• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży napis na sklepie w centrum Gdańska będzie musiał zniknąć

Michał Brancewicz
2 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska. Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska.

W weekend na elewacji budynku przy Wałach Jagiellońskich 8, w sąsiedztwie LOT-u, pojawił się dużych rozmiarów szyld informujący o powstaniu sklepu spożywczo-monopolowego, a jego witryny zostały w całości zaklejone. Szyld i okleiny będą musiały zniknąć, gdyż są niezgodne z gdańską Uchwałą krajobrazową.



AKTUALIZACJA, 3 grudnia


Napis został usunięty z elewacji sklepu.
Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku. Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku.



Jak oceniasz duże, kolorowe reklamy w przestrzeni miejskiej?

Zadaniem Uchwały krajobrazowej jest ochrona przestrzeni publicznej przed różnego rodzaju reklamami, które swoją skalą i wyglądem szpecą krajobraz miasta. Te, które powstały przed wejściem jej w życie, muszą być sukcesywnie usuwane, inaczej ich właściciele dostają kary finansowe. Z kolei nowe szyldy i reklamy od razu muszą być dostosowane do przepisów.

Za nic miał je jednak najemca sklepu, który powstaje na parterze budynku przy ul. Wały Jagiellońskie 8. W weekend zakleił wszystkie okna, a elewację "ozdobił" dużym, zielonym napisem "sklep spożywczo-monopolowy 24h".

Zanim jednak sklep zacznie działać, jego właściciel będzie musiał usunąć szyld i okleiny.

Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok. Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok.
- Zgodnie z gdańską Uchwałą krajobrazową nie trzeba uzgadniać reklam. Nie zwalnia to natomiast np. ze zgłoszenia robót budowlanych, polegających na montażu tablicy lub urządzenia reklamowego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego - informuje Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo sklep przy Wałach Jagiellońskich znajduje się w obszarze rejestrowym, gdzie montaż każdej reklamy wymaga uzgodnienia z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W tym konkretnym przypadku żadna z reklam nie jest zgodna z gdańską Uchwałą krajobrazową. Dodatkowo lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy, ani możliwość wyklejenia witryny. Dla lokali tego typu możliwa jest wyłącznie tablica wizytówkowa przy wejściu, o powierzchni 0,1 m kw.

- Reklama tej działalności, wraz z sąsiednim lokalem, jest przedmiotem naszego zainteresowania. Do właścicieli zostanie wysłane wezwanie do dostosowania jej do obowiązujących przepisów - zapowiada Słodkowski.
Chociaż byliśmy na miejscu, z racji tego, że lokal nie jest jeszcze otwarty, nie mogliśmy porozmawiać z jego właścicielem.

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • to jest nic (1)

    ale napis zapiekanki i inne w oknach zabytkowej hali targowej to jest hit !

    • 22 0

    • Ale kogo to obchodzi ?

      • 1 1

  • a już myśleli że się nachapią pełną chochlą...

    • 8 1

  • Aż drapie w gardło. Jak tak można szpecić swoje miasto?

    • 5 12

  • Kiedyś nastaną piękne czasy, gdy wszyscy będziemy jedną wielką rodziną urzędniczą.

    Każdy z nas będzie miał ciepłą posadę w jakimś urzędzie. Okrągłe pensje będzie nam wypłacało państwo, wszystko będzie uregulowane odpowiednimi przepisami, nikt nie będzie wychylał się z szeregu, nie będzie żadnych cwanych przedsiębiorców chcących tylko oszukać i okraść bliźniego - nastanie cudowny Eden!

    • 21 7

  • Oj tam czepiają się reklamy ...

    ... a wystarczy się odwrócić, żeby zobaczyć potworka.

    • 17 1

  • Najpierw przytnijcie szyld nieruchomości Tig... Niech trzyma wymiar pozostałych tablic.

    • 10 0

  • (8)

    Treść uchwały krajobrazowej potwierdza moje głębokie przekonanie, że zarządzaniem miastem, gminą, państwem parają się ludzie, którzy całe swoje życie otrzymują pensję.
    Nigdy nie skalali się pracą w której zarobek byłby efektem inwencji, podjętego ryzyka osobistego, świadomości rynku weryfikującego codzienne działania.
    Dla kogoś takiego zysk jest pojęciem abstrakcyjnym skoro dochód ustalany jest zapisem budżetowym.
    Równie niezrozumiała a i chyba niekoniecznie potrzebna jest obecność firm i firemek chyba, że to międzynarodowy, "prestiżowy" moloch.
    Nie marzę o wspomaganiu przedsiębiorczości, ba boję się takiej biurokratycznej pomysłowości.
    Szyld mieści się w przestrzeni elewacji sklepu, szyby oklejone są estetycznie i to przeszkadza?

    • 32 7

    • (7)

      Oczywiście, ze przeszkadza... wyobraź sobie, ze to samo pojawia się na elewacjach dworca, jak to by wyglądało? Te szyldy zgodne z uchwałą, sa zupełnie wystarczające, zaklejanie całych szyb jakimiś grafikami nie jest niezbędne do prowadzenia sklepu

      • 3 9

      • (4)

        taki szyld 0,1 m możesz sobie przyczepić nad wejściem do piwnicy.
        Sklep z bocznym wejściem bez możliwości reklamy to najlepsza droga do plajty.
        To nie sklepik osiedlowy.

        • 5 3

        • Taki sklep nie potrzebuje wielkiego szyldu (2)

          wystarczą duże okna i dobre oświetlenie.
          Największe Apple Store mają zazwyczaj jedno nie największe logo i ludzie jakoś trafiają ;)

          • 1 5

          • (1)

            rozumiem, że prowadzisz sklep bez reklamy ...

            • 4 1

            • no nie mów, że chodzisz po ulicach i szukasz sklepów czytając wszystkie szyldy? Jak jesteś przy sklepie to się chyba rozpoznasz co to za sklep, nawet jak będzie miał nic nie znaczącą nazwę

              • 4 4

        • Jak się dobrze przyjrzysz to zobaczysz, że w sklepach sieciowych, często wystarcza jeden szyld np. nad drzwiami (nowe zielone logo żabki, bez płaza), a resztę robi dobrane malowanie

          • 1 2

      • Zaklejam szyby grafiką brudnej szyby lub folią (1)

        złotą lustrzanką - jak budynek sasiedniego lotu. Muszę uzgadniać?

        • 2 0

        • tak, bo uchwała działa na to co powstaje nowe, to co było miało 2 lata na dostosowanie

          • 2 0

  • akurat ta reklama wyglada całkiem dobrze (1)

    jest tyle reklam na zabytkach, zasłaniających,
    zagrażających- w razie silnego wiatru

    tych nikt nie rusza!

    • 20 6

    • bo te maja czas na dostosowanie, 2 lata od wejścia uchwały

      • 0 0

  • a ten Obok

    na trzy litery jest OK?

    • 10 1

  • A obok na locie jest napis LOT i on może być ? (1)

    • 19 2

    • Na dostosowanie istniejących szyldów/reklam do uchwały były 2 lata od wprowadzenia (jeszcze pół roku)
      Napisy takie jak LOT to szyldy, mogą być ale mają określone wymiary (te wyżej mogą być większe, ale i tak zwykle są za duże), mają podane proporcje do elewacji/okien i odstępy od siebie i innych elementów np. okien. Przepisy są też nieco inne w zależności od strefy w jakiej znajduje się budynek.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane