• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży napis na sklepie w centrum Gdańska będzie musiał zniknąć

Michał Brancewicz
2 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska. Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska.

W weekend na elewacji budynku przy Wałach Jagiellońskich 8, w sąsiedztwie LOT-u, pojawił się dużych rozmiarów szyld informujący o powstaniu sklepu spożywczo-monopolowego, a jego witryny zostały w całości zaklejone. Szyld i okleiny będą musiały zniknąć, gdyż są niezgodne z gdańską Uchwałą krajobrazową.



AKTUALIZACJA, 3 grudnia


Napis został usunięty z elewacji sklepu.
Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku. Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku.



Jak oceniasz duże, kolorowe reklamy w przestrzeni miejskiej?

Zadaniem Uchwały krajobrazowej jest ochrona przestrzeni publicznej przed różnego rodzaju reklamami, które swoją skalą i wyglądem szpecą krajobraz miasta. Te, które powstały przed wejściem jej w życie, muszą być sukcesywnie usuwane, inaczej ich właściciele dostają kary finansowe. Z kolei nowe szyldy i reklamy od razu muszą być dostosowane do przepisów.

Za nic miał je jednak najemca sklepu, który powstaje na parterze budynku przy ul. Wały Jagiellońskie 8. W weekend zakleił wszystkie okna, a elewację "ozdobił" dużym, zielonym napisem "sklep spożywczo-monopolowy 24h".

Zanim jednak sklep zacznie działać, jego właściciel będzie musiał usunąć szyld i okleiny.

Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok. Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok.
- Zgodnie z gdańską Uchwałą krajobrazową nie trzeba uzgadniać reklam. Nie zwalnia to natomiast np. ze zgłoszenia robót budowlanych, polegających na montażu tablicy lub urządzenia reklamowego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego - informuje Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo sklep przy Wałach Jagiellońskich znajduje się w obszarze rejestrowym, gdzie montaż każdej reklamy wymaga uzgodnienia z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W tym konkretnym przypadku żadna z reklam nie jest zgodna z gdańską Uchwałą krajobrazową. Dodatkowo lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy, ani możliwość wyklejenia witryny. Dla lokali tego typu możliwa jest wyłącznie tablica wizytówkowa przy wejściu, o powierzchni 0,1 m kw.

- Reklama tej działalności, wraz z sąsiednim lokalem, jest przedmiotem naszego zainteresowania. Do właścicieli zostanie wysłane wezwanie do dostosowania jej do obowiązujących przepisów - zapowiada Słodkowski.
Chociaż byliśmy na miejscu, z racji tego, że lokal nie jest jeszcze otwarty, nie mogliśmy porozmawiać z jego właścicielem.

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Teraz robmy co w naszej mocy żeby nie powstało obok szkaradztwo kozikowskiego (3)

    Co z tego że dbamy o estetykę czego przykładem jest interwencja miasta przeciwko żarowiastym napisom, jeśli jako wspólnota mieszkańców dopuścimy żeby na miejsce lotu zbudowano jakieś kolejne betonowo szklane badziewie zamiast odbudowania pięknego hotelu który tam niegdyś stal. Co jest fajnego w tandecie zwanej nowoczesna architektura jeśli jej nowoczesność jest aktualna maks 20 lat, żeby potem znowu straszyć jak sam budynek Lotu.

    • 108 9

    • przyznaj sie że jako wspólnota chcecie w łape i wtedy się zgodzicie, nawet na potworka typu czarny kot

      • 3 8

    • Nie ma problemu - odbuduj hotel. Bo pamiętasz oczywiście, że to prywatna inwestycja, która ma się zwrócić?

      • 1 1

    • brawo, wreszcie ktoś rozsądny!

      popieram. Niestety walka z układem UM-deweloperzy jest ciężka. Jedni mają pieniądze, a drudzy mają władzę i do tego bardzo lubią pieniądze.

      • 1 1

  • Napis jak napis moi drodzy i kochani

    Ale lokalizacja nie trafiona i jeszcze te kolory , ktoś się mocno nie namęczył .

    • 6 14

  • szmaty z Zieleniaka kiedy znikną? migające reklamy kiedy znikną? wielkie płachty reklamowe kiedy znikną? (2)

    • 82 2

    • (1)

      od kwietnia 2019

      • 3 0

      • Od 2 kwietnia 2020.

        • 4 0

  • To jest estetyka w stylu Zbyszka Martyniuka i Stanisława...A suweren takie lubi! (1)

    I co mu zrobisz!? Radni, niech wam Bóg wynagrodzi za uchwałę krajobrazową!

    • 20 11

    • Martyniuk jak Lutosławski i Penderecki,............

      • 2 2

  • Od razu trzeba będzie tam postawić patrol policji (1)

    Takie monopole przyciągają różny element

    • 18 7

    • Zgadzam się

      Na przykład pani prezydent Gdańska mogłaby zawitać.

      • 3 2

  • Wcale się nie zdziwię...

    ....gdy Wojewódzki Konserwator zaakceptuje tę reklamę - i to w tydzień...
    Będzie wiadomo, kto jest właścicielem tego sklepu.

    • 13 10

  • Opinia wyróżniona

    Nie wygląda to jakoś tragicznie (4)

    A reklame na oknie można latwo obejść podstawiając blisko czystej już szyby, stojącą reklamę w środku. Będzie wyglądało tak samo i zgodnie z prawem.

    • 77 54

    • A może by tak nie obchodzić (3)

      Tylko robić tak, żeby było estetycznie?

      • 25 9

      • to zbyt skomplikowane.... mentalnie
        czy tam...mentolowo :)

        • 14 2

      • Ta ustawa to żart, a żyjemy w Polsce gdzie każde prawo się 'obchodzi'

        • 10 4

      • Ale jak?

        Wszystkie sklepy spożywcze mają półki do środka. Co można na takiej wystawie postawić? Piramidę z puszek piwa czy orzeszków?

        • 4 0

  • (4)

    nowe szyldy i reklamy od razu muszą być dostosowane do przepisów.

    ciekawe

    • 18 1

    • (3)

      a co w tym dziwnego? skoro przepisy obowiązują?

      • 6 2

      • (2)

        wieszają wielkie na pół budynku i jest ok?

        • 2 0

        • zalezy kiedy powiesili, istniejace przed wejsciem uchwały maja 2 lata na dostosowania się do przepisów

          • 1 1

        • wieszane są na krótki czas

          • 1 0

  • jak by było mało patologii...

    • 13 4

  • I dobrze

    Koniec wreszcie tych wiejskich ozdób.

    • 13 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane