• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel

Maciej Naskręt
1 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku

Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.


W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.



Do pociągów dalekobieżnych wsiadasz najcześciej:

Zima na razie jest lekka i nie wpływa na przebudowę peronów stacji Gdańsk Główny. Podróżni korzystają już z nowego, przebudowanego peronu dalekobieżnego nr 2. W przebudowie jest wciąż peron nr 1. Wykonawca rozpoczął budowę fundamentów nowej konstrukcji. Dach wiaty już jest w renowacji.

O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.

W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.

- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.

Połączenia kolejowe dla wytrwałych



Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego. Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego.

Stacja dostępna dla podróżnych



- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.

Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."



Zmiany w komunikacji miejskiej

Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.

W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.

Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.


Miejsca

Opinie (366) 9 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Prace przy przebudowie peronu 1 w Gdańsku Głównym

    Strzalki

    Jakis baran oznaczal droge do dworca pks. Wstyd

    • 0 0

  • KOMU i PO CO ten odgrzewany kotlet? Kilkakrotnie płatne "wierszówki"?

    Gdzie jakiś nadzór nad tym bałaganem?!

    • 0 0

  • Przeniesc PKS w inne miejsce i koniec kłopotów.

    • 1 0

  • opinia

    jakie dziadostwo,bangladesz,o czym myslal pan Adamowicz......?

    • 2 0

  • Czy ktoś chce składać reklamacje do PKP?

    W Gdańsku byłam przejazdem i w poniedziałek rano chciałam dostać się na pociąg, niestety właśnie ze strony dworca pks, zamówiłam taksówkę z podjazdem z tamtej strony bo na codzień poruszam sie o kulach i łatwiej mi było korzystać ze schodów ruchomych. Miałam 15 minut zapasu do pociągu ale niesety, o pomoc o 6 rano nie jest łatwo a nie jestem w stanie przejść 1,3km z torbą na ramieniu i to jeszcze w 15 minut. Na taksówke tez trzeba czekać... i takim sposobem uciekł mi pociąg a z znim 80 pln.. to niepowazne zeby oznakowania umieszczać dopiero na poziomie -1... do tego tak nieczytelne. Te rekomendowane trasy to jakiś żart. Na dobrą sprawe innych nie ma i żadne mi to obejście. Skoro utrudnienia mają potrwać kilka miesięcy, to może warto pomyśleć o jakiejś kładce ze strony dworca pks? ani windy, ani schodów ruchomych... to jakiś żart bo ludzie o niepełnej sprawności nie mają już żadnej możliwości dostać się na dworzec samodzielnie. Czy ktoś miał podobną sytuacje i rozważa pisanie skargi?

    • 3 0

  • To granda że na czas remontu nie zrobią przejścia naziemnego (5)

    Ale dla Wawrzonka samochody są ważniejsze niż ludzie

    • 18 11

    • niby jak?

      byłeś tram kiedyś?

      • 0 0

    • Niby którędy? Siodełko wbiło ci się tak bardzo, że aż zrobiło lobotomię? (2)

      Ten fragment tunelu jest pod torami kolejowymi.

      • 4 3

      • (1)

        To akurat proste. Utrudnienie dla pieszych w jednym miejscu możnaby połączyć z ułatwieniem dla pieszych w innym.

        • 3 1

        • Faktycha!

          Przecież tunel między dworcem, a krewetką jest pełny basenów z piraniami, łóżek fakira, miotaczy ognia na fotokomórkę i trującego bluszczu.

          Nawet Robocop uciekłby w podskokach.

          • 1 2

    • To prawda... jak już ma być to przejście naziemne pomiędzy starą krewetką a dworcem to mogliby zgrać te dwa remonty w taki sposób aby zamknąć tunel w momencie oddania do użytku przejścia naziemnego. No ale cóż może jest za tym jakaś logika, której tu w artykule po prostu nie przedstawiono (szkoda).

      • 2 1

  • ciekawe

    czy wiecznie nieruchome schody będą po remoncie ruchome. Już od komuny z tym walczą i nic. Może teraz się uda :)

    • 2 0

  • skandal (1)

    Nie biorą pod uwagę, że skmki są ciągle opóźnione i nie ma jak dotrzeć do pracy przez tunel 3 maja... Trzeba chodzić przez nowe ogrody co wiążę się ze spóźnieniem do pracy, chyba że pojedzie się tramwajem który praktycznie codziennie ma jakąś awarie i stoi... więc tak czy tak spóźnianie się do maja murowane.... ciągle robią remonty już w zeszłymroku były pozamykane te tunele...

    • 2 4

    • Moze by tak wczesniej z domu zaczac wychodzic?

      Zamiast już kilka miesięcy przed faktem mieć przygotowana wymowke.

      • 0 1

  • Dla zdrowia! (2)

    Nareszcie piesi mogą pospacerować na świeżym powietrzu o co tak się dopominali ;)

    • 6 5

    • (1)

      Bo tunele im zbrzydły - to teraz świeżutko mają ;)

      • 1 0

      • Tunele sa dla pieszych uwlaczajace, teraz przynajmniej nie beda czuli sie spychani pod ziemie.

        • 1 0

  • Te miasto to jeden koszmar i wał (2)

    • 5 3

    • Od razu znac, zes prostak bez szkoly.

      • 0 2

    • najlepiej nic nie robić

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane