- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (152 opinie)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (168 opinii)
- 3 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (123 opinie)
- 4 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (39 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (101 opinii)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (54 opinie)
Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel
Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.
W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.
O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.
W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.
- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.
Połączenia kolejowe dla wytrwałych
Stacja dostępna dla podróżnych
- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.
Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.
Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."
Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.
W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.
Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.
Miejsca
Opinie (366) 9 zablokowanych
-
2019-02-01 07:14
Plakaty? (4)
Jakie plakaty informują o zmianach, bo jakoś wczoraj nie widziałem ani jednego!
- 24 3
-
2019-02-01 07:30
(1)
Od poniedzialku zamykaja. Wiec w poniedzialek 80% ludzi zostanie postawionych przed faktem dokonanym. Spoznia sie do pracy. Wiele osob zawroci.
Przeciez tak jest bylo i bedzie zawsze.- 9 1
-
2019-02-01 11:14
W poniedzialek do pracy? Covto za herezja? Jak sie spoznia, niech przyjda na pozniej i bedzie git.
- 1 0
-
2019-02-01 08:12
Plakaty mają być od wtorku skoro w poniedziałek zamykają.
- 7 0
-
2019-02-02 08:42
Ale się dowiedziałeś .
- 0 0
-
2019-02-01 07:15
Na Kielnienskiej dziury od lat 20 i brak chodnika
Może kolejarze zrobią remont skoro potrafią a Adamowicz i następca nie potrafili?
- 11 4
-
2019-02-01 07:16
(4)
A może powinno puścić się dodatkowe połączenia tramwajowe z 3 Maja?? Przecież są ludzie starsi lub osoby np o kulach, którzy również mają przemieszczać się taki kawał o własnych siłach? Myślę, że sam remont jest bardzo potrzebny, jak również zamknięcie tunelu, ale organizacja i empatia też powinna stanowić cześć tego projektu.
- 61 4
-
2019-02-01 08:23
A kto tam chodzi?
Jedynie ludzie na dworzec PKS ale mogą wsuadac na dworcu głównym lub koło lotu
- 0 8
-
2019-02-01 08:35
Nie doceniasz staruszków. Przecież mają supermega doświadczenie życiowe.
Zanurzą nos w rozkładzie jazdy i inaczej zaplanują swoje trasy. Największy sekret ludzkości - gdzie i po co tyle jeżdżą.
- 1 9
-
2019-02-01 14:06
(1)
Wydaje mi się że z 3 maja nie ma skrętu na Hucisko. Ale jakby był to mogliby zrobić ogólną OL i OP kliniczna dworzec PKP dworzec PKS opera kliniczna
- 1 0
-
2019-02-02 08:48
Zgadza się,nie da się tramwajem skręcić w lewo z ul 3 Maja.Ta relacja została wycięta podczas remontu tego skrzyżowania jakieś 10 lat temu.Problem komunikacji między dworcami rozwiazałby minibus kursujacy na trasie Dworzec PKS-3 Maja-Hucisko-Dworzec Główny-Błędnik-Dworzec PKS
- 2 0
-
2019-02-01 07:17
Wszystko mogli by zamknąć
Wszystko mogli by zamknąć
Idziecie na około Z buta
To wasza pokuta- 21 5
-
2019-02-01 07:21
(2)
A on nie był remontowany jakoś niedawno?
- 21 5
-
2019-02-01 07:29
Wczoraj:)
- 8 0
-
2019-02-01 14:07
W 1997 Roku Na 1000 lecie gd i parę lat temu peron skm
- 3 0
-
2019-02-01 07:22
Przenieść dworzec do Pruszcza !!!
i zwolni się miejsce na przepiękną galerię
- 24 5
-
2019-02-01 07:25
To granda że na czas remontu nie zrobią przejścia naziemnego (5)
Ale dla Wawrzonka samochody są ważniejsze niż ludzie
- 18 11
-
2019-02-01 08:02
To prawda... jak już ma być to przejście naziemne pomiędzy starą krewetką a dworcem to mogliby zgrać te dwa remonty w taki sposób aby zamknąć tunel w momencie oddania do użytku przejścia naziemnego. No ale cóż może jest za tym jakaś logika, której tu w artykule po prostu nie przedstawiono (szkoda).
- 2 1
-
2019-02-01 08:38
Niby którędy? Siodełko wbiło ci się tak bardzo, że aż zrobiło lobotomię? (2)
Ten fragment tunelu jest pod torami kolejowymi.
- 4 3
-
2019-02-01 09:13
(1)
To akurat proste. Utrudnienie dla pieszych w jednym miejscu możnaby połączyć z ułatwieniem dla pieszych w innym.
- 3 1
-
2019-02-01 09:40
Faktycha!
Przecież tunel między dworcem, a krewetką jest pełny basenów z piraniami, łóżek fakira, miotaczy ognia na fotokomórkę i trującego bluszczu.
Nawet Robocop uciekłby w podskokach.- 1 2
-
2019-02-04 16:04
niby jak?
byłeś tram kiedyś?
- 0 0
-
2019-02-01 07:27
Jeszcze się taki nie urodził co by Polakowi dogodził
Stary dworzec źle ma być remont aby było lepiej źle
Ludzie opanujcie się
A druga sprawa teraz ci wszyscy inteligenci będą się awanturować przy kasach jak on ma dojść na peron bo ciężko pomyśleć- 29 9
-
2019-02-01 07:35
Przez Wrocław (1)
Nie no... jest spoko... przecież mogli zrobić obejście przez Wrocław... w końcu "najbliższy czynny tunel znajduje się we Wrocławiu" (czy jakoś tak to było ) :)
- 15 10
-
2019-02-01 15:15
Taras widokowy, taras...
- 3 0
-
2019-02-01 07:41
mamy to jednak we krwi... (2)
No czytam i nie wierzę: jak dworzec stary i zasyfiony - źle! Jak robią remont i ma to wyglądać reprezentacyjnie w przyszłości - też źle! a jak mają zrobić remont tunelu jak ludzie ciągle chodzą ???? Ale jak komuś coś by się zwaliło na głowę - to by była pożywka do gadania !!! No jak mogli być tacy niefrasobliwi ci robotnicy!!!!
Ja pierniczę- to właśnie natura Polaka : zawsze źle- 40 16
-
2019-02-01 08:16
Pani Jolu chodzi o to że nie przejmując się ludźmi karze im się chodzić piechotą kolka przystanków.
Nie przeszkadza to tylko tym co tamtędy nie chodzą.
- 8 2
-
2019-02-01 09:27
ale czy w rozwinietych krajach remont trwa dluzej niz budowa tego dworca?
w XIX wieku, tak, lata ciaglych zamkniec, przejsc, obejsc itepe jest uciazliwa
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.