Fakty i opinie

Duży napis na sklepie w centrum Gdańska będzie musiał zniknąć

Najnowszy artukuł na ten temat

Powrót reklam na tramwaje i autobusy nie ma sensu

Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska.
Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska. fot. trojmiasto.pl

W weekend na elewacji budynku przy Wałach Jagiellońskich 8, w sąsiedztwie LOT-u, pojawił się dużych rozmiarów szyld informujący o powstaniu sklepu spożywczo-monopolowego, a jego witryny zostały w całości zaklejone. Szyld i okleiny będą musiały zniknąć, gdyż są niezgodne z gdańską Uchwałą krajobrazową.



AKTUALIZACJA, 3 grudnia


Napis został usunięty z elewacji sklepu.
Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku.
Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku. fot. trojmiasto.pl



Jak oceniasz duże, kolorowe reklamy w przestrzeni miejskiej?

bardzo mnie rażą 69%
dostrzegam je, ale nie przeszkadzają mi 13%
niektóre mi się podobają 11%
w ogóle ich nie zauważam 7%
zakończona Łącznie głosów: 5336
Zadaniem Uchwały krajobrazowej jest ochrona przestrzeni publicznej przed różnego rodzaju reklamami, które swoją skalą i wyglądem szpecą krajobraz miasta. Te, które powstały przed wejściem jej w życie, muszą być sukcesywnie usuwane, inaczej ich właściciele dostają kary finansowe. Z kolei nowe szyldy i reklamy od razu muszą być dostosowane do przepisów.

Za nic miał je jednak najemca sklepu, który powstaje na parterze budynku przy ul. Wały Jagiellońskie 8. W weekend zakleił wszystkie okna, a elewację "ozdobił" dużym, zielonym napisem "sklep spożywczo-monopolowy 24h".

Zanim jednak sklep zacznie działać, jego właściciel będzie musiał usunąć szyld i okleiny.

Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok.
Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok. fot. trojmiasto.pl
- Zgodnie z gdańską Uchwałą krajobrazową nie trzeba uzgadniać reklam. Nie zwalnia to natomiast np. ze zgłoszenia robót budowlanych, polegających na montażu tablicy lub urządzenia reklamowego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego - informuje Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo sklep przy Wałach Jagiellońskich znajduje się w obszarze rejestrowym, gdzie montaż każdej reklamy wymaga uzgodnienia z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W tym konkretnym przypadku żadna z reklam nie jest zgodna z gdańską Uchwałą krajobrazową. Dodatkowo lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy, ani możliwość wyklejenia witryny. Dla lokali tego typu możliwa jest wyłącznie tablica wizytówkowa przy wejściu, o powierzchni 0,1 m kw.

- Reklama tej działalności, wraz z sąsiednim lokalem, jest przedmiotem naszego zainteresowania. Do właścicieli zostanie wysłane wezwanie do dostosowania jej do obowiązujących przepisów - zapowiada Słodkowski.
Chociaż byliśmy na miejscu, z racji tego, że lokal nie jest jeszcze otwarty, nie mogliśmy porozmawiać z jego właścicielem.

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Lepszej reklamy tego sklepu nie można sobie wymarzyć. Darmowa na głównej stronie Trójmiasto.pl.

    • 756 41

  • Nie wiem czy jest to akurat największy problem wśród gdańskich reklam.

    Mimo wszystko, popieram takie działania.

    • 320 30

  • Brawo, oby tylko poskutkowało i usunięto tego typu krzyczące treści

    Dbać o wspólne dobro :-)

    • 140 47

  • Dobra nazwa dla sklepu monopolowego 24 h - Małpiarnia lub Małpi Gaj

    • 118 9

  • I bardzo dobrze!

    Ale główną winę i tak ponosi miasto bo już dawno powinna być stworzona księga CI dostępnego brandingu sklepów tzn wytycznych co do stylu i kolorystyki czcionki. A tak to każdy swoje dzieło tworzy gdyż chce je jakiś opisać. Nadmieniam iż tak się czyni w dużych miastach turystycznych Europy.

    • 145 28

  • Co prawda okien nie trzeba myć

    Ale wewnątrz oświetlenie elektryczne przez cały dzień.
    trochę jak "Tylko dla dorosłych".

    • 97 9

  • "Dodatkowo, lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy"

    Jak nie, jak tak i widać niebieskie drzwi! A tak poza tym to powinni Wam podziękować za reklamę darmową.

    • 95 17

  • Gdzie ta ustawa krajobrazowa???

    Za tą gdańską reklamo-chałturę trzeba się wreszcie wziąć

    • 74 10

  • teraz wiemy że tam jest nowy sklep

    faktycznie, niezła reklama

    • 91 3

  • Czy ja wiem... teraz będąc obok na pewno tam nie wejdę.

    • 27 36

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.