt z Trójmiasta? (2)
Tymczasem Flirt zniknie tylko z jednego z czterech połączeń do Trójmiasta. Na miejscu PKP Intercity zażądał bym sprostowania!
- 3 4
-
2018-11-18 13:19
lepszy byłby tytuł: Intercity wycofuje jadący normalną trasą nocny do Katowic? (1)
- 0 1
-
2018-11-18 14:40
Co rozumiesz przez normalną trasę?
Pociąg jadący po zad*piach, obsługiwany do tego tramwajem? Teraz przynajmniej będzie szansa na lepszą frekwencję i wygodniejszą podróż w wagonach sypialnych.
- 0 0
-
2018-11-18 11:21
koleje polskie
z gdyni do krynicy zdroju - kurortu - tylko 17 godzin a pieszo Polacy zasuwajcie
- 3 0
-
2018-11-18 12:36
(1)
Łapy precz od naszych prawie nowych pomorskich flirtow pisie złodzieje.
To ma być Kara dla Gdańska za całkowitą porażkę pisu u nas?
To jedne z najlepszych pociągów w Polsce- 3 6
-
2018-11-18 12:48
Człowieku, ochłoń!
Flirty nadal będą jeździć do Trójmiasta, wycofują je jedynie z jednego połączenia do Katowic - IC Pogoria. W zamian za to TLK Rozewie będzie jeździć przez Katowice aż do Bielska-Białej, co moim zdaniem będzie zmianą na plus. Flirty nie nadają się na nocne pociągi, nie można w nich nawet przygasić światła. Teraz podróż potrwa nieco dłużej, ale w lepszych warunkach - będą wagony przedziałowe i przede wszystkim sypialne.
- 2 0
-
2018-11-18 13:28
Litości!!! (3)
Czy wszyscy muszą do Warszawy? Sezon zimowy, narty, górskie atrakcje, a pociągów na południe jak na lekarstwo i to jeszcze z dojazdem w kiepskich godzinach!!! Czy ktoś z PKP próbował się przesiąść w Bielsku Białej wieczorem na pociąg np. do Zakopanego?! Toż to istna porażka. Większość połączeń na południe leci przez Warszawę , czas na przesiadkę około 10!!!minut, jeśli nie będzie opóźnienia!! Kto układa te rozkłady. Dla kogo? Czy tylko W-wa się liczy? Gdzie reszta kraju?
- 14 0
-
2018-11-18 14:42
Spokojnie, w sezonie zimowym i letnim zawsze coś dokładają.
- 0 0
-
2018-11-18 17:39
Jak jest opóźnienie - to zgłaszasz wcześniej obsłudze pociągu przesiadkę. Prewencyjne można to zrobić przy okazji kontroli biletów, Na ogół starają się, aby pociąg poczekał na spóźnionych - zresztą ze skomunikowania wynika właśnie część opóźnień.
Więc po co marudzić? A przez 10 minut można spokojnie przejść z peronu na peron, zwłaszcza że w Warszawie jest dobry system informacji dla pasażerów- 1 0
-
2018-11-19 06:29
Gdzie ty masz w Bielsku-Białej
Pociąg do Zakopanego? Przecież trasą przez Andrychów, Wadowice wszystko jedzie na Kraków albo nawet kończy bieg w Lanckoronie. Już nie wspomnę, że jedzie trzy dni wołami.
- 1 0
-
2018-11-18 14:23
A moze IC zlikwiduje wreszcie te obowiazkowe miejscówki?
To ja chce decydować z kim będę siedzial w przedział pare godzin a nie przewoznik. Raz są to pijani Ukraińcy, innym razem rodzice z rozwydrzonymi bachorami, innym razem jedziemy w 8 osób i z psem w wagodnie bez klimy. No masakra. Przed powstaniem IC, w Pospiesznych pociągach PKP siedzialem sobie w wagonie dla palących i bylo ok
- 6 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.