• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży napis na sklepie w centrum Gdańska będzie musiał zniknąć

Michał Brancewicz
2 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska. Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska.

W weekend na elewacji budynku przy Wałach Jagiellońskich 8, w sąsiedztwie LOT-u, pojawił się dużych rozmiarów szyld informujący o powstaniu sklepu spożywczo-monopolowego, a jego witryny zostały w całości zaklejone. Szyld i okleiny będą musiały zniknąć, gdyż są niezgodne z gdańską Uchwałą krajobrazową.



AKTUALIZACJA, 3 grudnia


Napis został usunięty z elewacji sklepu.
Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku. Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku.



Jak oceniasz duże, kolorowe reklamy w przestrzeni miejskiej?

Zadaniem Uchwały krajobrazowej jest ochrona przestrzeni publicznej przed różnego rodzaju reklamami, które swoją skalą i wyglądem szpecą krajobraz miasta. Te, które powstały przed wejściem jej w życie, muszą być sukcesywnie usuwane, inaczej ich właściciele dostają kary finansowe. Z kolei nowe szyldy i reklamy od razu muszą być dostosowane do przepisów.

Za nic miał je jednak najemca sklepu, który powstaje na parterze budynku przy ul. Wały Jagiellońskie 8. W weekend zakleił wszystkie okna, a elewację "ozdobił" dużym, zielonym napisem "sklep spożywczo-monopolowy 24h".

Zanim jednak sklep zacznie działać, jego właściciel będzie musiał usunąć szyld i okleiny.

Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok. Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok.
- Zgodnie z gdańską Uchwałą krajobrazową nie trzeba uzgadniać reklam. Nie zwalnia to natomiast np. ze zgłoszenia robót budowlanych, polegających na montażu tablicy lub urządzenia reklamowego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego - informuje Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo sklep przy Wałach Jagiellońskich znajduje się w obszarze rejestrowym, gdzie montaż każdej reklamy wymaga uzgodnienia z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W tym konkretnym przypadku żadna z reklam nie jest zgodna z gdańską Uchwałą krajobrazową. Dodatkowo lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy, ani możliwość wyklejenia witryny. Dla lokali tego typu możliwa jest wyłącznie tablica wizytówkowa przy wejściu, o powierzchni 0,1 m kw.

- Reklama tej działalności, wraz z sąsiednim lokalem, jest przedmiotem naszego zainteresowania. Do właścicieli zostanie wysłane wezwanie do dostosowania jej do obowiązujących przepisów - zapowiada Słodkowski.
Chociaż byliśmy na miejscu, z racji tego, że lokal nie jest jeszcze otwarty, nie mogliśmy porozmawiać z jego właścicielem.

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • super :)

    o super, na pewno wejdę jak będę miał kilka minut do autobusu.
    Dzięki trojmiasto za darmową reklamę :)

    • 25 3

  • (2)

    A kto dał pozwolenie na takie szkaradztwo ! To tak raziło na tej elewacji całe szczęście że ktoś się dopatrzył . Czy w tym mieście mamy gospodarza ?

    • 11 20

    • mamy, bo błyskawicznie zareagował

      w weekend założyli, w poniedziałek zdejmują

      czytaj ze zrozumieniem

      • 9 5

    • Jprdl cały artykuł o braku zgód i szybkiej reakcji miasta a ten się przywalil że nie ma.gospodarza

      • 6 1

  • Biedronka zakleja okna ! (2)

    • 20 2

    • I wyjścia awaryjne !

      • 6 0

    • będę uważał, mnie jeszcze nie zakleili :)

      • 4 1

  • 200 urzędnikow (1)

    Zdiz zajmune sie jedna reklamą. Jak widać bezskutecznie.

    • 19 2

    • Czemu akurat tylu?

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Źle to nie wygląda, może ta zieleń taka i**otyczna, ale jak by zrobili jakiś głęboki brąz czy beż (8)

    i np. 24h w jednej linii z tamtym napisem drugim, to czemu nie pozwolić? Tyle kasy pewnie wydają na to miejsce, nie mogą napisać, że to jest sklep? A wejście od ulicy chyba urzędasy źle rozumieją - "od ulicy" to jest normalnie po prostu wejście z dworu, a nie, że od ulicy od strony ulicy. To by 90% biznesów miało przekichane. Prawdopodobnie ta cała uchwała jest i**otycznie napisana, że nie blokuje badziewnego dizajnu tylko na chama niszczy prywatny biznes. A sklep powinien mieć możliwość napisania, że to jest sklep, to chyba nawet jest według prawa ogólnie tak, że musi być oznaczenie. 0,1m kw? Żenada.

    • 74 67

    • (2)

      ...Dodatkowo, lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy ani możliwość wyklejenia witryny...Czego nie rozumiesz? Bezpośrednie wejście oznacza, że możesz wejść bezpośrednio z ulicy. W tym przypadku wchodzisz najpierw do korytarza a później do sklepu.

      • 9 3

      • Może z ulicy, że zostawiam auto na alarmowych

        i wchodzę bezpośrednio do sklepu?

        • 5 1

      • czytasz ten i**otyzm i nie razi ?

        • 2 6

    • Zgadzam się (1)

      A wielkiego szyldu solidarność nikt nie krytykuje z urzędników i innych specjalistów powołanych bo zawsze było?w Azji miasto est kolorowe w centrum od szyldow i nikogo to nie razi!

      • 3 7

      • To nie Azja

        Jedź sobie np do Kopenhagi albo Sztokholmu... Nie ma nasr*nych pstrokatych reklam gdzie się tylko da. Jest estetycznie ładnie.

        • 10 1

    • "z dworu" (1)

      to krakowiacy mówią.
      Tu są Kaszuby i nikt nie mówi "z dworu"

      • 2 3

      • Krakowiacy mówią "z pola".

        • 7 1

    • reklama tylko od podwórka

      wreszcie głos rozsądku w tym antyreklamowym szale. bo kto logicznie myślący jest w stanie wymyślić umieszczanie informacji o sklepie wyłącznie od zaplecza. Barwo Panowie urzędnicy! sami karmimy was z naszych podatków, w zamian nie skalacie sie myśleniem pro biznesowym

      • 0 0

  • Czy wielkie reklamy na ,, zieleniaku " nie przeszkadzają urzędnikom ?

    • 42 2

  • (1)

    Szpeci to ten budynek Lotu. Zielony napis jest ładny.

    • 24 18

    • tak. dla kogoś bez gustu

      • 5 4

  • aaaaaaaaa ustawa krajobrazowa ???!!!!!!!!!!!! (4)

    ...na przeciwko sklepu też jest coś co pod tą ustawę się łapie a nikt nic z tym badziewiem nie robi ...

    • 30 0

    • (3)

      Przeczytałeś artykuł? Okres przejściowy mówi co to coś?

      • 1 3

      • Wiesz, co jest na przeciw sklepu?

        Koszmar pod nazwą Forum nie rozbiorą niestety w okresie przejściowym. Dodatkowo od strony 3 Maja całe witryny zaklejone.

        • 0 0

      • Naprzeciwko sklepu jest Forum (1)

        I niestety nie zniknie w okresie przejściowym;(

        • 0 0

        • może zniknie? jak to koszmar ;-)

          • 0 0

  • dział użytkowania przestrzeni publicznej

    i tu się schował ten były radny Słodkowski. ten sam co likwiduje tunele dla pieszcyh

    • 22 0

  • doczepili się bo ktoś w łapę nie dostał?

    • 31 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane