- 1 Kobieta zginęła w wypadku na obwodnicy (113 opinii)
- 2 Narkotykowa piwnica na Chełmie (48 opinii)
- 3 Kierowca wpadł do kanału portowego (49 opinii)
- 4 W tym roku odstrzelono 90 dzików (135 opinii)
- 5 Najludniejsze ulice w Trójmieście (115 opinii)
- 6 700 nowych mieszkań w centrum miasta (304 opinie)
Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel
Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.
W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.
O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.
W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.
- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.
Połączenia kolejowe dla wytrwałych
Stacja dostępna dla podróżnych
- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.
Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.
Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."
Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.
W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.
Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.
Miejsca
Opinie (366) 9 zablokowanych
-
2019-11-09 15:20
Strzalki
Jakis baran oznaczal droge do dworca pks. Wstyd
- 0 0
-
2019-03-11 21:09
KOMU i PO CO ten odgrzewany kotlet? Kilkakrotnie płatne "wierszówki"?
Gdzie jakiś nadzór nad tym bałaganem?!
- 0 0
-
2019-03-06 20:42
Przeniesc PKS w inne miejsce i koniec kłopotów.
- 1 0
-
2019-03-03 10:54
opinia
jakie dziadostwo,bangladesz,o czym myslal pan Adamowicz......?
- 2 0
-
2019-02-12 15:31
Czy ktoś chce składać reklamacje do PKP?
W Gdańsku byłam przejazdem i w poniedziałek rano chciałam dostać się na pociąg, niestety właśnie ze strony dworca pks, zamówiłam taksówkę z podjazdem z tamtej strony bo na codzień poruszam sie o kulach i łatwiej mi było korzystać ze schodów ruchomych. Miałam 15 minut zapasu do pociągu ale niesety, o pomoc o 6 rano nie jest łatwo a nie jestem w stanie przejść 1,3km z torbą na ramieniu i to jeszcze w 15 minut. Na taksówke tez trzeba czekać... i takim sposobem uciekł mi pociąg a z znim 80 pln.. to niepowazne zeby oznakowania umieszczać dopiero na poziomie -1... do tego tak nieczytelne. Te rekomendowane trasy to jakiś żart. Na dobrą sprawe innych nie ma i żadne mi to obejście. Skoro utrudnienia mają potrwać kilka miesięcy, to może warto pomyśleć o jakiejś kładce ze strony dworca pks? ani windy, ani schodów ruchomych... to jakiś żart bo ludzie o niepełnej sprawności nie mają już żadnej możliwości dostać się na dworzec samodzielnie. Czy ktoś miał podobną sytuacje i rozważa pisanie skargi?
- 3 0
-
2019-02-01 07:25
To granda że na czas remontu nie zrobią przejścia naziemnego (5)
Ale dla Wawrzonka samochody są ważniejsze niż ludzie
- 18 11
-
2019-02-04 16:04
niby jak?
byłeś tram kiedyś?
- 0 0
-
2019-02-01 08:38
Niby którędy? Siodełko wbiło ci się tak bardzo, że aż zrobiło lobotomię? (2)
Ten fragment tunelu jest pod torami kolejowymi.
- 4 3
-
2019-02-01 09:13
(1)
To akurat proste. Utrudnienie dla pieszych w jednym miejscu możnaby połączyć z ułatwieniem dla pieszych w innym.
- 3 1
-
2019-02-01 09:40
Faktycha!
Przecież tunel między dworcem, a krewetką jest pełny basenów z piraniami, łóżek fakira, miotaczy ognia na fotokomórkę i trującego bluszczu.
Nawet Robocop uciekłby w podskokach.- 1 2
-
2019-02-01 08:02
To prawda... jak już ma być to przejście naziemne pomiędzy starą krewetką a dworcem to mogliby zgrać te dwa remonty w taki sposób aby zamknąć tunel w momencie oddania do użytku przejścia naziemnego. No ale cóż może jest za tym jakaś logika, której tu w artykule po prostu nie przedstawiono (szkoda).
- 2 1
-
2019-02-04 16:03
ciekawe
czy wiecznie nieruchome schody będą po remoncie ruchome. Już od komuny z tym walczą i nic. Może teraz się uda :)
- 2 0
-
2019-02-04 08:21
skandal (1)
Nie biorą pod uwagę, że skmki są ciągle opóźnione i nie ma jak dotrzeć do pracy przez tunel 3 maja... Trzeba chodzić przez nowe ogrody co wiążę się ze spóźnieniem do pracy, chyba że pojedzie się tramwajem który praktycznie codziennie ma jakąś awarie i stoi... więc tak czy tak spóźnianie się do maja murowane.... ciągle robią remonty już w zeszłymroku były pozamykane te tunele...
- 2 4
-
2019-02-04 13:59
Moze by tak wczesniej z domu zaczac wychodzic?
Zamiast już kilka miesięcy przed faktem mieć przygotowana wymowke.
- 0 1
-
2019-02-02 00:53
Dla zdrowia! (2)
Nareszcie piesi mogą pospacerować na świeżym powietrzu o co tak się dopominali ;)
- 6 5
-
2019-02-03 20:25
(1)
Bo tunele im zbrzydły - to teraz świeżutko mają ;)
- 1 0
-
2019-02-04 13:52
Tunele sa dla pieszych uwlaczajace, teraz przynajmniej nie beda czuli sie spychani pod ziemie.
- 1 0
-
2019-02-02 00:13
Te miasto to jeden koszmar i wał (2)
- 5 3
-
2019-02-04 13:51
Od razu znac, zes prostak bez szkoly.
- 0 2
-
2019-02-02 00:57
najlepiej nic nie robić
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.