• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży napis na sklepie w centrum Gdańska będzie musiał zniknąć

Michał Brancewicz
2 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska. Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska.

W weekend na elewacji budynku przy Wałach Jagiellońskich 8, w sąsiedztwie LOT-u, pojawił się dużych rozmiarów szyld informujący o powstaniu sklepu spożywczo-monopolowego, a jego witryny zostały w całości zaklejone. Szyld i okleiny będą musiały zniknąć, gdyż są niezgodne z gdańską Uchwałą krajobrazową.



AKTUALIZACJA, 3 grudnia


Napis został usunięty z elewacji sklepu.
Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku. Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku.



Jak oceniasz duże, kolorowe reklamy w przestrzeni miejskiej?

Zadaniem Uchwały krajobrazowej jest ochrona przestrzeni publicznej przed różnego rodzaju reklamami, które swoją skalą i wyglądem szpecą krajobraz miasta. Te, które powstały przed wejściem jej w życie, muszą być sukcesywnie usuwane, inaczej ich właściciele dostają kary finansowe. Z kolei nowe szyldy i reklamy od razu muszą być dostosowane do przepisów.

Za nic miał je jednak najemca sklepu, który powstaje na parterze budynku przy ul. Wały Jagiellońskie 8. W weekend zakleił wszystkie okna, a elewację "ozdobił" dużym, zielonym napisem "sklep spożywczo-monopolowy 24h".

Zanim jednak sklep zacznie działać, jego właściciel będzie musiał usunąć szyld i okleiny.

Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok. Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok.
- Zgodnie z gdańską Uchwałą krajobrazową nie trzeba uzgadniać reklam. Nie zwalnia to natomiast np. ze zgłoszenia robót budowlanych, polegających na montażu tablicy lub urządzenia reklamowego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego - informuje Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo sklep przy Wałach Jagiellońskich znajduje się w obszarze rejestrowym, gdzie montaż każdej reklamy wymaga uzgodnienia z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W tym konkretnym przypadku żadna z reklam nie jest zgodna z gdańską Uchwałą krajobrazową. Dodatkowo lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy, ani możliwość wyklejenia witryny. Dla lokali tego typu możliwa jest wyłącznie tablica wizytówkowa przy wejściu, o powierzchni 0,1 m kw.

- Reklama tej działalności, wraz z sąsiednim lokalem, jest przedmiotem naszego zainteresowania. Do właścicieli zostanie wysłane wezwanie do dostosowania jej do obowiązujących przepisów - zapowiada Słodkowski.
Chociaż byliśmy na miejscu, z racji tego, że lokal nie jest jeszcze otwarty, nie mogliśmy porozmawiać z jego właścicielem.

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • bardzo dobrze Gdansk to nie kartuzy

    janusz interesu otwiera sklep 24 h i swiruje

    • 12 16

  • Kiedy zniknie reklama z kanału raduni

    W forum

    • 25 3

  • Mam znacznie lepszy pomysl. Za szybami postawic duze TV z reklamami i po temacie,

    • 10 0

  • Zamysł ustawy może i był dobry (1)

    Ale wykonanie i przepisy szczegółowe??? Jak duży sklep przy dużym ciągu ma działać, jeśli nie może dać nic poza szyldem o gigantycznej powierzchni 0,1 m2 !!??

    • 25 3

    • to niech nie działa - było ustalać jakie jest prawo wcześniej

      • 3 3

  • jak najwięcej wódy i reklam wódkowych

    • 2 6

  • Faktycznie kiepska ta witryna. Szczególnie ten otwieracz do piwa (3)

    Jak ktoś chce otworzyć piwo otwieraczem, to otwiera się od dołu do góry. A na obrazku, ktoś próbuje otworzyć piwo od góry :-)

    • 16 4

    • Wprowadzanie klientów w błąd!

      Za to powinni beknąć ;)

      • 1 2

    • jakiś wieśmak żabce pozazdrościł :)

      • 1 3

    • bo to dla praworęcznych

      mańkuty robią jak ty.

      • 2 0

  • obniżyć cenę na wódkę oraz otworzyć więcej sklepów

    • 6 2

  • Na Morenie na ul Piekarniczej Osiedle Słoneczna Morena jest jeszcze gorsza ordynarna reklama wódki i nikt tego nie zerwał i nie

    jak najwięcej wódki i jak najtańszej- miliony "Małpek Leży po rowach i trawnikach "

    • 12 0

  • za chwile gnoj st wo bedzie sie rzucac czy mam kwiatki na balkonie

    wara od prywatnych witrymn okien i balkonow pasozytnicze urzedasy miejskie

    • 24 14

  • a co bede mogl sobie w oknie postawic Świetego mikolaja czy bede musial pisac podanie (6)

    ///

    do wladz panstwowych ????????

    do wladz panstwowych

    • 30 12

    • samorządowych

      • 4 0

    • Pisz od razu do Timmermansa.

      Dodaj, że jesteś gejem i że jesteś za konstytucją, demokracją i praworządnością.

      • 7 3

    • Nie (3)

      bo to nie jest reklama.

      • 1 0

      • (2)

        spec od reklam czy urząd tak ustalił?

        • 2 1

        • (1)

          Definicje sa w ustawie, a czego nie ma w ustawie jest doprecyzowane w uchwałach reklamowych.

          Generalnie szyld tyczy się miejsca w którym prowadzona jest działalność, reklama niekoniecznie ale musi opisywać rzecz, usługę lub nazwę działalności. Dlatego mural historyczny nie będzie reklamą, ale z nazwą firmy lub produktu już będzie

          • 4 0

          • A co jeżeli chcę sprzedać mieszkanie i powieszę

            sobie banerek: sprzedam.

            • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane