- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (170 opinii)
- 2 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (106 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (290 opinii)
- 4 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (184 opinie)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (46 opinii)
- 6 Dwóch 29-latków z narkotykami (102 opinie)
Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel
Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.
W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.
O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.
W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.
- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.
Połączenia kolejowe dla wytrwałych
Stacja dostępna dla podróżnych
- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.
Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.
Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."
Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.
W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.
Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.
Miejsca
Opinie (366) 9 zablokowanych
-
2019-02-01 08:56
znowu? no przecież był już zamknięty (1)
ile miesięcy i lat będą grzebać? przecież tam nikt nie pracuje...
- 10 2
-
2019-02-01 09:25
Teoretycznie zamkniecie tunelu ma być do kwietnia,zgoda,ale najpewniej chodzi o kwiecień 2020,a może nawet 2021,bo opóźnienia na polskich budowach państwowych to standard
- 7 0
-
2019-02-01 09:00
super wiadomosc dla mieszkancow 3 maja i niepelnosprawnych (5)
- 15 4
-
2019-02-01 09:28
Ja (4)
I jak dziecko ma iść samo do szkoły
- 3 3
-
2019-02-01 11:23
(3)
Na nogach...
- 1 3
-
2019-02-01 11:30
1. Wsiąść w tramwaj w stronę Bramy Oliwskiej. 2. Wysiąść tamże. (2)
3. Przejść na przeciwny peron. 4. Wsiąść w tramwaj jadący innym torem niż poprzedni.
- 1 2
-
2019-02-01 18:34
A będzie jak przejść na przystanek w stronę Bramy Oliwskiej? (1)
- 1 0
-
2019-02-01 19:41
Dojechać masz tam tramwajem, ptasi móżdżku!
.
- 0 2
-
2019-02-01 09:02
Drugi peron robiono jakoś z rok i oddano z paromiesięcznym opóźnieniem
I tunel też był już zamykany...
We Wrzeszczu remont był jakoś ze dwa lata temu a elektroniczne pragotrony (tablice zapowiadające pociągi) są od tego czasu zalepione taśmą z napisem "test systemu". Nie sądzę że ktoś to jeszcze kiedyś ruszy. Może do czasu następnego remontu?
Wstydu nie mają.- 19 2
-
2019-02-01 09:09
(1)
Kolejarze nie maja wcale obowiązku przepuszczać postronne osoby przez swój teren. Mogą zlikwidować tunel i co im zrobicie. Mogą wprowadzić opłatę za przejście. Przyzwyczailiście się do darmochy i chodzenia po cudzym. To komuna w was siedzi z korzeniami.
- 5 15
-
2019-02-02 07:25
Jakim cudzym? Jeśli państwowe, to chyba nasze? Za nasze podatki? Czy się mylę?
- 2 0
-
2019-02-01 09:09
Róbta co chceta byleby dobrze.
I by było na długie lata...
- 10 2
-
2019-02-01 09:23
Z wyjściem na miasto? Nie chodziłem na lekcje ktoś powie mi tak się mówi po polsku
- 2 2
-
2019-02-01 09:23
ludzie...ale marudzicie aż wymiotować mi się chce :) (1)
coś za coś nie mieliście nigdy remontu w domu ??
- 8 9
-
2019-02-01 09:39
no wiesz! przez tyle lat? i za taką kasę? zastanów się
- 5 1
-
2019-02-01 09:24
nie no, wcale nie sa potrzebne przejscia naziemne
pieszy to przeciez taki gorszy kierowca, oni maja czas, to sobie polaza , pol godiznki spaceru im wiecej zrobi. A jak sa przyjezdnymi to jeszcze beda mieli szanse miasto zwiedzic
- 6 3
-
2019-02-01 09:28
To nie wina miasta tylko zacofanego PKP który tylko bierze popatrzcie jak wyglądają skm ki a to jedyna sieć kolejowa w Polsce która przynosi dochody, wogule gdzie właściciel PKP to trzeba czekać aż się będzie sypało i waliło na głowę to wtedy się biorą, miasto nieraz chciało się dorzucić a oni nie bo poco wydawać kasę na nowe kajak za stare tyle samo kasy zarobią.
- 4 3
-
2019-02-01 09:35
Widzę ze większość przyjechała do 5 lat ze widzi same remonty, trzeba wiedzieć ze nic tu się latami nie działo, teraz jest kasa to robią a robią dla narzekających jaśniepaństwa co całe życie na wiosce gdzie ,,inwestycja ,,to się za takie słowo obrazić można było bo ino nikt nie znał jo? a teraz mu złe bo on przywykł do warunków norwesko japońskich a nie gdańskiego syfu.
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.