• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel

Maciej Naskręt
1 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku

Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.


W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.



Do pociągów dalekobieżnych wsiadasz najcześciej:

Zima na razie jest lekka i nie wpływa na przebudowę peronów stacji Gdańsk Główny. Podróżni korzystają już z nowego, przebudowanego peronu dalekobieżnego nr 2. W przebudowie jest wciąż peron nr 1. Wykonawca rozpoczął budowę fundamentów nowej konstrukcji. Dach wiaty już jest w renowacji.

O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.

W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.

- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.

Połączenia kolejowe dla wytrwałych



Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego. Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego.

Stacja dostępna dla podróżnych



- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.

Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."



Zmiany w komunikacji miejskiej

Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.

W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.

Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.


Miejsca

Opinie (366) 9 zablokowanych

  • Plakaty? (4)

    Jakie plakaty informują o zmianach, bo jakoś wczoraj nie widziałem ani jednego!

    • 24 3

    • (1)

      Od poniedzialku zamykaja. Wiec w poniedzialek 80% ludzi zostanie postawionych przed faktem dokonanym. Spoznia sie do pracy. Wiele osob zawroci.
      Przeciez tak jest bylo i bedzie zawsze.

      • 9 1

      • W poniedzialek do pracy? Covto za herezja? Jak sie spoznia, niech przyjda na pozniej i bedzie git.

        • 1 0

    • Plakaty mają być od wtorku skoro w poniedziałek zamykają.

      • 7 0

    • Ale się dowiedziałeś .

      • 0 0

  • Na Kielnienskiej dziury od lat 20 i brak chodnika

    Może kolejarze zrobią remont skoro potrafią a Adamowicz i następca nie potrafili?

    • 11 4

  • (4)

    A może powinno puścić się dodatkowe połączenia tramwajowe z 3 Maja?? Przecież są ludzie starsi lub osoby np o kulach, którzy również mają przemieszczać się taki kawał o własnych siłach? Myślę, że sam remont jest bardzo potrzebny, jak również zamknięcie tunelu, ale organizacja i empatia też powinna stanowić cześć tego projektu.

    • 61 4

    • A kto tam chodzi?

      Jedynie ludzie na dworzec PKS ale mogą wsuadac na dworcu głównym lub koło lotu

      • 0 8

    • Nie doceniasz staruszków. Przecież mają supermega doświadczenie życiowe.

      Zanurzą nos w rozkładzie jazdy i inaczej zaplanują swoje trasy. Największy sekret ludzkości - gdzie i po co tyle jeżdżą.

      • 1 9

    • (1)

      Wydaje mi się że z 3 maja nie ma skrętu na Hucisko. Ale jakby był to mogliby zrobić ogólną OL i OP kliniczna dworzec PKP dworzec PKS opera kliniczna

      • 1 0

      • Zgadza się,nie da się tramwajem skręcić w lewo z ul 3 Maja.Ta relacja została wycięta podczas remontu tego skrzyżowania jakieś 10 lat temu.Problem komunikacji między dworcami rozwiazałby minibus kursujacy na trasie Dworzec PKS-3 Maja-Hucisko-Dworzec Główny-Błędnik-Dworzec PKS

        • 2 0

  • Wszystko mogli by zamknąć

    Wszystko mogli by zamknąć
    Idziecie na około Z buta
    To wasza pokuta

    • 21 5

  • (2)

    A on nie był remontowany jakoś niedawno?

    • 21 5

    • Wczoraj:)

      • 8 0

    • W 1997 Roku Na 1000 lecie gd i parę lat temu peron skm

      • 3 0

  • Przenieść dworzec do Pruszcza !!!

    i zwolni się miejsce na przepiękną galerię

    • 24 5

  • To granda że na czas remontu nie zrobią przejścia naziemnego (5)

    Ale dla Wawrzonka samochody są ważniejsze niż ludzie

    • 18 11

    • To prawda... jak już ma być to przejście naziemne pomiędzy starą krewetką a dworcem to mogliby zgrać te dwa remonty w taki sposób aby zamknąć tunel w momencie oddania do użytku przejścia naziemnego. No ale cóż może jest za tym jakaś logika, której tu w artykule po prostu nie przedstawiono (szkoda).

      • 2 1

    • Niby którędy? Siodełko wbiło ci się tak bardzo, że aż zrobiło lobotomię? (2)

      Ten fragment tunelu jest pod torami kolejowymi.

      • 4 3

      • (1)

        To akurat proste. Utrudnienie dla pieszych w jednym miejscu możnaby połączyć z ułatwieniem dla pieszych w innym.

        • 3 1

        • Faktycha!

          Przecież tunel między dworcem, a krewetką jest pełny basenów z piraniami, łóżek fakira, miotaczy ognia na fotokomórkę i trującego bluszczu.

          Nawet Robocop uciekłby w podskokach.

          • 1 2

    • niby jak?

      byłeś tram kiedyś?

      • 0 0

  • Jeszcze się taki nie urodził co by Polakowi dogodził
    Stary dworzec źle ma być remont aby było lepiej źle
    Ludzie opanujcie się
    A druga sprawa teraz ci wszyscy inteligenci będą się awanturować przy kasach jak on ma dojść na peron bo ciężko pomyśleć

    • 29 9

  • Przez Wrocław (1)

    Nie no... jest spoko... przecież mogli zrobić obejście przez Wrocław... w końcu "najbliższy czynny tunel znajduje się we Wrocławiu" (czy jakoś tak to było ) :)

    • 15 10

    • Taras widokowy, taras...

      • 3 0

  • mamy to jednak we krwi... (2)

    No czytam i nie wierzę: jak dworzec stary i zasyfiony - źle! Jak robią remont i ma to wyglądać reprezentacyjnie w przyszłości - też źle! a jak mają zrobić remont tunelu jak ludzie ciągle chodzą ???? Ale jak komuś coś by się zwaliło na głowę - to by była pożywka do gadania !!! No jak mogli być tacy niefrasobliwi ci robotnicy!!!!
    Ja pierniczę- to właśnie natura Polaka : zawsze źle

    • 40 16

    • Pani Jolu chodzi o to że nie przejmując się ludźmi karze im się chodzić piechotą kolka przystanków.

      Nie przeszkadza to tylko tym co tamtędy nie chodzą.

      • 8 2

    • ale czy w rozwinietych krajach remont trwa dluzej niz budowa tego dworca?

      w XIX wieku, tak, lata ciaglych zamkniec, przejsc, obejsc itepe jest uciazliwa

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane